25 תשובות
כי הדתיים שפה לא שומרים הכל... בעיקר באיסורים שנוגעים לבנות.. זה לא קל
כי כי אפשר לשמור את כל המצוות במלואן. שיעשה מה שבא לו, אני די בטוחה שהוא מודע לכך. למה יש דתיים שקיום לא שומרים נגיעה? מה הם הוא מודעים לזה?
אני יכולה לשאול עוד הרבה כאלה
שואל השאלה:
מה זה "אי אפשר? אם ה' צוה על זה - אז אפשר. ה' לא יצוה אותנו על הדברים שאנחנו לא יכלים לקיים.
לפני כמה ימים היה פה מישהו שהגדיר את עצמו דתי ושאל אם זה שהוא יעשה אם חברה שלו אנאלי יפגע לה בקרום הבתולין כי הם רוצים שהיא תישאר טהורה עד החתונה.
אני לא חושב שרחיצה מעורבת זה משהו שמריע להם
כי בא להם, ואתה לא אלוקים שתשפוט אז חלאס לנסות לריב כול הזמן
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, את נורמלית? מבחינתך שכל אחד יעשה את מה שבא לו, כאילו שהעולם הפקר, חס ושלום "ומותר הכל", חוץ מלגנות הרע. למה במקום להגיד להם "חלאס" את אומרת לי, כאילו אני עובר פה על איסור ולא הם. מי שמצטער על המצב של הדור ומנסה לעורר על זה (שבכך הוא מקיים את מצוות המחאה ומראה שאכפת לו מכבוד שמים) אז צריכים לבוא עליו בתלונות, או לאנשים מרדנים שעושים את בא שבא להם ושמים פס על אלוקים?!
תתחיל להתעסק בחיים שלך ולא בשל אחרים. כול אחד והחשבון שמים שלו
אנונימית
אם אני אדם דתי מה שונה ביני ובינך בתכלס שנינו בני אדם ואני אעשה מה שבא לי ולא מעניין אותי דעה של אפחד הדבר היחידי שאני צריך לחשוש זה מבורא עולם ומחילול השם הנגרם בדבר וזהו אבל אם בחרתי ללכת לחוף מעורב אין זאת זכותך לבוא ולהטיף לי ולא אף אחד אחר.
שואל השאלה:
דני בוי, אדם דתי לא אומר שהוא יעשה את מה שבא לו, הוא כנוע לפני ה' יתברך. אם הוא הולך לחוף מעורב - זה אומר שהוא לא מחפד ממנו. אם הוא מצהיר את זה בפומבי - יש בזה גם חילול ה', כי זה מוריד את החומרה של העבירה בפני רבים כי יאמרו "שאם רבים מן הדתיים עושים כן - סימן שזה לא כל כך נורא". אני כבר לא מדבר על אחד שאפילו כתב ש"ברור שלמעורב" (ברוך ה', הוא ערך את זה ומחק), כאילו שזה "ברור" ש"צריך" ללכת נגד ההלכה, חס ושלום.
אני לא כנוע ולא כבול אני עובד את השם מאהבה מה שאני יכול אני עושה מה שלא לא אעשה מה הבעיה אני לא מבין מי אתה שתטיף לי "תוצאה"
שואל השאלה:
אנונימית, אבל אדם לא אמור לדאוג רק לעצמו, אאל גם למי שסביבו, יש ערבות בעם ישראל: "(ויקרא כו) וכשלו איש באחיו איש בעון אחיו מלמד שכל ישראל ערבים זה בזה" (שבועות לט עמוד א).
שואל השאלה:
דני בוי, לעבוד את ה' מאהבה - זאת מדרגה גבוהה יותר לעבוד את ה' רק מיראה, אז אם אין לך יראה - איך הגעת לאהבה? בתלמוד הירושלמי מוסבר למה צריך לעבוד את ה' גם מיראה וגם מאהבה: "עשה מאהבה ועשה מיראה עשה מאהבה שאם באת לשנוא דע כי אתה אוהב ואין אוהב שונא. עשה מיראה שאם באת לבעט דע שאתה ירא ואין ירא מבעט" (תלמוד ירושלמי, מסכת ברכות, פרק ט, הלכה ה). כלומר, לא מספיק רק לאהוב, כי ככה אתה תעשה את המצוות רק אם בא לך, לכן צריך גם את היראה. מי אני? אני יהודי וכל יהודי צריך להוכיח יהודי אחר כמצות תורתנו הקדושה: "הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת-עֲמִיתֶךָ וְלֹא-תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא" (ויקרא יט, יז).
טוב תפסיק להתנשא ותחייה את החיים שלך בלי להתערב לשל אחרים.
אתה לא מבין שבמקום לקרב לדת אתה רק מרחיק.
אתה לא אלוקים אז דיי
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אבל הסברתי לך על פי הכתובים שזה דרך לא נכונה (לדאוג רק לעצמי בקיום המצוות), אז מה עניין שלך לחזור על אותם דברים פעם נוספת? את לא צריכה להזכיר לי שאני לא אלוקים...
אבל אתה לא מפנים את זה שאתה לא יכול להטיף לכולם כול הזמן.
מתי תבין שלהטיף לא יעזור, זה לא מה שמקרב, במקום לקרב אתה מרחיק בגלל שנוצר וויכוח.
בקיצור אם אתה ממש רוצה להחזיר אנשים בתשובה אז תשנה גישה.
אנונימית
אחי אהבתי את אוצר ידיעותך אבל אל תשכח אנחנו בני אדם לפני הכל ויש יצרים ולא תמיד עומדים על מוסריות וערכי התורה אז אנחנו לא חייבים דין וחשבון בפניך אלא רק בפני בורא עולם וכך גם אתה תתחייב בין אם אתה מאמין ובין אם לאו
שואל השאלה:
את הדין נותנים רק לפני ה', אבל זה לא אומר שלא צריך להוכיח, ובפרט שאינו עוסק כרגע בהוכחת אדם יחיד מסוים, אלא מדבר על הבעיה הכללית הקיימת בלי להתייחס לאף אחד באופן אישי. לצאת נגד זה - זה ממש לא בסדר.
אתה יודע למי מותר להוכיח בטח ובטח שלא לך
שואל השאלה:
דני בוי, להוכיח - זאת אחת ותר"יג מצוות שכל ישראל מצווים עליה. להרחבת העניין, עיין בספר "פלא יועץ", ערך "תוכחה" (בקישור המצורף).
צדיק יכול להוכיח אני בטוח שאינך צדיק
ואסור להוכיח לץ ופה 100% לצים
הייתי בחור ישיבה אל תתנשא בידיעותך
שואל השאלה:
1. המצוה הזאת מוטל על כל ישראל ולא רק על חכמים, כמו שמובא ב"פלא יועץ".
2. לא צריך להוציא לעז על כל האתר, ובפרט שאותה שאלה הייתה מופנית לדתיים.
עזוב אתה מעצבן אחי
שואל השאלה:
בעיה שלך. לא אמרתי משהו שהוא לא נכון.