15 תשובות
אחלה שאלה :)
בואי אני אוסיף לך עוד פרט, החרדי גר בישראל, ובישראל כולם תחמנים, ברור שהוא יתן לה להציל אותו ואז הוא יתקשר למשטרה בתור עוגמת נפש ויגיד שהיה מעדיף למות
הוא ירצה שהיא תציל אותו.. גם כשיש אישה שטובעת בנהר מצווה להציל אותה
נ.ב-כשאני התעלפתי החובש (חרדי) רצה לעזור לי ולא נתתי לו
שהיא תציל אותו
חחח בשני מילים- ייתן להציל
במקרה של סכנת חיים או אפילו בדיקה שגרתית אצל רופא/ רופאה מותר חחח הלכת אובר קיצוני בשאלה שלך;)
חרדים הם חלק ביהדות שלוקח את היהדות מאוד מאוד ברצינות

זה אומר שהם הולכים הכי רחוק שאפשר בשביל לנסות לשמור כל מצווה ולדייק בה
בגלל זה הם נקראים חרדים "חרדים לדבר השם"

במקרים כאלה בכל המגזרים פיקוח נפש דוחה הכל מעבר אולי לכמה מצבים מסוימים

זה אומר שהוא אמור להעדיף לעבור על דבר הלכה (שמירת נגיעה זה הלכה) על מנת להציל את החיים שלו
חוסר ההבנה של ההלכה והיהדות. לפי ההלכה הוא חייב לתת לה להציל ולהשתמש בה לעזרתו. פיקוח נפש דוחה את כל המצוות. אם הוא לא יתן, זה אומר שהוא לא חרדי אמיתי וסתם אדיוט...
יש דבר כזה פיקוח נפש
משתדל - אני עדיין חושב לגבי האם סטיה מאמונה ובעצם להגיד משהו ולשקר בשביל להציל את החיים שלך נכלל בפיקוח נפש ..
פיקוח נפש דוחה הכל, אז למרות ששמירת נגיעה היא מצווה הוא יעדיף שהיא תציל אותו ממוות.
נו די איזה שאלה פרימיטיבית עשית מהם פשוט מנותקים מהמציאות לגמרי את מודעת לזה שהם גם בני אדם כמוך ככול שאנחנו גדלים אין לנו הסתכלות על החברה שלנו כל אחד עוזר לשני שאין לו בחברות חרדתיות העזרה היא יותר חלק מאינטרסים מחברה חילונית כדרך ארץ קדמה לתורה והם גדלים על אהבת הארץ ואהבת חינם באמת שאני לא מבין מה יש לכם מחרדים אנשים שמרוחקים מהדת מפעילים הגיון בחיים לפעמים יותר מאיתנו אך עם שעבר תלאות לא יכול לקבל את זה זה אם לא הדת שהולכת עד הסוף אם האלוקים פשוט לא יודע מה להגיד למה התרבויות הערביות צומוחות האיסלם הנצרות עוד שניה נעלמת ואנחנו בקושי חיים וקיימים ושאנחנו חיים אין לנו באמת יהדות ותורה יש לנו פשוט ריחוק ואיבוד תקווה הרי ממה נוצרה הנצרות מהקלות של התורה יש להם פסחא לנו פסח שמות של חגים וחגים דומים בעצמם ישו עצמו היה יהודי והפך פשוט את הדת הזאת עד שזה כבר ירד לטמיון מה הקטע לא להאמין שיש בורא לעולם למה לחיות ריק מתוכן וחיות איזה מדינה ואיזה אנשים שאנחנו חיים איתם בכלל יכולים לחיות ככה ולקבל את זה אם אתם לא רואים את מה שקורה מסביב למדינות שלנו אף מדינה ערבית פשוט לא תקבל אותנו במדינות הערביות פשוט לא מכירות בנו והנוצריות פשוט דועכות אם לא נקבל את המדינה שלנו ואת השונה בה ואת אהבה שלו למדינה פשוט כבר לא תיהיהי לנו מדינה ואני לא מגזים או נסחף רוב המדינות בעולם מוסלמיות וזה רק גודל וצומח גם אצלנו זה יבוא במוקדם או במאוחר זה ממש לא רחוק אנחנו חיים במציאות שכזאת אנחנו נותנים להם אישורי עבודה קבועים פרנסה לאנשים שאין לנו פשוט דעת כמה הם שונאים אותנו וחיים ביננו אם זה ערבי ארץ ישראל או הפלסטינים שמחוץ למדינתנו אני לא מכליל יש אנשים טובים יש ערבים טובים ולמרות הכול כולם בסופו של דבר יעדיפו מדינה ערבית מאשר מדינה יהודית שחייה איתם גם שהם לא יכולים עלינו כמו שאמר הנסיך הסעודי עדיף לקבל את היהודים כי גם ככה במציאות של היום אי-אפשר להכתיב להם אם ביננו לא מבין את זה כבר לא תיהיה לנו מדינה לא מזמן היה כתבה על ערביים שעוזרים בבניה בבסיסי צהל עוזרים יותר נכון בונים מטעם המדינה שלנו מי הבטיח ביום הימים שזה לא יפול עלינו שילדים שבקושי יש להם 18 פשוט ימותו הרוב הגדול פשוט היו רוצים מדינה ערבית ועוד עיר בירה מוסלמית נצחית זה כבר קורא בצרפת וממשיך הלאה אנחנו לא רחוקים מזה תמיד שהמשטר מתנדנד אנחנו לא מבינים שזה לרעתנו אם לא היה לנו פצצת אטום ממזמן כבר לא היינו פה כי אז כבר לא היה מדינה אנחנו לא מבינים שהם פשוט נמצאים בתוכנו ומנסים רק לקדם לעצמם עתיד ואולי עוד מדינה אם לא אז כבר עיר בירה ערבית נצחית מה אז יש לי שאלה לכל מי שאתאיסט חילוני נוצרי אז מה אז אתם חושבים היה לכם בכלל סיכוי לחיות חיים רגילים מתי שהאיסלם יתפשט לגמרי בעולם הכול יהיה שריעה אנחנו לא מבינים שכמו בסעודיה רוצחים אנשים או מלקות וחיים לפי האיסלם ככה זה פשוט יופץ בעולם אז כבר באמת שלא תיהיהי אפילו לא קמצוץ של מדינה יהודית דמוקרטית ערכית לא נוצרית ולא כלום .לא יהיה לנו בכלל מדינה ובגלל שלא היה לנו חיים או זכות לחיות אפילו כל אחד לפני הדעה שלו לפני שאחרים אומרים שזה מדינה שהרוב בה דתי והדת תופסת מקום היא לא משתלטת על העולם היא חייה בתוך עצמה לא כמו שהאיסלם חי בתוך עצמו הוא פשוט מתקדם ומשתלט על הכול . אנשים שעברו שואה לא מבינים בכלל למה הם צריכים מדינה והם חיים בה כמונו שאנחנו פשוט לא רוצים בכלל קרוב כלשהו ליהדות או לדת שלנו כל אחד בשלו פשוט חיי את החיים האלו עד לרגע שהכול יגמר ואז תגידו שזה היה מאוחר ושזה יקרא כבר לא תיהיהי ברירה ולא יהיה ניתן להחזיר את הגלגל
אנונימי
אנונימי

אמרתי שהחרדים לוקחים את זה כמה שיותר בטוח יש הבדל

ביהדות דתית לאומית אפשר לדקדק
ואצל חרדים הם הולכים רחוק עם למשל הפרדה של גברים נשים בצורה אחרת בחלק מהמקומות מדרכות אחרות ואצל דתיים לאומים זה שונה
הם יכולים לדקדק וחרדים פושט מחמירים
מחמירים זה שונה ממדקדק
יש הבדל בין דתי לאומי יהודי ספרד וחרדיים אם יש 2 משיחים בן יוסף ובית דויד בענייני הלכה ודרך ארץ זה מקובל וזה מקובל הם בעיניינם שוים זה לא קשור החסידות ממש לא התפתחה לפני 200 שנים זה לפני הרבה יותר זמן אומרים שבעתיד יבוא תקרא את זה ההלכה תיהיהי לפי האשכנזים באחרית הימים בית דויד ..
ארמילוס

מלך עריץ שימלוך באחרית הימים קרוב לזמן הגאולה.

בתרגום לספר ישעיה י"א ד' מופיע ארימלוס רשעא. בקרב היהודים נתפשטה האמונה כי באחרית הימים יקום מלך קשה כהמן להשיב לב ישראל לאביהן שבשמים על ידי גזרותיו ורשעתו, ושם המלך הזה קראו ברבות הימים ארמילוס - והוא רמולוס בהוספת "א" על שם מיסדה של העיר הרשעה רומי אשר תפול ולא תוסיף קום בימי המשיח. ואת זה לנגד זה קראו בשמות: הגואל האחרון, דוד יהי שמו, כשם המלך הראשון ליהודה (ירושלמי ברכות פ"ב ומדרש איכה פ"א ט"ז הוצאת בובר עמ' 90), והמלך האחרון למלכות הרשעה יהיה שמו ג"כ כשם המלך הראשון שלהם והוא ארמילוס או רמולוס. זאת תוכן ההגדה הישנה אשר נמצאה אצל ר' סעדיה גאון ובתרגום לישעיה י' ובתרגום יונתן עה"ת דברים ל"ד ג'. במדרש ויושע מתואר ארמילוס כבריה משונה. הנוצרים האמינו כי האנטי-קריסטוס יהיה בן השטן כאשר יאמינו משיחם הוא בן אלהים, ומההגדות האלה יצאה ההגדה שארמילוס הוא בן האבן והשטן השווה בדמותו ומעשהו להאנטי-קריסטוס בהגדת הנוצרים.

ארימלוס - מלך עריץ ורשע שימלוך באחרית הימים קרוב לזמן הגאולה. שני התלמודים והמדרשים הקדמונים אינם מכירים את אגדת, ארמילוס ויתכן כי המקור הקדום ביותר של ההגדה הזאת הוא התרגום לישעיה י"א ד' שמתרגם:
ורוח שפתיו ימית רשע = וממליל ספוותיה יהי ממית ארמילוס רשיעא.
יתכן כי המלה ארמילוס הוא הוספה מאוחרת על פי המדרשים המאוחרים שמכילים הגדות רבות על ארמילוס.

בימי ר' סעדיה גאון הייתה אגדת ארמילוס מפורסמת ברבים עד כי גם רס"ג מאריך בה בספרו האמונות והדעות, מאמר (השמיני) על הגאולה האחרונה. וזה לשונו:
"אבל קדמונינו ז"ל קבלו שתקראנה אותנו צרות רבות ורעות, שנבחר בעבורם התשובה ונהיה ראויים להגאל... ואמרו שסיבת זה (של הצרות) עמידת איש מבני יוסף בהר הגליל, ויתקבצו אליו אנשים מבני עמנו, וילך אל ירושלים אחר שיהיה ברשות אדום, ויעמוד שם עמם זמן. ואחר כן יעלה עליהם מלך ששמו ארמילוס, וילחם בה, וילכוד העיר ויהרוג וישבה ויענה. ויהיה האיש אשר משבט יוסף בכלל ההרוגים, ויהיו עמנו בצרות גדולות... עד אשר ירעבו ויצמאו וכו' ואז ייראה להם אליהו ותבוא הגאולה... ויבא בן דוד פתאום... עד אשר יגיע אל ירושלים. ואם תהיה ביד ארמילוס יהרוג אותו ויתפשנה" (אמונות ודעות קראקא תר"ס 162-160; במקור הערבי 239-241).
מקור רבנו סעדיה לא ידוע ודבריו קרובים לדברי "אגדת משיח" (פסיקתא זוטרתא פרשת בלק; בית המדרש לייליניק ח"ג 141), שם מסופרת הגדה קרובה לזאת על גוג ומגוג.

