36 תשובות
אין לי בעיה עם הצביעות הזאת, בתור דתל"ש אם אני אראה דתי שמנסה לעצבן אותי ואני מכיר הלכה שתמנע ממנו לעשות את זה, אני אגיד לו

אם בחרת לשמור את המצוות אז גם אם גוי יגיד לך את ההלכה, כל עוד זה ההלכה אתה צריך לעשות מה שאמרו לך, בלי קשר מי סיפר לך על ההלכה


ויש מלא דעות, אני בטוח שיש רבנים שיחלקו על ביזוי הכופרים, אז די לחפור שצריך לבזות אותם
מכעיס אותי
היום כולם מנסים לכפור בדת וגם יש את התנועות של הנוצרים במסווה שמנסים לקחת לנו יהודים טובים ותמימים.
ידוע שלפני ביאת המשיח כולם יהיו נגד היהדות, נגד הרבנים וכולי.
מה שחשוב לעשות זה להאמין באמונה שלמה בביאת המשיח אני אני מאמין.
יהיה בסדר
מה יש לך?
למה בכל שאלה שלך אתה מדבר על ''כופרים''?
חלאס כבר לשאול שאלות כאלה בשביל לפתוח ריבים.
מה משעמם לך?
life is only a dream
נראה לי שלא מספיק להאמין רק בביאת המשיח, אתה צריך לקיים מצוות וכו'
כן אבל בתור ההתחלה לכופרים בינינו לדעת שיש בורא לעולם הזה זה העיקר סתכל בעשרת הדיברות.
שואל השאלה:
זה נכון שצריך לקבל את האמת ממי שאמרה, כפי שאמר הרמב"ם, אבל העניין שלהם? איך אפשר לחלוק על מה שכתבו לנו רבותינו הקדושים ואפילו בגמרא ועד רבותינו הראשונים ובכל ספרי המוסר, כולל רבותינו האחרונים כגון חפץ חיים זיע"א?
אתה רואה?
בכל שאלה שלך אתה עושה את זה.
אתה רק מחזק את מה שאמרתי.
וואי בן אדם,
חלאס לחפש לריב עם אתאיסטים.
תפנים כבר במוח שלך: יש-אנשים-שלא-מאמינים-באלוהים.
שואל השאלה:
אגב, זה נכון שצריך לקיים את כל המצוות , אבל בדורנו השפל הזה צריך לתת את הכח על האמונה וכך מבואר בגמרא "א חבקוק והעמידן על אחת שנאמר (חבקוק ב) וצדיק באמונתו יחיה" (מכות כד ע"א), כלומר מבחו של הצדקות יהיה ע"י האמונה: מי שיאמין יחשב לצדיק ומי שלא יחשב לרשע גמור.
צדיקיםמתנהגים בדיוק כמוני. מי שלא הוא רשע גמור וצריך למות
זה אתה. ככה אתה נשמע.
שואל השאלה:
~ jolene ~, מה את רוצה ממני? כל אחד שואל על מה שמפריע לו. יש תועלת בשאילת שאלה כאלו: אני מתקן דעות משובשות ותוך כדי משפיל את אנשי שקר עד עפר וזה חלק מהתשובה שצריך לעשות, כמבואר בספר "אורחות צדיקים", שער התשובה. מי את שתפריעי לי?
נ.ב. משיח צריך לבוא כל רגע ואז הכופרים יעלמו מן האופק, בעזרת ה'. את תפסיקי להשלות את עצמך כאילו את ם תשארו פה לנצח.
את מי תיקנת עד עכשיו?
הדבר היחיד שאתה עושה זה לשגע לאנשים את השכל עם הכפייה הדתית שלך.
זו לא הפעם הראשונה שאתה כופה על האתר את הדת שלך.
אם תמשיך לכפות את הדת שלך על אחרים,
