7 תשובות
את מתכוונת לרכב אוטונומי?
ברכב אוטומט אין צורך להעביר הילוכים עם קלאץ' וזה עובר לבד ולא כמו הידני
שואל השאלה:
אם באוטומט לא צריך להעביר הילוכים אז איך האוטו יכול לנסוע ברוורס או לחנות?
מעבירים הילוכים פשוט לא משתמשים בקלאץ (פעולה עם הרגל)
באוטומט יש רק הילוכים של רוורס ניוטרל(סתם להפעיל את המנוע בלי שום דבר) דרייב, שזה בשביל לנסוע ופארקינג שזה שחונים. ההילוכים(1,2,3....) עוברים לבד לעומת גיר ידני שצריך ללחוץ על הקלצ ולהעביר(1,2,3....)
אוטומט יש הילוכים אבל רק לפעמים משתמשים בהם
אנונימי
רכב אוטומט מכיל 4 הילוכים עיקריים-
d - דרייב. מצב שגרתי של נסיעה.
p - פארקינג. מצב חנייה שזה המצב שהרכב נמצא עליו כשהרכב מחנה ועומד.
r - רוורס. נסיעה אחורנית.
n - ניוטרל. מצב סרק בו הרכב לא נמצא על שום הילוך או סטטוס מסוים. יכול להחליף את מצב פארקינג.

ברכב ידני כל ההילוכים הללו קיימים אך ישנו שוני, שבמקום מצב דרייב שברכב אוטומט הרכב נוסע רגיל ומחליף הילוכים בהתאם לקצב הנסיעה, ברכב הידני הנהג הוא זה שמחליף את ההילוכים.
יש הילוכים 1,2,3,4,5 ויש רכבים שמכילים אף 6 והם מסודרים מהאיטי ביותר למהיר ביותר (כלומר לנסיעה הכי איטית הילוך 1 ועד הילוך 5 לנסיעה הכי מהירה, אם תבחרי ללמוד בהילוכים תדעי גם כיצד זה משתנה ובאיזה מצב מעבירים).

בנוסף באוטומט רגל שמאל נחה לגמרי ואין בה שימוש בעוד שברכב ידני ישנו קלאץ (שהוא ליד דוושת הבלם) וגם הוא נכנס לפעילות בעת התנעת אוטו, תחילת נסיעות, העברת הילוכים, עצירות ועליות שהאוטו לא יתדרדר (באוטומט הרכב דוחף את עצמו כבר לבד כי כאמור, הרכב האוטומט באופן אוטומטי מעביר הילוכים ומבצע עליות).

בשורה תחתונה, אפשר לומר שברכב אוטומט הנהג יכול להתרכז רק בכביש, וברכב ידני הנהג צריך קורדינציה להתעסק גם בתפעול הרכב ושימת לב וגם לדרך. כמובן שזה מגיע במהירות כשמתרגלים.