24 תשובות
כי הקואליציה מורכבת גם מדתיים וחרדים שמנסים להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה ולא אכפת להם בשיט מהמהות של דמוקרטיה
כי ככה אנחנו פועלים כאן
יופי שלא מתאים לך.
רוצה חזיר ולחם בפסח? תצטייד לפני
רוצה חזיר ולחם בפסח? תצטייד לפני
אפשר די עם השאלות הפגומות האלה?! משהו מחזיק אותך עם סכין עד שאתה מוכר את החמץ שלך?! מה אתה רוצה לעזאזל
שואל השאלה:
^ כן , אם אתה מוכר חמץ ומדווחים נותנים לך קנס על אלפי שקלים מה זה הדבר החולני הזה ? סתם נגיד בעל מאפיה קטנה , לא איזו רשת .. צריכים לשלם מלא כסף
^ כן , אם אתה מוכר חמץ ומדווחים נותנים לך קנס על אלפי שקלים מה זה הדבר החולני הזה ? סתם נגיד בעל מאפיה קטנה , לא איזו רשת .. צריכים לשלם מלא כסף
אנונימי
אני רוצה להבין למה כפו עלינו אותך פה ובמדינה בכלל ?
אין ברירה: חמץ שעבר הפסח -אסור אפילו בהנאה. אתה רוצה שליהודים שכן שומרים שלא יהי להם מאיפה אחרי פסח להשיג חמץ שלא עבר עליו פסח?
מי שרוצה לחיות במדינה יהודית ואינו מקבל על עצמו עול מצוות. במה הוא בדיוק יהודי? מה שעושה אותנו יהודים - זה התורה. וכבר אמר הרב סעדיה גאון על עם ישראל "אין אומה זו אלא בתורותיה" ("אמונות ודעות", מאמר שלישי, פרק ז)
מי שרוצה לחיות במדינה יהודית ואינו מקבל על עצמו עול מצוות. במה הוא בדיוק יהודי? מה שעושה אותנו יהודים - זה התורה. וכבר אמר הרב סעדיה גאון על עם ישראל "אין אומה זו אלא בתורותיה" ("אמונות ודעות", מאמר שלישי, פרק ז)
כי זאת מדינה שהרוב שלה יהודי.. מסורת יהודית.. למה מה את חושבת שבאיראן בע3ב הסעודית וכו אין איסורים, הם חיים לפי המסורות שלהם וככה כל מדינה, יש מדינות שאסור לעבוד ביום ראשון, שאסור לאכול ככה וככה, שאסור לגדל חיות וכו.. אין מה לעשות ככה זה..
כי המדינה טיפה חסרת היגיון כשזה מגיע לחוקים ואנחנו צריכים להתמודד עם זה מסתבר
ניקו אך זה לחיות בלי עמוד שדרה? לנסות לחקות אחרים בשביל להרגיש שייך ושיאהבו אותך?
כנראה שהדתיים בממשלה שכחו מה המשמעות של דמוקרטיה
מת לעוף כבר מהאיראן 2 הזאת
מת לעוף כבר מהאיראן 2 הזאת
אנונימי
בספטמבר המחירים של הכרטיסים יורדים משמעותית
תוצאה, חמץ כשר אחרי פסח לא אמור להיות אלא חמץ שנוצר אחרי פסח?
תקן אותי אם אני טועה, זה פשוט מה ששמעתי.
כי אם כן, אז איפה הסתירה?
הרי חמץ ימשיך להיות מיוצר גם לאחר פסח, ודתיים שומרים יוכלו לרכוש חמץ כשר.
אפילו אם קיימת האפשרות לרכוש יחד איתו חמץ לא כשר.
האפשר לרכוש דבר אחד לא פוסלת ישר את האפשרות לרכוש דבר אחר. אין סיבה ששני הדברים לא יהיו נגישים יחד וכל אחד יקנה מתחןם המוצרים המתאים להשקפת עולמו.
איפה הבעייתיות במה שאני אומר?
תקן אותי אם אני טועה, זה פשוט מה ששמעתי.
כי אם כן, אז איפה הסתירה?
הרי חמץ ימשיך להיות מיוצר גם לאחר פסח, ודתיים שומרים יוכלו לרכוש חמץ כשר.
אפילו אם קיימת האפשרות לרכוש יחד איתו חמץ לא כשר.
האפשר לרכוש דבר אחד לא פוסלת ישר את האפשרות לרכוש דבר אחר. אין סיבה ששני הדברים לא יהיו נגישים יחד וכל אחד יקנה מתחןם המוצרים המתאים להשקפת עולמו.
איפה הבעייתיות במה שאני אומר?
אנונימית1946,
מדינה שמקיימת הפרדת דת ומדינה אין סיבה שיהיה בה חוק שאוסר על בתי עסק לעבוד בראשון גם אם רוב האוכלוסיה נוצרית.
ואם רוב בתי העסק סגורים, זה בגלל הבעלים שבוחרים לסגור אותם ביום זה. ובעלים של בית כסק אחר כן יכולים חהיות פתוחים.
לא ברור באמת למה חלקים בדת צריכים להיות מעוגנים בחוק. למה החוק לא יכול להיות לא תלוי בדת, כלומר, מצד אחד לאפשר לכל אדם להשתייך לכל דת ואמונה שהוא רוצה. ומצד שני לא לאלץ אף אחד להיות כפוף לחלק מאיסורי דת מסויימת כלשהי.
לא ברור מה רע בחופש דת ובחופש מדת.
מדינה שמקיימת הפרדת דת ומדינה אין סיבה שיהיה בה חוק שאוסר על בתי עסק לעבוד בראשון גם אם רוב האוכלוסיה נוצרית.
ואם רוב בתי העסק סגורים, זה בגלל הבעלים שבוחרים לסגור אותם ביום זה. ובעלים של בית כסק אחר כן יכולים חהיות פתוחים.
לא ברור באמת למה חלקים בדת צריכים להיות מעוגנים בחוק. למה החוק לא יכול להיות לא תלוי בדת, כלומר, מצד אחד לאפשר לכל אדם להשתייך לכל דת ואמונה שהוא רוצה. ומצד שני לא לאלץ אף אחד להיות כפוף לחלק מאיסורי דת מסויימת כלשהי.
לא ברור מה רע בחופש דת ובחופש מדת.
סוגיית מכירת חמץ, אינה כזאת פשוטה, אבל רוב העם (גם מהציבור הדתי והחרדי) כן סומך על מכירת חמץ. מעטים הם שמקפידים לקחת דווקא מחחמץ שנאפה אחרי הפסח או קמח שנטחן אחרי הפסח וגם שם יש בעיות (בעיית התולעים, עקב כך שהמכונה שבה טחנו את קמח היתה מושבתת שבוע שלם). אני אישית בזכות התחברותי לרב אמנון יצחק שליט"א בכלל לא סומך על מאפיות במשך שנה וחצי, אבל מה שכתבתי עדיין במקומו מונח. עדיין חובה לעשות חכירץ חמץ בשביל דברים אחרים וגם בשביל אלו שכן סומכים. חוץ מזה, מה עם העודף? אם יש חנות שסוחרת בחמץ בפסח, אז גם הכסף הזה אסור בהנאה. מכירת חמץ פותרת את הבעיה הזאת, כך שגם מי שאינו סומך על מכירת חמץ, בהחלט יכול לסמוך עליה לעניין להנות מהכסף במידה והסופר או המכולת עשתה מכירת חמץ כדת ודין.
באותה מידה שאנשים סומכים על מוצרים שחנות מצהירה עליהם שנעשו לאחר פסח.
למה שלא יסמכו על מוצרים שגם כן כתוב מוצהר עליהם שנעשו לאחר פסח תחת השגחה רבנית וגם כאשר החנות מוכרת יחד איתם מוצרים לא כשרים.
למה קיימת בעייתיות בכך שכל לקוח יבחר את המוצר שלו ושכל מוצר, כאשר ולא כשר יהיו נגישים? (מהבחינה של לסמוך על עסק)
למה שלא יסמכו על מוצרים שגם כן כתוב מוצהר עליהם שנעשו לאחר פסח תחת השגחה רבנית וגם כאשר החנות מוכרת יחד איתם מוצרים לא כשרים.
למה קיימת בעייתיות בכך שכל לקוח יבחר את המוצר שלו ושכל מוצר, כאשר ולא כשר יהיו נגישים? (מהבחינה של לסמוך על עסק)
קודם כל בעיית העדוף כמו שהזכרתי (הכסף שהתקבלת כתצואה ממכירת חמץ בפסח - נאסר בהנאה).
