7 תשובות
ידוע שמי שפוגע בבניו/בנותיו של מלך מלכי המלכים זה גרוע יותר מלפגוע באלוקים כי הרי כתוב במפורש שבן אדם לחברו יותר מבן אדם למקום ולמה זה כך? כי זה כמו אמא שיפגעו בה היא תוכל להתגונן לבד אבל שיפגעו בילדיה שלה היא תיפגע יותר כי זה כאילו פגעו במה ששלה.
שואל השאלה:
תראי, מה יותר חמור ממה את יכולה לדון כל עוד הדין לא היה אומר שכלפי אותם בנים שיצא מכלל "עמיתך" אין איסור של אונאת דברים כמבואר בבא מציעא נט עמוד א, אבל אם הדין באמת אומר שכלפי אותם בנים אין איסור של אונאת דברים, אז התשובה לא מתאימה.
תראי, מה יותר חמור ממה את יכולה לדון כל עוד הדין לא היה אומר שכלפי אותם בנים שיצא מכלל "עמיתך" אין איסור של אונאת דברים כמבואר בבא מציעא נט עמוד א, אבל אם הדין באמת אומר שכלפי אותם בנים אין איסור של אונאת דברים, אז התשובה לא מתאימה.
אתה מדבר גבוה מדי בשבילי.למדתי רק תנך.אך לא גמראות וכולי..
לא נראהלי שבאתר זה תוכל למצוא תשובה מדויקת.
שואל השאלה:
ברור, כי את בחורה, אבל כיוון שזה חלק מההשקפה וזה גם הלכה, כפי שפסק הרמ"א בחושן משפט, סימן רכח בהגה, היו אמורים ללמד אותך את זה, כי גם הבנות צריכיות לדעת את המוסר ואת ההשפקה ואת ההלכות שנוגעות אליהם.
ברור, כי את בחורה, אבל כיוון שזה חלק מההשקפה וזה גם הלכה, כפי שפסק הרמ"א בחושן משפט, סימן רכח בהגה, היו אמורים ללמד אותך את זה, כי גם הבנות צריכיות לדעת את המוסר ואת ההשפקה ואת ההלכות שנוגעות אליהם.
שואל השאלה:
אין פה "קולות" ו"חומרות", מדובר בהלכות אונאת דברים (שכלפי אלו שלא יראי ה' אין את האיסור הזה), וזה גמרא מפורשת בבא מציעא נט ע"א והלכה בחושן משפט, סימן רכח, סעיף א בהגה.
אין פה "קולות" ו"חומרות", מדובר בהלכות אונאת דברים (שכלפי אלו שלא יראי ה' אין את האיסור הזה), וזה גמרא מפורשת בבא מציעא נט ע"א והלכה בחושן משפט, סימן רכח, סעיף א בהגה.
שואל השאלה:
לא דיברתי על זה, עיין בגוף השאלה. לגבי הזמרים הפסולום, יש פסק שחתומים עליו 25 רבנים וביניהם גדולי הדור.
לא דיברתי על זה, עיין בגוף השאלה. לגבי הזמרים הפסולום, יש פסק שחתומים עליו 25 רבנים וביניהם גדולי הדור.