30 תשובות
האם אתה חושב שמי שחזר בשאלה השתבש?
אם כן, אז מאותה הסיבה...
אנונימית
סבבה, אז תחשוב שגם להם יש איזה הסבר כלשהו (כמו ההסבר שלך) רק שלדעתך הוא אוסף שטויות חסר כל משמעות.
ושכמו שלדעתך זה טיפשי ומסוכן להתרחק מהדת, הם חושבים שלהתקרב אל הדת זה כמו להתחיל להאמין בחבר דמיוני.

ואני אישית ממליצה לך לנסות ערך שנקרא כבוד, והוא מגיע לכל אדם באשר הוא לא משנה במה הוא מאמין.
יעזור לך מאוד להבין את הצד השני, וליצור איתם שיח מכבד בו תוכל לקבל הסברים מעמיקים על הדעה הנגדית, ולהסביר מצידך את הדעה שלך, אתם כנראה לא תגיעו להסכמה, אבל לפחות אתם תבינו אחד את השני ולא תחשבו אוטומטית שאדם הוא טיפש אם אינו בעל דעה דומה לשלך.
אתה לא יכול להראות פסוקים מהתנך כדי להוכיח משהו לאתאיסטים, בשבילנו זה בולשיט.
אתה צועק על קיר אחי, ברגע שתתחיל לשלוף פסוקים מהתנ"ך, יפסיקו להקשיב לך.
ואני לא מתכוון פה ואני לא מתכוון לאתאיסטים. תנסה את זה בכל מקום בכל זמן.
שואל השאלה:
?why are we here, יש לי שאלה: האם שאלת את עצמך את השאלה שמופיע בכינוי שלך? אני לא מתכוון לאתר, אני מתכוון לעולם.
אהבתי את קו המחשבה.
שואל השאלה:
בננה פיקנטית (א נ י ב ן), התנהגות כזאת מראה משהו על הרמה של האדם. על אחד כזה כבר אמר החכם מכל אדם "מֵסִיר אָזְנוֹ, מִשְּׁמֹעַ תּוֹרָה-- גַּם תְּפִלָּתוֹ, תּוֹעֵבָה" (משלי כח, פסוק ט). כלומר, אדם כזה כזה מאוס לפני ה', שאפילו שהוא מתפלל - תפילתו - תועבה.
שואל השאלה:
בננה פיקנטית (א נ י ב ן), למה אתה מתכוון?
אני לא מסיר אזני ולא כלום, אני פשוט אומר מה שאחרים חושבים. מה שנכון. כדאי שתחכה דקה לפני שאתה אומר משהו כזה פוגעני על מישהו שמעולם לא פגשת. אל תלבין פני חברך ברבים?
מה שהתכוונתי אליו קודם, ותקשיב, אל תסיר אזנך, זה שהיא הולכת לתת תשובה שנוגדת לתשובה שלך, ואז אתה הולך להגיד מה אתה חושב שהיא משמעות החיים. ואני חושב שזה דיון נפלא.
כן שאלתי את השאלה הזאת הרבה מאוד פעמים, את עצמי וגם חלק מאנשי האתר הזה כי עניין אותי מה הם חושבים. לאן אתה מתקדם עם זה?
שואל השאלה:
?why are we here, ולא הגעת לתשובה? הספר "מסילת ישרים" יכול לעזור לך, ובפרט ההקדמה ופרק א.
הגעתי לתשובה.
כמובן שהגעתי למשהו שלא קשור לאלוהים בשום צורה...
לא תוצאה. אני לא שואל את הספר. אני שואל אותך. מה אתה חושב?
זה נראה כמו דיון נפלא אבל זה פשוט יהפוך לויכוח בלי תובנות. ואני בן דרך אגב.
כמובן שיש אנשים דתיים שאפשר לנהל איתם דיונים נפלאים, אבל לפי מה שאני רואה הבן אדם הזה פשוט שולף ציטוטים מהתנך כשהוא לא מבין באמת על מה הציטוט מדבר.
תקשיב אני לא יכול לשמוע אותךך
אתה לא יכול להוכיח לנו שה' אמיתי בעזרת ציטוטים מהתנ"ך אתה מבין את זה?בשבילנו זה כמו שתנסה להוכיח לנו שפטריק אמיתי על סמך הסדרה בובספוג
אני לא מאמין, אבל פגשתי כמה דתיים בחיי והם יכולים להיות כל כך מדהימים שזה לא ייאמן שהם בני אדם כמונו. הם פשוט היו כל כך נחמדים. אבל, גם פגשתי חילונים כאלה. מסקנה - דת לא אומרת על "עליונות" של בני אדם. היא כן נותנת כללי מוסר שזה משהו ממש חשוב, אבל היא לא בהכרח גורמת למישהו להיות יותר טוב. ואי אפשר להשתמש בפסוקים מהתנ"ך בשביל להוכיח לאנשים שאלוהים קיים כי הם לא מאמינים בזה, כמו שאם מישהו יחשוב שאין דבר כזה מדע אז אי אפשר להוכיח לו שיש בעזרת הוכחות מתקדמות, צריך להתחיל מתצפיות.
אבל פטריק כן קיים!
אמנון יצחק מעולם לא הצליח להוכיח את הדת.
ומשמעותה של המילה הוכחה היא לראיות לדבר שחוזר כל הזמן בדיוק (!) באותה צורה.

