22 תשובות
לא.
איך צביעות יכולה להיות לא רעה?
שואל השאלה:
יש לי שתי דוגמאות תגידו לי אם הצביעות היא רעה פה

1.להיות נגד התעללות בבעלי חיים אך עדיין להמשיך לאכול בשר/מוצרי חלב/ביצים

2.לתת למישהו להאמין שאתם חברים ולא להגיד לו שאתה לא מעוניין בקשר איתו כי אתה לא רוצה לפגוע לו ברגשות (ואם תגיד שזה יפגע ממש קשה ועלול להכניס אותו לדיכאון או פגיעה עצמית)
^^כשאת חושבת על זה לעומק, אם אומנם חושבת על אנשים דברים רעים אבל לא פותחת איתם דיון על זה שכביכול יגמר בוויכוח וריב, את מעדיפה להשאר סבבה עם זה, בשביל לא לריב ולא להכנס למלחמות, אז כן זה עדיף ולא בהכרח רכ
אהי אישית לא איכפת לי מבעלי חיים... (בטח זה יגרור המון מינוסים אבל זה האמת שלי)
ומי שאנלא מעוניינת בקרבתו אני לא אתקרב אליו נקודה.
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא שאלה של מה את עושה, זה שאלה של האם זה צביעות רעה או לא
לא רעה לא
יש הרבה אנשים כמוך- אומנם חושבים שזה רע לפגוע בחיות אבל יש מצב שהם לא יכולים לוותר עליהם בשל מצב בריאותי
שואל השאלה:
אני לא מדבר עליי, אני מעוניין לראות האם יש אנשים שמאמינים שצביעות זה לא בהכרח דבר רע
שואל השאלה:
1.זה לא נכון...אפשר להשיג את מה שיש בבשר בדרך אחרת, פשוט אנשים לא מנסים בכלל

2.אפשר לקרוא לזה "מיסלידינג" אבל בתכלס זה כי רוצים שלא תהיה אפשרות שצביעות תצטייר כדבר חיובי, המקרה הזה הוא כן צביעות פשוט יש מטרה טובה מאחורי זה

למען הסר ספק, אני אוכל בשר...
שואל השאלה:
1.בסדר יש כדורי ברזל ותוספי תזונה...
ולגבי מה שהגיבו לי, אתה לא יודע איזה חיות אתה אוכל ואם התעללו בהן, אבל רוב הסיכויים שכן, ובנוסף עצם זה שאתה ממשיך לצרוך את זה, נותן לגיטימציה להתעללות המתמשכת

2.להציג חביבות וידידותיות כלפי אדם, כאשר למעשה אתה רוצה להתרחק ממנו כי אתה בכלל לא אוהב אותו, זה עונה להגדרה של צביעות
מאןדד!!!
אוליי רק במיקרי הישרדות אבל בכללי זה לא טוב
צביעות כלפי אחרים הוא דבר סובייקטיבי, ולא תמיד היא דבר רע, כי לא תמיד היא קיימת (יש הבדלים בין תפיסות של אנשים - בדוגמה של לא לפגוע באחר, הצבוע חושב שכך הוא לא יפגע, אך ייתכן שהאחר ייפגע מעצם הסתרת האמת, כלומר עניין של שיפוט ודעה אישית). בעיה גדולה יותר היא צביעות עצמית. לשקר לעצמך כדי להצדיק דרך פעולה, ואח"כ להטיף את הדעה לאחרים. וזה תמיד רע. למשל - "זה לא נכון...אפשר להשיג את מה שיש בבשר בדרך אחרת, פשוט אנשים לא מנסים בכלל" - זו טעות חמורה. אולי אתה יכול להשיג (ובעצמך הסברת שלא, ואתה נאלץ להשתמש בכדורים ותוספים), אך כל אחד שונה מהאחר, וזה שתזונה טבעונית בריאה לאחד, לא מחייב שהיא תהיה בריאה גם לאחר, מערכת העיכול שונה מאוד אצל אנשים שונים עקב אבולוציה של עשרות אלפי שנים, ומעטים אלו שיכולים להסתפק בתזונה טבעונית. ילדים בייחוד זקוקים לבשר, עקב הבדלים בינם למבוגרים, וטבעונות מגיל ילדות מסוכנת לבריאות אף יותר. עכשיו, זו לא דעתי האישית, אלו עובדות מדעיות, והן חשופות בפניך אם תבחר ללמוד את הנושא לעומק ולא להסתמך על סרטוני הטפה. אבל אתה כבר בחרת בדרך של אי אכילת בשר, אתה צבוע עם עצמך שצריך גם להטיף לאחרים, ולתת להם מידע שגוי תוך כדי, והצביעות מהסוג הזה היא תמיד רעה.
שואל השאלה:
מה? אתה בכלל קראת מה רשמתי עד הסוף?
רשמתי באחד מהתגובות, "למען הסר ספק אני אוכל בשר"

אני נתתי את זה בתור דוגמא, והמשכתי את הדיון איתו על הדוגמא...

ואם אפשר להשיג ברזל דרך תוספי תזונה זה עדיין דרך, לא משנה אם זה לא בדיוק אוכל... ואני מסכים שלא כל אחד יכול לעשות את זה, אבל עדיין אני מדבר על מי שכן

קראת לי צבוע, עכשיו מעולם לא תיארתי מה אני עושה, נתתי שני דוגמאות וניהלתי עליהן דיון, בחרת להסתכל על זה כאילו מדובר בי, לדעתי זאת טעות שלך

שמדובר בי, כשאני רואה סרטוני הטפה, לא כל כך מעניין אותי כי אני אוהב בשר ומוצרי חלב וכו'...ואני לא אוציא את זה מתפריטי

נ.ב
רשמת מערכת העיקול במקום העיכול
תודה על תיקון שגיאת הכתיב, לא רלוונטי לכלום כמובן, אבל לפחות זה הדבר היחיד הנכון במה שרשמת. אין צורך להפוך את הדיון לאישי, ואם טעיתי בייחוס הצביעות אליך במקום למישהו אחר שרק נתת דוגמה לגביו, זה לא ממש משנה. אז קודם כל, סליחה, קבל התנצלות על שקראתי לך צבוע. לא ייחסתי לכך חשיבות, כי המטרה הייתה להסביר נקודה, ואולי הייתי יכול לכתוב אותה בצורה יותר כוללנית ולא ספציפית אליך (בכל זאת, אתה זה שרשם את המשפט). היא עדיין נכונה, וצביעות עצמית היא הצביעות הבעייתית ביותר.
שואל השאלה:
מקבל את הדעה שלך
מקבל את ההתנצלות

להגיד שהתיקון שגיאת כתיב זה הדבר היחיד שנכון במה שרשמתי, אני לא מבין על מה אתה מדבר, בעיקרון לא רשמתי כלום מלכתחילה רק הסברתי את עצמי כי לא אהבתי שמאשימים אותי בלא עוול בכפי (חופשי משתמש בביטויים חח)

לא יודע אם צביעות עצמית זה הדבר הכי נורא, מעולם לא נברתי בנושא וגיבשתי דעה משל עצמי בחלק הספציפי הזה...אבל שאנשים יעשו מה שהם רוצים העיקר יהיה להם מודעות עצמית (ושישתדלו לא לפגוע באחר תוך כדי מימוש הזכות לחירות)
אז אנחנו מסכימים לחלוטין. הפגיעה באחר היא הבעייתית. בעוד דווקא צביעות כלפי אחרים אינה תמיד פוגעת בהם (ולחילופין הם יכולים להיפגע מחוסר צביעות), צביעות עצמית מובילה תמיד לפגיעה באחר.
וקח עוד התנצלות על המשפט עם הדבר היחיד הנכון, אני כנראה יורה בקיצוניות יתר היום, וגם ככה הסרקזם שלי קיצוני. מקווה שאתה ומי שקורא מבין את המהות של מה שרציתי לומר, סורי אם יצא שזה בא על חשבונך.
שואל השאלה:
אני הבנתי, הכל טוב מבחינתי