14 תשובות
אני חילוני שלא עלה לתורה כי זה פשוט לא חשוב לי
לא בקטע של זלזול
כן, זה צבוע רצח.
לא
כל אחד עושה מה שמתאים לו
יש אנשים שמאוד קשה להם לקיים את כל המצוות אז הם עושים את הבסיסיות
ברך כלל חילונים שעולים לתורה מקריאים רק את הברכות ולא את הפרשה עצמה
שואל השאלה:
ואני מכבד את ההחלטה שלך, פחית רד בול חילונית.
אנונימי
לא מסכים
יש עניין של מסורת, שזה לא קשור לדת. דברים כמו ברית מילה, עלייה לתורה וחופה. אלה דברים שהם חלק מהתרבות וההיסטוריה של העם שלנו שהשתמרה ברובה בגלל הדת.
אבל יש ערך מוסף מבלבד הערך הדתי, ואותו החילונים מקדשים, בעצם בעשיית מצוות שתואמות את אורח החיים המודרני יותר שלהם.
אני מאמין במיסטיקה וגלגול נשמות אך נולדתי יהודי להורים יהודים ובכול זאת למרות שאני לא מאמין באלוהים ושומר מצוות השם זה לא הופך אותי לגוי וישנם טקסים שלפי דעתי כל יהודי צריך לעבור שזה ברית מילה, עלייה לתורה, וחופה כדת משה בישראל וכול אחד והאמונה שלו יש כאלו שבאו מבית מסורתי או דתי והחליטו לשנות את דרכם בחיים(כמוני) ויש כאלו שפשוט רצו לשמר את המסורות של ההורים וכיבדו את ההורים כל אחד מכתיב לעצמו את הדרך בסופו של דבר
אסור לעלות לתורה מי שמחלל שבת
אנונימי
אני כנראה אקבל המון מינוסים, אבל עשיתי בר מצווה רק בשביל הכסף.
לא יודעת, כל אחד והבחירות שלו.
בתור דתיה-אין לי או לך זכות לקבוע מי צודק ומי לא. שיעשו מה שבאלהם,פשוט שלא יתערבו לי באמונה ואני לא אתערב להם.
אנשים מחפשים קדושה, ויודעים שימצאו אותה בקיום מצוות כמו עלייה לתורה. מה צבוע בכך?
שואל השאלה:
צבוע שהם לא מקיימים אף מצווה אחרת
אנונימי
כן, כי זה ברכות לבטלה (שהרי אינם מאמינים בה', אז לא מתכוונים אליו יתברך): אסור לתת להם לעלות ואם עלו - אסור לענות אחריהם "אמן".
t 123, אפיקורוס הוא לא בכלל ישראל כמו שכתב הרבמ"ם בפירוש בהקדמתו לפירושו בפרק "חלק" במסדכת סנהדרין: "כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".