20 תשובות
אני שומר ולא רק זה, אני גם לא שומע זמירם פסולים.
שואל השאלה:
אותם שניים שאני מכיר, לא ממש מפתיע.
שאר הדתיים פה מן הסתם לא ענו..
אנונימי
שואל השאלה, אתה מכיר אותי?
שואל השאלה:
כן, בגלל זה רשמתי.
אנונימי
כן. חברה שלי לא מוכנה לשיר ליד בנים. כשיש בנים בסביבה היא רק מנגנת.
השולחן ערוך כותב שהבעיה היחידה בזה, זה בזמן התפילה. אז כן. כמעט כולם שומרים על זה. מי שמחמיר.. שיהנה
בתפילה זה חמור יותר, זה לא אומר שלא בתפילה מותר. האם יעלה על הדעת שלא בתפילה יהיה מותר להסתכל על שנים חס ושלום? אבל בקריאת שמע, גם אם אדם אנוס - אוסר לו לקרוע. למדת את הגמרא (בברכות כד עמוד א) שממנה יצאה ההלכה הזאת? "א"ר יצחק טפח באשה ערוה למאי אילימא לאסתכולי בה והא א"ר ששת למה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים לומר לך כל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורף אלא באשתו ולק"ש"
גם למדתי את הגמרא, כן. וגם אני יודע לפתוח ספר. תפתח שולחן ערוך הלכות תפילה ותראה מה הוא כותב..
יש מחלוקות בגמרות, יש סברות ואת זה לומדים בשביל הבסיס. איך לנהוג ביום יום-יש ספרי הלכות. והמקובל ביותכ הוא השולחן ערוך שאתה בבירור לא מכיר..
אכן, כתוב בשלחן ערוך "יש ליזהר משמיעת קול זמר אשה בשעת קריאת שמע" (אורח חיים, סימן עה, סעיף ג). האם יש לנו מפה ראיה להתיר שלא בשעת קריאת שמע? עיין במשנה ברורה למשל (סעיף קטן יז) באיזה אופן מותר לשמוע שלא בשעת קריאת שמע - שלא יכוין להנות: "
(יז) זמר אשה אפילו פנויה אבל שלא בשעת ק"ש שרי אך שלא יכוין להנות מזה כדי שלא יבוא לידי הרהור וזמר אשת איש וכן כל העריות לעולם אסור לשמוע וכן פנויה שהיא נדה מכלל עריות היא ובתולות דידן כולם בחזקת נדות הן משיגיע להן זמן וסת. וקול זמר פנויה נכרית היא ג"כ בכלל ערוה ואסור לשמוע בין כהן ובין ישראל. ומ"מ אם הוא בדרך בין העכו"ם או בעיר והוא אנוס שא"א לו למחות כיון דלא מצינו דמקרי ערוה מדאוריית' מותר לקרות ולברך דאל"כ כיון שאנו שרויין בין העכו"ם נתבטל מתורה ותפלה וע"ז נאמר עת לעשות לד' הפרו תורתך אך יתאמץ לבו לכוין להקדושה שהוא עוסק ולא יתן לבו לקול הזמר:

(יח) הרגיל בו ר"ל כיון שרגיל בו לא יבוא לידי הרהור ואפילו מא"א ואפ"ה אסור לכוין להנות מדיבורה שהרי אפילו בבגדיה אסור להסתכל להנות:

מגן אברהם (סעיף קטן ו): (ו) זמר אשה: אפי' פנויה (ב"ש) וע' באבן העזר סימן כ"א דקול זמר א"א לעולם אסור לשמוע אבל קול דבור' שרי (ל"ח):

אני מסכים. החפץ חיים החמיר בזה מאוד ולכן הסביר כך את השולחן ערוך. הוא לא הפרשן היחידי. ומשמע במפורש מהשולחן ערוך שמותר והפירוש הוא דחוק מאוד ועל זה מסתמכים רבנים רבים ובינהם רבי משה פיינשטיין שמתיר שירת נשים.
שלחן ערוך דיבר באורח חיים סימן עה לעניין קיראת שמע, ולכן לא כתב באופן כללי, בעניין שמדבר על עצם איסר הערוה (באבן העזר סימן כא) כתב לאסור באופן כללי:

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין." (אבן העזר כא, סעיף א).
לא יודע מה איתך אחי אני לא מתחרמן משירת נשים וזה לא גורם לי לחשוב עליהן.. יש מספיק רבנים שמתירים ואני סומך עליהם.. כל אחד שיעשה את הטוב בעיניו..
אתה אמרת שמדברי שלחן ערוך שזה מותר, ואני הוכחתי שאסור (יותר נכון מגן אברהם) ממה שכתב השלחן ערוך בעצמו באבן העזר סימן כא. אז איך אפשר לעשות דיוק מאורח חיים סימן עה, שהדיוק סותר את מה ששלחן ערוך כתב מפורש לאסור באבן העזר סימן כא?
תשאל את ר משה פיינשטיין.. או שאתה יודע יותר טוב (בקיצור.. אין לי עח להיכנס לוויכוח שאף אחד לא ישנה את דעתו בנושא... זה לא שאין לי מה לענות)
שואל השאלה:
יש דעות יחיד בכל מיני דברים ביהדות. אז בא ניקח כל אחד ואת הדעת יחיד שנוחה לו נכון? ככה היהדות?

לא.
שירת נשים זה משהו הלכתי אסור לגמרי, לא משנה איך תשנה את המציאות דתיים לא צריכים לשמוע שירים נשים וזהו.
אנונימי
לא נכון. תברר ותראה חחח דעת יחיד הרגת אותי
בוא נחדד - הבעיה היא בקול יחידי. כלומר, מקהלה שלמה ששרה - מותר. נערה יחידה - אסור, וגם זאת ליד גברים.
שמעתי פעם אמירה מעניינית - הנשים עצמן יכולות לשיר, אלו אנחנו שצריכים להימנע משמיעה...
שואל השאלה:
איפה המקור שמותר לבנות לשיר בתור להקה?

לגבי מה שאמרת "אמירה מעניינת" היא לא נכונה, ההלכה היא שגם הנשים עצמן צריכות להמנע מלשיר ליד גברים וגם גברים עצמם צריכים להמנע מלשמוע אישה שבכל זאת שרה אע"פ שאסור.
אנונימי
גם אני ולא מעט אחרים מקפידים
גיל