12 תשובות
תוצאה זה רחוק מעניין של שנאה

פשוט מבצעים דין

אדם שפשע נגיד גנב - אתה רוצה עדיין את הטוב בשבילו ומקווה שישתנה אבל עדיין תתן עליו את הדין

אותו דבר כלפי כל אחד
זה רחוק מתחושת שנאה - רק הרצון לעשות את מה שצריך לעשות
שואל השאלה:
אם יקרה נס והוא יחזור בתושבה - מה טוב. להאמין בתשובה של הכופרים שבעיה כמבואר בעבודה זרה יז עמוד א, כי המינות היא מושכת ומי שחוזר ממנה בתשובה באמת - מת המאמץ כמבואר שם.
ושוב תוצאה אתה קורע אותי אתה מדבר כמו מישהו שחושב שיש סיכוי שיש אלוהים המשך כך
אוקיי נכון העניין שכל מעשה מגיע ממקום שפשוט ידיעה שזה הדבר הנכון לעשות

כתוב למשל שאסור לשמוח בנפילת אויב - אז נפילה של אח קרוב מהעם שלך ?

אתה פשוט עושה מה שצריך
אדם חטא אתה מגיב
אתה מתרכז ברגע ומתפקס
אנונימי - הכל טוב.. תאמין לי ...
שואל השאלה:
בנפילת האויב אין שדווקא שהוא ישראל כמבואר במגילה טז עמוד ב, אבל האפיקורוסים יצאו מכלל ישראל כמבואר ע"י הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין. אם הכופר מת - וודאי שיש לשמוח שנאמר "באבוד רשעים, רינה" (משלי יא,י). אני מביא כאן הלכה מתוך דברי השולחן ערוך בהלכות אבלות: "כל הפורשים מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו אין אוננים ואין מתאבלים עליהם אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).
זה ממש תלוי מה אתה מגדיר ככופר.
אנונימי
תוצאה.. בתנ"ך כתוב בנפול אויבך אל תשמח... כי ברואיי גם הם
שואל השאלה:
כמו שהרמב"ם הגדיר אותו אחרי שהוא פירט את הי"ג העיקרים שחייב להאמין בהם וכתב עליהם מה שכתב. כדי שיהיה ברור, אני מפנה אותך לקישור המצורף, כי אי אפשר להעתיק פה את הכל.
תוצאה אתה חייב להבין שאתה מדבר עברית הלכתית והרבה אחרים מדברים עברית שנת 2018... תרגם אני אאמין לתרגום שלך אתה אדם אמין
שואל השאלה:
להבין את דברי הרמב"ם בקישור הצורף - זה לא קשה כזה. אם בכל זאת משהו לא יהיה מובן, חס ושלום, - תשאל.
שואל השאלה:
שלא מבינים אותנו, אלא מעוותים את ההתנהגות שלנו. שאלתי למה להציג את הדברים בצורה כזאת?