16 תשובות
משפט נכון. איינשטין אמר אותו אז לפני שברח מברלין בעת השלטון הנאצי השליט טרור ברחובות.
שזה לא נכון...הוא כן יושמד מאלה שעושים רע
פשוט אלא שמסתכלים ולא מתערבים יכלו אולי להציל אבל הם לא הסיבה שהוא יושמד
פשוט אלא שמסתכלים ולא מתערבים יכלו אולי להציל אבל הם לא הסיבה שהוא יושמד
שואל השאלה:
אבל אם אנשים היו מתערבים, הרוע היה פוחת. אנשים שעושים רע בחיים לא ישתנו.
אבל אם אנשים היו מתערבים, הרוע היה פוחת. אנשים שעושים רע בחיים לא ישתנו.
אנונימית
אני מסכימה לגמרי.
אנשים לא מבינים כמה השפעה יש להם. יש שלושה סוגים של אנשים בעולם הזה: הטובים, הרעים והאדישים. האדישים הם אלה שאנו שמהווים סכנה קיומית למין האנושי. וזה כבר קרה בעבר כמה פעמים.
נו כמו שאמרתי...אלומשלא מתערבים יכולים להציל אבל לא בגללם הוא יושמד
אם מישהו קופץ מבניין ואת יכולה לשים טרמפולינה שתציל אותו ולא שמת והוא מת
את רצחת אותו?לא
אם מישהו קופץ מבניין ואת יכולה לשים טרמפולינה שתציל אותו ולא שמת והוא מת
את רצחת אותו?לא
שואל השאלה:
אבל האנשים שעושים רע בחיים לא ישתנו. זה כבר חלול בתוכם. אם אתה צופה ברוע שמתרחש ולא מתנגד אליו, אתה האשם.
וכן, אם אני יכלתי לשים טרמפולינה לבן אדם שקופץ מבניין ולא עשיתי את זה, רצחתי אותו. כי לא היה לי אכפת מערך חיים של בן אדם בזמן שיש לי כוח שיכול לשנות את כל הגורל ובחרתי שלא להשתמש בו.
אבל האנשים שעושים רע בחיים לא ישתנו. זה כבר חלול בתוכם. אם אתה צופה ברוע שמתרחש ולא מתנגד אליו, אתה האשם.
וכן, אם אני יכלתי לשים טרמפולינה לבן אדם שקופץ מבניין ולא עשיתי את זה, רצחתי אותו. כי לא היה לי אכפת מערך חיים של בן אדם בזמן שיש לי כוח שיכול לשנות את כל הגורל ובחרתי שלא להשתמש בו.
אנונימית
אי אפשר להאשים רק את אלה שמסתכלים מהצד ולא מתערבים, הם לא אלה שיצרו את הבעיה מההתחלה (המשפט מאשים רק אותם).
האשמים הם שניהם, הם, ואלו שעשו את הרע מלכתחילה.
האשמים הם שניהם, הם, ואלו שעשו את הרע מלכתחילה.
אז זהו שלא...זו חשיבה מעוותת לדעתי
את לא יכולה להאשים אותי שרצחתי אותו
את כן יכולה להאשים אותי שלא הצלתי אותו ואין לי ערך לחיי אדם ואני איש רע וכו' וכו'
אבל אני *לא* רצחתי אותו
הוא התאבד
את לא יכולה להאשים אותי שרצחתי אותו
את כן יכולה להאשים אותי שלא הצלתי אותו ואין לי ערך לחיי אדם ואני איש רע וכו' וכו'
אבל אני *לא* רצחתי אותו
הוא התאבד
בדרך מסוימת רצחת אותו
לא אני לא שותף לפשע ולא כלום
אפשר לומר שאני אדם דוחה ורע וכו' וכו' אבל אי אפשר לומר שהוא מת בגללי
זה שלא מנעתי ממנו למות לא אומר שרצחתי אותו
אפשר לומר שאני אדם דוחה ורע וכו' וכו' אבל אי אפשר לומר שהוא מת בגללי
זה שלא מנעתי ממנו למות לא אומר שרצחתי אותו
תחשוב מה שבא לך אבל שום דבר לא יסתיר את העובדה שעמדת מהצד בזמן שמישהו שם קץ לחייו.
שואל השאלה:
אתה יכולת להציל חיים של בן אדם ולמנוע סבל? לא עשית את זה? כמו שwar never changes אמר, אתה בדרך מסויימת רצחת אותו. לא היה לך אכפת מערך החיים.
באותה דרך למשל במקרי בריונות, יש ילד שסובל ואתה רואה את זה קורה מול העיניים שלך? אם אתה תתנגד לזה, ותהיה בצד של הילד, אתה תחסוך סבל.
אדישות במקרים כאלה לא תורמת לאף אדם.
אתה יכולת להציל חיים של בן אדם ולמנוע סבל? לא עשית את זה? כמו שwar never changes אמר, אתה בדרך מסויימת רצחת אותו. לא היה לך אכפת מערך החיים.
באותה דרך למשל במקרי בריונות, יש ילד שסובל ואתה רואה את זה קורה מול העיניים שלך? אם אתה תתנגד לזה, ותהיה בצד של הילד, אתה תחסוך סבל.
אדישות במקרים כאלה לא תורמת לאף אדם.
אנונימית
שוב...את מוציאה לי מילים מהפה
בחיים לא אמרתי שסה בסדר
ולא אמרתי שאדישות תורמת לבן אדם
ולדעתי ברור שחייבים לעצור מה שאפשר
פשוט אמרתי שזו לא האשמה הבלעדית של אלו שעומדים מהצד אלא בעיקר אשמת מי שעושים רע
בחיים לא אמרתי שסה בסדר
ולא אמרתי שאדישות תורמת לבן אדם
ולדעתי ברור שחייבים לעצור מה שאפשר
פשוט אמרתי שזו לא האשמה הבלעדית של אלו שעומדים מהצד אלא בעיקר אשמת מי שעושים רע
שואל השאלה:
אני כבר הסברתי את זה.. ובחיים לא אמרתי שאמרת שזה בסדר. סליחה אם זה נשמע ככה. זו לא הייתה הכוונה שלי
אני כבר הסברתי את זה.. ובחיים לא אמרתי שאמרת שזה בסדר. סליחה אם זה נשמע ככה. זו לא הייתה הכוונה שלי
אנונימית
אני ממש מסכימה עם המשפט הזה לדוגמה ראיתם מישהו גונב מזקנה את התיק אם הייתם עןצרים אולו הייתם מונעים את הגנבה וכמובן יש את הדוגמה הכי ברורה שיש אם אנשים לא היו עומדים מנגד בזמן השלטון הנאצי דברים היו נראים אחרת
אנונימית