2 תשובות
אולי מכך שאנומה אליש הוא טקסט אלילי והמקרא הוא טקסט מונותאיסטי?
באנומה אליש האדם נברא כדי לחסוך לאלים את העבודה הקשה שהכבידה עליהם. בתנ"ך גישה כזו לא תיתכן.
באנומה אליש האלים כמעט גוועים ברעב לאחר המבול שהביאו על האנושות, והמסר הוא שיש יחס של תועלת הדדית בין האלים לאדם. גם גישה כזו לא תיתכן בכלל בתנ"ך.
באנומה אליש האדם נברא כשכל תכליתו לעבוד קשה. במקרא נגזר על האדם לעבוד קשה בגלל בחירתו וחטאו, וזה הבדל מרכזי נוסף - המקרא מדגיש בעקביות את האחריות המוסרית, ואנומה אליש (והעולם האלילי בכלל) את גזירת הגורל.
באנומה אליש הסיבה למבול היא שבני האדם עשו רעש שהפריע לשנתם של האלים. בתנ"ך הסיבה היא שחיתות מוסרית.
וכן על זו הדרך..
באנומה אליש האדם נברא כדי לחסוך לאלים את העבודה הקשה שהכבידה עליהם. בתנ"ך גישה כזו לא תיתכן.
באנומה אליש האלים כמעט גוועים ברעב לאחר המבול שהביאו על האנושות, והמסר הוא שיש יחס של תועלת הדדית בין האלים לאדם. גם גישה כזו לא תיתכן בכלל בתנ"ך.
באנומה אליש האדם נברא כשכל תכליתו לעבוד קשה. במקרא נגזר על האדם לעבוד קשה בגלל בחירתו וחטאו, וזה הבדל מרכזי נוסף - המקרא מדגיש בעקביות את האחריות המוסרית, ואנומה אליש (והעולם האלילי בכלל) את גזירת הגורל.
באנומה אליש הסיבה למבול היא שבני האדם עשו רעש שהפריע לשנתם של האלים. בתנ"ך הסיבה היא שחיתות מוסרית.
וכן על זו הדרך..
^ מצטער.. לא רלוונטי.
התבלבלתי בין אנומה אליש לאתרחסיס
התבלבלתי בין אנומה אליש לאתרחסיס
באותו הנושא: