10 תשובות
שואל השאלה:
סונט הבניינים / יהודה עמיחי
לִכְתּוֹב, לִשְׁתּוֹת, לָמוּת, וְזֶה הַקַּל.
וּכְבָר אַתָּה פָּעוּל, אָהוּב, כָּתוּב.
עַד שֶׁעוֹשִׂים אוֹתְךָ: אַתָּה נִפְעָל:
נִבְרָא, נִשבָּר, נִגְמָר, נִמְצָא וְשוּב
עֲלִילוֹתֶיךָ מִתְחַזְקוֹת כָּל-כָּךְ
עַד לַפִּעֵל: נַגֵּן, דַּבֵּר, שַׁבֵּר.
עוֹלַם הַמַעֲשִים כֹּה יְסֻבַּך:
פֻּעַל, שֻׁבַּר, קֻבַּץ, בְּלִי חוֹזֵר.
אַתָּה מַפְעִיל: הָאֲחֵרִים עוֹשִׁים
וְשׁוּב מָפְעָל בְּחִלּוּפֵי נִסִּים,
מַשְׁגִּיחַ וּמָשְׁגָּח, מַלְהִיב, מָלְהָב.
וְרַק בַּסוֹף אַתָּה חוֹזֵר אֶל עַצְמְךָ
וּמִתְבָּרֵר וּמִתְלַחֵשׁ, הַכֹּל מָחֳזָר,
בְּהִתְפַּעֵל וְהִתְקַפֵּל עַד שֶׁנִגְמָר.
לפי שמעון זנדבנק (2002)1, עמיחי עושה שימוש אירוני במשלב הדקדוקי ב"סונט הבניינים" שלו. החוקיות הדקדוקית של בנייני הפועל מיושמת פה בחיי אדם, ודווקא היישום הזה חושף את מהות החיים, שהיא נטולת חוקיות ופשר. "לכתוב, לשתות, למות, וזה הקל" - האומנם? עצם העמדת שלושת הפעלים ברמה אחת - ואכן, הדקדוק מעמיד אותם ברמה אחת, רמת בניין קל יוצרת אירוניה.
1זנדבנק, ש' (2002). מזשיר. מדריך לשירה. ירושלים: כתר.
סונט הבניינים / יהודה עמיחי
לִכְתּוֹב, לִשְׁתּוֹת, לָמוּת, וְזֶה הַקַּל.
וּכְבָר אַתָּה פָּעוּל, אָהוּב, כָּתוּב.
עַד שֶׁעוֹשִׂים אוֹתְךָ: אַתָּה נִפְעָל:
נִבְרָא, נִשבָּר, נִגְמָר, נִמְצָא וְשוּב
עֲלִילוֹתֶיךָ מִתְחַזְקוֹת כָּל-כָּךְ
עַד לַפִּעֵל: נַגֵּן, דַּבֵּר, שַׁבֵּר.
עוֹלַם הַמַעֲשִים כֹּה יְסֻבַּך:
פֻּעַל, שֻׁבַּר, קֻבַּץ, בְּלִי חוֹזֵר.
אַתָּה מַפְעִיל: הָאֲחֵרִים עוֹשִׁים
וְשׁוּב מָפְעָל בְּחִלּוּפֵי נִסִּים,
מַשְׁגִּיחַ וּמָשְׁגָּח, מַלְהִיב, מָלְהָב.
וְרַק בַּסוֹף אַתָּה חוֹזֵר אֶל עַצְמְךָ
וּמִתְבָּרֵר וּמִתְלַחֵשׁ, הַכֹּל מָחֳזָר,
בְּהִתְפַּעֵל וְהִתְקַפֵּל עַד שֶׁנִגְמָר.
לפי שמעון זנדבנק (2002)1, עמיחי עושה שימוש אירוני במשלב הדקדוקי ב"סונט הבניינים" שלו. החוקיות הדקדוקית של בנייני הפועל מיושמת פה בחיי אדם, ודווקא היישום הזה חושף את מהות החיים, שהיא נטולת חוקיות ופשר. "לכתוב, לשתות, למות, וזה הקל" - האומנם? עצם העמדת שלושת הפעלים ברמה אחת - ואכן, הדקדוק מעמיד אותם ברמה אחת, רמת בניין קל יוצרת אירוניה.
1זנדבנק, ש' (2002). מזשיר. מדריך לשירה. ירושלים: כתר.
רגע איזה כיתה את?
שואל השאלה:
יא
יא
תקשיבי הסיכוי שזה יופיע לך בבגרות אפסי. זה שיר לבגרות אבל נכון?
שואל השאלה:
זה שיעורי בית,ולא יודעת
זה שיעורי בית,ולא יודעת
טוב תבררי את זה אם זה לבגרות. אם לא אז אל תלמדי. קיצור השם של השיר הבנת אותו בכלל? סונט הבניינים זה אומר "לעג הבניינים" סונט זה לעג. אני כמה דקות עונה לך
שואל השאלה:
אני ממש צריכה עזרה עם השאלות וזה שיעורי בית לעוד יומים..
אני ממש צריכה עזרה עם השאלות וזה שיעורי בית לעוד יומים..
תקשיבי אני רושם לך בקצרה ופשוט תעמיסי ומילות קישור גבוהות וזה תחפשי באינטרנט סבבה? זה הקאצ פה את דופקת להם מילות קישור גבוהות ופתגמים ואת מקבלת מאה תזכרי את זה לבגרות תלמדי מילות קישור. טוב כמה דקות אני עונה
שואל השאלה:
טוב
טוב
1. השימוש בשמות פועל בתחילת השיר מדגיש את הפשטות בחיי היומיום שאותם אנו, בני האדם חיים ואין אנו שמים לב למהירות בה הם חולפים. 3 הפעולים הראשונים בשיר: "לכתוב, לאכול למות" מתארות בקצרה את חייו של האדם ב3 מילים.
2. הזמן במרבית הפעלים הוא זמן עבר. שימוש זה במרבית הפעלים מסמן כי החיים תמיד עוברים וכי גם לאחר שעברה מיליונית השניה ניתן לומר עליה שהיא התרחשה בעבר.
3. הפועל הסביר המגיע בסופו של השיר הוא הפועל "נגמר". הפועל הוא המילה האחרונה שסוגרת אתה השיר ומשאירה לקורא חשיבה על החיים כי כפי שנגמר השיר, גם החיים יגמרו בסופו של דבר.
טוב שומעת? פשוט תוסיפי פה עוד כמה דברים, נתתי לך כיוון ומקווה שאני צודק למה זה מהראש
2. הזמן במרבית הפעלים הוא זמן עבר. שימוש זה במרבית הפעלים מסמן כי החיים תמיד עוברים וכי גם לאחר שעברה מיליונית השניה ניתן לומר עליה שהיא התרחשה בעבר.
3. הפועל הסביר המגיע בסופו של השיר הוא הפועל "נגמר". הפועל הוא המילה האחרונה שסוגרת אתה השיר ומשאירה לקורא חשיבה על החיים כי כפי שנגמר השיר, גם החיים יגמרו בסופו של דבר.
טוב שומעת? פשוט תוסיפי פה עוד כמה דברים, נתתי לך כיוון ומקווה שאני צודק למה זה מהראש