22 תשובות
כן זה הדבר הכי מפגר בעולם אתה יכול לעשות את זה על כל מספר בעולם
יותר מדי מורכב למוח שלי
שואל השאלה:
תחשבו על זה
לא עשיתי פה שום דבר שלא נכון
תחשבו על זה
לא עשיתי פה שום דבר שלא נכון
אנונימית
חחח תכלס
המצאת את המתמטיקה מחדש
המצאת את המתמטיקה מחדש
אה רגע חח לא משנה התבלבלתי בין פלוס למינוס
אני בכלל חשבתי שזה שווה בננה כל החיים שלי!^
שואל השאלה:
תבדוק שוב במחשבון
16 מינוס 40 זה -24
מינוס 24 ועוד 25 זה 1
תבדוק שוב במחשבון
16 מינוס 40 זה -24
מינוס 24 ועוד 25 זה 1
אנונימית
אוקיי מצאתי את הבעיה חח
את שמת 4-5 בשורש, ואז העלת אותו בריבוע,
4-5=1- ומינוס אחת בריבוע שווה לאחת בריבוע, את בעצם הפכת שורש של מינוס אחת בריבוע (4-5) לשורש של אחת (16-40+25)
ובגלל ששורש של מינוס אחת לא שווה לשורש של אחת, זאת טעות וכל המשוואה לא נכונה.
את שמת 4-5 בשורש, ואז העלת אותו בריבוע,
4-5=1- ומינוס אחת בריבוע שווה לאחת בריבוע, את בעצם הפכת שורש של מינוס אחת בריבוע (4-5) לשורש של אחת (16-40+25)
ובגלל ששורש של מינוס אחת לא שווה לשורש של אחת, זאת טעות וכל המשוואה לא נכונה.
שואל השאלה:
אני לא יודעת מה אותך לימדו
אבל יש פה נוסחאות כפל מקוצר
זה מה שעשיתי
פתחתי את הסוגריים
ויודעת מה... גם אם נלך בדרך שלך שורש של משהו הוא תמיד חיובי (אלא אם כן פותחים את זה ומוצאים גם תוצאה שלילית- בבגרות 5 יחידות אם את רוצה להראות שזה גם שלילי את חייבת לפתוח, אבל באופן פשוט שורש של משהו הוא חיובי)
ולכן מינוס 1 בריבוע זה 1 ושורש של 1 זה 1
והמשוואה שלי כן נכונה, למרות הרצון שלך להוכיח אחרת!
אני לא יודעת מה אותך לימדו
אבל יש פה נוסחאות כפל מקוצר
זה מה שעשיתי
פתחתי את הסוגריים
ויודעת מה... גם אם נלך בדרך שלך שורש של משהו הוא תמיד חיובי (אלא אם כן פותחים את זה ומוצאים גם תוצאה שלילית- בבגרות 5 יחידות אם את רוצה להראות שזה גם שלילי את חייבת לפתוח, אבל באופן פשוט שורש של משהו הוא חיובי)
ולכן מינוס 1 בריבוע זה 1 ושורש של 1 זה 1
והמשוואה שלי כן נכונה, למרות הרצון שלך להוכיח אחרת!
אנונימית
מינוס אחת בריבוע זה i בריבוע שזה שווה למינוס אחת.
סדר פעולות חשבון, קודם כל פותרים את מה שבתוך הסוגריים, במקרה הזה השורש הוא בסוגריים.
סדר פעולות חשבון, קודם כל פותרים את מה שבתוך הסוגריים, במקרה הזה השורש הוא בסוגריים.
שואל השאלה:
תקשיבי, אני שולחת לך בפרטי חבל שכולם יראו שאת טועה
המורה שלי שעשתה תואר במתמטיקה שלחה לי את זה
תקשיבי, אני שולחת לך בפרטי חבל שכולם יראו שאת טועה
המורה שלי שעשתה תואר במתמטיקה שלחה לי את זה
אנונימית
חח אולי מקודם סתם הסתבכתי, אבל סדר פעולות חשבון, את לא יכולה להתווכח עם זה.
קודם כל מה שבתוך הסוגריים, קודם כל פותרים את השורש של 4-5 שזה שווה לi, אחרי זה מעלים הכל בריבוע.
את מוזמנת לשאול את המורה שלך על זה, יכול להיות שהיא לא שמה לב.
קודם כל מה שבתוך הסוגריים, קודם כל פותרים את השורש של 4-5 שזה שווה לi, אחרי זה מעלים הכל בריבוע.
את מוזמנת לשאול את המורה שלך על זה, יכול להיות שהיא לא שמה לב.
היי, למה עברתן לפרטי? חחח
תחזרו עם זה לכאן, מעניין מי צודקת...
תחזרו עם זה לכאן, מעניין מי צודקת...
שואל השאלה:
עדיין בתהליכים ;)
עדיין בתהליכים ;)
אנונימית
הבעיה היא שכשאתה מעלה בריבוע אתה בעצם נותן עוד פתרון שלילי.
4-5 זה 1- אבל כאשר מעלים בריבוע, זה הופך ל-1 (חיובי) וכשאתה עושה שורש תקבל בעצם תשובה חיובית, אף שבמקור זה לא מה שאמור היה לצאת לך.
אם תשתמשי במספרים מרוכבים (בתנאי שתעשי קודם שורש ואח"כ חזקה), את סבבה, אבל אי-אפשר להעלות בריבוע כדי לקבל עוד פתרון ואז להסתכל על-זה כאילו זה פתר את המשוואה.
סתם לצורך דוגמה.
אם יש לי המספר 12-, ואני מעלה אותו בריבוע, ושוב עושה שורש, אני אקבל את השורש של 144, כלומר 12, ולא 12-.
לכן, הפעולה של העלאה בריבוע ושורש לא שווה למספר עצמו, אלא לערך המוחלט שלו, וזה ברור ש- 5+|4-5| זה 6.
4-5 זה 1- אבל כאשר מעלים בריבוע, זה הופך ל-1 (חיובי) וכשאתה עושה שורש תקבל בעצם תשובה חיובית, אף שבמקור זה לא מה שאמור היה לצאת לך.
אם תשתמשי במספרים מרוכבים (בתנאי שתעשי קודם שורש ואח"כ חזקה), את סבבה, אבל אי-אפשר להעלות בריבוע כדי לקבל עוד פתרון ואז להסתכל על-זה כאילו זה פתר את המשוואה.
סתם לצורך דוגמה.
אם יש לי המספר 12-, ואני מעלה אותו בריבוע, ושוב עושה שורש, אני אקבל את השורש של 144, כלומר 12, ולא 12-.
לכן, הפעולה של העלאה בריבוע ושורש לא שווה למספר עצמו, אלא לערך המוחלט שלו, וזה ברור ש- 5+|4-5| זה 6.
שואל השאלה:
אוקיי זה 6
לפה רצינו להגיע
ולא פתרתי את זה לפי 4-5 אלא לפי נוסחאות כפל מקוצר
ומשהו שהפריע לי לקרוא- 12 בריבוע זה 144 לא 122
אוקיי זה 6
לפה רצינו להגיע
ולא פתרתי את זה לפי 4-5 אלא לפי נוסחאות כפל מקוצר
ומשהו שהפריע לי לקרוא- 12 בריבוע זה 144 לא 122
אנונימית
מה הרסת לי את הילדות
אמא אמרה לי ש1+1 שווה 11
איך עשית את זה :(
אמא אמרה לי ש1+1 שווה 11
איך עשית את זה :(
לא הבנתי כלום
1 + 1 יכול להיות לא שווה ל2 תלוי איזה בסיס את. בבסיס בינארי 1 + 1 נותן לך 1
144, התבלבלתי.
אין הבדל בין העלאה בריבוע לבין נוסחאות כפל מקוצר, זה יוביל לאותה תוצאה, גם אם עושים את זה בעזרת כפל בפילוג וגם אם לפי הנוסחה. כפל מקוצר בסה"כ עוזר להגיע לתוצאה מהר יותר.
אם תיקח כל ביטוי שבנוי כ-(a+b), כאשר המשתנים יכולים להיות כל מספר, ותעלה אותו בריבוע, תקבל תוצאה חיובית, או אפס. ואם תעשה שורש לתוצאה חיובית או אפס, תקבל תוצאה חיובית (או אפס), ולא בהכרח את הביטוי המקורי (שיכול להיות שלילי).
משמעות העובדה שמעלים בריבוע היא שמקבלים את הערך המוחלט של התוצאה. מקבלים כמובן תמונה של המקור, אולם מכיוון שיכולים להיות שני מקורות (הפונקציה לא חד-חד-ערכית), אין אפשרות לבנות פונקציה הופכית שתחזיר אותנו בוודאות למקור של התמונה.
פונקציית הערך המוחלט היא גם כזאת, וזו ההגדרה שלה גם, וזה גם למה היא שימושית: יכולים להיות שני מקורות לתמונה, אחד שלילי ואחד חיובי, שסכומם הוא אפס. ברור שאי-אפשר לבנות פונקציה הופכית לפונקציית הערך המוחלט.
ואמנם רצינו להגיע לכך שזה 6, אבל בלי שימוש בערך מוחלט או פונקצייה אחת (אחרת מה עשינו בזה).
זה די טריוויאלי ש 5+|4-5| =/= 4-5+5, כשם ש 1 =/ 1-.
אין הבדל בין העלאה בריבוע לבין נוסחאות כפל מקוצר, זה יוביל לאותה תוצאה, גם אם עושים את זה בעזרת כפל בפילוג וגם אם לפי הנוסחה. כפל מקוצר בסה"כ עוזר להגיע לתוצאה מהר יותר.
אם תיקח כל ביטוי שבנוי כ-(a+b), כאשר המשתנים יכולים להיות כל מספר, ותעלה אותו בריבוע, תקבל תוצאה חיובית, או אפס. ואם תעשה שורש לתוצאה חיובית או אפס, תקבל תוצאה חיובית (או אפס), ולא בהכרח את הביטוי המקורי (שיכול להיות שלילי).
משמעות העובדה שמעלים בריבוע היא שמקבלים את הערך המוחלט של התוצאה. מקבלים כמובן תמונה של המקור, אולם מכיוון שיכולים להיות שני מקורות (הפונקציה לא חד-חד-ערכית), אין אפשרות לבנות פונקציה הופכית שתחזיר אותנו בוודאות למקור של התמונה.
פונקציית הערך המוחלט היא גם כזאת, וזו ההגדרה שלה גם, וזה גם למה היא שימושית: יכולים להיות שני מקורות לתמונה, אחד שלילי ואחד חיובי, שסכומם הוא אפס. ברור שאי-אפשר לבנות פונקציה הופכית לפונקציית הערך המוחלט.
ואמנם רצינו להגיע לכך שזה 6, אבל בלי שימוש בערך מוחלט או פונקצייה אחת (אחרת מה עשינו בזה).
זה די טריוויאלי ש 5+|4-5| =/= 4-5+5, כשם ש 1 =/ 1-.
באותו הנושא: