25 תשובות
אני
אוף אני לא יודעת כלום
אוף אני לא יודעת כלום
גישת התכונות והגישה המצבית
אני
וגישה המצבית
והתכונות
מה הן הגישות לחקר התרבות+הסבר? ועם איזה גישה כדאי לחקור תרבות? ולמה
וגישה המצבית
והתכונות
מה הן הגישות לחקר התרבות+הסבר? ועם איזה גישה כדאי לחקור תרבות? ולמה
אתנוצנטריות וגישת היחסים התרבותית
אתנוצנטריות שאתה מחשיב את התרבות שלך בתור הנעלה והטובה משאר התרבויות
וגישת היחסים התרבותית אני לא יודעת ממש איך להסביר >-<
ועדיף לחקור תרבות עם גישת היחסים התרבותית
אתנוצנטריות שאתה מחשיב את התרבות שלך בתור הנעלה והטובה משאר התרבויות
וגישת היחסים התרבותית אני לא יודעת ממש איך להסביר >-<
ועדיף לחקור תרבות עם גישת היחסים התרבותית
שואל השאלה:
גישת היחסיות התרבותית- גישה שבה נוקטים אנשי מדעי החברה.
מי שנוקט בגישה הזאת לא שופט את התרבות האחרת לפי אמות המידה של התרבות שלו, אלא מנסה להבין את הנסיבות שלאורן התרבות מתקיימת.
גישה זאת מניחה שיש לחקור תרבויות לצורך השוואתי. לפי הגישה אין תרבות נעלה, נכונה או טובה יותר על פני האחרת.
גישת האתנוצנטריות- גישה שרואה בתרבות שלנו כתרבות במרכז.
מי שנוקט בגישה זאת מכנה את התרבות האחרת בכינויים שליליים- סדיסטית, מזוכיסטית, פרמטיבית.
אתנוצנטריות קיצונית עשויה להביא לאלימות ועד להוקעתו של עם.
הגישה שכדאי לנקוט בה היא גישת היחסיות החברתית, שמקבלת כל תרבות תוך הבנת הנסיבות.
גישת היחסיות התרבותית- גישה שבה נוקטים אנשי מדעי החברה.
מי שנוקט בגישה הזאת לא שופט את התרבות האחרת לפי אמות המידה של התרבות שלו, אלא מנסה להבין את הנסיבות שלאורן התרבות מתקיימת.
גישה זאת מניחה שיש לחקור תרבויות לצורך השוואתי. לפי הגישה אין תרבות נעלה, נכונה או טובה יותר על פני האחרת.
גישת האתנוצנטריות- גישה שרואה בתרבות שלנו כתרבות במרכז.
מי שנוקט בגישה זאת מכנה את התרבות האחרת בכינויים שליליים- סדיסטית, מזוכיסטית, פרמטיבית.
אתנוצנטריות קיצונית עשויה להביא לאלימות ועד להוקעתו של עם.
הגישה שכדאי לנקוט בה היא גישת היחסיות החברתית, שמקבלת כל תרבות תוך הבנת הנסיבות.
שואל השאלה:
מה ההגדרה של בעיה חברתית אובייקטיבית וסובייקטיבית?
מה ההגדרה של בעיה חברתית אובייקטיבית וסובייקטיבית?
"מנכל משרד הבריאות קורא להגביל את הגישה למכונות המזון, ולמזון מעובד בקריטריון בתי הספר, בטענה שאלה מהווים גורמי תמותה מספר אחד בחברה הפוסט מודרנית."
1.הסבר באמצעות 2 מושגים מהתאוריה הפונקציונליסטית את קריאתו של מנכל משרד הבריאות.
2.הסבר באמצעות 2 מושגים מתוך גישת הקונפליקט את התנגדותם של מפעילי בקפיטריה ת בבתי הספר להגבלה זו
3.מה הם המאפיינים של חברה פוסט מודרנית?
1.הסבר באמצעות 2 מושגים מהתאוריה הפונקציונליסטית את קריאתו של מנכל משרד הבריאות.
2.הסבר באמצעות 2 מושגים מתוך גישת הקונפליקט את התנגדותם של מפעילי בקפיטריה ת בבתי הספר להגבלה זו
3.מה הם המאפיינים של חברה פוסט מודרנית?
סובייקטיבי-לקבוצות או ליחידים או מגזרים ישנה תופעה שנחשבת בעייתית. בדכ הם יהיו עם אמצעי תקשורת ויכול להיות שמגזרים אחרים לא ייראו את אותה התופעה כבעייתית
אובייקטיבי-שיש הסכמה בקרב הציבור שיש תופעה בעייתית, מסתמכת על נתונים רשמיים
אובייקטיבי-שיש הסכמה בקרב הציבור שיש תופעה בעייתית, מסתמכת על נתונים רשמיים
גם זאת בעיה שבאה מהחברה והפתרון לבעיה הוא מהחברה עצמה
שואל השאלה:
1) התאוריה הפונקציונאליסטית היא תאוריה שרואה בחברה כמערכת של חלקים- מרכיבים, מערכות ופעולות חברתיות במענה לצרכים אנושיים.
לכל חלק במערכת יש תחום שבו הוא מתמחה.
התאוריה מודדת את היעילות של המרכיבים באמצעות התרומה שלהם למערכת הכוללת. היא רואה בחברה כישות הרמונית שכל מרכיביה פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה.
בקטע זה מדובר על הגבלת הגישה למכונות המזון ולמזון מעובד בבתי הספר.
