9 תשובות
עובר בקטע של תינוק שלא נולד?
הרבה דברים השתנו מאז תקופת התורה. וזה נראה גם לא הומוניטרי לסקול למוות אישה שבגדה. הצעד היותר חכם שעליו הגיעו זה פרידה, או גירושים במידה ונשואים.
הרבה דברים השתנו מאז תקופת התורה. וזה נראה גם לא הומוניטרי לסקול למוות אישה שבגדה. הצעד היותר חכם שעליו הגיעו זה פרידה, או גירושים במידה ונשואים.
כי אין באמת אך עונש על עבירה של חוקי התורה.
אני הרגע אכלתי בשר עם חלב, נשאתי את שם השם לשב וקיללתי אותו, מה יעשו לי?
אני הרגע אכלתי בשר עם חלב, נשאתי את שם השם לשב וקיללתי אותו, מה יעשו לי?
שואל השאלה:
התורה היא אלוקית ולא שייך להאשים אותה ב"חוסר צדק, חס ושלום, וכן לא שייך "להתקדם" ממנה, חס ושלום, להפך, זה נסיגה מן התורה. אנחנו גם וודאי שלא יותר חכמים ורחמנים יותר מהקב"ה ואם היוא קבע עונשים מסוימים - אז הוא ידוע שכך הוא הכי הגון. בנוגע לעונשי המוות זה שייך רק שיש סנהדרין וגם אז אם זה היה קורה בפועל פעם ב-70 שנה אותי בין דין היה נקרא "קטלני" (עיינו במכות ז.)
התורה היא אלוקית ולא שייך להאשים אותה ב"חוסר צדק, חס ושלום, וכן לא שייך "להתקדם" ממנה, חס ושלום, להפך, זה נסיגה מן התורה. אנחנו גם וודאי שלא יותר חכמים ורחמנים יותר מהקב"ה ואם היוא קבע עונשים מסוימים - אז הוא ידוע שכך הוא הכי הגון. בנוגע לעונשי המוות זה שייך רק שיש סנהדרין וגם אז אם זה היה קורה בפועל פעם ב-70 שנה אותי בין דין היה נקרא "קטלני" (עיינו במכות ז.)
אתה כל כך צודק.אבל בדרך כלל מי שלא מאמין באלוקים גם לא שש ושמח בהיותו אזרח במדינת ישראל...ולא מכלילה.
אני תמיד אומרת לאנשים שאומרים למה אלוקים "עושה לנו רע אם אנחנו הילדים שלו" אני תמיד עונה.כמו שאנחנו לא הילדים המקסימים והטובים שאלוקים רצה שנהיה ככה הוא לא אמור להיות איתנו טובים. וכל העונשים האלה זה בעצם לעורר אותנו כמו שאמא ואבא לפעמיים כועסים זה מאהבה.לחנך אותנו.אל תצפה שהרבה יבינו את זה פה
אני תמיד אומרת לאנשים שאומרים למה אלוקים "עושה לנו רע אם אנחנו הילדים שלו" אני תמיד עונה.כמו שאנחנו לא הילדים המקסימים והטובים שאלוקים רצה שנהיה ככה הוא לא אמור להיות איתנו טובים. וכל העונשים האלה זה בעצם לעורר אותנו כמו שאמא ואבא לפעמיים כועסים זה מאהבה.לחנך אותנו.אל תצפה שהרבה יבינו את זה פה
שואל השאלה:
פסיכולוג, על "ברכת ה'" אם היה בין דין והיו עדים והתראה היית חייב מיתה כמו שעשו לבנה של שולמית בת דברי, כמו שכתוב בסוף פרשת "אמור". בכל אופן, "תני דבי חזקיה מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלה סנהדרי ארבע מיתות לא בטלו לא בטלו והא בטלו אלא דין ארבע מיתות לא בטלו מי שנתחייב סקילה או נופל מן הגג או חיה דורסתו מי שנתחייב שריפה או נופל בדליקה או נחש מכישו מי שנתחייב הריגה או נמסר למלכות או ליסטין באין עליו מי שנתחייב חנק או טובע בנהר או מת בסרונכי" (סנהדרין לז עמוד ב).
פסיכולוג, על "ברכת ה'" אם היה בין דין והיו עדים והתראה היית חייב מיתה כמו שעשו לבנה של שולמית בת דברי, כמו שכתוב בסוף פרשת "אמור". בכל אופן, "תני דבי חזקיה מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלה סנהדרי ארבע מיתות לא בטלו לא בטלו והא בטלו אלא דין ארבע מיתות לא בטלו מי שנתחייב סקילה או נופל מן הגג או חיה דורסתו מי שנתחייב שריפה או נופל בדליקה או נחש מכישו מי שנתחייב הריגה או נמסר למלכות או ליסטין באין עליו מי שנתחייב חנק או טובע בנהר או מת בסרונכי" (סנהדרין לז עמוד ב).
כן אבל אתה מבין שזה לא קורה נכון? אני לא הולך למות בקרוב על ידי אף אחד ולכן לאף אחד לא אכפת לעבןר על חוקי התורה, כי זה לא נכון
שואל השאלה:
פסיכולוג, איך אתה יודע אם תשאר עוד רגע בחיים? לא סתם חכמים אמרו לנו כל יום לחזור בתשובה, כי האדם אינו יודע את יום מותו.
פסיכולוג, איך אתה יודע אם תשאר עוד רגע בחיים? לא סתם חכמים אמרו לנו כל יום לחזור בתשובה, כי האדם אינו יודע את יום מותו.
לא כולם מאמינים באלוהים...
שואל השאלה:
וזה "נורמלי"? "התירוץ" הזה הוא יותר חמור מן הקושיא, כי להתכחש לבורא עולם שברא עולם מסודר שרק בורא עולם שהוא כל יכול יכל לברוא בצורה הכי טובה לבני אדם ואפילו לבעלי חיים ולצמחים והתגלה אלינו לעיני כל העם (הרי לא שייך "להמציא" דבר כזה אם לאקרה, חס ושלום") - זה דבר הזוי ביותר וכפיות טובה.
וזה "נורמלי"? "התירוץ" הזה הוא יותר חמור מן הקושיא, כי להתכחש לבורא עולם שברא עולם מסודר שרק בורא עולם שהוא כל יכול יכל לברוא בצורה הכי טובה לבני אדם ואפילו לבעלי חיים ולצמחים והתגלה אלינו לעיני כל העם (הרי לא שייך "להמציא" דבר כזה אם לאקרה, חס ושלום") - זה דבר הזוי ביותר וכפיות טובה.