4 תשובות
תאמת אני מריחה ריח שונה של חנויות תמיד
לפי קטגוריה נגיד
לפי קטגוריה נגיד
ואי גם אני תמיד מרגישה ככה לכל רשת של חנויות יש ריח שונה
לך לאדידס
היום אנשים הבינו שמכירות זה הרבה מעבר לאיכות המוצר ומחירו.
זה אמנם גם שייך, אבל בנוסף זה גם טיב השירות, נוחות קנייה (הזמנות אינטרנט לדוג') והכי חשוב - חווית הקניה שמערבת כמה שיותר חושים.
אנשי מקצוע ייעודיים יושבים לעיצוב כל סניף ומשקיעים מחשבה עד הפרטים הקטנים.
- זה בא לידי ביטוי בתאורה ובעיצוב החנות, בצבעים, בשלטים, ובריהוט יוקרתי, במסכי ענק שיקרינו פרסומות/קליפים/סרטים באיכות גבוהה, ובסידור הבגדים או המוצרים לפי צבעים וסוגים (חוש הראייה).
- זה מתבטא במוזיקה שמושמעת בחנות באופן קבוע (חוש השמיעה)
- זה מתבטא בבושם ייחודי שמותז ממכשיר המיועד לכך כל זמן קצוב (חוש הריח).
- זה מתבטא בהתזה של חומר מעמלן על הבגדים כך שירגישו נעים יותר, ובאריזות יוקרתיות ונעימות למגע, במיזוג אוויר שיתאים את הטמפרטורה לנעימות מקסימלית, וכו' (חוש המישוש/הרגשה פיזית)
והכל בשביל שכשאנחנו, הצרכנים, ניכנס לחנות, וכל החושים שלנו ביחד יחוו את החנות בצורה הטובה ביותר וישכנעו אותנו לקנות דווקא שם.
זה מתחיל במזגן החזק בכניסה ששומר שלא יכנסו זבובים ויתושים, חום או ריח לא נעים מבחוץ.
ממשיך בריח הנעים בפנים, בברכת שלום חמימה מנציג מכירות, במסכי הענק הצבעוניים שמקרינים דמויות אהובות ומוכרות באיכות מטורפת, בסדר המרשים והפרפקציוניסטי של סוגי הבגדים או המוצרים לפי צבעים וסוגים בתוך ריהוט יוקרתי ומרשים שמשתלב בצבעי החנות, במוזיקה השקטה והנעימה לאוזן שנשמעת מעשרות רמקולים איכותיים המפוזרים בצורה מקצועית ברחבי החנות, בשלטי מכירות מושכים את העין ובהם כתובים מחירים שמציגים הנחות גדולות ומבצעים, בנכונות לסיוע אדיב מנציגי השירות ועוד ועוד...
וזה מסתיים בחווית תשלום שבה בד"כ נעשית הנחה מסויימת לקונה שגורמת לו לרצות לחזור שוב, בעיקר הנחות מסוג נקודות לקנייה הבאה באותה הרשת ומעל סכום מסויים.
כמובן שזה גם הופך אישי יותר ומושך יותר כשלוקחים ממך את המייל ומנפיקים לך כרטיס מועדון ואז אתה מרגיש חלק ממשפחה כשנשלחות אליך הודעות מזל טוב ביום ההולדת שלך עם קופונים ומבצעים שמיוחדים בשבילך, ובעדכונים על כל מבצע, הנחה, או מוצר חדש.
כך ששאלתך לגבי הריח, אכן נכונה.
אך זה לא חדש.
כל רשת חנויות בד"כ משקיעה בפיתוח בושם משלה, שלרוב גם יתאים לסוג המוצרים שלה, והוא מותז באופן קבע בכל סניפי הרשת.
אני לדוגמא באופן אישי מזהה בצורה אוטומטית את הריח של קסטרו, הייתי שם מלא, וכל הסניפים שלהם זה אותו ריח.
כל מה שציינתי כאן זה השיטות המוכרות ביותר למכירות מצד רשתות חנויות כלפי צרכנים, אני בטוח שיש להם עוד שיטות שמייעצים להם כל יועצי המכירות והשיווק למיניהם.
תסמכי עליהם שהם יודעים איך לגרום לצרכנים לקנות (;
זה אמנם גם שייך, אבל בנוסף זה גם טיב השירות, נוחות קנייה (הזמנות אינטרנט לדוג') והכי חשוב - חווית הקניה שמערבת כמה שיותר חושים.
אנשי מקצוע ייעודיים יושבים לעיצוב כל סניף ומשקיעים מחשבה עד הפרטים הקטנים.
- זה בא לידי ביטוי בתאורה ובעיצוב החנות, בצבעים, בשלטים, ובריהוט יוקרתי, במסכי ענק שיקרינו פרסומות/קליפים/סרטים באיכות גבוהה, ובסידור הבגדים או המוצרים לפי צבעים וסוגים (חוש הראייה).
- זה מתבטא במוזיקה שמושמעת בחנות באופן קבוע (חוש השמיעה)
- זה מתבטא בבושם ייחודי שמותז ממכשיר המיועד לכך כל זמן קצוב (חוש הריח).
- זה מתבטא בהתזה של חומר מעמלן על הבגדים כך שירגישו נעים יותר, ובאריזות יוקרתיות ונעימות למגע, במיזוג אוויר שיתאים את הטמפרטורה לנעימות מקסימלית, וכו' (חוש המישוש/הרגשה פיזית)
והכל בשביל שכשאנחנו, הצרכנים, ניכנס לחנות, וכל החושים שלנו ביחד יחוו את החנות בצורה הטובה ביותר וישכנעו אותנו לקנות דווקא שם.
זה מתחיל במזגן החזק בכניסה ששומר שלא יכנסו זבובים ויתושים, חום או ריח לא נעים מבחוץ.
ממשיך בריח הנעים בפנים, בברכת שלום חמימה מנציג מכירות, במסכי הענק הצבעוניים שמקרינים דמויות אהובות ומוכרות באיכות מטורפת, בסדר המרשים והפרפקציוניסטי של סוגי הבגדים או המוצרים לפי צבעים וסוגים בתוך ריהוט יוקרתי ומרשים שמשתלב בצבעי החנות, במוזיקה השקטה והנעימה לאוזן שנשמעת מעשרות רמקולים איכותיים המפוזרים בצורה מקצועית ברחבי החנות, בשלטי מכירות מושכים את העין ובהם כתובים מחירים שמציגים הנחות גדולות ומבצעים, בנכונות לסיוע אדיב מנציגי השירות ועוד ועוד...
וזה מסתיים בחווית תשלום שבה בד"כ נעשית הנחה מסויימת לקונה שגורמת לו לרצות לחזור שוב, בעיקר הנחות מסוג נקודות לקנייה הבאה באותה הרשת ומעל סכום מסויים.
כמובן שזה גם הופך אישי יותר ומושך יותר כשלוקחים ממך את המייל ומנפיקים לך כרטיס מועדון ואז אתה מרגיש חלק ממשפחה כשנשלחות אליך הודעות מזל טוב ביום ההולדת שלך עם קופונים ומבצעים שמיוחדים בשבילך, ובעדכונים על כל מבצע, הנחה, או מוצר חדש.
כך ששאלתך לגבי הריח, אכן נכונה.
אך זה לא חדש.
כל רשת חנויות בד"כ משקיעה בפיתוח בושם משלה, שלרוב גם יתאים לסוג המוצרים שלה, והוא מותז באופן קבע בכל סניפי הרשת.
אני לדוגמא באופן אישי מזהה בצורה אוטומטית את הריח של קסטרו, הייתי שם מלא, וכל הסניפים שלהם זה אותו ריח.
כל מה שציינתי כאן זה השיטות המוכרות ביותר למכירות מצד רשתות חנויות כלפי צרכנים, אני בטוח שיש להם עוד שיטות שמייעצים להם כל יועצי המכירות והשיווק למיניהם.
תסמכי עליהם שהם יודעים איך לגרום לצרכנים לקנות (;
באותו הנושא: