30 תשובות
אין סיבה לברוח מאמונה,גיל העשרה (איפה שאני נמצאת) זה גיל שקשה נורא לדעת במה בדיוק מאמינים,קורה
זה תלוי איזה אמונה.
אני לא מאמינה בה'. ההבדל בינו לבין אחרים, העובדות.
אני לא מאמינה בה'. ההבדל בינו לבין אחרים, העובדות.
שואל השאלה:
לפחות את עושה חשבון נפש...
לפחות את עושה חשבון נפש...
לך זה נראה הגיוני כי גדלת וחונכת לזה ולאנשים אחרים זה לא נראה הגיוני שיש ישות אלוקית שמשגיחה על הכל מלמעלה.. לא חושבת שהמאזן הזה אי פעם ישתנה, תמיד יהיו כאלה שיאמינו וכאלו שלא, וצריך ללמוד לחיות ביחד ולכבד אחד את השני
שואל השאלה:
yup, על איזה עובדות את מדברת? כל מה ישי בעולם - נברא ע"י הקב"ה, ה' - הוא המקור לכל. אין שום סיבה שלאמא תהיה אהבה לבניה אם ה' לא היה מטביע את זה בתוכה (ובפרט אחרי הצער שהיא עוברת בלידה וגם בגידול).
yup, על איזה עובדות את מדברת? כל מה ישי בעולם - נברא ע"י הקב"ה, ה' - הוא המקור לכל. אין שום סיבה שלאמא תהיה אהבה לבניה אם ה' לא היה מטביע את זה בתוכה (ובפרט אחרי הצער שהיא עוברת בלידה וגם בגידול).
שואל השאלה:
ליעל, על פי מה שאני רואה - את בעצמך כן מאמינה (תקני אותי אם אני טועה). אז אם את כן מאמינה, את אמורה גם לדעת הכופרים לא ישארו פה ובסוף שלהם מגיע (כמובן שעד הרגע האחרון ניתן לחזור בתשובה ולעלות על הרכבת). לכבד אותם לא רק שלא צריך, אלא אפילו אסור, כי זה מזיק לאמת כמו שמובא ב"שערי תשובה" (בחלק ג, סימנים קמח- קנב) וכן ב"אורחות צדיקים".
נ.ב. אני לא כל כך חונכתי לאמונה בילדות, אבל היתה לי אמונהטבעית מאז ועד עכשיוף ברוך ה'. אברהם אבינו גם כן לא התחנך לאמונה, אבל הוא שאל שאלות עד שהקב"ה גילה לו שהוא בעל העולם (בראשית רבה לט, א).
ליעל, על פי מה שאני רואה - את בעצמך כן מאמינה (תקני אותי אם אני טועה). אז אם את כן מאמינה, את אמורה גם לדעת הכופרים לא ישארו פה ובסוף שלהם מגיע (כמובן שעד הרגע האחרון ניתן לחזור בתשובה ולעלות על הרכבת). לכבד אותם לא רק שלא צריך, אלא אפילו אסור, כי זה מזיק לאמת כמו שמובא ב"שערי תשובה" (בחלק ג, סימנים קמח- קנב) וכן ב"אורחות צדיקים".
נ.ב. אני לא כל כך חונכתי לאמונה בילדות, אבל היתה לי אמונהטבעית מאז ועד עכשיוף ברוך ה'. אברהם אבינו גם כן לא התחנך לאמונה, אבל הוא שאל שאלות עד שהקב"ה גילה לו שהוא בעל העולם (בראשית רבה לט, א).
שוב אתה מפזר רעל? לזלזול בחילונים אתה מוסיף עכשיו זלזול ברופאים ובאמהות? על זה שאתה לא יודע איך עובדים רמזורים אין מה להוסיף. אתה מבלבל בין אמונה לאמון, אלו שני מושגים שונים. מערכת הרמזורים הוכיחה לנו שניתן לתת בה אמון. אמא שלי גם הוכיחה שניתן לתת בה אמון (אבל ממש לא כל האימהות, יש רבות מדי שהאמון בהן מוטעה, והן מתעללות בילדיהן, איפה ההטבעה של אלוהים אצלן? היה בהפסקה?) שוב מצאת דוגמאות לא קשורות.