מנכל החברה מניח שמכונות המזון מהוות דיספונקציה חברתית- מרכיב שמשבש את המערכת החברתית, פוגם בסדר החברתי והחברה מפעילה פיקוח כדי למנוע אותו.
באמצעות ההגבלה שמוטלת מופעל הפיקוח החברתי כדי למנוע את הדיספונקציה.
בנוסף, הפונקציה הגלויה של האקט (המטרה המכוונת והמוצהרת שלשמה המרכיב קיים) היא למגר את תופעת התמותה בקרב החברה הפוסט מודרנית.
1) התאוריה הפונקציונאליסטית היא תאוריה שרואה בחברה כמערכת של חלקים- מרכיבים, מערכות ופעולות חברתיות במענה לצרכים אנושיים.
לכל חלק במערכת יש תחום שבו הוא מתמחה.
התאוריה מודדת את היעילות של המרכיבים באמצעות התרומה שלהם למערכת הכוללת. היא רואה בחברה כישות הרמונית שכל מרכיביה פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה.
בקטע זה מדובר על הגבלת הגישה למכונות המזון ולמזון מעובד בבתי הספר.
מנכל החברה מניח שמכונות המזון מהוות דיספונקציה חברתית- מרכיב שמשבש את המערכת החברתית, פוגם בסדר החברתי והחברה מפעילה פיקוח כדי למנוע אותו.
באמצעות ההגבלה שמוטלת מופעל הפיקוח החברתי כדי למנוע את הדיספונקציה.
בנוסף, הפונקציה הגלויה של האקט (המטרה המכוונת והמוצהרת שלשמה המרכיב קיים) היא למגר את תופעת התמותה בקרב החברה הפוסט מודרנית.
כל הכבוד(:
שואל השאלה:
3) חברה פוסט מודרנית:
א) הפרט הוא אינדיבידואליסט.
ב) ישנן יותר אפשרויות בחירה וניתן להגיע למימוש עצמי.
ג) דפוס יותר שיוויוני- בעבר הייתה חברה פטריכאליות. כיום העולם מתקדם בצעדי ענק לעבר שיוויון.
ד) יותר דגמי משפחה- דגמי המשפחה התרחבו מעבר לבני זוג שחיים תחת הנורמות והחוקים של המדינה.
ה) יציבות החברה- הנישואים מבוססים על בסיס רגשי ולכן הן מחויבות והיציבות עשויה להתרופף.
ו) מעבר של תפקידים חיוניים אל המוסדות החברתיים.
3) חברה פוסט מודרנית:
א) הפרט הוא אינדיבידואליסט.
ב) ישנן יותר אפשרויות בחירה וניתן להגיע למימוש עצמי.
ג) דפוס יותר שיוויוני- בעבר הייתה חברה פטריכאליות. כיום העולם מתקדם בצעדי ענק לעבר שיוויון.
ד) יותר דגמי משפחה- דגמי המשפחה התרחבו מעבר לבני זוג שחיים תחת הנורמות והחוקים של המדינה.
ה) יציבות החברה- הנישואים מבוססים על בסיס רגשי ולכן הן מחויבות והיציבות עשויה להתרופף.
ו) מעבר של תפקידים חיוניים אל המוסדות החברתיים.
שואל השאלה:
מה הם 5 המאפיינים של קבוצה?
מה הם 5 המאפיינים של קבוצה?
שואל השאלה:
בעיה חברתית אובייקטיבית- בעיה שמדאיגה מגזרים שלמים בחברה. בדרך כלל יש לגביה נתונים רשמיים, או הסכמה לגבי הערכים שנפגעו.
בעיה חברתית סובייקטיבית- בעיה שמדאיגה יחידים, פרטים וקבוצות. בדרך כלל לקבוצות שמודאגות יש מונופול על התקשורת. היא לא רלוונטית כלפי קבוצות אחרות בחברה, רק לגבי הקבוצות הנפגעות.
בעיה חברתית אובייקטיבית- בעיה שמדאיגה מגזרים שלמים בחברה. בדרך כלל יש לגביה נתונים רשמיים, או הסכמה לגבי הערכים שנפגעו.
בעיה חברתית סובייקטיבית- בעיה שמדאיגה יחידים, פרטים וקבוצות. בדרך כלל לקבוצות שמודאגות יש מונופול על התקשורת. היא לא רלוונטית כלפי קבוצות אחרות בחברה, רק לגבי הקבוצות הנפגעות.
1.אינטרקציה חברתית יחסי גומלין
2.מכנה תרבותי משותף
3.מבנה חברתי- המשכיות ויציבות
4.תלות הדדית
5.זהות קבוצתית
2.מכנה תרבותי משותף
3.מבנה חברתי- המשכיות ויציבות
4.תלות הדדית
5.זהות קבוצתית
שואל השאלה:
הסבר מהו תהליך החברות.
הסבר מהו תהליך החברות.
יש לזה מועד ב???
לבגרות
שואל השאלה:
ביב.
ביב.
בחופש הגדול של יב או לפני?
שואל השאלה:
תלוי מה יהיה בלוח בגרויות קיץ... אני חושבת שראיתי שלפני. כבר פרסמו את הלוח. למה שתרצי לעבור את הסיוט הזה שוב חח?
תלוי מה יהיה בלוח בגרויות קיץ... אני חושבת שראיתי שלפני. כבר פרסמו את הלוח. למה שתרצי לעבור את הסיוט הזה שוב חח?
כי אני גרועה ממש):
תודה רבה
באותו הנושא: