10 תשובות
אני לא קיצונית אני דתייה לאומית
וחבר בקטע של בן זוג? לא ... אבל ידיד כן
וחבר בקטע של בן זוג? לא ... אבל ידיד כן
אנונימית
שואל השאלה:
לא בקטע רומנטי
לא בקטע רומנטי
הייתי גם שוכב איתו ;)
אנונימי, ברוך ה'! למה שאני לא אהיה קיצוני, חס ושלום. זה חובה להיות קיצוני. עיין בשאלה ששאלה על כך בקישור המצורף.
אני דתי. לאומי. רגיל.
מה הבעיה בלהתחבר אל מישהו שאינו מאמין? או שלא עבר ברית מילה?
נכון, אני לחלוטין לא מסכים עם דעותיו, אבל זה לא ימנע ממני להתחבר אליו. אני בקשרים מאוד טובים עם חברים, מורים ומורות שלי שאינם מאמינים.
מה הבעיה בלהתחבר אל מישהו שאינו מאמין? או שלא עבר ברית מילה?
נכון, אני לחלוטין לא מסכים עם דעותיו, אבל זה לא ימנע ממני להתחבר אליו. אני בקשרים מאוד טובים עם חברים, מורים ומורות שלי שאינם מאמינים.
אני אכתוב לך מה בעיה: "יהושפט שהיה מלך צדיק והתחבר עם אחזיהו (מלך רשע) לצורך מצוה נאמר לו ": וַיִּתְנַבֵּא אֱלִיעֶזֶר בֶּן-דֹּדָוָהוּ, מִמָּרֵשָׁה, עַל-יְהוֹשָׁפָט, לֵאמֹר: כְּהִתְחַבֶּרְךָ עִם-אֲחַזְיָהוּ, פָּרַץ יְהוָה אֶת-מַעֲשֶׂיךָ" (דברי הימים ב פרק כ, פסוק לז). להרחבת העניין - עיין בשאלה שהקדשתי לכך בקישור המצורף.
ידיד כן לא בקטע רומנטי וזה
תוצאה - לא מדובר על עוכרי ישראל. במקרה כזה ודאי שלא הייתי מתחבר ומתיידד. מדובר על אנשים שאינם מאמינים.
15 סיבות לאכפתיות, ואיך אפשר להתחבר לאנשים שאינם מאמינים? דוד המלך אמר "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ." (תהלים קלט, פסוק סג), כלומר שרק אדם ירא שמים ושומר את מצוות ה' - ראוי להיות חבר שלו, ואחרים לו. אביא לך את דברי הרמב"ם מתוך הקדמת פירושו לפרק "חלק" ממסכת סנהדרין: " כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".