אנשים יתרחקו ממך.
^ אבל הוא לא כופה כלום על אף אחד
אם תסתכל על כל השאלות שלו,
בכולן הוא מחפש לכפות את הדת ולהשמיץ את האתאיסטים.
כל אחד והאמונות שלו יאלה חלאס עם הדיון השטותי הזה הוא מאמין, את לא מאמינה קדימה הלאה.
קדימה הלאה תגיד לסבתא שלך.
מה אני הסוסה שלך?
תירגע אחי.
life is only a dream
אני זוכר את 10 הדיברות וזה לא עיקר...זה פשוט חלק ממה שנאמר שם
וכי זה מצוות שבין אדם למקום...בחלק השני זה בכלל משהו אחר לגמרי (ולה' לא אכפת מהמצוות האלו אם לא קיים מצוות שבין אדם לחברו)
קריאה קרה שלי עלייך את מתנהגת כמו אדם קטן, כל דבר שאומרים לך לא מקובל עלייך את אולי דוגלת להיות עם ראש פתוח וליברלית. אבל את מקובעת את צריכה חינוך מחדש וגם איזה כאפה שתעיר אותך.
את יודעת למה את אדם קטן כי לפאקינג כל דבר את מגיבה! תתעלמי זה לא טוב לבריאות.
מי אתה בכלל?
בסך הכל אמרתי להוא ששאל את השאלה שיפסיק כל הזמן להכפיש את האתאיסטים ולכפות את הדת שלו על כל האתר...
מה אתה מתערב?
מה אתה הסנגור שלו?
שואל השאלה, האורחות חיים בעד להשפיל *יהודים* כופרים ?
כי אם הוא עד כדי כך גרוע במצוות שבין אדם לחברו אז לא אכפת ממה שהוא אומר
ושאמרתי שיש שיחלקו עליו, זה הגיוני, כל הגמרא בנויה מדעות חלוקות...אז תמיד יהיה רב אחר שלא יסכים עם דעתו
כן אני הסנגור שלו אני תומך בו אני הכל בשבילו את מרוצה עכשיו או שתשתקי או שתמשיכי לעשות הרבה רעש, אני מאמין שזה הדבר שאת עושה הכי טוב וכל זה כדי לקבל יחס שלא קיבלת מההורים.
שואל השאלה:
מי אתה שתגיד שהוא "גרוע" במצוות שבין אדם לחבירו? אנימוחה על בזיון תלמיד חכם! זה לא סתם אדם כתב את הספר הזה, אלא אדם גדול ומי שבקיא בספר הזה יודע שהוא דורש מהאדם שיהיו לו מידות נעלות. לגבי רבנים תלמד כלל: האחרונים לא יכולים לחלוק על הראשונים, אבל זה לא קשור. יכולים להיות מחלוקות בין רבנים בדעות מסוימות, אבל לא בבסיס של הדברים והשפלת הכופרים וודאי שאמורה להיות כחלק מהבסיס ובפרט שהיא מגובה בהרבה פסוקים ויש הרבה תועלת מעשית בהשפלת הכופרים כידטע למי שקרא את הספר הזה וגם בספר "שערי תשובה" רבנו יונה, בוספרט בחלק ג שם, ובפרט בסימנים קמח- קנב גם מקפח ועד קצב, עיינו שם.
מאז שאת פה את רק נלחמת לכי ותסתכלי על קיר התודות שלך,
את יודעת הדרך הכי טובה לנצח היא במעשים לא בוויכוחים מאחל לך שתגדילי ראש ושלא תהיי לזנב יום קסום שיהיה לך.
לך תקפוץ.
בוא אני אספר לך סוד, היום סיימתי 5 יח גמרא...
אני יודע שאחרונים לא יכולים לחלוק על ראשונים

ואני ממש לא חושב שלבזות כופר זה בסיס!
מה עם "ואהבת לרעך כמוך" ו"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך"
אם התלמיד חכם לא מסוגל לשמור על דברים פשוטים אלה, הוא גרוע במצוות שבין אדם לחברו, ולא משנה לי כמה תמחה על זה

ותן לי את המקור עליו הוא מסתמך שמותר לבזות כופר יהודי
שואל השאלה:
פשוט מאוד: כופר הוא לא בכלל "רעך". אני ממהר. עיין בינתיים במסכת מגילה כה, עמוד ב, ספר משלי ובחפץ חיים כלל ח, סעיף ה. שם יוסבר לך הכל. זה לא שתלמיד חכם לא מסוגל, הוא פשוט לא אמור כי זה עושה נזק. עיין בספר שערי שתובה לרבנו יונה בחלק ג מסימנים קמח-קנב וכן מקפח-קצב שם תראה ראיות לזה.
במסכת מגילה לא כל כך הבנתי מאיפה אתה לומד את זה
ובחפץ חיים ראיתי...אני לא מסכים (ודברים כאלו זה הסיבה שאני יוצא בשאלה, כך שלשכנע אותי שהוא רב גדול וצריך להקשיב לו, לא ילך)
שואל השאלה:
מי אתה שלא תסכים? החפץ חיים באמת היה גול הדור בדורו והוא הביא מספיק ראיות לדבריו.
מי אמר שהוא לא גדול הדור בדורו ?!
אני אומר שמעניין לי את התחת, ולדעתי יותר חשוב לכבד בני אדם מאשר לבזות כופרים,
אני לא מתערב בקשר של אדם אחר עם הקב"ה
שואל השאלה:
1. דבר ידע שחפץ חיים היה גדול הדור בדורו, שאל את מי שאתה רוצה.
2. זה שלא מעניין אותך דעת תורה - זה בעיה מאוד חמורה.
3. מי שאין לו יראת שמים - אינו ראוי לתואר "אדם", כמו שכתוב "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא זה (יראת שאלוקים ושמירת מצוותיו) עושים את האדם אדם, ומי שאין לו את זה - אינו ראוי לתואש "אדם".
4. חמור מאוד שכבוד האנשים המורדים בכבוד שמים חשוב בעינך מכבוד ה' בעצמו. את הנזק הגדול שיש במתן כבוד לרשעים ניתן למצוא בספרו של רבנו יונה "שערי תשובה" (חלק ג, סימן קמח-קנב):

"אחרי אשר התברר, כי הכל ברא השם יתברך לכבודו, חייב האדם לשום ליבו בכל עת לכבד את השם ולקדשו בכל דבריו ולרוממו, להודות לו ולברכו תמיד, כמו שנאמר (תהלים לד ב): "אברכה את ה' בכל עת, תמיד תהילתו בפי". וכאשר יתייצב בתוך העם וידבר עם חבריו, יתבונן בינה וידקדק וישגיח בכל מוצא שפתיו, לקדש את השם בדבריו, ולדבר בשבח עבודתו ותהילת יראתו, ולשבח עבדיו ויראיו. ויזכה בזה בהגיון ליבו ומבטא שפתיו, בלא יגיעה ופועל כפיים, זכות גדולה עד לשמיים, כי זה מעיקרי יצירת האדם.

ונאמר (משלי כז כא): "מצרף לכסף, וכור לזהב, ואיש לפי מהללו", פירושו, מעלות האדם לפי מה שיהלל:

אם הוא משבח המעשים הטובים והחכמים והצדיקים, תדע ובחנת כי איש טוב הוא ושורש הצדק נמצא בו, כי לא ימצא את ליבו רק לשבח את הטוב והטובים תמיד בכל דבריו, ולגנות את העבירות, ולהבזות בעליהן, ואם ייתכן כי יש בידו עוונות נסתרים, אבל מאוהבי הצדק הוא, ולו שורש בבחירה, והוא מעדת מכבדי השם.
והמשבח מעשים מגונים, או מהלל רשעים, הוא הרשע הגמור, והמחלל את עבודת השם יתברך.
קמט
עוד אמר שלמה עליו השלום (משלי כה כו): "מעיין נרפש ומקור משחת, צדיק מט לפני רשע. אכול דבש הרבות לא טוב, וחקר כבודם כבוד.":

כי כאשר ירפש האדם את המעיין ברגליו, ידלח מימיו לפי שעה, אחרי כן ישקטו המים ויהיו צלולים כבראשונה. כן הצדיק, כאשר הוא מט לפני רשע, לא תשפל מעלתו ולא תמעט בעבור זאת. ואם הוא עכור לפי שעה, (משלי כד טז): "שבע ייפול צדיק וקם", וישוב לאיתנו וכבודו.
אכול דבש הרבות לא טוב, אבל הרבות החקר בכבוד צדיקים, כבוד החוקר, כי נזכר הצדיק בפסוק שלמעלה. ומילת "הרבות" נמשכת ל"חקר כבודם", כמשפט במקומות הרבים.
והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:

1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.

קנ
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.

קנא
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.

קנב
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס".

אם אתה לא מתערב לא אנשים כאלה - סימן שלא אכפת לך מכבוד שמים.
זה לא קשור לכבוד שמיים, אני מאמין בה' מאמין בתורה, ובחרתי שלא ללכת על פיה
אני פחות מקשיב לרבנים כי אני לא מוכן לסמוך עליהם
אם לה' יש בעיה עם זה, הוא יותר ממוזמן לקחת אותי למעלה לשיחה
וזה לא עיניין של לתת כבוד לאנשים המורדים בכבוד ה'
אלא לכבד אדם באשר הוא, את החשבון שלו עם ה', לא אני מחליט, אלא הקב"ה
ובוא נהיה מציאותיים, יש אנשים כופרים טובים יותר מאנשים דתיים
זה תלוי באופי האדם
שואל השאלה:
1.אם בחרת לא ללכת על פי התורה שה' נתן - זה סוג של מרדנות בו יתברך.
2. מי שמכבד את האנשים המורדים בה' - מחזק את ידיהם וזה מעודד אותם להמשיך בדרכם הרעה וכן אחרים שיראו שמכבדים את הרשעים לא תהיה להם סיבה, חס ושלום, שלא לרצות להיות רשע, חס ושלום.
3. התורה חייבה אותנו ללכת על פי החכמים שבכל דור ודור, כמו שמפורש בפרשת שופטים: " כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל-הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, פסוקים ח-יא). על העניין זה אמרו לנו חז"ל (בספרא) והובא ברש"י על הפסוק יא: "ימין ושמאל" - אפי' אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין וכל שכן כשאומר לך על ימין ימין ועל שמאל שמאל." מפה תראה כמה חשוב להתבטל לחכמים.
4. להגיד "שיש כופרים שיותר טובים מאנשים דתיים" - זה איסור גמור, שיש פה חנופה לרשעים. גם אם הם עושים מצוות - אין להם שום ערך, כי הם לא מאמינים במצוה.הרמב"ם כותב שהם יתור גרועים בכל הפושעים: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט"" (הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
בוא נהיה מציאותיים, אתה נותן מקורות מן הדת,
ואני בחרתי שלא לסמוך על כל מה שאומרים הרבנים ולא להקשיב לדברי ה'


הדבר שאני כן זוכר שלמדתי הוא שהיו אנשים שעשו את מצוות ה' אבל עדיין נענשו כי זה היה מצוות שבן אדם למקום ולא בן אדם לחברו (נראלי בירמיה אבל לא בטוח)

בנוסף יש את תלמידיו של ר' עקיבא שכולנו זוכרים כמה מהם מתו ולמה...

אני מעדיף לשמור על המוסר והכבוד לאדם באשר הוא (בלי הבדל בין דתי לכופר) מאשר ללכת על חוקי ה' שלא הכי חשובים לדעתי
כגון, שמירה בין בשר לחלב, שזה בעיקרון עניין בריאותי ואני בחרתי שזה לא מעניין אותי
שואל השאלה:
1.האם אתה חושב שאתה עם השכל שלך יודע מה יותר טוב לך מאשר ה' בעצמו?
2. אם ידועים לך מקרים שנענשו על בין אדם לחבריו - זה לא אומר שאין עונש על בין אדם למקום, חס ושלום. יש שכר ועונש על כל מצוה ועבירה שעושים ולא עושים, כמו שכתוב "כִּי אֶת-כָּל-מַעֲשֶׂה הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט עַל כָּל-נֶעְלָם אִם-טוֹב וְאִם-רָע" (קהלת יב, יד).
1.לעשות מינוס על כל דעה שלי זה די ילדותי ומיותר (כמובן שאני לא מחליט עליך, אבל אני אומר שתדע)
2.לא אמרתי שאני יודע מה טוב בשבילי יותר מה' אני גם מאמין שכל מה שקורה לי זה לטובה ונסתרות דרכי האל,
אבל, זה לא מדבר על מה טוב, אני רוצה להנות, ואם זה אומר לדו' לנסות אוכל טעים ולא כשר לא כזה אכפת לי
3.לא אומר שאין עונש ושכר כל מצווה, אני אומר שלקב"ה לא אכפת מאנשים ששומרים רק על מצוות של בין אדם למקום, ויותר חשוב לו שבין אדם לחברו ורק לאחר שאתה מתנהג באנושיות כלפי האחר, תעשה את המצוות של ה'
אז אני בחרתי להשקיע יותר במצוות של בין אדם לחברו ולא בין אדם למקום
ולא מעיקרון של תורה אלא כי זה הגיוני שתהיה מסביר פנים ואדיב כלפי האחר
עם כל ההשפלת כופרים שלך...מה אתה חושב על מי שנחשב בגדר "תינוק שנשבה"