שונה מזו היא הגדת ארמילוס בסוף מדרש ויושע, שם מבדיל בעל המדרש בין גוג ומגוג וארמילוס, באומרו כי אחר מגפת גוג ומגוג,
"יקום מלך אחד רשע ועז פנים ויעשה מלחמה עם ישראל שלושה חדשים ושמו ארמילוס ואלו הן אותותיו: יהיה קרח ועינו אחת קטנה ואחת גדולה, וזרוע של ימין טפח ושל שמאל שתי אמות וחצי, ויהיה לו צרעת במצחו, ואזנו הימנית סתומה ואחת פתוחה, וכשיבוא אדם לדבר לו טובות מטה לו אזנו הסתומה, ואם ירצה אדם לדבר לו רעה מטה לו אזנו הפתוחה. ויעלה לירושלים ויהרג משיח בן יוסף... ואח"כ יבוא משיח בן דוד וכו וימית ארמילוס הרשע שנאמר: וברוח שפתיו ימית רשע. ואח"כ יקבץ הקב"ה ישראל הפזורים לכאן ולכאן".
ככל הדברים האלה נמצא גם כן ב"נסתרות שנגלו לר' שמעון בן יוחאי" (בית המדרש לייליניק ח"ג 80) ועוד נוסף על זה המאמר:
"והוא (ארמילוס) בריה דסטנא ודאבנא".
מאמר הסתום זה מתפרש על פי האגדה שנמצאה ב"אותיות המשיח" (בית המדרש להנ"ל ח"ב 60 ובקצור בס' זרובבל 56 ובבתי מדרשות לווערטהיימר ח"ב 29) וזה לשונו:
אמרו שיש ברומי אבן של שיש דמות נערה יפת תואר, והיא אינה עשויה ביד אדם אלא הקב"ה בראה כן בגבורתו, ובאים רשעי אומות העולם בני בליעל ומחממין אותה ושוכבים אצלה, והקב"ה משמר טפתן בתוך האבן ובורא בה בריה ויוצר בה ולד, והיא מתבקעת ויוצא ממנה דמות אדם ושמו ארמילוס השטן... אורכו שתים עשרה אמה ורוחבו שתים עשרה ובין שתי עיניו זרת והן עמוקות, אדומות ושער ראשו כצבע זהב, פעמי רגליו ירוקין ושתי קדקדין יש לו. ויבוא אצל אדום הרשעה ויאמר להם משיח אני, אני אלהיכם! מיד מאמינים בו וממליכים אותו עליהם.

באותה שעה משגר לנחמיה בן חושיאל (=משיח בן יוסף) ולכל ישראל ואומר להם: הביאו לי תורתכם, והעידו לי שאני אלוה... באותה שעה יקום נחמיה בן חושיאל... ושלשים אלף שעמו ויעשו עמו מלחמה, ויהרגו ממנו מאתים אלף. מיד יחרה אפו של ארמילוס הרשע ויקבוץ כל חילי אומות העולם לעמק החרוץ וילחם עם ישראל... ויהרג משיח ה'... ותהי צרה לישראל שלא הייתה כמותה... ויבא ארמילוס וילחם במצרים וילכדה... ויחזור פניו לירושלים להחריבה פעם שניה... יעמד מיכאל ויתקע שופר שלוש פעמים... תקיעה ראשונה יגלה משיח בן דוד... ויבוא לירושלים... וישמע ארמילוס שעמד מלך לישראל... מיד יקבץ כל חיילי אומות העולם ויבוא להלחם עם משיח ה'... והקב"ה מוריד אש וגפרת מן השמים... מיד ארמילוס הרשע ימות הוא וכל חילו (שם).
נראה כי מוצאן של האגדות הללו ממקורות שונים: עוד בימים הראשונים נתפשטה כבר האמונה בין היהודים כי באחרית הימים יקום מלך קשה כהמן להשיב לב ישראל לאביהן שבשמים על ידי גזרותיו ורשעתו ושם המלך הזה קראו ברבות הימים ארמילוס - והוא רמולוס בהוספת "א", על שם מיסד העיר הרשעה רומי, שתיפול ולא תוסיף קום בימי המשיח. כנגדו קראו את הגואל האחרון "דוד", כשם המלך הראשון ליהודה (ירושלמי ברכות פ"ב ומדרש איכה פ"א ט"ז הוצאת בובר עמ' 90). המלך האחרון למלכות הרשעה יהיה שמו כשם המלך הראשון, ארמילוס או רמולוס. זאת תוכן ההגדה הישנה אשר נמצאה אצל ר' סעדיה גאון ובתרגום לישעיה י' ובתרגום יונתן עה"ת דברים ל"ד ג'.

שלב נוסף נמצא בהגדה במדרש ויושע, אשר תתאר את ארמילוס כבריה משונה. גם התלמוד תאר את פרעה שבימי משה כבריה משונה (עי' מועד קטן י"ח). כמו שקראו למלך הראשון שהצר לישראל "שפל אנשים", כך תארו גם את המלך האחרון.
בדרך אחרת התפתחה האגדה על הולדות ארמילוס מאבן ושטן או מאבן וטפת רשעים. אגדה זו באה מאגדות הגוים. אגדה ישנה מוסרת כי ווירגילוס, המשורר הרומי, הקים מצבת אבן שהייתה יפה כל כך, עד שהרומיים זנו עמה.

נוסף על אגדה זו האמינו הנוצרים כי אנטיקריסטוס יהיה בן השטן, כשם שהם מאמינים שמשיחם הוא בן אלהים. מאגדות אלה נולדה האגדה שארמילוס הוא בן האבן והשטן השווה בדמותו ומעשהו לאנטיקריסטוס בהגדת הנוצרים. את הדמיון בין ארמילוס ואנטיקריסטוס כבר ראו הסופרים בדורות שלפנינו. ובכ"י לתרגום יונתן על התורה לדברים ל"ד ג' נמצאת אגדה ש"ארמילוס הוא מה שאומות העולם קוראין אנטיקרישטו" וכן ב"אותות המשיח" (בית המדרש לייליניק ח"ב 60) כתוב:
"ושמו ארמילוס השטן זה שהאומות קורין אותו אנטיקרישטו".
אין ספק כי חמשת התבות האחרונות הם תוספת.

מקור הערך: מעובד על פי אוצר דינים ומנהגים לא"י איזנשטיין

בקיצור העתקתי לך שבעתיד לבוא משיח בן יוסף ימות על ידי ארמילוס הרשע גיצלא יהיה עליו זכות ואז ההלכה תיהיה לפי משיח בן דיוד זה ההבדל .
אנונימי
זה מנהגים ללא קשר דת כמו שאני כמוך לא יאכל דגים בפיצה להם פשוט יהיה מותר הם מחמירים בדברים מסויימים אנחנו מקלים ומחמירים בדברים אחרים הם מקלים בדברים מסוימים אנחנו מחמירים זה מקובל וזה מקובל ביהדות הדתית המנהיגים שמים דגש על הגיוס לצבא והשתלבות בדת גם שם יש מנהיגים פוסקים לא כל אחד מתחבר אם זרמים מסויימים גם האיסלם מאמין בתורה והנצרות ובגאולה כל אחד מפרש את זה שונה יש גם יהודי תימן להם אין פוסקים ? כנל אותו דבר כמו אצל כל אחד אי-אפשר להיות מוסלמי נוצרי יהודי כל אחד מאמין בתפיסה שונה מעבר לזה לכל אחד יש מנהגים הלכות פוסקים אנשים בעלי דתות שונות אנשי ציבור דתי שמכתיבים בסופו של דבר את דרך החיים של כל ציבור וציבור.בעיניניים פרטיים לא מכריחים אותנו להאמין כל אחד בסופו של דבר בוחר לעצמו את הדרך שהוא חי בה.כנל חילוני אתאיסט וכו' .
אנונימי
שואל השאלה:
לא קראתי כלום כי זה ארוך ומתחנף מידיי