^ תתרגל לזה אחי... ותתעלם ממה שהוא אומר. לאדם הזה אין שום ערכים או כבוד כלפי אף אדם חילוני, לא מאמין, או שמסכים עם לא מאמין באתר הזה.
שואל השאלה:
נו, באמת על איזה רעל אתה מדבר? לאמונה שהיא חיובית אתה קורה "רעל"? אמונה בקב"ה קשורה לאמון בו, כי עצם המציאות של ה' - זה בגדר ידיעה, ולא סתם אמונה. מה גם שהקב"ה הוכיח את עצמו שראוי לתת בו ורק בו את האמון במשך כל הדורות:
"לה תולדות יצחק בן אברהם אברהם הוליד את יצחק, זשה"כ כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל ל' תקום אתך למשפט תרשיעי (ישעיה נד) אתה מוצא ישראל אומרים לפני הקב"ה רבון העולמים ראה האיך העכו"ם משתעבדין בנו אין להם מלאכה אחרת אלא יושבין ומתיעצין עלינו שנא' שבתם וקימתם הביטה אני מנגינתם (איכה ג) אמר להן הקדוש ברוך הוא מה הן מועילין גוזרין עליכם גזירות ואני מבטלן ושוברן שנא' אני מנגינתם כד"א (בראשית יד) וברוך אל עליון אשר מגן צריך וגו', ויצו פרעה לכל עמו לאמר כל הבן הילוד היאורה וגו' (שמות א) ורוח הקודש צווחת (איכה ג) מי זה אמר ותהי ה' לא צוה פרעה צוה ה' לא צוה אלא וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, המן בקש להשמיד את כל היהודים וה' לא בקש (אסתר ט) ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים וגו' בלק ובלעם בקשו לקלל את ישראל וה' לא בקש שנאמר (דברים כג) ולא אבה ה' אלהיך לשמוע אל בלעם וגו', לפיכך כתיב מי זה אמר ותהי ה' לא צוה, הוי כל כלי יוצר עליך לא יצלח, אדריאנוס אמר לרבי יהושע גדולה הכבשה העומדת בין שבעים זאבים, אמר ליה גדול הוא הרועה שמצילה ושומרה ושוברן לפניה, הוי כל כלי יוצר עליך לא יצלח" (תנחומא, תולדות ה). מי שומר עלינו עד עכשיו?
לא אמרתי לזלזל ברופאים או באמהות, אלא אמרתי שאנחנו תלויים רק בה' יתברך, ואלו רק השיליחים.
נו, באמת על איזה רעל אתה מדבר? לאמונה שהיא חיובית אתה קורה "רעל"? אמונה בקב"ה קשורה לאמון בו, כי עצם המציאות של ה' - זה בגדר ידיעה, ולא סתם אמונה. מה גם שהקב"ה הוכיח את עצמו שראוי לתת בו ורק בו את האמון במשך כל הדורות:
"לה תולדות יצחק בן אברהם אברהם הוליד את יצחק, זשה"כ כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל ל' תקום אתך למשפט תרשיעי (ישעיה נד) אתה מוצא ישראל אומרים לפני הקב"ה רבון העולמים ראה האיך העכו"ם משתעבדין בנו אין להם מלאכה אחרת אלא יושבין ומתיעצין עלינו שנא' שבתם וקימתם הביטה אני מנגינתם (איכה ג) אמר להן הקדוש ברוך הוא מה הן מועילין גוזרין עליכם גזירות ואני מבטלן ושוברן שנא' אני מנגינתם כד"א (בראשית יד) וברוך אל עליון אשר מגן צריך וגו', ויצו פרעה לכל עמו לאמר כל הבן הילוד היאורה וגו' (שמות א) ורוח הקודש צווחת (איכה ג) מי זה אמר ותהי ה' לא צוה פרעה צוה ה' לא צוה אלא וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, המן בקש להשמיד את כל היהודים וה' לא בקש (אסתר ט) ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים וגו' בלק ובלעם בקשו לקלל את ישראל וה' לא בקש שנאמר (דברים כג) ולא אבה ה' אלהיך לשמוע אל בלעם וגו', לפיכך כתיב מי זה אמר ותהי ה' לא צוה, הוי כל כלי יוצר עליך לא יצלח, אדריאנוס אמר לרבי יהושע גדולה הכבשה העומדת בין שבעים זאבים, אמר ליה גדול הוא הרועה שמצילה ושומרה ושוברן לפניה, הוי כל כלי יוצר עליך לא יצלח" (תנחומא, תולדות ה). מי שומר עלינו עד עכשיו?
