26 תשובות
נראלי בעד כי נכון, צריך לכבד את מי שצם אבל לא הרבה צמים
זה לא כמו כיפור
אני בעד להיות יהודים ואם לא אין טעם לארץ ישראל בכלל
ולשאלה שלך בוודאי שנגד
אנונימי
בעד.
זה שהיהודים צריכים לצום לא אומר שאני צריך לצום.
בעד , מבחינתי כפייה דתית כל הדבר הזה .
נגד פתיחת מסעדות
בעד.
לא כולם צמים, וזה שיש כאלה שצמים זה לא אומר שצריך לאסור הכל, זה סוג של כפייה דתית לאלה שלא צמים.
זה מדינת ישראל מזה הדבר הזה לפתוח מסעדות מתי שאמורים לצום בכלל
אז מה שזאת ישראל, לא כולם צמים, ויש גם כאלה שלא יהודים בכלל^
קודם כל אני רוצה לציין שאין קשר בשיט ללכבד את אלה שצמים. זה שאתה צם לא אומר שכולם צמים ולא אומר שכולם אמורים לעשות את מה שאתה רוצה. אתה צם? אף אחד לא מכריח אותך ללכת למסעדה, לא מתאים לך אל תלך.
ודבר שני אני חושב שהמסעדות שמעוניינות לפתוח ולהמשיך את העסקים והכל שיפתחו בכיף, אמורה להיות להם זכות מלאה לעשות את זה. ובעלי העסקים שלא מתאים להם לפתוח כי הם צמים או משהו, שלא יפתחו אף אחד לא מכריח.
אני אגיד דבר כזה: באיזורים יהודים זה אמור להיות אסור, כי זה ממש לא מכבד וזה ממש הורס את האווירה של אבל. באיזורים גויים, שהגויים יעשו את מה שהם רוצים. זה שלא כל היהודים צמים (אם זה לא מוצדק מבחינה רפואית - זה ממש לא בסדר( - זה לא אומר שצריך לפתוח את המסעדות, כי פה זה כבר עובר את הגבול שעושים את זה בפרהסיה ויש בזה גם חילול ה' שהיהודים (אם מדובר באזור יהודי) לא אכפת להם מצום כזה חשוב (חורבן בית המקדש).
אמרתי בציניות כן? חחח
חולה על מוזיקה, לא הבנתי אותך. בכל מקרה, אני חושב שאת צודקת חלקית. זה נכון שזה מדינה יהודית (על כל פנים אמורה להיות כזאת, ומה שקורה בפועל זה ה' ירחם), אבל עדיין נראה לי שבאיזורים גויים זה לא אמור להיות אסור ושזה מוגזם לכפות את זה עליהם. לא עשיתי בעניין הזה דעת תורה, לכן אני אומר שזה דעתי. למרות שגם הגויים הפסידו מהחורבן, כי הקרבנות שהיו מקריבים בחד הסוכות (הפרים) היו מכפרים עליהם כמבואר במסכת סוכה נה ע"ב.
א. צודק
ב. אני אמרתי בציניות. ברור שמסעדות אמורות להיות פתוחות. אנחנו במדינה ליברלית ועם חופש דת אי אפשר פשוע לכפות על כולם לצום. אני עצמי לא צם
נגד פתיחה, המדינה יהודית והיהודים תמים, עניין של כבוד.
חולת המוזיקה, את לא צריכה לחזור בך ממה שאמרת.
בכללי אין בעיה כי יש גם ילדים שאוכלים וההורים חלשים בגלח הצום
או שמישהו רוצה לקנות אוכל לאחרי הצום
אבל נראלי זה צריך להיות בונוס לעובדים ולא כולם חיבים לבוא
אנונימית
רוב האנשים לא צמים, אבל כן צריך לכבד את מי שצם, אז נראלי שהכי כדאי לפתוח רק מסעדות לא כשרות.
עצם המחשבה על זה הזויה מבחינתי. למה לעזאזל שיסגרו מסעדה בגלל שיש צום? איך זה מפריע באיזושהי דרך למי שצם? אם כבר, זה פוגע בזכויות של מי שלא צם. כן, מדינה יהודית, אבל דמוקרטית גם כן.
אמרתי שאני בןן חחחnחחח
ואני לא חוזר בי זה היה ציניות חחח אני לא שומר כלום
נגד

מי שרוצה להיות סתם אדם חילוני נטול זהות שיעשה את זה בחו"ל

פה זה ישראל
בעד, אני אדם חילוני. אני מכבד את כל האמונות שלכם אפילו אם זה מפלצת הספגטי המעופפת. אז אני מצפה שתכבדו אותי בחזרה ואל תכפו עלי את אמונותיכם.
אז אתה מוזמן לעשות את זה במדינת כל אזרחיה שאין בה זהות תשאיר מדינה אחת לעם היהודי למטרה שהיא נוצרה בשבילה
מדינת לאום, על פי ההגדרה הבסיסית ביותר היא דמוקרטית. אין דבר כזה מדינת לאום שהיא תיאוקרטית/אוטוקרטית/מונרכית. מדינת לאום היא מדינה שהלאום הגדול הרוב, היא המדינה שלו. זו בסך הכל דת ואני לא חייב להאמין בזה. אני צם בכיפור ושומר על העניין של חמץ בפסח. אבל לסגור את כל המסעדות בארץ בט' באב זו כפייה דתית לכל ואני לא אקבל את זה.
מדינת לאום אני מניח אתה מתכוונת דלת והמסורת היהודית..

אז קודם כל היא יכולה להיות אך הצורה שאנחנו נגדיר אותה וכזאת הגדרנו אותה יהודית והבית לעם והמסורת היהודי

ואתה שומר את הדברים האלה ותשעה באב זה צום לאחד הדברים הבסיסיים שלנו בתרבות זה חלק מהמסורת ורק הגיוני שיקרה כמו יום אבל לחיילים יום אבל לשואה ועוד

ככה שגם אם יש כאן איזשהי דמוקרטיה לא שולל את החשיבות שלנו לשמור על המסורות שלנו ולא מחייב את החלקים האחרים כמו במדינות מסוימות של להיות ארץ נטולת זהות

אין קשר בין הדברים