הוא תמיד מראה מקרים דומים. ודומה אינו הוכחה.
אין קטע אחד ביוטיוב שהוא מראה הוכיחה אמיתית. כל מורה ברמת כיתה ג' כבר מזמן היה קוטל הוכחות כאלה. מי שלמד גיאומטריה ברמה בסיסית ברור לו שההוכחות של אמנון יצחק אינן הוכחות.

אבל מה כן? התורה זה מקסים!! מקסים!! כיף לראות הרבה פעמים את עומק המחשבה שם. אבל מכאן עד להסתמך על לגורואים מטעם עצמם להעביר את הסיפור המקראי אלינו - זאת בעיה.

גרתי שנים במקום עם מה שנקרא 'אוכלוסיות מוחלשות'. אם יש דבר שלא יכולתי לסבול, זה את נציגי הדת באים לכל מי שרואים שהוא במצוקה, ומציעים לו את האמונה.

שכן שלי מה שנקרא, התחרפן. כי הוא לקח את זה רחוק.

הכי מגניבים זה המתנחלים. הם שואבים כח מהקב"ה, אבל לא משתעבדים לזה. נראה כמו שילוב אידאלי. ואכן, הם רובם ככולם ערכיים מאד!
אבל גם לריצ'רד דוקינס יש תשובה והוכחה לכל דבר
אבל העיקר לציין את הרב אמנון
יש לי שאלה: איך אתה יודע שדווקא האל שבו אתה מאמין הוא האל האמיתי? יותר נכון היישות העליונה האמיתית? למה האל של בני אי הפסחא לא יכול להיות האל הנכון?
איך אני יכול להאמין לציטוט שיוצא מספר פנטזיה
ככה זה באחרית הימים השקר נראה אמת והאמת נראית כשקר
שואל השאלה:
eitanm, תחשוב לבד, למי יש מסורת של עם שךם שאלוקים התגלה אליו (כלפי כל העם): לעם ישראל או לעם אחר? שום עם אחר אין לו כזאת מסורת ולא יכולה להיות כזאת מסורת כמו שהבטיחה התורה הקדושה.
בכל תרבות בערך.. לא ספציפית אלוקים אבל התגלות שמיימית רחבה זה לא דבר נדיר במיתולוגיה.
שואל השאלה:
תלוי במה מדובר. כל אדם יכול לטעון בשקר שאלוקים נגלה אילו (ולמה הוא מספר את זה כאילו שהוא נגלה רק אליו? כדי שלא תהיה לאף אחד אפשרות לסתור את דבריו, כי מי שלא ראה את מה שהיוא "כאילו" ראה לא יוכל לסתור אותו). זה לא אומר שצריך להאמין לו ויש הלכות איך יודעים מי נביא האמת ומי לא. מה שכן, התגלות האלוקים קרתה לכם העם, אז אין מקום לטענה הכזאת מבלי שזה יקרה במציאות, כי אז היא ניתנת לסתירה, כי צריך שיהיו אנשים שיאמרו שהם לא ראו שום התגלות של אלוקים.
אבל שוב, היהדות היא לא התרבות/הדת היחידה שבה מתוארת התגלות שמימית
למה דווקא ההתגלות הזו היא הנכונה?
שואל השאלה:
כי ביהדות אלוקים נגלה לעיני כל העם. אתה באמת שמעת על דבר כזה אצל עמים אחרים?
למשל אצל הנוצרים
(שיהיה ברור, אני לא אומר שזאת באמת התגלות)
ישו הלך על המים לנגד כולם לאחר שהוא חזר מן המתים אחרי שלושה ימים
שואל השאלה:
לא, "אותות ומופתים" אינה ראיה להתגלות אלוקית. במעמד הר סיני עם ישראל שמעו את קול בה' בעצמו ולא סתם ראו אותות או מופתים. עיינו ברמב"ם הלכות יסודות התורה, פרק ח, הלכה א:
"משה רבנו--לא האמינו בו ישראל, מפני האותות שעשה: שהמאמין על פי האותות--יש בליבו דופי, שאפשר שייעשה האות בלאט וכישוף. אלא כל האותות שעשה במדבר, לפי הצורך עשאן--לא להביא ראיה על הנבואה: צרך להשקיע את המצריים, קרע את הים והצלילם בו. צרכנו למזון, הוריד לנו את המן. צמאו, בקע להם את האבן. כפרו בו עדת קורח, בלעה אותם הארץ. וכן, שאר כל האותות.
ובמה האמינו בו, במעמד הר סיניי: שעינינו ראו, ולא זר, ואוזנינו שמעו, ולא אחר--האש והקולות והלפידים. והוא ניגש אל הערפל, והקול מדבר אליו; ואנו שומעים: משה, משה--לך אמור להם כך וכך. וכן הוא אומר "פנים בפנים, דיבר ה' עימכם" (דברים ה,ד), ונאמר "לא את אבותינו, כרת ה' את הברית הזאת" (דברים ה,ג)".