ה.ב. האם אתה בטוח שרוב הסופרים כן רוצים לסחור בחמץ בפסח ולא לעשות מכירת חמץ?
ה.ב. האם אתה בטוח שרוב הסופרים כן רוצים לסחור בחמץ בפסח ולא לעשות מכירת חמץ?
אבל זה לא כסף שמי ששומר תומך בו או מרוויח אותו.
ואני לא יודע אם רוב או חלק קטן מהסופרים רוצה לסחור בחמץ.
אני פשוט חושב שלתת את האפשרות הזאת תתן לסופרים שרוצים, בין אם הם מיעוט ובין אם הם רוב, חופש. ובאשר אלה שלא רוצים לסחור בחמץ, אפשרות כזו לא תמנע מהם לא לסחור בחמץ.
ואני לא יודע אם רוב או חלק קטן מהסופרים רוצה לסחור בחמץ.
אני פשוט חושב שלתת את האפשרות הזאת תתן לסופרים שרוצים, בין אם הם מיעוט ובין אם הם רוב, חופש. ובאשר אלה שלא רוצים לסחור בחמץ, אפשרות כזו לא תמנע מהם לא לסחור בחמץ.
אסור לקבל את הכסף הזה מהחשש שמה הוא הכסף הוא אסור.
אבל זה מצד הסופרים, בעלי הסופרים, לא הלקוחות.
אם על פי הדת אסור לקבל כסף כזה, אז מי ששומר לא יקבל אותו, הרי הוא יהיה לקוח ולא בעל עסק שמוכר מזון לא כשר.
הרי לקוחות לא מקבלים את רווחי הסופר.
אם על פי הדת אסור לקבל כסף כזה, אז מי ששומר לא יקבל אותו, הרי הוא יהיה לקוח ולא בעל עסק שמוכר מזון לא כשר.
הרי לקוחות לא מקבלים את רווחי הסופר.
אני מדבר על העודף שהסופר יצטרך להחזיר ללקוח.
אהה, אבל אין לך אפשרות לעקוב אחר כל מטבע.
יותר מזה, קיימת סבירות גבוהה שמטבע זה נקנה על ידי אדם אחר שהשיג את הכסף בצורה לא כשרה.
בלתי אפשרי לעקוב אחר מטבעות בודדים.
יותר מזה:
כסף מציין ערך חובה, למטבע הפיזי לא אמורה להיות משמעות.
יכול להיות שרכישה של לקוח התבצעה באמצעות כראיס אשראי, ואז נתון שמתאר את כמות הכסף במסד נתונים בבנק התעדכן.
כך שביטים(יחידות מידע במחשב) מסויימים שינו את ערכם.
האם ביטים אלה נהפכים ללא כשרים?
זה רעיון קצת מוזר.
ככה שאפשר לכל הפחות לתת אפשרות ללקוחות לקנות מזון לא כשר בכרטיס אשריי. כאן לא תהיה בעיה עם מטבעות שמוחזרים כעודף, לפחות מהבחינה הזו.
יותר מזה, קיימת סבירות גבוהה שמטבע זה נקנה על ידי אדם אחר שהשיג את הכסף בצורה לא כשרה.
בלתי אפשרי לעקוב אחר מטבעות בודדים.
יותר מזה:
כסף מציין ערך חובה, למטבע הפיזי לא אמורה להיות משמעות.
יכול להיות שרכישה של לקוח התבצעה באמצעות כראיס אשראי, ואז נתון שמתאר את כמות הכסף במסד נתונים בבנק התעדכן.
כך שביטים(יחידות מידע במחשב) מסויימים שינו את ערכם.
האם ביטים אלה נהפכים ללא כשרים?
זה רעיון קצת מוזר.
ככה שאפשר לכל הפחות לתת אפשרות ללקוחות לקנות מזון לא כשר בכרטיס אשריי. כאן לא תהיה בעיה עם מטבעות שמוחזרים כעודף, לפחות מהבחינה הזו.
ידבר כזה שנקרא "חליפין", כלומר שיש איסורי הנאה שמקבלים עליהם משהו אחר הם נהים כמוהו/
מה זאת אומרת.. מה זה חליפין עוד פעם? מי מקבל ואיזה משהו הוא מקבל וממה המשהו הזה אחר? מי נהיה כמו מי? ואיך זה קשור להנאה?