20 תשובות
						
						
					
							הרוב
							
						
							לא
							
						
							לא.
							
						
							לא.
							
						
							96% לא שומרים נגיעה.ואת זה אומר דתי שלא שומר נגיעה,ודתיות באשר הן נגעו בו בלי סוף...
							
						
							אמורים לשמור, ומי שלא שומר אז לפחות "מומר לדבר אחד".
							
						
							מה זה לא, שמירת הנגיעה - זה לא חומרה, זה איסור גמור לגעת במין השני דרך חיבה (איסור תורה של עריות והוא ביהרג ואל יעבור):
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
						"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
							לא,
לא כל הדתיים/מסורתיים מחמירים באותה המידה
						לא כל הדתיים/מסורתיים מחמירים באותה המידה
							לא
							
						
							לא ממש לא
							
						
							מאושרת, אני שמח שאת מבינה את זה.
							
						
							לא, אני לא שומרת (בית דתי)
וגם המשפחה שלי לא שומרת (חלקם חרדים וחלקם דתיים אדוקים יותר מהמשפחה שלי)
						וגם המשפחה שלי לא שומרת (חלקם חרדים וחלקם דתיים אדוקים יותר מהמשפחה שלי)
							לא כולם
							
						
							תוצאה,ההיפך הוא הנכון,מי שצי ושומר נגיעה הוא סוג של חרדי/חרד"לי..אתה חרדי/דתי קיצוני שאתה מתבטא ככה?
							
						
							מאושרתת זה לא חטא כמו שהרבה חרדים עושים:פדופיליה,אונס,שוחד,קבלת דבר במרמה,הסתה נגד הלהט"ב,כפייה דתית וחרדית,מעשים מגונים,אוננות,נקרופיליה,ניאופים,לא עובדים(כתוב בתורה 6 ימים תעבוד..),ועוד...ואני ממש נגד שנאת חרדים;ואפילו נלחם נגג השנאה הזו...אבל בכל מגזר יש חרא...
							
						
							ימני ציוני גאה, אני לא הבנתי אותך.לשאלתך: כן, אני חרדי קיצוני
נ.ב. אולי תפסיק לעוות את התורה "שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ." (שמות כ, ח) ועוד פסוקים דומים זה לא ציווי, אלא רשות. זה הפשט של הפסוקים האלה, מסכים איתי? חוץ מזה יש גם דרש של רבותינו על הפסקים האלה במכילתא. עיינת שם?
						נ.ב. אולי תפסיק לעוות את התורה "שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ." (שמות כ, ח) ועוד פסוקים דומים זה לא ציווי, אלא רשות. זה הפשט של הפסוקים האלה, מסכים איתי? חוץ מזה יש גם דרש של רבותינו על הפסקים האלה במכילתא. עיינת שם?
							אנונימית מה קשור חרדים עכשיו?החרדים הם לא אנשים דתיים,הם אנשים ח-ר-ד-י-ם;ותו לא..
							
						
							תוצאה מה זאת אומרת שאתה "חרדי קיצוני"??אתה תירק  ו/או תקלל נערה אם היא תהיה עם כתפיוץ ומכנס ג'ינס שמכסה חמישית מהרגל?וואתם אתה חרדי קיצוני אז איך יש לך אינטרנט?ולט עיוותתי שום דבר מתורת ישראל..נכון,זה בעיקר מצווה לעשות את הל"ט מלאכות בימי א'-ו';אבל זה גם מצווה ל-ע-ב-ו-ד..ואני נכד כל כפייה,כי כפייה זה בגדר אונס,אבל אני נגד זה שהחרדים עושים שימוש ציני בדת היהודית ומציגים אותה באור-כל-כך שלילי,כמו העוני הנ"ל "בשם הדת היהודית"..
							
						
							היי אנשים,רובם המובהק לא שומרים..כן שומרים נידה,אבל לא שומרים נגיעה..אנחנו לא חרדים,צריך לזכור את זה,ולקחת את זה שאנחנו דתיים בפרופורציות..
							
						באותו הנושא: