23 תשובות
ממש לא
לא
xm1
ממש לא
לא
ממש לא זה כיתה מיותרת
לא
לא ממש, אם את פועלת נכון לא אמור להיות לך יותר מדי לחץ או קושי
בהצלחה :)
תנצל את הקלות של כיתה ט כמה שתוכל, בוא נגיד ככה
Ohm
לא ממש
לא ממש
סוף המחצית השנייה הייתה קשה לי. השנה היא די לחוצה מבחינת מבחנים אבל די קלילה. השנה הייתה קשה לי גם מבחינה נפשית בעיקר. אם את פועלת ועושה את זה נכון ומסודר ובלי לחץ את יכולה להצליח. את צריכהה להאמין שיהיה קל וכך יהיה. אמנם נכשלתי במפמר בפיזיקה אבל זאת לא הנקודה.
וואי הורדתם לי כרגע אבן ענקית מהלב.
תבורכו
לא אבל כן צריך להשקיע כי ב ט' קובעים שיבוצי כיתות מגמות ויחדיות ובתיכון ממש קשה לשנות את זה
לבת דודה שלי זה היה מוות ולחברה שלי שעולה לכיתה י היה דווקא קל
חחח
קייטנה
הלוואי עלי לחזור לכיתה הזו
אנונימית
שואל השאלה:
תודה לכולם באמת הורדתם לי מלא לחץ שהיה לי
אנונימית
כ נ ל
כיתה ט זאת בדיחה
איזה קשה, היא דיי קלילה האמת.
והייתי בכיתה מדעית טכנולוגית בהקבצות הכי גבוהות של הכל.
בדיוק סיימתי את ט.
מה שכן מאוד מלחיצים בה עם העניין של מגמות ויחידות, והציונים של סוף שנה משפיעים על כמה יחידות תלמדו באנגלית ומתמטיקה.
אבל מלחיצים סתם, באמת.
אני לא הקשבתי באף אחד מהשיעורים במתמטיקה והגעתי ל5 יחידות. אני קצת מקרה מיוחד כי כבר למדתי את רוב החומר בחופש לפני כיתה ט, ואז השנה היתה רק רענון למה שלמדתי אז הלך לי יותר בקלות בלי להקשיב, אבל אם אני הצלחתי את זה, כמעט כולם יכולים להצליח עם הקשבה ממוצעת,להכין שיעורי בבית בזמן וללמוד למבחנים. אה וניגשתי כמעט לכל המבחנים באנגלית למועד ב והגעתי ל5 יחידות אנגלית בכל מקרה.
אז כמה עצות:
- אל תתנו למורים להלחיץ אתכם. חוץ מהעובדה שמגמות ויחידות לא ישפיעו עד כדי כך על העתיד שלכם, המורים משום מה אוהבים להלחיץ אתכם במבחנים ועד כמה זה משפיע על היחידות שתעשו ושטויות כאלו. מניסיון - זה לא משפיע. כל עוד לא תיכשלו בכל המבחנים, תגיעו לפחות ל4 יחידות. וגם אם מגיעים ל4 יחידות. זה לא סוף העולם, 4 יחידות זה אחלה ומקסימום אפשר לקחת מבחן בחופש כדי לעלות ל5. ותנו לי לגלות לכם סוד, גם 3 יחידות זה בסדר גמור, בעיקר אם אתם לא מתכננים להתעסק במתמטיקה או במשהו שקשור לזה בעתיד. וגם אם כן, מקסימום לכו לאוניברסיטה הפתוחה, בקושי מסתכלים שם על בגרות גם אם אתם רוצים תואר ראשון במתמטיקה (מניסיון. אני לומדת תואר ראשון במתמטיקה ולא עשיתי אף בגרות עדיין, כל מה שהם דורשים זה קורס ספציפי אחד לפתיחה בשביל לפצות על היעדר הבגרות), פשוט תלמדו שם תואר, והיא אוניברסיטה מאוד נחשבת.
- כשאתם בוחרים מגמות, תקשיבו לכל המגמות שמציעים לכם. ואל תחשבו לבונוס שחלק מהמגמות מציעות, כמו בלי שיעורי בית או יתרונות באוניברסיטה ובצבא. תבחרו משהו שיעניין אתכם ללמוד ותרצו להשקיע זמן בשבילו. לדוגמא הנדסת תוכנה נשמעת כמו מגמה מדהימה למי שאוהב תכנות. אין בכלל שיעורי בית, מבחנים בחומר פתוח, יתרונות בצבא, 10 יחידות לבגרות ושטויות כאלו. אבל היא גם לוקחת המון זמן פנוי, לומדים בה המון חומר בקצב מאוד מהיר ולא מתאימה לכל אחד. אם אתם רוצים את הנדסת תוכנה, תחשבו אם אתם מתאימים לזה קודם כל, ולא רק על הבונוסים. יש מגמות שנותנות לכם בונוסים מהידע שאתם צוברים ולא מהתעודה שאתם מקבלים.
- אם אתם יכולים לשמוע על המורים שמלמדים מגמות מסויימות, כדאי לשפוט את המגמה לפי המורה. יכול להיות שאתם מתים לקחת מגמת קולנוע אבל המורה צועק כל הזמן וחסר סבלנות ולא תסבלו אותו. עדיף לברר על המורים קודם אם אפשר, כי המורה משפיע המון על החוויה.
- אם יש לכם בעיה באיזושהי מקצוע שאתם לא מבינים, תעשו לעצמכם טובה ותבקשו עזרה. בעיקר אם זה במקצועות ה"חשובים" כמו מתמטיקה או אנגלית. עדיף לקבל עזרה מאשר לא לדעת. יש כל מיני דברים מעצבנים במתמטיקה של כיתה ט, עדיף להתייעץ מה זה מאשר לגשת למבחן ולא להבין. אני ספציפית נותנת את זה לכיתה ט כי המבחנים משפיעים על היחידות, ואם אתם רוצים להגיע ל5, דרושה קצת השקעה.

זה כל מה שעולה לי כרגע, אם יש לכם שאלות אני אשמח לענות ^-^ בכללי כמעט כל מי שאני מכירה הסכים איתי שהשנה של כיתה ט פשוט טסה.
גן חובה
אנונימית
לי לא היה קל, הרמה מ- ח ל- ט פשוט קופץ במכה.
תשקיעי!
אני הצלחתי רק כי השקעתי פה ושם..
אני חושב שזה יחסי
אך בגדול התשובה היא 'כן'
היות ויש שינוי +עליית רמת הקושי בין בית ספר יסודי/עממי לחטיבת ביניים/תיכון
אני זוכר טוב את המבחן בהיסטוריה שנכשלתי בו בכיתה ט, וגם בספרות פתאום שהיה לי 66 במבחן
באותו הנושא: