11 תשובות
כן.
בעיקרון, כן. אבל במידה.
כן, ואלה זו השאלה מהיום של המורה להסטוריה
שואל השאלה:
למי שאמר כן...
אז מה רע במה ששאלו פה? נשמע סביר לגמרי...
אף אחד לא נפגע, הוא נהנה מזה. מה לא בסדר פה?
למי שאמר כן...
אז מה רע במה ששאלו פה? נשמע סביר לגמרי...
אף אחד לא נפגע, הוא נהנה מזה. מה לא בסדר פה?
קישורים מצורפים:
אנונימי
תראה.
אני חושבת שזה בסדר כל עוד אתה שומר על מוסריות.
אתן את הדוגמה הזאת כי הזכרת את השאלה הזאת..
זה שעשית משהו למישהו ואותו האחד לא יודע. לא הופך אותך ללא אשם.
להיפך. לפי דעתי זה הופך אותך ליותר אשם.
אני חושבת שזה בסדר כל עוד אתה שומר על מוסריות.
אתן את הדוגמה הזאת כי הזכרת את השאלה הזאת..
זה שעשית משהו למישהו ואותו האחד לא יודע. לא הופך אותך ללא אשם.
להיפך. לפי דעתי זה הופך אותך ליותר אשם.
שואל השאלה:
אבל אף אחד לא נפגע פה...
אבל אף אחד לא נפגע פה...
אנונימי
קודם כל - עצם זה שאדם מגדיר את זה ככה אתה תתפלא להבין שזה אומר שהרבה דברים הופכים להיות רחוק מאפשריים כי הרבה מעשים יש להם השפעה בסופו של דבר והשאלה שאתה הבאת היא דווקא דוגמא טובה - זה נראה ואתה חושב שכולם יוצאים מזה בסדר העניין שהבחור כאן מציג מצג שווא לאותה בחורה שמבינה מזה משהו אחר ובסופו של דבר תפגע בגלל הגישה של הבחור .
כן ברור ככה זה צריך להיות
יש כמה דברים שאני יכול להגיד על זה, אבל אני אלך על הסבר "קיצוני", שאולי יסביר וימחיש יותר טוב את שורש הבעיה.
תחשוב על בן אדם שדוחה אותך מבחינת משיכה מינית.
עכשיו תחשוב שהבן אדם הזה מצלם אותך במצבים אינטימיים בלי שאתה יודע (כל מיני מצבים שיכולים להביך אותך). הוא נהנה לראות אותך ככה ומתגרה מזה. אף אחד חוץ ממנו לא יראה את זה.
האם מה שהבן אדם הזה עושה זה בסדר?
הוא נהנה. אתה לא סובל מזה כי אתה לא יודע מזה. אז מה הבעיה?
תחשוב על בן אדם שדוחה אותך מבחינת משיכה מינית.
עכשיו תחשוב שהבן אדם הזה מצלם אותך במצבים אינטימיים בלי שאתה יודע (כל מיני מצבים שיכולים להביך אותך). הוא נהנה לראות אותך ככה ומתגרה מזה. אף אחד חוץ ממנו לא יראה את זה.
האם מה שהבן אדם הזה עושה זה בסדר?
הוא נהנה. אתה לא סובל מזה כי אתה לא יודע מזה. אז מה הבעיה?
יש מצוות שבין אדם לחבירו ויש מצוות שבין אדם למקום. אסור לפגוע גם בכבוד שמים.
באותו הנושא: