4 תשובות
sad song
attention
boy
let me
medicine
wait
the middle
tell me you love me
boy
let me
medicine
wait
the middle
tell me you love me
i know you all over again
sleeping on the floor
sleeping on the floor
שואל השאלה:
לא לבעלי לב חלש.
תזכורת: ע"י תשובה (רצינית), תורה ומעשים טובים (הרבה) אפשר להנצל.
עפ"י ספר "ראשית חכמה" (שער היראה, מסכת גיהנום) למקובל האלוקי רבי אליהו די וידאש זצוק"ל זיע"א
בגיהנום שולטים שלושה ממונים (על כיתות ענקיות של מלאכי חבלה) והם מתחת יד "דומה" ושמם "משחית אף וחימה".
מדור א' "בור"-
כעין 'הבור שאין בו מים אבל נחשים ועקרבים יש בו'..
שם נידונים: אלו המפסיקים לימוד תורה על דברים בטלים, אלו שאינם מכבדים תלמידי חכמים, 'המקלל חרש' וכיוצא בהם, העובר אחרי ביה"כ בשעה שהציבור מתפללים (שלא בדרך המותרת), המספר שבח חבירו לפני מי ששונאו לרעה רח"ל.
מדור ב' "שחת"-
הוא אש ירוקה ואין שם כי אם חושך ואין שם רחמים כלל.
שם נידונים: המספרים אחר מיטתן של תלמידי חכמים, המלבין פני חבירו בהלכה שלא ללמוד ממנו, המתגאה שלא לשם שמים, המתכבד בקלון חבירו, היודע בחבירו שיכשל בהלכה אחת ויכול להודיעו ואינו מודיעו וצוחק עליו הוא או אחרים, מי שיש לו בית כנסת בעירו ואינו נכנס להתפלל בה, מי שאינו נוח לחבירו בהלכה והם בעיר אחת, האוכל מסעודה שאינה מספקת לבעליה, המגביה ידו על חבירו אף על פי שלא הכהו (!), המקלל לחבירו בצחוק בצורה שמביישת אותו רח"ל.
מדור ג' "דומה"-
שם נידונים: גסי הרוח המתגאים ליבם בהלכה לפני העם שלא לשם שמים, המספרים לשון הרע, המגיס ליבו בהוראה, הדן חבירו לכף חובה, המלווה לחבירו בריבית, המגלה פנים בתורה שלא כהלכה, מי שאינו עונה אמן מפי המברך, מי שעושה 'פיסקא'- כגון המדבר באמצע התפילה ומפסיק וחוזר להתפלל, המתלוצץ על חבירו ועל זקן ששכח תלמודו, הרואה דבר ערווה בחבירו ואינו מודיעו בינו לבינו רח"ל.
מדור ד' "טיט היוון"-
שם נידונים: גסי הרוח, כל אותם העונים עזות לעניים ומדוכאים, הרואה עני בדוחק ואינו מלווה לו עד שמבקש ממנו טובת הנאה, העושק שכר שכיר, *המוציא זרע לבטלה*, הבא על כותית (=גויה) ונידה, הממשכן לעני ואינו חוזר לו משכונותיו כשאין לו דבר אחר, המטה משפט, הלוקח שוחד רח"ל.
מדור ה' "שאול"-
שם נידונים: המוסרים (מלשינים לשלטון הגוים על יהודים), האפיקורסים, הכופרים בתורה, הכופרים בתחיית המתים.
על אלו נאמר "כלה ענן וילך כן יורד שאול ולא יעלה".. ועל שאר החוטאים נאמר: "ה' ממית ומחיה מוריד שאול ויעל".
מדור ו' "צלמוות"-
שם נידונים: אלו ששכבו על אימותיהם ונידה רח"ל.
מדור ז' "תחתית הארץ"-
היורד לשם שוב אינו עולה. שנאמר: "ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם".
רחמנא ליצלן אמן!!
ועוד ישנו מקום שאין יוצאים ממנו לעולם שנקרא "צואה רותחת" ובו נידונים כל אותם שחטאו והחטיאו את הרבים, וכן המוציאים זרע לבטלה לכתחילה (ומדגיש שמתו בלא תשובה).
עוד מי שחילל שבתות בפרהסיא (בפומבי ללא בושה) נידון *לעולם* ואין לו מנוחה אפילו בשבת (רשעים ששמרו שבת יש להם מנוחה בגהנם בשבת ורואים את דינם הקשה של מחללי השבתות).
אחים יקרים זכרו שרק כל עוד הנר דולק אפשר לתקן מהרו לעשות תשובה!!
