3 תשובות
אני קורסניקית אבל אני יכולה לנסות לעזור, צירפתי משהו שכתבתי כאן בשאלה אחרת לגביי הדרכת ח'.
ולגבי רשגוד - הרשגדית ח' שהייתה לי הייתה מעולה כי היא ידעה לנווט את הצוות ואת הגדוד. בנוסף לכל מה שרשמתי על הדרכת ח', תגידי שאת החלטית, עקבית, מסודרת ותכיני את התכנית מראש של התכנים שתרצי להעביר ואת האופן שאת רוצה שהם ייתפסו. תוכיחי שאת עומדת במצבים מורכבים שגדוד כמו גדוד ח' יכול להגיע אליהם במשך השנה (עושים חרם על חניכים... חניך חדש מרגיש לא שייך...) את מסוגלת להוביל את הצוות שלך למצב שבו חניכים יספגו מהם את אהבת התנועה ויהיו הכי מוכנים לקורס ולהבטחה.
מה שכתבתי -
אם הייתי מרכזת הייתי רוצה לשמוע שאת מכירה את דרישות התפקיד ויודעת מה נדרש ממך. בשכבת נעורים מתחיל "מסע" מחניכים שרואים את הצופים כחוג לשכבגיסטים שהשבט חלק מהם והם חלק מהשבט, כשכיתה ח' היא שיא האינטנסיבית במסע הזה. התפקיד של השנה הזאת הוא לחבר את החניכים לתנועה, להנהגה, לשבט, לגדוד. "להכין" אותם לשנת קורס. בהקשר לזה הייתי ממליצה לך להגיד שאת יודעת הרבה על התנועה, ולאו דווקא פרטים יבשים אלא שאת מתחברת אליה, אוהבת אותה ומעריכה את הדרך שהיא מעבירה חניכים, יודעת כמה היא תורמת. תוכיחי להם שאחריי שנה איתך ועם התפיסה שלך בנוגע לצופים, חניכים יראו את עצמם כחלק ממשהו גדול יותר - תנועת הצופים העבריים ותנועת הצופים העולמית ויהיו מוכנים להבטיח את עצמם אליה.
חוץ מההבטחה שנת ח' משמעותית מאוד לחניכים, השנה האחרונה הרגילה. הפער בין מדריכים לחניכים הולך וקטן ואת צריכה להראות שאת עומדת בזה. את לא מדריכה אותם 3 שעות בשבוע וזהו. את שם בשבילם תמיד, כמו אחות גדולה, לכוון, לעזור להם לעבור את התקופה הזאת, להראות להם מה הדרך הנכונה, לא לשפוט, לקבל את כולם ולא רק שלא תבלבלי אותם בתקופה הלא נורמלית הזאת של ההתבגרות כשהיא בשיאה, להפך- את תעזרי להם.
חשוב ביותר שתדגישי שאת מוכנה להדרכה כמעט בגובה העיניים אבל שעדיין תישארי מדריכה. תדעי להעביר תכנים וערכים או דיונים ברמה גבוהה שתאתגר אותם אבל לא תגרום להם להרגיש שאת חברה שלהם. שתדעי לכוון את הדיסטאנס למצב טוב, שהם יראו בך מדריכה ויסמכו עלייך אבל יוכלו לדבר איתך וירגישו נוח איתך.
המון המון בהצלחה!
ולגבי רשגוד - הרשגדית ח' שהייתה לי הייתה מעולה כי היא ידעה לנווט את הצוות ואת הגדוד. בנוסף לכל מה שרשמתי על הדרכת ח', תגידי שאת החלטית, עקבית, מסודרת ותכיני את התכנית מראש של התכנים שתרצי להעביר ואת האופן שאת רוצה שהם ייתפסו. תוכיחי שאת עומדת במצבים מורכבים שגדוד כמו גדוד ח' יכול להגיע אליהם במשך השנה (עושים חרם על חניכים... חניך חדש מרגיש לא שייך...) את מסוגלת להוביל את הצוות שלך למצב שבו חניכים יספגו מהם את אהבת התנועה ויהיו הכי מוכנים לקורס ולהבטחה.
מה שכתבתי -
אם הייתי מרכזת הייתי רוצה לשמוע שאת מכירה את דרישות התפקיד ויודעת מה נדרש ממך. בשכבת נעורים מתחיל "מסע" מחניכים שרואים את הצופים כחוג לשכבגיסטים שהשבט חלק מהם והם חלק מהשבט, כשכיתה ח' היא שיא האינטנסיבית במסע הזה. התפקיד של השנה הזאת הוא לחבר את החניכים לתנועה, להנהגה, לשבט, לגדוד. "להכין" אותם לשנת קורס. בהקשר לזה הייתי ממליצה לך להגיד שאת יודעת הרבה על התנועה, ולאו דווקא פרטים יבשים אלא שאת מתחברת אליה, אוהבת אותה ומעריכה את הדרך שהיא מעבירה חניכים, יודעת כמה היא תורמת. תוכיחי להם שאחריי שנה איתך ועם התפיסה שלך בנוגע לצופים, חניכים יראו את עצמם כחלק ממשהו גדול יותר - תנועת הצופים העבריים ותנועת הצופים העולמית ויהיו מוכנים להבטיח את עצמם אליה.
חוץ מההבטחה שנת ח' משמעותית מאוד לחניכים, השנה האחרונה הרגילה. הפער בין מדריכים לחניכים הולך וקטן ואת צריכה להראות שאת עומדת בזה. את לא מדריכה אותם 3 שעות בשבוע וזהו. את שם בשבילם תמיד, כמו אחות גדולה, לכוון, לעזור להם לעבור את התקופה הזאת, להראות להם מה הדרך הנכונה, לא לשפוט, לקבל את כולם ולא רק שלא תבלבלי אותם בתקופה הלא נורמלית הזאת של ההתבגרות כשהיא בשיאה, להפך- את תעזרי להם.
חשוב ביותר שתדגישי שאת מוכנה להדרכה כמעט בגובה העיניים אבל שעדיין תישארי מדריכה. תדעי להעביר תכנים וערכים או דיונים ברמה גבוהה שתאתגר אותם אבל לא תגרום להם להרגיש שאת חברה שלהם. שתדעי לכוון את הדיסטאנס למצב טוב, שהם יראו בך מדריכה ויסמכו עלייך אבל יוכלו לדבר איתך וירגישו נוח איתך.
המון המון בהצלחה!
חוץ מזה תגידי שהיית בזמן לא טוב באותה שיחת שיבוצים, תודי שנתנו לך הארכת זמן ותדגישי שזה היה לגמרי חד פעמי. תגידי שאת לומדת ממה שהלך כאן, היית בלחץ אבל את לוקחת את זה כנקודה לשיפור לפעמים הבאות ושההדרכה/רשגוד שלך לא ייראו ככה
שואל השאלה:
תודה רבה :)
תודה רבה :)
באותו הנושא: