18 תשובות
חילונית..
אין יותר טוב ופחות טוב - לכל צד יש יתרונות וחסרונות..
חילונית.. לדעתי יותר טוב להיות חילוני
אנונימית
חילונית.
אין משהו שיותר טוב לדעתי, זה תלוי בבן אדם ולא ברמת הדתיות שלו.
הכי טוב שתעשה מה שבא לך ואיך שאתה רואה לנכון ואל תיפול אל תוך הגדרות.
חילונית ואני מסכימה עם ~sara~
אני חילונית.
אבל סתם בכלליות- יש הרבה יותר מאשר רק דתיים וחילונים. לדעתי אין טוב/לא טוב כי זה עניין של אמונה. ואני בסדר עם הכל אבל שזה קיצוני זה פחות טוב כבר.
מסורתית שבאה מבית דתי. לא יודעת מה יותר טוב שכל אחד יעשה מה שניראלו לנכון. מה שכן אני יחנך את הילדים שלי לחינוך עם רקע דתי כי אני חושבת שחשוב לגדול עם ידע על הדת והמדינה, והדת מקרבת מאוד את המישפחה לדעתי ומביאה הרבה ערכים טובים
חילונית
ואני חושבת שלהיות ככה הרבה יותר טוב כי לא תוקפים אותי או שופטים אותי על מי אני ואיך אני מתלבשת ומה אני אומרת וטוב לי ככה יש יותר חופש
זה לא טוב או פחות טוב! אני חילונית ואני חושבת שכל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה, ויש דתיים שיגידו שדתיים יותר טובים כי אלוהים שומר עליהם או משהו כזה ויש חילוניים שיגידו שזה יותר טוב כי יש יותר אפשרויות או משהו כזה. אבל זה לא טוב או פחות טוב
חילונית
לדעתי כשאתה מאמין באלוהים אתה כמעט תמיד מרגיש לא לבד ושמשהו שומר עליך.. אבל כל דבר והחסרונות שלו
דתי
חילונית גאה!
מסורתי
הכי טוב זו דרך האמצע
שום קיצוניות לשום צד לא טוב
הדגש הוא בעיקר על : 'ואהבת לרעך כמוך'
חילונייה
ועדיף יותר ככה
עריכה: מעניין מי הממורמר שעושה מינוס לכל מי שאומר ההפך ממה שהוא רוצה לשמוע
חילונית
חרדי, אין יותר טוב מללכת עם ה' עד הסוף. איך אפשר להגיד משהו הפוך?!
חליפה, אם ברור לך שהתורה היא האמת, אז וודאי שאמור להיות ברור לך שיש ללכת איתה עד הסוף בקיצוניות, ולא באצמע, חס ושלום. אני מביא לך דברי החזון איש זיע"א בעניין זה ועיין בקישור המצורף:
"שם שהפשטות והאמת הם שמות נרדפות, כן הקיצוניות והגדלות שמות נרדפות. הקיצוניות היא ההשתלמות של הנושא. הדוגל בהבינוניות ומואס בקיצוניות חלקו עם הזיפנים או עם חדלי תבונה. אם אין קיצוניות אין שלמות, ואם אין שלמות אין התחלה. ההתחלה היא בקושיות ופרכות מתמידות, והתמימות היא התרצן החריף המכונן דבר דבור על אפנו ועל אמתתו. רגילים אנחנו לשמוע בחוגים ידועים כמכריזים על עצמם שאין חלקם בין הקיצונים, ומשאירים בכל זה לעצמם זכות ישראלי נאמן באמונה מספקת לתורה וד"ת, ומרשים אנחנו לעצמנו להגיד מנקודת משפטי, כמו שאין באוהבי חכמה אהבה למיעוטה ושנאה לרב חכמתה, כן אין באוהבי תורה ומצוה אהבה לאמצעיות ושנאה לקיצוניות. כל יסודי האמונה י"ג העיקרים והמסתעפים המה תמיד בסתירה נמרצת על המושכלות הקלות ושטף החיים המפותחות תחת השמש, והכרתם הבהירה והמתורצת והמושיטה דוקנות יתירה באמונתם היא נועם הקיצוניות, ואלה שמעידים על עצמם שלא טעמו מתק קיצוניות מעידים יחד עם זה שהם חדלי אמונה בעיקרי הדת לפי כח עיוני ורגש נפשי, רק בחבלי יחוס - מה הם מתיחסים אליה, והקיצונים לעמק נפשם בכל רצון היותר כביר לחמלה על חדלי הקצה, לא ירחשו כבוד ויקר לאלה מתנגדיהם, והתהום המפסיק ביניהם כאשר נפגש במעשים ממשיים המחוללת בהכרח טבען מריבות וקטטות, יוסיף את הקרע לאין מרפא. הבינוניות שיש לה זכות הקיום היא מדת הבינונים האוהבים את הקיצוניות ושואפים אליה בכל משאת נפשם ומחנכים את צאצאיהם לפסגת הקיצונות, אבל מה עלובה הבינוניות הסואנת בוז לקיצונות. חובת חינוכנו לקיצונות! הזיון של החינוך הוא לטעת בוז וגיעול נפש להמתעוללים בקיצונות. אמנם, לרוח הרותח בלב הנוער, לא יבצר להוציא משפט מרותח על האישים בפרטיים של המתעוללים, ובמדת ההפרזה. אך התפתחות הנוער לאהבת תורה באמת, הדרושה להתפעלות נפשי ונעימות שמימי, לא יתן לתת מעצורים על דרך החיים המוליכים ליושבים בעטרות ונהנים מזיו. אלה המכוננים בתי חינוך ממוצעים לא הצליחו בשביל הזיוף שיש באמצעות, ולב משכיל הולך ומזניח את הזיוף, החינוך שלהם נותן את הצדק להחניך לפנות עורף להחוקים המושלכים עליו שלא לרצונו, ולהאמונות המעיקות לבו נגד זרם החיים, ואת סוד הקיצונות גזלו ממנו בהתעולל בה גם הוריו ומוריו."
(קובץ אגרות חזו"א, חלק ג', אגרת סא)
חילונית ולדעתי עדיף חילונות.. פתוחים לכל האפשרויות לבחור לבד