"ומודה ועוזב ירוחם".
שתפו להצלת נפשות אחיכם.
לא לבעלי לב חלש.
תזכורת: ע"י תשובה (רצינית), תורה ומעשים טובים (הרבה) אפשר להנצל.
עפ"י ספר "ראשית חכמה" (שער היראה, מסכת גיהנום) למקובל האלוקי רבי אליהו די וידאש זצוק"ל זיע"א
בגיהנום שולטים שלושה ממונים (על כיתות ענקיות של מלאכי חבלה) והם מתחת יד "דומה" ושמם "משחית אף וחימה".
מדור א' "בור"-
כעין 'הבור שאין בו מים אבל נחשים ועקרבים יש בו'..
שם נידונים: אלו המפסיקים לימוד תורה על דברים בטלים, אלו שאינם מכבדים תלמידי חכמים, 'המקלל חרש' וכיוצא בהם, העובר אחרי ביה"כ בשעה שהציבור מתפללים (שלא בדרך המותרת), המספר שבח חבירו לפני מי ששונאו לרעה רח"ל.
מדור ב' "שחת"-
הוא אש ירוקה ואין שם כי אם חושך ואין שם רחמים כלל.
שם נידונים: המספרים אחר מיטתן של תלמידי חכמים, המלבין פני חבירו בהלכה שלא ללמוד ממנו, המתגאה שלא לשם שמים, המתכבד בקלון חבירו, היודע בחבירו שיכשל בהלכה אחת ויכול להודיעו ואינו מודיעו וצוחק עליו הוא או אחרים, מי שיש לו בית כנסת בעירו ואינו נכנס להתפלל בה, מי שאינו נוח לחבירו בהלכה והם בעיר אחת, האוכל מסעודה שאינה מספקת לבעליה, המגביה ידו על חבירו אף על פי שלא הכהו (!), המקלל לחבירו בצחוק בצורה שמביישת אותו רח"ל.
מדור ג' "דומה"-
שם נידונים: גסי הרוח המתגאים ליבם בהלכה לפני העם שלא לשם שמים, המספרים לשון הרע, המגיס ליבו בהוראה, הדן חבירו לכף חובה, המלווה לחבירו בריבית, המגלה פנים בתורה שלא כהלכה, מי שאינו עונה אמן מפי המברך, מי שעושה 'פיסקא'- כגון המדבר באמצע התפילה ומפסיק וחוזר להתפלל, המתלוצץ על חבירו ועל זקן ששכח תלמודו, הרואה דבר ערווה בחבירו ואינו מודיעו בינו לבינו רח"ל.
מדור ד' "טיט היוון"-
שם נידונים: גסי הרוח, כל אותם העונים עזות לעניים ומדוכאים, הרואה עני בדוחק ואינו מלווה לו עד שמבקש ממנו טובת הנאה, העושק שכר שכיר, *המוציא זרע לבטלה*, הבא על כותית (=גויה) ונידה, הממשכן לעני ואינו חוזר לו משכונותיו כשאין לו דבר אחר, המטה משפט, הלוקח שוחד רח"ל.
מדור ה' "שאול"-
שם נידונים: המוסרים (מלשינים לשלטון הגוים על יהודים), האפיקורסים, הכופרים בתורה, הכופרים בתחיית המתים.
על אלו נאמר "כלה ענן וילך כן יורד שאול ולא יעלה".. ועל שאר החוטאים נאמר: "ה' ממית ומחיה מוריד שאול ויעל".
מדור ו' "צלמוות"-
שם נידונים: אלו ששכבו על אימותיהם ונידה רח"ל.
מדור ז' "תחתית הארץ"-
היורד לשם שוב אינו עולה. שנאמר: "ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם".
רחמנא ליצלן אמן!!
ועוד ישנו מקום שאין יוצאים ממנו לעולם שנקרא "צואה רותחת" ובו נידונים כל אותם שחטאו והחטיאו את הרבים, וכן המוציאים זרע לבטלה לכתחילה (ומדגיש שמתו בלא תשובה).
עוד מי שחילל שבתות בפרהסיא (בפומבי ללא בושה) נידון *לעולם* ואין לו מנוחה אפילו בשבת (רשעים ששמרו שבת יש להם מנוחה בגהנם בשבת ורואים את דינם הקשה של מחללי השבתות).
אחים יקרים זכרו שרק כל עוד הנר דולק אפשר לתקן מהרו לעשות תשובה!!
"ומודה ועוזב ירוחם".
שתפו להצלת נפשות אחיכם.
אנונימית