67 תשובות
מזגן
פדים/טמפונים
כאילו, בתקופה שאמא שלי היתה ילדה הן היו משתמשות בבדים ._.
ברז
מה שבטוח זה לא סטיפס חח
אנונימי
מקרר
:(?
מכונית
אייפון
בגדים
מחשב
נייר טואלט.
אנונימית
התוכנית יחידת החילוץ
סתם לא אממ שוקולד
שוקולד זאת לא המצאה^
ולשאלה: הגלגל
תרופות ודברים שרופאים משתמשים בהם, גאוני.
גם שמעתי עלל ילדה ממחלקה שאני מיתנדבת בה שבגלל שהרכל השנייה שלה אחריי ניתוח לא גודלת הזמינו לא מכשיר פשוט גאוני שמאריך ומקצר את הרגל, זה אחד הגאוניים שיש.
את אלוהים
המזגן
קונדומים!
אנונימית
^התבלבלת נשמה, שאלו מה ההמצאה הכי *גאונית*
אנונימית
האינטרנט
גאוני? מקרר הומצא כדי לקרר דברים איך זה גאוני בידיוק -,-

אולי אממ.. דיסק? מנעול מיוחד כלשהו לא יודע
הלחם הפרוס, שהוא הדבר הכי טוב מאז הלחם הפרוס
אממ בגדים נגד קור?
מזגן?
כל מה שקשור למשחק- קולנוע, תיאטרון, טלוויזיה, סרטים, סדרות, הכל
זה עולם מדהים ואני לא יודעת מה הייתי עושה בלי כל הסדרות והסרטים שראיתי עד עכשיו ובכללי אני גם לומדת תיאטרון אז גם בלי זה יהיה לי קשה!
פיצה עם גבינה בקשה
כשאתה מבולבל, זה לא בדיוק מכשיר, זה התקן שמכניסים לרגל וכל כמה זמן צריך לסובב איזה בורג שמאריך את הרגל

זה תקופה ארוכה של סבל אבל יש האומרים ששווה את זה חחח
יחידת החילוץ
תגובה שנייה בת כמה אמא שלך שהיא הייתה משתמשת כילדה בבדים?! אמא שלי בת 53 והיו פעם פדים פשוט ממש שונים שנראים אחרת ופחות עם כל המגוון שיש היום

ולשאלה אין לי משהו ספציפי אבל באופן כללי זה גאוני בעיני כל ההתקדמות של הטכנולוגיה בעולם הרפואה
מזגן ואינטרנט
פורטנייט.
מטוס.
נעליים
סבתא רבתה שלי (כשהיא עוד הייתה חיה) הייתה מספרת לי על איך שהיא הייתה הולכת יחפה תמיד וזה היה כואב וכמה פעמים הכישו אותה נחשים בגלל זה
משחקי וידיאו
לואי
טלוויזיה בשביל לראות יחידת החילוץ
דוגרי המחשב, הרי להעביר נתונים בעזרת חשמל זה לא כזה פשוט וכל הקטע של תצוגה זה גם מסובך ועיבוד בכלל (מי שמכיר את ההיסטוריה של זה יודע כמה זה מעניין)
היום זה נראה לנו פשוט שאנחנו לוחצים על אפליקצייה וקופצות לנו התראות או שהאינטרנט קיים אבל תכלס זה אחד הדברים היותר גאוניים שעשו.

דרך אגב סמארטפון זה פשוט מחשב וטלפון בקטן so...
אנונימי
אין לך רעיונות לשאלות אה פשוט שאלתי את זה בעבר בכל מקרה
טלפון זו המצאה גאונית וגם מזגן
חשמל תחשבו ללא חשמל לא היה מחשב טלפון טלווזיה אורות לא היה כלום הינו עוד בתוקפת האבן
חשמל זה לא המצאה חשמל זה גילוי אנשים
אנונימי
בתקופה של אמא שלי היו משתמשים בצמר גפן
אנונימית
מכונת כביסה!
אנונימית
כדורים פסיכיאטרים
מטורף
המנורה
תדמיינו עולם בלי תומס אדיסון
טמפונים אייפון וגלולות
נייר טואלט
טיל....


כאילו זה די ברור
פלאפוןן
אנונימית
אחרי הגלגל .. חוט ברזל
אממ מתמטיקה זאת לא בדיוק המצאה, זה יותר כמו גילוי. העניין של חשבון פשוט לדוגמא זאת לא המצאה, פשוט נתנו הגדרה למשהו קיים (וקראנו לזה מספרים) וגילינו את התמונות של זה, שקיימות בלי ההמצאה שלנו.
מתמטיקה היא הגדרות שנובעת מתוך גילויים, ויש כמה הגדרות בסיסיות שמהן מגיעה כל המתמטיקה (כמו מה זה מספרים ואיך מסמנים אותם, למשל).
הטבע הכיר את סדרת פיבונאצ'י לפני שהיא "הומצאה" על ידי פיבונאצ'י. אנחנו רק מגלים דברים במתמטיקה, ואז מגדירים אותם בצורה שהמוח שלנו יוכל להבין אותם.
כמו מטריצות למשל. אלו פשוט מספרים שמסודרים לפי שורות ועמודות. אבל התכונות של מטריצה זה לא משהו שהמצאנו, אלא גילינו. כל מה שעשינו היה לקחת מספרים, להגדיר להם מבנה מסויים, להגדיר להם פעולות בסיסיות ולגלות תכונות שלהם. הגדרה והמצאה זה לא אותו הדבר, כי הגדרה זה משהו שהיה קיים במילא ופשוט נתנו לו שם ושימוש.
זה בערך כמו לומר שלקחנו זרע, הגדרנו את הפעולות "זריעה" ו"השקייה". כלהכניס אותו לתוך אדמה ולשפוך עליו מים, ובעצם ככה המצאנו את גידול הצמח.
זה גילוי יותר מאשר המצאה.
אבל יכול להיות שאני טועה, לא יודעת.

לדעתי, ההמצאה הכי *גאונית* עד היום היא דיסק און קי.
אני לא מכירה את *כל* ההמצאות ביקום כמובן, אבל יש כל מיני המצאות שהן מובנות מאליהן - מנורה עונה על הצורך שיהיה אור יותר בקלות בבתים, צורך מאוד מובן מאליו. מקרר נועד לשמור על טריות של מזון, עוד צורך מובן מאליו.
הדרך שבה שפתרו את הצרכים האלו היא גאונית, אבל באופן כללי המטרה של ההמצאה? דיי מובנת מאליה שצריך אותה.
גם תרופות זה משהו מובן מאליו.
אבל דיסק און קי? משהו שישמור לך על הרבה מידע שתוכל להעביר ממכשיר אחד לשני בקלות? לדעתי זה לא כזה מובן מאליו.
הרי יש לנו מיילים וטלפונים, אבל דיסק און קי זאת אחת הדרכים הכי נוחות להעביר קבצים.
למייל אפשר לשכוח סיסמא, האימייל לא נשלח בטעות או נמחק, ומידע בטלפון לא מסודר בצורה ממש נוחה, וגם בשביל לחבר אותו למחשב צריך כבל מעצבן.
מידע על דיסק און קי לא נמחק בעזרת קלות, אפשר לשמור את המידע בתיקיות מסודרות, נוח לקחת אותו לכל מקום (אבל גם לאבד אותו לול) ונוח לחבר אותו למחשב.
אני חושבת שזאת המצאה גאונית כי גם הצורך שלה לא כזה מובן מאליו, והיא נועדה יותר להקל על החיים שלנו, וגם כי הדרך שבה שפתרו את הבעיה הזאת היא גאונית. מקל עבה וקצר שיכול להיכנס לכם לכיס הכי קטן של הג'ינס, שמתחבר לחור במחשב ושיכול להכיל עליו המון מידע. תודו שזאת שיטה מאוד חכמה ונוחה להעביר מידע ממקום למקום.
סמארט פון
מזגן
מקרר
מים זורמים
תנור
גז
מנורות
מכוניות
אוטובוסים
האינטרנט! בלעדיו לא היה לנו כלום.
שעון
הגלגל והדפוס!!!!!! מה שהביא את המהפכה המודרנית
אותי
סטיפס

חחח סתם ממש לא
מברשת שיניים
הגלגל
דיסק און קי באמת הומצא בארץ, זאת אחת הסיבות שאני מאוד אוהבת את ההמצאה הזאת xd

ההבדל בין דיסק און קי הוא שלקחו כלים שהאדם גילה, כמו איך לשמור מידע, והפכו אותו למשהו מאוד שימושי.
זה נשמע באמת דומה למה שאמרתי על מתמטיקה, אבל ההבדל הוא איך שזה מתבטא.
מתמטיקה היא כלי. אנחנו מגדלים איך דברים עובדים בעולם באמצעות המתמטיקה. אנחנו לא ממציאים איך העולם עובד. אנחנו מגדירים הגדרות (שזה שונה מלהמציא) בודקים את התכונות שלהן, אנחנו פשוט נותנים שם למשהו שקיים בטבע ומגחים איך הוא עובד.
דיסק און קי הוא לא משהו שלקחנו מהטבע, אלא אם כן תשווה את זה למוח למשל שהוא משהו נייד ששומר מידע, אבל זה עדיין לא אותו הדבר. דיסק און קי הוא שילוב של תגליות בצורה ספציפית שנועדה לענות על צורך, וזה למה היא המצאה.
מתמטיקה היא שילוב של הגדרות ותגליות בעקבות ההגדרות שמראה לנו איך העולם עובד. מתמטיקה קיימת בטבע, כלים ניידים שמכילים מידע לא קיימים בטבע.
זה ההבדל בין דיסק און קי למתמטיקה.
ואני מסכימה שמתמטיקה היא כלי מאוד חשוב בחיים שלנו, אבל לא המצאנו אותה, גילינו אותה. כמו שגילינו את החשמל אבל המצאנו את הנורה. חשמל קיים בטבע, כלי שמפיץ אור בעזרת מקור אנרגיה *חיצוני* לא קיים בטבע (למיטב ידיעתי). וגם בשביל הנורה לקחנו מידע מהטבע, על איך אנרגיה עובדת ואיך לגרום למשהו להפיץ אנרגיית אור. הסיבה שמנורה היא לא המצאה גאונית לדיסק און קי כן, היא כי מנורה היא כלי שמפיץ אור, וקיימים המון כאלו בטבע. אש, ברק, גחלילית וכו. כלי נייד שמכיל מידע, זה קיים רק מוח. ודיסק און קי שונה ממוח. אז בעצם גילינו איך לגרום למשהו דומם להכיל מידע, ואז גילינו איך לגרום למידע לעבור בין מכשירים דוממים כאלו, ואז המצאנו דרך שבה זה יעבוד הרבה יותר בקלות ובנוחות.

מתמטיקה היא פשוט לא המצאה, אלא תגלית. היא בין הדברים הכי שימושיים בחיים שלנו, אבל היא לא המצאה.
אנשים, אתם ממש מטומטמים:
אתם רוצים להתאבד?
כי למה כשכתבתי "חיים" יש לי 4 מינוסים? קצת חוכמה...
חשבון זה גם לא המצאה, זה משהו שיש בטבע, ופשוט גילו את זה אבל לא המציאו
איפה אני רואה פונקציות בטבע? מה, אף פעם לא ראית פרבולה בטבע?
קח כדור, זרוק אותו למישהו.
המסלול של הכדור הוא פרבולה בוכה :)
סדרת פיבונאצ'י נמצאת בהמון מבנים בטבע, כמו למשל בחמניות.
מספרים מרוכבים זאת סוג של המצאה של האדם, בזה אני דיי מסכימה. לקחנו משהו לא מוגדר והגדרנו אותו, ואז ירצרנו ממנו קבוצה חדשה לגמרי של מספרים. אבל זה רק חלק קטן מעולם שלם.
ווקטורים ממרחב 100 מימדי הכוונה לnיה סדורה? איזה סוג וקטור?
תראה, פעולות מתמטיות מאוד מבוססות על הגדרה.
אתה יכול להגדיר שחיבור בין 2 מספרים הוא לקחת אותם ולרשום אותם אחד ליד השני, ואז 1 ועוד 2 יהיה 12, והחיבור לא חילופי.
ואפשר להגדיר אותו שהחיבור יהיה מה שאנחנו מכירים, ואז הוא מקיים את התכונות של חילופיות, קיבוציות וכל זה.
יש סיבה למה תמיד אומרים שאנשים גילו דברים במתמטיקה ולא המציאו אותם. פרופר לא המציא את סדרות פרופר, הוא גילה אותן. פיבונאצ'י לא המציא את סדרת פיבונאצ'י, הוא גילה אותה. גרם ושמידט לא המציאו את תהליך גרם-שמידט, הם גילו אותו.