19 תשובות
ממ אוקיי?
וואו
אנונימית
אתאיסטים לא מאמינים באלוהים ככה שאין ערך למה שכתבת כרגע.
אז מותר לשנוא כופרים ולכופרים אסור לשנוא דתיים? ואם הדת אומרת את זה, אתה חושב שיש עניין כלשהו לכופרים בזה? הרי הם כופרים. אם עשית משהו בזה שפירסמת את זה עכשיו זה לא לגרום לתחושה טובה אלא רק להפריד ולגרום ליותר ניכור ושנאה בין הצדדים.
נראה לי אתה בן אדם שאכפת לו מחילול / קידוש ה',לא? כי כרגע מה שאתה עושה זה חילול ה' רציני.
נראה לי אתה בן אדם שאכפת לו מחילול / קידוש ה',לא? כי כרגע מה שאתה עושה זה חילול ה' רציני.
שואל השאלה:
1. נכון
2. אם לכופרים אין לזה ערך, זה בעיה שלהם, אבל חשוב להראות את ההבדלים ווהמשך גם תבין למה. לפחות אני מציג את ההסברים.
3. אם זה יחזק את הדתיים לשנוא את הכופרים - זה מצויין. אם הז יגרום לכופרים לשנוא את הדתיים - זה בעיה שלהם: "כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי יְהוָה, וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים, יִכָּשְׁלוּ בָם" (הושע יד, פסוק י).
4. באמת שאכפת לי מחילול הק ומהקידוש ה'. חלק מקידוש ה' - זה להשפיל את אנשי השקר עד עפר, כמו שמובא ב"אורחות צדיקים", עשר התשובה:
"ועוד יש עון חילול השם, שהתשובה ויום הכיפורים תולין ומיתה ממרקת, כמו שנאמר (ישעיהו כב יד): "אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון". וכשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר הנה אלה דרכי קידוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה".
5. אני פריסמתי את זה, כי הרבה כופרים שמוים בהם על הזלזול באלוקים, בדת ובדתיים אז הם עונים שאם אנחנו רוצים שהם יכבדו אותנו 0 אז שגם אנחנו נכבד אותם. פה אני מסביר את ההבדלים ומדוע הם אמורים לכבד קודם כל את ה', ואחר כך את דתו את עבדיו ולמה אנחנו לא אמורים לכבד את הכפירה שלהם. זה ממש לא אמור להיות הדדלי, כי אי אשפר להתייחס לצדיקים ולרשעים באותה צורה.
1. נכון
2. אם לכופרים אין לזה ערך, זה בעיה שלהם, אבל חשוב להראות את ההבדלים ווהמשך גם תבין למה. לפחות אני מציג את ההסברים.
3. אם זה יחזק את הדתיים לשנוא את הכופרים - זה מצויין. אם הז יגרום לכופרים לשנוא את הדתיים - זה בעיה שלהם: "כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי יְהוָה, וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים, יִכָּשְׁלוּ בָם" (הושע יד, פסוק י).
4. באמת שאכפת לי מחילול הק ומהקידוש ה'. חלק מקידוש ה' - זה להשפיל את אנשי השקר עד עפר, כמו שמובא ב"אורחות צדיקים", עשר התשובה:
"ועוד יש עון חילול השם, שהתשובה ויום הכיפורים תולין ומיתה ממרקת, כמו שנאמר (ישעיהו כב יד): "אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון". וכשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר הנה אלה דרכי קידוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה".
5. אני פריסמתי את זה, כי הרבה כופרים שמוים בהם על הזלזול באלוקים, בדת ובדתיים אז הם עונים שאם אנחנו רוצים שהם יכבדו אותנו 0 אז שגם אנחנו נכבד אותם. פה אני מסביר את ההבדלים ומדוע הם אמורים לכבד קודם כל את ה', ואחר כך את דתו את עבדיו ולמה אנחנו לא אמורים לכבד את הכפירה שלהם. זה ממש לא אמור להיות הדדלי, כי אי אשפר להתייחס לצדיקים ולרשעים באותה צורה.
שואל השאלה:
אנונימית, לא, מי שכופר מבאחד מי"ג עיקרי האמונה - יצא מכלל ישראל. אני מעתיק לך את הרמב"ם בהקדמתו לפירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
אנונימית, לא, מי שכופר מבאחד מי"ג עיקרי האמונה - יצא מכלל ישראל. אני מעתיק לך את הרמב"ם בהקדמתו לפירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
אתה מדבר כאילו שאנחנו איזה יצור שונה שאין צורך בו.
אתה יודע מה הבעיה שלכם?
אתם חושבים שעצם זה שאתם מאמינים באלוהים הופך אתכם להרבה יותר טובים ומוצלחים מאנשים שלא מאמינים.
כולנו בני אדם, כולנו אותו הדבר, מתי תבינו את זה?
וטיפ ממני, שאתה מנסה לשכנע אתאיסט אל תשתמש בציטוטים מהתורה.
אתה יודע מה הבעיה שלכם?
אתם חושבים שעצם זה שאתם מאמינים באלוהים הופך אתכם להרבה יותר טובים ומוצלחים מאנשים שלא מאמינים.
כולנו בני אדם, כולנו אותו הדבר, מתי תבינו את זה?
וטיפ ממני, שאתה מנסה לשכנע אתאיסט אל תשתמש בציטוטים מהתורה.
שואל השאלה:
אמונה באלוקים זה העיקר. מי שנמצא אצלו חוסר הבנה זה אצל הכופרים ולא אצלנו, ואם התורה קבעה שמי שאין לו יראת אלוקים - אינו ראוי לתואר "אדם" - אז אף אחד לא אמור להגיד, שאנחנו "אמורים להבין שכן", כי התורה קובעת, כי היא אלוקית ולא אתם...
אמונה באלוקים זה העיקר. מי שנמצא אצלו חוסר הבנה זה אצל הכופרים ולא אצלנו, ואם התורה קבעה שמי שאין לו יראת אלוקים - אינו ראוי לתואר "אדם" - אז אף אחד לא אמור להגיד, שאנחנו "אמורים להבין שכן", כי התורה קובעת, כי היא אלוקית ולא אתם...
מבחינתי כל עניין התורה הוא בולשיט אחד גדול ואמונה באלוהים היא טיפשית וחסרת משמעות.
אתה מבחינתי רשע כי אתה עושה הבדלה בין בני אדם לפי הדעה שלהם, פשוט בושה שאנשים שמתנהגים כמוך נקראים דתיים.
אתה מבחינתי רשע כי אתה עושה הבדלה בין בני אדם לפי הדעה שלהם, פשוט בושה שאנשים שמתנהגים כמוך נקראים דתיים.
שואל השאלה:
"אתה עושה הבדלה בין בני אדם לפי הדעה שלהם"
אני עושה את מה שאני אמור לעשות, אז אתה לא יכול לקרוא לי רשע. ברור מהצדיקים והרשעים אינם אמורים לקבל את אותו יחס וככה אמר אברהם אבינו לקב"ה: "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע, וְהָיָה כַצַּדִּיק, כָּרָשָׁע; חָלִלָה לָּךְ--הֲשֹׁפֵט כָּל-הָאָרֶץ, לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט" (בראשית יח, כה).
וכן נאמר על הקב"ה את הדבר הבא: "וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ" (תהלים ד, ד).
בושה לאנשים שקןראים לעצמם "דתיים" ומתנהגים שלא על פי דעת תורה...
"אתה עושה הבדלה בין בני אדם לפי הדעה שלהם"
אני עושה את מה שאני אמור לעשות, אז אתה לא יכול לקרוא לי רשע. ברור מהצדיקים והרשעים אינם אמורים לקבל את אותו יחס וככה אמר אברהם אבינו לקב"ה: "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע, וְהָיָה כַצַּדִּיק, כָּרָשָׁע; חָלִלָה לָּךְ--הֲשֹׁפֵט כָּל-הָאָרֶץ, לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט" (בראשית יח, כה).
וכן נאמר על הקב"ה את הדבר הבא: "וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ" (תהלים ד, ד).
בושה לאנשים שקןראים לעצמם "דתיים" ומתנהגים שלא על פי דעת תורה...
לא לימדו אתכם להבדיל בין זכר לנקבה בישיבה?
אתה ממשיך לצוטט מהתנך, נראה שאתה לא יכול לכתוב בלי זה.
שואל השאלה, עם כל הכבוד, אתה עושה עוול בשאלה הזאת - לכל מי שנפגע ממנה, לחילונים, לדתיים, לדת עצמה ולכל מה שהיא מייצגת...
אתה יכול להציג פסוקים ולפרש אותם בצורות שונות (ושגויות יש לציין), זה לא משנה את המציאות. והמציאות היא שהיא שתכלית הדת היהודית היא *לא* לעודד שנאה!
כאשר היהדות מורה לגנות התנהגות מסוימת, היא לא מורה לגנות את האדם, אלא את האופן בו הוא פעל. היא מורה לגנות את המעשים הרעים, את הרוע, את החטאים - לא את בני האדם עצמם!
גוף האדם הוא כלי שיכול לשמש לעשיית טוב ורע. הוא עצמו אינו טוב או רע. הוא ניטרלי. רק הרצון שלנו קובע איך נשתמש ביכולת הזאת. והיכולת לעשות טוב לעולם אינה נעלמת, כמו גם היכולת לעשות רע. לכן אדם תמיד מסוגל להוסיף טוב, ובסופו של דבר להותיר יותר טוב מרע בעולם. ומכיוון שאין ביכולתנו לשקול את כמות הרע לעומת הטוב שעשה האדם, אל לנו לשנוא אותו!
ומכיוון שנראה שאתה אוהב ציטוטים:
"לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ, הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ, וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא" (ויקרא, י"ט, י"ז)
נ.ב
אני מתקשה להבין מהי האג'נדה שלך בכתיבת הדברים האלו... אתה חייב להיות מודע לאופן שבו דבריך מתפרשים (בדחייה, בלשון המעטה). ואתה חייב לראות שהדרך שבה אתה נוקט היא שגויה לגמרי. אם היית דתי מאמין אמתי, במטרה להחזיר באמת בתשובה, וודאי היית מבין את טעותך...
אולי אני טועה, אבל לדעתי המטרה האמתית שלך היא לגרום לפירוד ולעורר שנאה! וגם אם אני טועה, זו עדיין התוצאה שלהם. אם המטרות שלך טהורות, אני מציע שתשקול שוב את דרך פעולתך. ואם לא...תתבייש לך
אתה יכול להציג פסוקים ולפרש אותם בצורות שונות (ושגויות יש לציין), זה לא משנה את המציאות. והמציאות היא שהיא שתכלית הדת היהודית היא *לא* לעודד שנאה!
כאשר היהדות מורה לגנות התנהגות מסוימת, היא לא מורה לגנות את האדם, אלא את האופן בו הוא פעל. היא מורה לגנות את המעשים הרעים, את הרוע, את החטאים - לא את בני האדם עצמם!
גוף האדם הוא כלי שיכול לשמש לעשיית טוב ורע. הוא עצמו אינו טוב או רע. הוא ניטרלי. רק הרצון שלנו קובע איך נשתמש ביכולת הזאת. והיכולת לעשות טוב לעולם אינה נעלמת, כמו גם היכולת לעשות רע. לכן אדם תמיד מסוגל להוסיף טוב, ובסופו של דבר להותיר יותר טוב מרע בעולם. ומכיוון שאין ביכולתנו לשקול את כמות הרע לעומת הטוב שעשה האדם, אל לנו לשנוא אותו!
ומכיוון שנראה שאתה אוהב ציטוטים:
"לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ, הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ, וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא" (ויקרא, י"ט, י"ז)
נ.ב
אני מתקשה להבין מהי האג'נדה שלך בכתיבת הדברים האלו... אתה חייב להיות מודע לאופן שבו דבריך מתפרשים (בדחייה, בלשון המעטה). ואתה חייב לראות שהדרך שבה אתה נוקט היא שגויה לגמרי. אם היית דתי מאמין אמתי, במטרה להחזיר באמת בתשובה, וודאי היית מבין את טעותך...
אולי אני טועה, אבל לדעתי המטרה האמתית שלך היא לגרום לפירוד ולעורר שנאה! וגם אם אני טועה, זו עדיין התוצאה שלהם. אם המטרות שלך טהורות, אני מציע שתשקול שוב את דרך פעולתך. ואם לא...תתבייש לך
וואלה אני לא מכיר דתי ששונא את הכופרים ולפי הדת עצמה גם אסור לשנוא את הכופרים
כתוב "ויתמו חטאים מן הארץ" חטאים ולא חוטאים
כתוב "ויתמו חטאים מן הארץ" חטאים ולא חוטאים
יו אוף די לריב כבר.
ולכל מי שהתחיל להכליל בגלל השאלה הזאת, אל תתחילו לשנוא את כל הדתיים רק בגלל השאלה המטופשת הזאת. אני לא עשיתי לכם כלום ואחר כך אני מקבל מכם שנאה רק כי אני דתי. אתם לא יותר טובים משואל השאלה.
ולכל מי שהתחיל להכליל בגלל השאלה הזאת, אל תתחילו לשנוא את כל הדתיים רק בגלל השאלה המטופשת הזאת. אני לא עשיתי לכם כלום ואחר כך אני מקבל מכם שנאה רק כי אני דתי. אתם לא יותר טובים משואל השאלה.
שואל השאלה:
הומופוב גאה ואחרים, חסר לכם ידע. עיינו למשל בחפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, הלכה ה עם באר מים חיים ועוד מקורות רסים. שנאת כופרים לא רק שאינה אסורה, היא מצוה.
הומופוב גאה ואחרים, חסר לכם ידע. עיינו למשל בחפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, הלכה ה עם באר מים חיים ועוד מקורות רסים. שנאת כופרים לא רק שאינה אסורה, היא מצוה.
אחי כנראה שאתה מבין יותר ממני אבל נראה לי שלא הבנת את זה נכון תשאל רב תקבל תשובות הרבה יותר טובות ממה שתקבל פה
שואל השאלה:
אני לא צריך תשובות, אני יודע טוב מאוד מה ההלכה בזה ומה ההשקפה הנכונה. מי שכותב אחרת - שהוא ישאל את הרב (את הרב הנכון, כי יש בימינו הרבה רבני שקר)...
אני לא צריך תשובות, אני יודע טוב מאוד מה ההלכה בזה ומה ההשקפה הנכונה. מי שכותב אחרת - שהוא ישאל את הרב (את הרב הנכון, כי יש בימינו הרבה רבני שקר)...
שואל השאלה:
^אמנם אני עדיין לא רב, אבל אני בהחלט איש אמת ולא איש שקר, חס ושלום. אני תמיד מוכיח את מה שאני כותב מתו התורה ואיני מעוות את אותן מקורות, חס ושלום, בניגוד לאלה שכןף.
^אמנם אני עדיין לא רב, אבל אני בהחלט איש אמת ולא איש שקר, חס ושלום. אני תמיד מוכיח את מה שאני כותב מתו התורה ואיני מעוות את אותן מקורות, חס ושלום, בניגוד לאלה שכןף.