21 תשובות
זה מסובך אבל בעיקרון זה נקרא "מלאכה" ואסור לעשות כל מיני דברים בשבת כמו להדליק את האור , לבשל , לנסוע ועוד כל מיני ועושים את זה כי אלוהים אמר
כמו השתיים שאמרו זה נחשב מלאכה זה כמו שאסור לנהוג כי זה נחשב מלאכה כי את עושה משהו או נגיד בישול שזה מלאכה אז..
זה נחשב "מלאכה" ו"יצירה" וביום שבת אמורים להתרכז במשפחה, באנשים הקרובים אליך ולהימנע ממלאכות ויצירה.
לא.. אני אסביר טיפה יותר כי היית קרוב..
אלוהים ברא את בני האדם "בצלם" . זאת אומרת בדמותו וצלמו.
אלוהים ביום השביעי שבת (מהמילה לשבות) "מכל מלאכתו אשר עשה"
איזה מלאכה? יצירה.
לכן יהודים (כי הם רק מחויבים בכך) שובתים מכל מלאכה של יצירה.
אלוהים ברא את בני האדם "בצלם" . זאת אומרת בדמותו וצלמו.
אלוהים ביום השביעי שבת (מהמילה לשבות) "מכל מלאכתו אשר עשה"
איזה מלאכה? יצירה.
לכן יהודים (כי הם רק מחויבים בכך) שובתים מכל מלאכה של יצירה.
כי היא טיפשה
אנונימי
זאת שמעלי את לא צודקת היא לא מחוייבת לכתוב לפני כן כן אבל עכשיו יש אנשים שחילוניים ויש דתיים אז היא לא מחוייבת לא לכתוב פשוט אסור מהבחינה הדתית
כי זה נחשב לעבוד אני חושבת וצריך לנוח בשבת
ברצלונה אתה מדבר על כך שהמדינה לא אוסרת את זה במסגרת החוק. התנ"ך עצמו יש לו ציפיה מכולם . זה 2 דברים שונים.
זה מוזר ומפגר לדעתי אבל זה בגלל "לא תעשה כל מלאכה בשבת" ולכתוב זה נחשב מלאכה
צפיות יש רק בכריות וזכותו של כל אדם לעשות מה שהוא רוצה אין לאף אחד זכות לומר לך מה לעשות עם הזמן שלך ומי שבוחר להיות אדם דתי ולקיים מצוות לא יכול לכפות על מי שבחר להיות חילוני את הדרך שבה הוא בחר כמו שלאדם חילוני אסור לכפות על אף אדם להיות חילוני
ברצלונה אבל זה לא נכון.. בוודאי שיש את האיסור והחובה לשמור זה כתוב בתנ"ך במפורש.
תקשיב לפי מה שזכור לי אין בתנך איסור אבל אומרים לזכור את יום השבת לקודשו ואם נגיד וגם כתוב לשמור בסדר אני מאמין באלצוהים שעכשיו אנחנו ב 2018 ויש כאלה ששומרים ויש כאלה שלא יש לי משפחה שהם מסורתיים וחוץ מי שימוש בטלפון לא עושה כלום
אבל מה שאלוהים קובע זה לא לפי מה שתלוי במצב רוח שלנו אלוהים לא משרת אותנו אלא ההפך ואם אנשים החליטו שהשנה 2018 ולכן אנחנו יכולים לעשות מה שבא לנו זה לא עובד ככה מבחינת התנ"ך השבת זה דבר שנוצר עם הבריאה וחובה לשמור ואותו דבר עוד הרבה מצוות כי הם נוצרו על מנת לשמור. איזה החלטות שאתה מחליט עם עצמך או אחרים זה כבר נושא אחר.
הקב"ה ציווה, נתן לאדם חופש בחירה, וגם ציווה "ובחרת בחיים".
הנה אדוניס יאניו אמר בדיוק מה שהתכוונתי אלוהים נתן בחירה חופשית ואני מוסיף: לפי אמונה
לא ברצלונה המשפט אומר שניתנה זכות בחירה אבל המשך הסיפור אומר שברגע שהבחירה הרעה נעשית אלוהים מגיב. אי אפשר לציין משהו אחד רק בלי ההקשר הכולל.
כל המצוות האלה שאסור להיות בטלפון בשבת זה לא אלוהים קבע זה הרבנים שהחליטו את זה , הם החליטו שזה הפירוש הנכון לתורה ואני לא מאמינה במה שהם קבעו וזכותי לשמור את המצוות כמו שאני מפרשת אותם ולא כמו איזה רבי שלא מוכן שהאנשים שלו ישמעו אפילו על מה זה טלפון
אלוהים קבע את המצוות בהתאם לתקופה ההיא - איסור יצירה ומלאכה או דברים שיובילו ליצירה או מלאכה.
דברים חשמליים יש עניין של יצירת מעגל חשמלי , יצירת ניצוץ .
אוטו יש את הניצוץ בבוכנה שיוצר את תנועת הגלגלים ואת הפיצוץ בעקבות זה.
הרבה רבנים ישבו וחשבו על זה בצורה יסודית.
דברים חשמליים יש עניין של יצירת מעגל חשמלי , יצירת ניצוץ .
אוטו יש את הניצוץ בבוכנה שיוצר את תנועת הגלגלים ואת הפיצוץ בעקבות זה.
הרבה רבנים ישבו וחשבו על זה בצורה יסודית.
חברתך אינה מדייקת - לא רק לה אסור לכתוב בשבת, לשתיכן אסור.
חלוק עלייך. הקב"ה לא נתן את התורה בסיני רק לדתיים, אלא לכל עם ישראל
אדוניס אני מתכוון לזה שאין חיוב על כולם לשמור כמו כן שאין איסור על צום בכיפור שחלק צמים וחלק לו לפי האמונה אני צם אבל אני לא שומר שבת ובכל זאת אנחנו לא מבשלים או עובדים אבל שאר הדברים כן(חשמל,נהיגה,כתיבה
באותו הנושא: