44 תשובות
מסכימה
אנונימית
אני דתיה ואני לא שונאת אתאיסטים
החברה הכי טובה שלי היא אתאיסטית וזה לא ממש מזיז לי זה לא הופך אותה לבנאדם רע או משו ואותו דבר עלי
בסופו של דבר כולנו בני אדם שנושמים את אותו אוויר
שנאת חינם לצערנו תמיד תהיה ולא רק בעניין האמונה, זה יכול להיות גם בצד פוליטי, עדה, דת, דעה, צבע עור וכו' בכל מקום שאפשר לשנוא יהיו אנשים שישנאו.
בכל התקופות בחיים הייתה שנאת חינם, ועם כמה שאנשים משחקים אותה נאורים או טובי לב גם הם בסוף שונאים מישהו סתם רק בגלל שהוא כזה, כמובן שצריך ללמוד לקבל את האחר ולא לשנוא אותו ישר אבל הסיכוי שהשינוי הזה באמת יקרה ותהיה אהבת חינם בעולם הוא נמוך.
ולא כל הדתיים שונאים את האתאיסטים וקוראים להם כופרים ולא כל האתאיסטים יוצאים נגד הדתיים ונגד הדת, זה תלוי יותר בבן אדם עצמו.
אני יכולה לומר על עצמי שיחד עם החברים החילוניים שיש לי, יש לי גם חברים דתיים ואפילו החברה הכי טובה שלי היא דתייה ופשוט זה חברות לכל דבר ועניין ואנחנו מסתדרות מעולה ועניין האמונה והדת בכלל לא עולה ואנחנו מכבדות אחת את השנייה בכל דעה שיש למישהי גם אם אני לא מסכימה עם משהו או שהיא לא מסכימה עם משהו וזה בכלל לא עניין גדול.
אני כבר לא שונאת אתאיסטים בכלל. האמת ש לי אין שנאה אליהם ,הודות למישהו שלימד אותי להיות אדישה ולשחרר, כבר לא דחוף לי להוכיח אותם להאמין במה שיש בתורה,בעבר חשבתי ככה עליהם רוב הזמן, הייתי במלחמות נגדם והם בי, לא הצלחתי להבין אותם והם אותי, גם שחשבתי שהם אשמים וכנראה שהם גם חשבו ככה, הייתי בתחרות אתם מי יותר צודק ולא הקשבתי להם, האמת שגם לא הייתי האדם הזה שיכול להיכנס לשאלות וויכוחים פה, חשבתי שדיונים על זה, זה רע אבל זה דבר רע לדון על זה אם הם מתעניינים בזה או בנו, אפשר לנהל דיון מעניין ובוגר פה, הבעיה הייתה אני לא פחות מהם, גם הייתי יותר מדי להוטה על הקטע של הם אשמים וכל זה, לא מכחישה, התנהגתי כמו התוצאה פה, היום אני לא יודעת למה בכלל היה חשוב לי לריב עם אנשים פה על זה, הרי אני לא אוכל לגרום להם ישר להאמין בזה. למדתי ממישהו פה איך להתעלם ולא להגיב ולא להיכנס לדברים האלה ממש, אני די חופשייה מזה, לא מזיז לי שהם לא מאמינים, כי תכלס זכותם למרות שאני לא בעד זה אבל אי אפשר לעצור אותם. זה שהם לא מאמינים לא אומר שהם לא פחות טובים מאתנו ואנו יותר מהם,שאני רואה את השאלות של התוצאה עליהם, אני צוחקת כי אני כבר לא במקום הזה של לרדוף אחריהם .מישהו פעם אמר לי שאני מחרבת את הדיון על דת, מתברר שאני באמת החרבתי דיונים בלי לשים לב או לחשוב על זה. עכשיו לא ממש אכפת לי מה הם עושים בחיים שלהם, או הם מאמינים או לא, זה פחות מפריע לי למרות שזה קצת מעצבן אבל אני לא נותנת לזה להטריד אותי.
ומה עם דת הטבעונות?
אורה ושמחה - אלופה^^
כל הכבוד על השינוי שעשית.
אני גאה בך, זה בוודאי דרש הרבה כוחות.


שואל השאלה - יש משהו בסיסי שלא הבנת.
כך הבנתי מהשאלה שלך.
כופר זו לא מילת גנאי, וגם לא קללה.
כופר זה כינוי לאדם שלא מאמין באלוקים, הוא כופר בעצם קיומו של אל.
אתה יודע בכלל מה המשמעות של המילה כפירה?
כי אין שום דבר רע בלקרוא לאדם אתאיסט - כופר.

לשאלתך - אני לא חושב שיהיה שינוי, מכיוון שאף צד לא באמת מבין את חשיבות הדברים לצד השני.
לכל אחד העקרונות שחשובים לו, ובמצב הנוכחי ששני הצדדים מתקיפים אחד את השני, אין כמעט מקום לראות גם את הצד השני, כי ברוב המקרים - אין לאיפה להתפשר, מה שמתפרש כקיצוניות, וההקשבה לפעמים מיותרת, מה שלפעמים מתפרש כחוסר נכונות להקשיב ורצון להבין.

שורה תחתונה - המצב לא ישתנה. נקודה.
לא מאמין בשינוי הזה, ואין דבר שיכול להביא אותו, כל שכן שלא פוסט אקראי באתר אינטרנט שולי.
שואל השאלה:
המצב עצוב, מקווה לטוב
אנונימי
ממתי שנאתי אטאיסטים?
בכללי שנאת חינם אף פעם לא מועילה,בשום מקום בחיים,בלי קשר למה שכתבת.
אני חושבת שלכל אחד מותר לעשות מה שהוא רוצה,רק בלי לפגוע בשני.
דוגמא-
הדתי לא יאמר שהאטאיסט מטומטם רק כי הוא לא מאמין.
האטאיסט לא יאמר שהוא לא מאמין באלוקים כי *אלוקים לא קיים*(ח"ו) כי זה פוגע באמונתו של הדתי.
אחת מהעולם, איך את מקיימת את הפסוק "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג)? כלומר שרק אנשים יראי ה' ושומרי מצוותיו ראוים להיות חברים שלנו, ולא כאלה שלא, חס ושלום. האם את יותר "צדיקה" מדוד המלך, עליו השלום, שהיה מלך חסיד? ודעי לך, שמי שאין לו יראת שמים - אינו ראוי לתואר אדם, כמו שנאמר "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, פסוק ג) כלומר דווקא "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) עושה את האדם אדם.
לגבי ה"שנאת החינם": שנאת הכופרים - היא אינה שנאת חינם, אלא מצוה לשנואתם שנאמר "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט. תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהלים קלט, כא-כב).
שואל השאלה:
חלאס כבר אתה חופר
אנונימי
שאלת שאלה: למה שאני לא אתייחס אליה, ובפרט שראיתי שיש כאן תגובות שהן נוגדות את דעת תורה ומי שהגיב כאן נכשל באיסור חנופה, שהוא חמור מאוד. אתה מצפה ממי שאני אראה את זה ולא אמחה נגד זה?
שואל השאלה:
מה אתה רוצה מה, לא טוב לך תלך
אנונימי
לכתוב תגובת מחאה. מישהו יכול לאסור עלי את זה?
שואל השאלה:
כן, אני.
אומרים לך די, אז די.
אנונימי
אני אמור להיות כפוף פה למישהו?
שואל השאלה:
פשוט שתוק.
אנונימי
פשוט תתעלם ממנו, שואל השאלה, יש לו בעיות, הוא כל הזמן לגרום לאנשים פה להאמין וכל זה ועוד חושב שהם פחות טובים ממנו כי הם לא מאמינים, אנשים כבר התייאשו ממנו, אף אחד לא רוצה להקשיב לו, אפילו אצלנו התייאשו ממנו .-. עזוב , תתעלם, אל תריב אתו.יש לו בעיות אישיות שהוא צריך לפתור אותן ,והוא שכח שצריך לראות אנשים בעין טובה, אם אתה מחפש את הרע באחרים, אז סימן שגם בך יש רע .