לא אמרתי לזלזל ברופאים או באמהות, אלא אמרתי שאנחנו תלויים רק בה' יתברך, ואלו רק השיליחים.
האמונה באלוהים אינה חיובית ואכן גם אינה רעל. אמונה בכך שעליך להשפיל כל מי שלא חושב כמוך זה רעל. אמונה שהרופא שהציל את חייך הוא שליח זה רעל (למה בכלל שמישהו יילך ללמוד רפואה? שיגיע לביה"ח עם תג "שליח" ויתחיל לקבל הוראות מאלוהים כיצד לטפל בחולים - האנשים הללו משקיעים מחייהם מעל עשר שנים, כדי שכשאתה תזדקק לטיפול יהיה מי שישאיר אותך בחיים, במקום שתגלה מהר מהמתוכנן שאין כלום לאחר המוות). לנסות להוכיח את התנ"ך מתוך התנ"ך זה כבר סתם מגוחך.
"לאדם הזה אין שום ערכים או כבוד כלפי אף אדם חילוני, לא מאמין, או שמסכים עם לא מאמין באתר הזה."
יש לו דווקא, הוא מנסה לעורר אתכם, אני לא יודעת אם הדרך שבה הוא מעביר את המסר נכונה, אבל יש משהו בדבריו
ואגב, הוא עצמו היה חילוני בעבר, לא חושבת שיש לו בעיה איתם, יותר עם הדעות ואי אמונה
יום טוב שיהיה
יש לו דווקא, הוא מנסה לעורר אתכם, אני לא יודעת אם הדרך שבה הוא מעביר את המסר נכונה, אבל יש משהו בדבריו
ואגב, הוא עצמו היה חילוני בעבר, לא חושבת שיש לו בעיה איתם, יותר עם הדעות ואי אמונה
יום טוב שיהיה
שואל השאלה:
אין לי בעיה עם חילוני מסכן שלא יודע כלום מהחיים שלו (תינוק שנשבה), אבל בהחלט יש לי בעיה עם כופרים. בכל אופן, אני עדיין מנסה מועיל להם (למרות שאני לא אמור להועיל להם מעיקר הדין ומצידי שיאבדו) בזה שאני כן מרה להם את החומר המוכיח את אמיתות האמונה ומפריך את הטענות של הכופרים, כי אם הם יתייחסו לזה באמת וברצינות, אז מי שירוויח מזה -זה הם. וכן, אסור בהחלט לכבד את הרשעים, כי זה מזיק לאמת כמו שמבואר ב"שערי תשובה" (חלק ג, מאמרים קמח-קנב). מי זה כבל זאת מכבד אותם, הוא גם כן נכשל באיסור חמור של חנופה.
אין לי בעיה עם חילוני מסכן שלא יודע כלום מהחיים שלו (תינוק שנשבה), אבל בהחלט יש לי בעיה עם כופרים. בכל אופן, אני עדיין מנסה מועיל להם (למרות שאני לא אמור להועיל להם מעיקר הדין ומצידי שיאבדו) בזה שאני כן מרה להם את החומר המוכיח את אמיתות האמונה ומפריך את הטענות של הכופרים, כי אם הם יתייחסו לזה באמת וברצינות, אז מי שירוויח מזה -זה הם. וכן, אסור בהחלט לכבד את הרשעים, כי זה מזיק לאמת כמו שמבואר ב"שערי תשובה" (חלק ג, מאמרים קמח-קנב). מי זה כבל זאת מכבד אותם, הוא גם כן נכשל באיסור חמור של חנופה.
אני אוהבת את הסקת המסקנות שלך: כולכם מאמינים במשהו משמע אלוהים קיים. נפלא.
אז אתה חושב שלא צריך לכבד אנשים שפשוט חיים דרך חיים שונה משלך ולא מאמינים באותם הדברים ושכול מי שמאמין באותו הדבר שאתה כן צריך שהייה לו את אותה הדעה כמו שלך
אולי חלאס כבר?
דיי, באמת.
אני אתאיסטית, בסדר?
לא מאמינה.
וכמו שאני מכבדת את האמונה שלך, אני מצפה שאתה תכבד את חוסר האמונה שלי.
יום טוב.
דיי, באמת.
אני אתאיסטית, בסדר?
לא מאמינה.
וכמו שאני מכבדת את האמונה שלך, אני מצפה שאתה תכבד את חוסר האמונה שלי.
יום טוב.
שואל השאלה:
לא, אני לא אמור לכבד את בחוסר האמונה של אף אחד, כי זה הכי גרוע שיש. אדרבה, לכבד את החוסר אמונה של אנשים שלא אכפת להם מבורא עולם - זה לא לכבד את בורא עולם, שכולנו חייבים להאמין בו ולכבד אותו, ומי שמכבד את הכופרים - סימן שמבחינתו לא חייבים לבורא עולם, סימן שלא אכפת לא מכבוד שמים.
לא, אני לא אמור לכבד את בחוסר האמונה של אף אחד, כי זה הכי גרוע שיש. אדרבה, לכבד את החוסר אמונה של אנשים שלא אכפת להם מבורא עולם - זה לא לכבד את בורא עולם, שכולנו חייבים להאמין בו ולכבד אותו, ומי שמכבד את הכופרים - סימן שמבחינתו לא חייבים לבורא עולם, סימן שלא אכפת לא מכבוד שמים.
שואל השאלה:
lonley tim, זה לא קשור אלי, לא אכפת לי שאנשים שונים תהיינה להם דעות שונות, כל עוד אותן דעות הן ליגיטימיות ואינן כופרות באמת, חס ושלום.
lonley tim, זה לא קשור אלי, לא אכפת לי שאנשים שונים תהיינה להם דעות שונות, כל עוד אותן דעות הן ליגיטימיות ואינן כופרות באמת, חס ושלום.
שואל השאלה:
cheesues_christ, אלוקים (ישתבח מו לעד) וודאי קיים בלי קשדר לכל מה שאמרתי, אבל מי שאינו מאמין בו בטענה שאענו רוצה להסתמך על האמונה - אינו, אלא טועה, שכן הוא כן מאמין בדברים אחרים, ומשום מה בבורא עולם הוא אינו חפץ להאמין. ואת יודעת למה? כי אמונה בבורא עולם מחייבת אותו.
cheesues_christ, אלוקים (ישתבח מו לעד) וודאי קיים בלי קשדר לכל מה שאמרתי, אבל מי שאינו מאמין בו בטענה שאענו רוצה להסתמך על האמונה - אינו, אלא טועה, שכן הוא כן מאמין בדברים אחרים, ומשום מה בבורא עולם הוא אינו חפץ להאמין. ואת יודעת למה? כי אמונה בבורא עולם מחייבת אותו.
שואל השאלה:
רודף האמת, אמונה באלוקים - היא בהחלט חיובית, שזה להכיר במציאות של מי שברא אותך ולא להיות כפוי טובה כלפיו. לפזר את הכפירה -זה לפזר רעל, וזאת הסיבה שצריך להשפיל את הכופרים, כדי שאמשים אחרים לא ירצו להימשך אחרים אנשים כאלה בראותם כי הם מושפלים. לגבי הרפואה: מה לעשות שבדור חשוך שלנו אנשים איבדו את האמונה הפשוטה שהיתה בדורות הקודמים ולט היו צריכים לרפואה כזאת מסובכת כיוון שככה התרגלנו - אז ככה פועלים, כדי שזה לא יראה כנס גלוי ושתשאר חופש הבחירה ובזה יוצאים ידי חובת ההשתדלות.. בכל אופן, ה' הוא זה שגוזר ע"י באיזה יום וכן ע"י איזה רופא וכן ע"י איזה תרופה המחלה תתרפא ועובדה ששני אנשים בעלי אותה מחלה לאחד הרפאוה ע"י פלוני הועילה - ולשני לא, אלא ע"י רופא אחר וכן לגבי התרופות: לאחד הועילה תרופה מסוימת ולאחר תרופה אחרת. אני במיא את הגמרא במסכת עבודה זרה שדנה על זה: "בשעה שמשגרין אותן על האדם משביעין אותן שלא תלכו אלא ביום פלוני ולא תצאו אלא ביום פלוני ובשעה פלונית ועל ידי פלוני ועל ידי סם פלוני כיון שהגיע זמנן לצאת הלך זה לבית עבודה זרה אמרו יסורין דין הוא שלא נצא וחוזרין ואומרים וכי מפני ששוטה זה עושה שלא כהוגן אנו נאבד שבועתנו והיינו דא"ר יוחנן מאי דכתיב (דברים כח) וחלים רעים ונאמנים רעים בשליחותן ונאמנים בשבועתן" (עבודה זרה נה עמוד א). לגבי הכפירה שלך בחיים שלאחר החיים - אתה חי סרט, לא אני. וכן, שרוצים להוכיח את אמיתות של טקסט מסויום - מנתחים אותו בעצמו.
רודף האמת, אמונה באלוקים - היא בהחלט חיובית, שזה להכיר במציאות של מי שברא אותך ולא להיות כפוי טובה כלפיו. לפזר את הכפירה -זה לפזר רעל, וזאת הסיבה שצריך להשפיל את הכופרים, כדי שאמשים אחרים לא ירצו להימשך אחרים אנשים כאלה בראותם כי הם מושפלים. לגבי הרפואה: מה לעשות שבדור חשוך שלנו אנשים איבדו את האמונה הפשוטה שהיתה בדורות הקודמים ולט היו צריכים לרפואה כזאת מסובכת כיוון שככה התרגלנו - אז ככה פועלים, כדי שזה לא יראה כנס גלוי ושתשאר חופש הבחירה ובזה יוצאים ידי חובת ההשתדלות.. בכל אופן, ה' הוא זה שגוזר ע"י באיזה יום וכן ע"י איזה רופא וכן ע"י איזה תרופה המחלה תתרפא ועובדה ששני אנשים בעלי אותה מחלה לאחד הרפאוה ע"י פלוני הועילה - ולשני לא, אלא ע"י רופא אחר וכן לגבי התרופות: לאחד הועילה תרופה מסוימת ולאחר תרופה אחרת. אני במיא את הגמרא במסכת עבודה זרה שדנה על זה: "בשעה שמשגרין אותן על האדם משביעין אותן שלא תלכו אלא ביום פלוני ולא תצאו אלא ביום פלוני ובשעה פלונית ועל ידי פלוני ועל ידי סם פלוני כיון שהגיע זמנן לצאת הלך זה לבית עבודה זרה אמרו יסורין דין הוא שלא נצא וחוזרין ואומרים וכי מפני ששוטה זה עושה שלא כהוגן אנו נאבד שבועתנו והיינו דא"ר יוחנן מאי דכתיב (דברים כח) וחלים רעים ונאמנים רעים בשליחותן ונאמנים בשבועתן" (עבודה זרה נה עמוד א). לגבי הכפירה שלך בחיים שלאחר החיים - אתה חי סרט, לא אני. וכן, שרוצים להוכיח את אמיתות של טקסט מסויום - מנתחים אותו בעצמו.
אני מאמין בפרדי מרקורי, זה נחשב לאמונה?
אמרת "כל אחד יאמין במשהו"
אמרת "כל אחד יאמין במשהו"
אז אני מאמינה במפלצת הספגטי המעופפת, סבבה?
שואל השאלה:
לא אמרתי שכל אחד יאמין במשהו, אמרתי שכל אחד באמת (בין ירצה ובין אם לא) מאמין במשהו. ככה בנוי האדם. בלי זה - הוא לא יכול להסתדר, כי אין לו אפשרות לדעת את הכל, והוא לא מומחה. והוא תמיד חייב לסמוך על משהו. אז במקום להאמין בכל מיני גורמים דמיונים או בשליחים של בורא עולם - תאמינו בבורא עולם עצמו - שהוא מקור לכל.
לא אמרתי שכל אחד יאמין במשהו, אמרתי שכל אחד באמת (בין ירצה ובין אם לא) מאמין במשהו. ככה בנוי האדם. בלי זה - הוא לא יכול להסתדר, כי אין לו אפשרות לדעת את הכל, והוא לא מומחה. והוא תמיד חייב לסמוך על משהו. אז במקום להאמין בכל מיני גורמים דמיונים או בשליחים של בורא עולם - תאמינו בבורא עולם עצמו - שהוא מקור לכל.
אני מאמין במוזיקה ובפרדי המלך, זה מספיק לי
שואל השאלה:
ומה זה נותן לך?
ומה זה נותן לך?
זה נותן לי משמעות לחיים, המסרים שהשירים מעבירים
ומצד שני פרדי היה פרפורמר ענק, אגדה מהלכת בכל הזמנים, אני בספק אם אתה מכיר אותו
ומצד שני פרדי היה פרפורמר ענק, אגדה מהלכת בכל הזמנים, אני בספק אם אתה מכיר אותו
המאסטרית של הגאוגרפיה - תקראי שוב את הטקסטים של תוצאה. את עדיין "לא יודעת" אם הדרך שלו נכונה או לא? אם כן, את חלק מהבעיה. דווקא את והמגזר שלך צריכים להקיא אותו ודומיו מקרבכם. מסתבר שלא אנחנו אלו שצריכים להתעורר
תומך בצייר של סטיפס!
פרדי הוא אגדה, גאון והזמר הטוב ביותר שהיה בכל הזמנים. אני מאמין שהעולם נוצר רק בשביל פרדי!!!
פרדי הוא אגדה, גאון והזמר הטוב ביותר שהיה בכל הזמנים. אני מאמין שהעולם נוצר רק בשביל פרדי!!!
"וכן, שרוצים להוכיח את אמיתות של טקסט מסויום - מנתחים אותו בעצמו." - אז אתה מסכים איתי ששר הטבעות קיים גם כן? אפשר להוכיח את קיומו מתוך הספר שר הטבעות. אתה מסכים שישו הוא המשיח? אפשר להוכיח את זה מתוך הספר הברית החדשה. אתה מסכים שסופו של כל בלון להתפוצץ? כי אפשר להוכיח את זה מתוך הספר מעשה בחמישה בלונים. אתה יכול או להשיב כן, או למחוק את השטויות שלך.
שואל השאלה:
אני מדבר על הבדיקה, כלומר האם יתכן שמה שנכתב בתורה נכתב ע"י בשר ודם, חס ושלום, או לא. אני לא מדבר רק על המידע הכתוב, אלא גם מסביר מדוע חייב שזה יהיה אמיתי.
אני מדבר על הבדיקה, כלומר האם יתכן שמה שנכתב בתורה נכתב ע"י בשר ודם, חס ושלום, או לא. אני לא מדבר רק על המידע הכתוב, אלא גם מסביר מדוע חייב שזה יהיה אמיתי.
שואל השאלה:
המאסטרית של הגאוגרפיה (ה' ישמור אותה) - היא דתייה אמיתית, ברוך ה'. למה שהיא תקיא יהודי שכותב דברים אמיתיים ומכויח את דבריו על פי הספרים המקובלים במקום שתקיא את הכופרים בה', כמבואר באותם ספרים? מי שמקרב את הרחוקים ומרחיק את הקרובים - סימן שהוא מערב רב, כמבואר בספר "הדור האחרון"
המאסטרית של הגאוגרפיה (ה' ישמור אותה) - היא דתייה אמיתית, ברוך ה'. למה שהיא תקיא יהודי שכותב דברים אמיתיים ומכויח את דבריו על פי הספרים המקובלים במקום שתקיא את הכופרים בה', כמבואר באותם ספרים? מי שמקרב את הרחוקים ומרחיק את הקרובים - סימן שהוא מערב רב, כמבואר בספר "הדור האחרון"
באותו הנושא: