43 תשובות
אוף לא.. אין לי זמן
אנונימית
שואל השאלה:
אני דווקא כן למדתי קצת:) מקווה שיהיה קל.
אנונימית
אני מתחילה
זה קשה ממש
אני לא יודעת איך לזכור את הכל):
יש לך טיפים?
איך את לומדת?
כן התחלתי אבל די בקטנה
התחלתי בקטנה אבל זה משעממם רצח
הכי שנואא עליי זה פרק חברות שבאלי להתאבד ממנו
אני ממש שונאת את תרבות הוא הכי ארוךך^
כן הוא ארוך ממש פשוט המורה שלנו עשתה עליו מאה מבחנים אז אני יותר זוכרת אותו אבל את השאר אני בקושי זוכרת כלום יש איזה מאה ניסויים בקבוצה וכבר נשבר לי
פרק חברות נוראי
וכל הניסויים זה מבלבל
ויש איזה נושא בקבוצה שלא ברור
שואל השאלה:
אני גרועה בשריף ומוספר... המורה שלי הכי חפרנית במחברת ועל כל נושא רושמת 100000000 עמודים..

אני קוראת את כל החומר ואז מסכמת על לעצמי בראש... ככה קיבלתי מגן 95.
אנונימית
כל הכבוד
צריך לזכור לדעתכם מילה במילה בהגדרות?
שואל השאלה:
רוצים שכל אחד יכתוב שאלה ואז כולם יענו לו? עשיתי את זה בבגרות בהיסטוריה...


אני אתחיל- מה הן 5 הפונקציות של משפחה?
אנונימית
המורה שלי שכחה להכניס מלא חומר
יום לפני המגן גיליתי שיש דבר כזה הניסוי של שריף למדתי אותו ב5 דק
ואנלא יודעת מי זה מוספר
צרכים אקספרסיביים ואינסטרומנטליים
הסדרת מיניות משהו כזה
יואו אני לא זוכרת את השאר
הרגע למדתי את זה חח

תורמת להמשכיות המשפחה (ילודה)
נותנת מסגרת לגיטימית ליחסי המין
תורמת מבחינה חומרית ורגשית
מלמדת נורמות ופונקציות בשביל להסתדר בחברה
ומעניקה לפרט את הסטטוס והמעמד הראשונים שלו
שואל השאלה:
שריף ומוספר אלו שני החוקרים של החוקרים של המחקר. פשוט שריף היה כנראה יותר דומיננטי... המחקר מעצבן אותי עם השלושה שלבים
אנונימית
צריך לזכור את כל הנתונים של המחקרים?
או רק מהלך מחקר ומטרה?
שואל השאלה:
יפה מאוד! רשמתי בלי להסתכל
הסדרת יחסי ההולדה
מתן מענה לצרכים אינסטרומנטליים
מתן מענה לצרכים אקספרסיביים
נקודת זינוק במבנה הריבודי=מקנה סטטוסים שינויים.
המשפחה היא סוכנת חברות ראשונית.


מה הן שתי הגישות ביחס למנהיגות בנושא קבוצה?
אנונימית
וגם צריך לזכור מילה במילה בהגדרה?
שואל השאלה:
ממש לא לזכור נתונים רק במחקר של מיליגרם המורה שלי אמרה לזכור שכשליש נכנעו ללחץ החברתי.
אנונימית
גישת התכונות והגישה המצבית
גישת התכונות שמנהיג נולד עם תכונות פנימיות
והגישה המצבית שמנהיג מושפע ונהיה מנהיג מאירועים ומצבים חברתיים וכאלה
שואל השאלה:
הגדרות צריך לשנן לדעתי... אני חושבת שכן במילים של המחברת/הספר אבל אם משנים מילה שניים לא מורידים.
אנונימית
אצלי היא כן מורידה היא חולת נפש המורה
שואל השאלה:
יפה מאוד! מה ההגדרה למנהיג?
אנונימית
שואל השאלה:
אצלי גם המורה חולת נפש היה רק ציון אחד מעל 90 בכל הכיתה במתכונת.
אנונימית
וואו
וכל הכבוד על הציון במתכונת
אולי זה אחת הדרישות לתפקיד חח
שואל השאלה:
תודה גם לך:)
אנונימית
שואל השאלה:
מנהיג- האדם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על חברי הקבוצה. מנהיגות היא אחד מהמאפיינים של קבוצה במבנה יציב של סטטוסים, תפקידים ומנהיגות.

מה ההגדרה של סטייה חברתית?
אנונימית
גם המורה שלי לא נחמדה ומורידה על כל דבר ואיכשהו כולם קיבלו 90+

המורה של שנה שעברה לא הורידה כמעט חח מצד שני היא הייתה די שנטית מסטולה כזו רוב הזמן
שואל השאלה:
אצלנו מורה ממש קטנונית!!! ממוצע כיתתי מאוד נמוך. דורשת לדעת הכל מילה במילה אבל בבגרות אני יודעת שאני יכולה ממש להצליח.
אנונימית
שואל השאלה:
חוחח מישהו רוצה לשאול שאלה או שאני אשאל?

סטייה חברתית- סטייה מהנורמות/חוקים של החברה. מי שעושה זאת נחשב נונקונפורמיסט. הסטייה תלויית תרבות, חברה, תקופה...
אנונימית
שואל השאלה:
תאר את גישת הקונפליקט ביחס למשפחה.
אנונימית
שואל השאלה:
גישת הקונפליקט היא גישה אשר עוסקת ביחסי כוחות בין קבוצות בחברה ובתחרות על שליטה במשאבים נדירים.
ביחס למשפחה היא מנציחה את אי השיוויון ששורר בה. היא מתייחסת למשפחה מבחינת ארבעת הקונפליקטים שקיימים בה-

*קונפליקט מגדרי- הכוונה לקונפליקט בין הגבר לבין האישה.
המשפחה משקפת את יחסי הסמכות בחברה אשר נוטים יותר לכיוון הגברים. כל עוד אין שיוויון במשפחה לא יהיה בחברה ולהפך.
מצפים מן האישה לתפקד בשתי משמרות. מצד אחד, לעבוד בבית ולמלא את המטלות, ומהצד השני, להגיע למימוש עצמי מבחינת הקריירה.
מצפים מהאישה להיות מפרנסת משנית רק אם למשפחה יש צורך כלכלי.
בנוסף, קיים קונפליקט בחלוקת התפקידים והאחריות במשפחה- מי יטול חלק פעיל בגידול הילדים- הגבר או האישה.
*קונפליקט בין דורי- הכוונה לקונפליקט בין הדורות: ההורים לילדים. בעבר הילדים חיו בחברה של דפוסי סמכות לאילו קיים מחונכים לאינדיבידואליזם למימוש עצמי. בשל פער הדורות מתקיים קונפליקט עם ההורים.
*קונפליקט בין אחים- קונפליקט שמתקיים בין האחים במשפחה.
כל אח מתחרה על תשומת הלב של ההורים... ישנה תחרות הישגית על מי שיחשב האח המוצלח יותר.
*קונפליקט בין המשפחה לחברה- המשפחה אמורה לחנך לעבודה ולמימוש עצמי אך היא עושה את ההפך... מחנכת לנהנתנות וחומרונות. ישנה סתירה בין הרצון לרמת חיים גבוהה לבין הערכים של המימוש עצמי.
אנונימית
וואו יפה את טובה ממש
הלוואי עליי חחח
שואל השאלה:
חחח שאלה הבאה.

תן שלושה מאפיינים של המשפחה המודרנית לעומת המסורתית.
אנונימית
עלייה בשיעורי הגירושים
שואל השאלה:
במסורתית נהוג דפוס סמכות פטריכאלי, ואילו המודרנית נהוג דפוס סמכות שנוטה לשיוויון.
לא הגענו לשיוויון אך מתקדמים בצידי ענק.

במסורתית דגם משפחה מורחבת לעומת המודרנית שבה יש משפחה גרעינית.

במסורתית בחירת בני הזוג נעשית בשידוך ובמודרנית על בסיס רגשי.
אנונימית
יואו אני גרועה ברמות
שואל השאלה:
הסבר את הניסוי של ביילס (שאלה, השערה, מסקנות, תוצאות....)
אנונימית
שואל השאלה:
המחקר של ביילס לגבי תחום הנהגה (משימתי/חברתי).

שאלת המחקר- איזה מנהיג אהוד יותר בקרב חברי הקבוצה (משימתי/חברתי)?
השערת המחקר- מנהיג משימתי אהוד יותר ממנהיג חברתי.
משתנה תלוי- רמת האהדה של חברי הקבוצה.
משתנה בלתי תלוי- תחום מנהיגות (משימתי/חברתי).
מהלך המחקר- ביילס מיין את סוגי המנהיגות ל12 קטגוריות (6 משימתיות ו6 חברתיות), חלקן שליליות וחלקן חיוביות. באמצעות הקריטריונים הללו היה ניתן לזהות מנהיגים שבולטים בתחומים השונים.
הנחקרים נאלצו למלא שאלון לגבי המחקר.

המחקר עצמו נערך על ידי תצפיות על המנהיגים שבולטים בתחומים השונים.

מאפיינים- מנהיג משימתי: מכוון את הקבוצה להשגת מטרותיה, נותן מענה לצרכים אינסטרומנטליים, אוסף מידע, מעביר ביקורת בונה, מכוון ועוזר.
מנהיג חברתי: תורם לאווירה החברתית, נותן מענה לצרכים אקספרסיביים, משתף פעולה, מביע הסכמה עם הקבוצה, מפיג לחצים.
תוצאות: המנהיג המשימתי היה פחות אהוד מהחברתי. בהתחלה הפגינו אהדה כלפי המשימתי אך אהדה זאת פחתה.
בשל כך שהמנהיג החברתי תרם לאווירה, עודד את חברי הקבוצה והביע הסכמה.
מסקנות: אין תחום מנהיגות טוב יותר. יש לשלב בין המנהיג ה משימתי החברתי, כדי להביא לאיזון בין הצרכים האינסטרומנטליים והאקספרסיביים.
אנונימית