אי אפשר לשכנע אתאיסטים להאמין ביהדות אם הם לא רוצים להאמין או בקטע הזה, ברגע שהם בחרו לא להאמין ביהדות, זהו, החלטתם סגורה . אתה לא יכול לשכנע אותם לרצות להאמין, א, הם לא חושבים שמה שהם עושים זה רע , לך ולנו זה רע, אבל להם זה לא , מנקודת המבט שלהם, להם כל המעשים שהם נגד התורה, לא רעים, הם יצאו בשאלה ובחרו לא להאמין ולהיות חילונים ואתאיסטים , אז העבירות האלה לא נחשבות להם משהו רע , ב, הם לא מאמינים ביהדות, כי לדעתם זה לא מוכח באמת, ולא משנה מה תביא להם וכמה הוכחות תביא, הם ישללו את זה, והם לא טיפשים בכלל שתדע לך, הם מסוגלים לגרום לך לצאת בשאלה מתישהו, וזה יכול לקרות, קראתי על מקרה שבו חרדי חשב שהוא יוכל להחזיר אנשים בפורום אחד בתשובה, אבל הוא זה שיצא בשאלה, אי אפשר לגרום להם להאמין ישר באלוקים, מכיוון ש שכלית, הם אמנם יודעים שיש אלוקים אבל לא מאמינים בו, גם אם הם יודעים שיש, הם לא חושבים שצריך להאמין בזה , כי להם זה לא נשמע הגיוני להאמין באלוקים או בדברים האלה, קשה להם להבין את זה מבחינה שכלית ,וגם רגשית, הם לא מרגישים שצריך להאמין בזה, הם לא מרגישים שום דבר כלפי זה, אז אם תשכנע אותם דרך המוח, הלב שלהם לא ירגיש שום אמונה, חוץ מזה שיש להם די רגשות קשים כלפי יהדות ואלוקים מסיבות כאלה ואחרות, וגם הם היו כמונו וכמוך בעבר, הם גם היו דתיים מאמינים וחרדים מאמינים וחרדיות שמאמינות וגם דתיים שמאמינות באלוקים וכל זה, שמירת מצוות ושבת ושאלוקים הוא הטוב, הם היו כמוך בדיוק, רק שהם הגיעו לנקודה שבה הם הפסיקו להאמין בזה מסיבות שלהם , ואת זה אתה צריך להבין ולקחת בחשבון, מרגע שהם בחרו לא להאמין בזה כבר מהתחלה, והיו נחושים בזה, לא תוכל לגרום להם להאמין בזה, הם לא חושבים שזה הגיוני בכלל או מרגישים שום אמונה כלפי היהדות, שגם לרובם יש רגשות די קשים על אלוקים ויהדות מסיבות כמו שואה ונטייה מינית וכל זה,וגם בגלל כפייה דתית והדתה וכל הקטע של תחבורה ציבורית בשבת ועוד, הם חיים בתור אתאיסטים בסביבה חילונית, להם זה כבר הרגל , הם התרגלו לזה, וזה נראה להם מוכר,והם מאושרים להיות אתאיסטים , הם התרגלו לא להאמין ביהדות מזמן, אז לא תוכל לגרום להם לשנות הרגלים וללכת למשהו שלא מוכר להם או משהו שהם לא מאמינים בו אם הם לא מתחברים לקטעים האלה של יהדות, הם לא אוהבים את זה שכופים עליהם או מכריחים אותם להאמין בזה בכוח, וגם את זה אלוקים לא היה רוצה, אם הם ירצו להאמין, אז הם יעשו את זה מרצון שלהם והחלטה שלהם, חזרה בתשובה צריכה להיות מרצון שלהם והחלטה שלהם להאמין כמו שלך, אם הם לא הגיעו לשלב של לחזור להאמין ולרצות להודות שיש אלוקים וכל זה, אז אין טעם, והם בכלל לא הגיעו לזה ואינם רוצים, אז אתה לא יכול לשכנע מישהו שלא רוצה להאמין, אם לדעתו זה לא הגיוני או שהוא לא מרגיש רגש חיובי לגבי יהדות או אלוקים .
שואל השאלה:
אני לא מחפש רע באחרים, לי נמאס מהקיצוניות שלו, לקח את הדת קשה מדי, כל הזמן מתייחס רק לכתוב, חי בבועה, אין התקדמות, כבר הבנתי מזמן שיש בעיה, ונמאס לי שהוא מצטט כל הזמן והכל בעיניו בעולם הזה זה משהו רע, קיצוניות זה תכונה מאוד רעה אצל בן אדם.
ו"תוצאה" מצטט משפט מאוד מטומטם סלחו לי: שמי שאין לו יראת שמים - אינו ראוי לתואר אדם.
למה מי אתה שתקבע מי הוא בן אדם?
תאמין לי שבגללך עוד יותר התרחקתי מהדת, אני לא רואה את עצמי "מבזבז" את זמני על קיום מצוות וכו' ואני לא אחזור בתשובה לעולם, לי נמאס חביבי.
ותאמינו לי שאני לא רע אני סך הכל בן אדם טוב שרוצה להנות מהחיים שלו שלא רוצה שיקבעו לו איך לחיות ומה להיות.
ובסדר, אני אהיה בגיהנום על זה, אל תדאג, לא אכפת לי האמת.
אנונימי
אתה כן בן אדם שואל השאלה, ואני התכוונתי לתוצאה הזה, ואתה צודק שקיצוניות זה רע בכלל, אולי כן תחזור בתשובה מרצונך ,אל תקשיב לו ואל תתייחס אליו , אתה לא אדם רע, אתה פשוט התרגלת להיות לא מאמין ולחיות בתור חילוני, זו הייתה הבחירה שלך.וידוע שאם אינך רוצה להאמין בזה, אז אין מה לעשות עם זה. אתה לא תהיה בגהינום .
שואל השאלה:
אני יודע שהתכוונת אליו...
אנונימי
אוקי, אז בהצלחה בחיים שלך, אני יודעת שאי אפשר לגרום לך לחזור בתשובה או להאמין שאתה עוד לא בקטע של לרצות לחזור בתשובה עדיין, אז אני אוותר על זה
מה קורה לכם? אם כתוב מפורש שלאפיקורסים אין להם חלק לעולם הבא (עיינו בסנהדרין צ עמוד א וכן בראש השנה יז עמוד א), אז מי אתם ("הדתיים") שתגידו לאפיקורסים שהם לא יהיו בגנהם?! אתם קובעים, או הקב"ה קובע?
למי יש בעיות רציניות? לי שמואס ברשעים (ובפרט בכופרים) כדת וכדין? להפך, זה מראה על התכונות הטובות שיש בי (לא באתי לשבח כאן את עצמי, אבל חשוב לי שאנשים ידעו בו שצדיק אמיתי מתעב את הרשעים שנאמר "תועבת צדיקים איש עוול" (משלי כט, כז), אבל מי שלא מואס בהם, סימן שחסר לו אהבת ה', כי חלק באהבת ה' - זה לשנוא את הכופרים וכן מבואר בחובות הלבבות, שער אהבת ה', פרק ה': "אבל מפסידי האהבה באלהים רבים מאד. מהם שיקצר האדם בהקדמות אשר תתילד מהם האהבה בבורא יתעלה. ומהם מפסידי ההקדמות אשר הקדמנו לבארם בספר הזה ואינני צריך לשנותם שלא יארך הענין. ומהם השנאה באוהביו והאהבה בשונאיו כמ"ש (ישעיה ה) מצדיקי רשע ואמר (משלי יז) מצדיק רשע ומרשיע צדיק. ואמר (שם כח) עוזבי תורה יהללו רשע. ואמר (שם כד) אומר לרשע צדיק אתה".
לא הבנתי: למה אנחנו צריכים לשפוט את הכופרים מדרך המבט שלהם (שזה דרך כפירה, כמובן) ולא דרך תורתנו הקדושה? זה שהם לא מאמינים בה - לא רק שזה לא יפתור אותם מהדון, להפך רק על האי אמונה שלהם בתורה הם הפסידו את חלקם לעולם הבא.
לגבי תואר "אדם": לא אני קבעתי שמי שאין לו יראת שמים - אינו ראוי לתואר "אדם", אלא כך כתב הרב אלחנן ווסרמן בהסתמך על הפסוק בקהלת יב, פסוק יג שהבאתי. להפך, מי אתה שתחלוק על זה?
שואל השאלה:
גם לך אין חלק בעולם הבא יא נודניק
הרגת אותנו הרגת
אנונימי
תתעלם ממנו, תן לו לחפור כמה שאתה רוצה ותבטל התראות בשאלה שלך. או שאתה יכול לדווח עליו, ועם כל הכבוד לך, התוצאה, אתה יותר מדי חופר לו פה, שזה מעצבן, אם אני הייתי כמוהו, גם אותי זה היה מעצבן, שחרר בן אדם, תרפה ממנו .אם הוא לא רוצה להקשיב לך, למה לך לנסות שוב ?
ואיזה עניין יש לך לתמוך בו ולא בי?
העניין שאתה לא מבין שום דבר לגבי אתאיסטים פה, הם לא רוצים להאמין ביהדות, הם לא בקטע של לחזור בתשובה וזה לא מעניין אותם , אתה לא יכול לרדוף אחריהם פה כל הזמן עם הציטוטים שלך מפסוקים ולומר להם כך וכך ולשפוט אותם , תבין, הם לא רוצים לשמוע על הדת ואלוקים וכל זה, זה מאחוריהם כבר, הם לא חפצים בזה. אל תרדוף אחרי מי שלא רוצה לשמוע דת או לשמוע אותך, אתה רק גורם להם לשנוא אותך ואת התורה . תשחרר מהם, כבר שיגעת את כולם פה עם השאלות והחשיבה שלך. זה הוכל
שואל השאלה:
מה נסגר איתך? אתה הזוי או מה?
אה כן שכחתי, אתה כן.
אנונימי
עזוב אותו, כולם יודעים את זה, אפילו לאתאיסטים פה הוא עושה כאבי מוח שהם בכלל לא רוצים להקשיב לו וגם שיש לו בעיות אישיות שהוא מודע להן וצריך לטפל בהן , פשוט שחרר מכל זה ותתרכז בחיים שלך, אי אפשר לשכנע אדם שלא רוצה להאמין ביהדות, לחזור שוב להאמין, מה שהיה היה , אם הם ירצו לחזור בתשובה, זה רק יבוא מהם ומרצון שלהם אישית, אם זה לא קורה עכשיו, כנראה שזה לא הזמן.
במה בדיוק אני צריך "לטפל"? בשנאה שלי לכופרים? זה מצויין - אני לא צריך לטפל בזה, אני צריך להמשיך בזה - כי צריך לשנוא אותם עד הסוף ולא להשאיר אפילו גרם לאהבה. מי שצריך לטפל בעצמו - זה מי שלא שונא אותם.
בבעיות שלך האישיות בן אדם שאתה מודע להן , הפרעות נפשיות שלך ! גם לגבי השנאה שלך, גם האתאיסטים הכי גמורים פה יכולים לחזור בתשובה יום אחד.רק תן להם זמן והבנה לגלות את זה,אל תשפוט בן אדם אם הוא מגיע למצב של יצאה בשאלה, אתה לא יודע מה עברו ולאן הגיעו, אם הילד שלך היה מחליט לצאת בשאלה , מה היית עושה ? היית ממשיך בגישה הזו ?
לגבי הקיצוניות והוכחה מגדול הדור (החזון איש זקוצ"ל) שאורה ושמחה (שאמרה שקיצוניות - זה דבר "רע", ה' ירחם) חלקה עם הזייפנים:
"שם שהפשטות והאמת הם שמות נרדפות, כן הקיצוניות והגדלות שמות נרדפות. הקיצוניות היא ההשתלמות של הנושא. הדוגל בהבינוניות ומואס בקיצוניות חלקו עם הזיפנים או עם חדלי תבונה. אם אין קיצוניות אין שלמות, ואם אין שלמות אין התחלה. ההתחלה היא בקושיות ופרכות מתמידות, והתמימות היא התרצן החריף המכונן דבר דבור על אפנו ועל אמתתו. רגילים אנחנו לשמוע בחוגים ידועים כמכריזים על עצמם שאין חלקם בין הקיצונים, ומשאירים בכל זה לעצמם זכות ישראלי נאמן באמונה מספקת לתורה וד"ת, ומרשים אנחנו לעצמנו להגיד מנקודת משפטי, כמו שאין באוהבי חכמה אהבה למיעוטה ושנאה לרב חכמתה, כן אין באוהבי תורה ומצוה אהבה לאמצעיות ושנאה לקיצוניות. כל יסודי האמונה י"ג העיקרים והמסתעפים המה תמיד בסתירה נמרצת על המושכלות הקלות ושטף החיים המפותחות תחת השמש, והכרתם הבהירה והמתורצת והמושיטה דוקנות יתירה באמונתם היא נועם הקיצוניות, ואלה שמעידים על עצמם שלא טעמו מתק קיצוניות מעידים יחד עם זה שהם חדלי אמונה בעיקרי הדת לפי כח עיוני ורגש נפשי, רק בחבלי יחוס - מה הם מתיחסים אליה, והקיצונים לעמק נפשם בכל רצון היותר כביר לחמלה על חדלי הקצה, לא ירחשו כבוד ויקר לאלה מתנגדיהם, והתהום המפסיק ביניהם כאשר נפגש במעשים ממשיים המחוללת בהכרח טבען מריבות וקטטות, יוסיף את הקרע לאין מרפא. הבינוניות שיש לה זכות הקיום היא מדת הבינונים האוהבים את הקיצוניות ושואפים אליה בכל משאת נפשם ומחנכים את צאצאיהם לפסגת הקיצונות, אבל מה עלובה הבינוניות הסואנת בוז לקיצונות. חובת חינוכנו לקיצונות! הזיון של החינוך הוא לטעת בוז וגיעול נפש להמתעוללים בקיצונות. אמנם, לרוח הרותח בלב הנוער, לא יבצר להוציא משפט מרותח על האישים בפרטיים של המתעוללים, ובמדת ההפרזה. אך התפתחות הנוער לאהבת תורה באמת, הדרושה להתפעלות נפשי ונעימות שמימי, לא יתן לתת מעצורים על דרך החיים המוליכים ליושבים בעטרות ונהנים מזיו. אלה המכוננים בתי חינוך ממוצעים לא הצליחו בשביל הזיוף שיש באמצעות, ולב משכיל הולך ומזניח את הזיוף, החינוך שלהם נותן את הצדק להחניך לפנות עורף להחוקים המושלכים עליו שלא לרצונו, ולהאמונות המעיקות לבו נגד זרם החיים, ואת סוד הקיצונות גזלו ממנו בהתעולל בה גם הוריו ומוריו."

(קובץ אגרות חזו"א-חלק ג'-אגרת ס"א)
שואל השאלה:
אף אחד לא הולך לקרוא את זה יא חופר, אתה עושה עוול, אתה יודע את זה?
אנונימי
פשוט תתעלם ממנו בן אדם, עזוב , תן לו לדבר עם עצמו, אף אחד לא לוקח אותו ברצינות כבר. אני מכירה משתמש פה שהוא גם חושב שיש לבן אדם הזה בעיות אישיות והוא יודע את זה. האמת שזה לא מעניין אותי מה שהוא אומר בכלל, אין לי כוח לריבים האלה שלו עם אנשים, שיהיה לך בהצלחה בניסיון לחפור לאנשים על זה, לא נראה לי שהם מקשיבים לך, הפסדת קהל פה .. ביי
למי בדיוק אני עושה עוול? אם אתה מדבר על עצמך - אז כיוון שאתה כופר - אין לי שום איסור לצער אותך בדברים (עיין במסכת בבא מציעא נט עמוד א). אם אתה מדבר על אחרים - אז מי שלו יקרא את זה - זה אומר שהוא שונא מוסר והוא לא יגיע רחוק, כמובן.
.-. מה שתגיד בן אדם, מה שתגיד, אם הם היו עד עכשיו רחוקים מתורה ומצוות, אז עכשיו הרחקת אותם עוד יותר מזה, יופי לך, עכשיו הם בחיים לא יחשבו וירצו לחשוב על לחזור בתשובה, תשמש להם דוגמה טובה פה , אתה רק גורם להם לחשוב רע יותר על הדת, לא מספיק יש כאלה שיש להם חשיבה כזו על היהדות בגלל מקרים, אני פורשת מכל הדיון המפגר הזה. ברור שאתה לא מעוניין להבין ולהקשיב לאחרים, אם אתה תמשיך לחשוב שרק אתה צודק והם לא, תפסיד , ככה לא מנהלים דיון בוגר שתדע לך, מישהו פה בעבר אמר לי שאני מחרבת את הדיונים פה על היהדות, לא הבנתי את זה עד עכשיו, הגישה הזו של רק אני צודק , לא תמיד עוזרת לך בדיונים, אנשים לא רוצים להקשיב לך בכלל, אפילו הדתיים פה מתייאשים ממך . זהו להיום, ביי
אם לא מעניין אותך מה שהבאתי לפה, זה לא אומר שרק אני לא מעניין אותך - זה אומר שדעת גדולי הדור לא מעניינת אותך.
.-. כן כן, דעת גדולי הדור כן מעניינת אותי, פשוט אתה חושב שרק אתה צודק וכולם טועים וכל זה. זה למה אני לא מתעניינת במה שאתה אומר פה, אני סיימתי עם זה .
שואל השאלה:
דעת גדולי הדור? כולם מתים אדוני תן להם לנוח בשקט
אנונימי
אם היית כפופה לדעת גדולי הדור - לא היית אומרת שקיצוניות זה דבר "רע", חס ושלום. להפך, החזון איש כתב ש"אם אין קיצוניות - אין שלימות" ו"הדוגל בבינוניות ומואס בקיצוניות - חלקו עם הזייפנים".
שואל השאלה:
לך כבר, לך לשמור שבת, עזוב אותנו בשקט
אנונימי