2 תשובות
נראה לי שכל תלמיד תיכון שואל את השאלה הזאת חח
אני למדתי מהמיקודית את הבסיס לפני הבגרות.
אני למדתי מהמיקודית את הבסיס לפני הבגרות.
אני לא זוכרת יותר מדי, אבל בגדול מה שאותי לימדו זה להתחיל מהנשוא ואז לשאול "מי/מה עשה את הפעולה?" ולמצוא את הנושא. ואז יש משלימי שם/פועל, את פשוט בודקת מה המילה ההיא עושה - מתארת משהו, מוסיפה מידע וכו', ורואה לאן היא מתחברת. אם היא מתחברת לפועל אז זה שם פועל (תיאורים וכו') ואם מתחברת לשם עצם אז זה יכול להיות לוואי, תמורה וכד'. ממש תלוי במשפט עצמו ובמה התפקיד של המילה במשפט. שאלי את עצמך "למה המילה הזו פה? במה היא תורמת? מה המשמעות שלה?" וזה אולי יעזור לך להבין קצת יותר טוב את התפקיד התחבירי שלה.
מעבר לזה, הרבה תרגול, עם הזמן זה נעשה קל יותר.
מעבר לזה, הרבה תרגול, עם הזמן זה נעשה קל יותר.
באותו הנושא: