24 תשובות
מקיימת.. אחרי הכל לא בא לך להפר הבטחה לבן אדם מת
לא.
בדרך כלל אני נגד להפר הבטחות אבל
אני מעדיפה להציל חיים של חולים אחרים
שואל השאלה:
אבל אם הוא יבצע את הנתיחה זה יכול להביא לריפוי מלא חולים אחרים..
איך בדיוק זה הגיוני
אם זה ממש הרבה אנשים שיוכלו להנצל ולא נגיד 10 בכל העולם אז כנראה מפרה
כן, האדם מת, זה לא יפגע בו, ואין לי מצפון כלפי אנשים מתים.
וואו. החלטה קשה.
ממש אחד בן אדם מבוגר שזאת דעתו ולא רצה שינתחו אותו, מצד שני עזרה לחולים אחרים...עזרה לתרומה למחקרר מדעי חשוב.
אני חושבת שהייתי מקיימת את ההבטחה שנתתי לו, הוא רשאי להישאר שלם בחלקו.
מצד שני הייתי מיתייעצת עם המשפחה, והם היו עוזרים לי מאד לקבל את ההחלטה.
אם היו מסכימים הייתי עדיין מיתלבטת.
אם לא היו מסכימים הייתי מכבדת את זה.
לגביי ההתלבטות שלי, הייתי פשוט חושבת לחכות לאדם שיסכים שיעשו זאת אחריי המוות שלו, כמה שהמחלה נדירה ויכולתי גם אותו ועוד אחרים שימותו באותו זמן.
הייתי מכבדת אותו, מיתייעצת עם המשפחה שלו, מיתייעצת עם עוד רופאים, ופשוט מנסה לבחור מה הדבר הנכון לפי הנתונים שיש לי.
אחלה שאלה, אני גם רוצה להיות רופאה:)
הייתי מפרה. עם כל הכבוד, אני יכולה להציל פה חיים של אנשים אחרים! למה לתת להם למות רק כי הבטחתי למישהו שלא אנתח אותו לאחר מותו?
הייתי מפרה בשביל להציל חיים של אנשים אחרים
הייתי מפרה.
זה חוקי בכלל לערוך על מישהו ניתוח לאחר המוות אם הוא לא הסכים?
קשה מאוד, אבל לא.
זה היה עושה לי מצפון אם לא הייתי מקיימת את הבטחתו. זה לא סוף העולם אם הוא לא ינתח את גופתו.
אני מאמינה שכמעט לכולם יש בקשות לפני מותם, מה לשים על הקבר, כיצד להגיע, מה לעשות עם הגופה.. אחרי הכל, גם הגופה עצמה לשייכת לבן אדם, ולכן מותר לו להחליט.
אם זה יכול להציל חיים של בני אדם אחרים הייתי עושה את הניתוח.
הוא כבר מת, אבל עדיין שלא עוד אנשים ימותו הייתי עושה את זה.
זה קשה אבל לא הייתי מפרה בסופו של דבר,
זה די קשה לשפוט מהבט היפותטי כי בפועל אף אחד לא יודע כיצד הוא היה פועל באמת.
חוץ מזה שבגלל שהוא דתי ואומר שאסור לעשוץ נתוחה לאחר המוות נראלי שאם חיים של אנשים אחרים יכולים להינצל ה' היה מעדיף להציל אנשים נוספים
למי איכפת מההבטחה? הוא מת אז זה לא משנה כבר, חבל שסתם יתבזבו חיים של אחרים בגלל הבטחה מטופשת
הייתי מפרה..
אני בטוחה שיסלחו על זה
זה כדי להציל אנשים אחרים..
לדעתי, עם כל הכבוד לאיש הזה, אי אפשר שהרופא יגיד "אני לא עושה את זה" רק בגלל שהאיש ה-"מת" ביקש. ובאמת עם צער רב הייתי עושה את הנתיחה הזאת, כי לא הייתי מסוגלת לחשוב על זה שעוד אנשים ימותו על המצפון שלי וכל זה רק בגלל שאדם "מת" אמר
נגיד שברפואה זה היה עובד לפי הבטחות בי ןאנשין סתם ככה אז לא הייתי מפרה את ההבטחה
הבטחתי ויש לי מילה פשוט לא הייתי מסוגלת יעוד לבנאדם שכבר סמך עליי ומת ממש לא הייתי יכולה לעשות דבר כזה וזה שהוא כבר מת לא משחרר אותי מהבטחה זה בדיוק אותו דבר אחרת למה אני לא מםרה הבטחות לכל מני אנשים אחרים כל עוד הם לא יודעים על זה וזה לא פוגע בהם? זה מוציא את כל הקטע מההבטחה, ואני לא הייתי קוצה שיבטיחו לי דברים וברגע שאני לא שם לראות יפרו אותם
גם זה לא שאני במו ידי הורגת אנשים אחרים זה פשוט הרעיון הכללי שיכלתי לגלות משהו להציל אנשים אבל הבטחתי וחבל אם לא אז לא יבואו עוד מלא הדמנויות לתגליות קיצר לא הייתי מתנחת אבל אם מישהו אחר רוצה לבוא לנתח בכיף אני הבטחתי שלא אז לא
רפואה הוא מקצוע שלא מקיימים בו הבטחות מאחר למצב בריאותי של בן אדם יכול להפוך מרגיל לגרוע ביותר תוך מספר שעות. אם כבר הרופא הבטיח את ההבטחה הוא חייב לשמור אותה. אדם מת לא יכול לבחור אם הוא רוצה או לא רוצה ובגלל שהבן אדם החליט לפני כן בראש צלול שהוא לא מעוניין הנתיחה לאחר המוות אסור לבצע בו נתיחה שכזו. ביצוע הניתוח הוא באופן הפשוט ביותר נקרא אונס
אבדתי אותכם בשורה השניה...
השאלה פה היא האם אותו אדם שמת היה רוצה להציל חיים של אחרים? נגיד אם הייתה לכם הזדמנות לשאול אותו אם הוא מסכים רק בשביל להציל עוד אנשים.

אם כן, אז כן הייתי מפרה.
אם לא, עדיין הייתי מפרה. כי זה בן אדם חסר לב שמוכן לגרום למוות של עוד הרבה אנשים רק בשביל הדת שלו.
יש חוק שאוסר על דברים כאלה אם המטופל לא רוצה בהם.... זה כמו שירצו שתתרום איברים אבל אתה לא רוצה וכן לוקחים בסוף, כן צריך לכבד את ההחלטה שלו אבל לדעתי הוא לא רופא הוא בנאדם זקן.... הוא לא מבין את העזרה שהוא יכול לתת לאנשים והוא בוחר לא לתת את העזרה הזאת בעצם, אני חושב שנתיחה לאחר המוות זה לא קריטי כי זה לא שמוציאים לו את האיברים והורסים לו את הגוף הם רק בודקים ומסדרים את הכל כמו בניתוח רגיל שאגב רשמת שניתוח רגיל הוא הסכים אז אני לא מבין בכלל מה הבעיה בניתוח לאחר המוות...
אנונימי