57 תשובות
תתרכזי פחות בלפתור בעיות של אחרים ותתרכזי בבעיות שלך
שואל השאלה:
גם הם מתערבים לי בחיים.
למה אין לי תחבורה ציבורית בשבת?
למה דחפו לי תנך בבית הספר ?
למה בלי תנך לא הייתה יכולה להיות לי תעודת בגרות?

זכותי להביע את תלונותיי באתר שגם ככה יש בו ילדים קטנים שגם ככה מתפרק האתר הזה
אנונימית
מה שנראה בעינייך טפל בעיני האחר נראה הגיוני , אמיתי .
נחמד יהיה אם נהיה אחים מכבדים האחד את דעותיו של השני וירבה השלום .
שואל השאלה:
נכון. היה מאוד נחמד אם היה לי אוטובוס בשבת לים.
אנונימית
אבל את יהודיה..זו מדינה יהודית ..והדת היהודית קובעת שצריך לשמור שבת. אז לא הכריחו אותך לשמור, לא סגרו את הים ולא את הכביש לים, רק לא נתנו תחבורה ציבורית .
גם לדעתי היה נחמד תחבורה ציבורית בשבת.
אני מסכימה איתך אך ורק בנוגע לחרדים והדתיים הקיצוניים. זה לא נכון אל כולם, אני מכירה לא מעט דתיים שהם ממש לא פרימיטיביים.
לדעתי זה לא כזה דפוק שהם מאמינים בספר, כי האמונה הזאת עוברת מדור לדור ככה שזה הגיוני. והאמונה היא דבר מחזק.
אגב את כן יכולה לקבל בגרות בלי תנך, מוצר לך להיכשל מקסימום במקצוע אחד.

אני מסכימה שלקיצוניים יש דעה קצת פרימיטיבית מידי.
אבל בטח שזה הגיוני "לציית" לספר שנכתב לפני 120 שנה. גם את "מצייתת" לו אם את לא שמה לב, הרבה מהערכים שלנו הגיעו מהתנך. לא כולם אבל הרבה.
שואל השאלה:
אוי סתמת לי את הפה אין לי מה להגיד !

בול-פאקינג-שיט.
כיף לריב איתכם
אנונימית
אז פרגני לה בפרח..
הייתי מתייחס לזה ברצינות אם לגיל של ערכים מסוימים יש קשר לגבי אם הם נכונים בכלל.
דרך אגב - פרימיטיב זה אדם שהוא מתנהג כמו "חיה" ופרא אדם. שרחוק מתרבות וערכים וסדר. זה יותר מתאים לאנשים שרוצים לחיות עם כל האופציות פתוחות מאשר מסגרת מאורגנת וברורה. רק שתדעי מונחים כמו שצריך...
פרימיטיבי זה לא בהכרח להתנהג כמו חיות ופרא אדם. התנהגות פרימיטיבית היא התנהגות שלא תואמת את התקופה.

פְּרִימִיטִיבִי זכר
1. שייך לחברה לא מפותחת
2. כינוי לאדם גס, המוני, צר-אופקים וחסר תרבות
3. פשוט, מיושן. "למרות הטילים הפרימיטיביים של החמאס הוא הצליח ליצור נזק."
4. שייך לשלב קדום או ראשוני; בראשיתי; קמאי. "לאחר שהרבה זמן עסק באמנות מסובכת מלאה פרטים עבר לאמנות פרימיטיבית."

כמו שאתה רואה, הכוונה שלנו היא לפירושים 1 ו3, ולא ל2.
חוץ מזה מה הכוונה סליחות עם כל האופציות פתוחות? מה זה אומר?
ושואלת השאלה, לא הבנתי. דיברת אלי בתגובה האחרונה שלך?
מה זה משנה כרגע למה בדיוק התכוונת בהכרח אם העבודה שזה למשל מתאים לסעיף 2 גם ?
את מבינה את הבעיה בהגדרה שהבאת? אם משהו זה מיושן, ועם זאת מתורבת עם יכול מחשבה טובה אז הוא גם פרימיטיבי?

העניין שגם על פי הסטנדרטים שלך - סעיף 1. לרצות להפוך את החברה לחברה עם התנהגות מינית מבולגנת כמו שעכשיו בעידן ה"מודרני" , עם הבוטות המינית,פיזית ומילולית והאימפולסיביות והבאלאגן והעצבים שיש בקרב החברה המודרנית היותר בגלל עודף החופש שלה אז זה מתאים גם לסעיף 2.

כל הפואנטה שהרצון שלכם לחברה עם חופש גדול היא הזאת שמעודדת דווקא פרימיטיביות בגלל שהיא נותנת פתח למעשים כאלה והתרחקות מרצון לתת להם עונשים ראוים על מנת למנוע אותם .
לא דיברתי על כולם. כמו שאמרתי, דיברתי על הקיצוניים.
יש בהתנהגות שלהם ובדעות שלהם משהו פרימיטיבי, וכן גם משהו לא מתורבת. לא כולם ככה.
מי אמר שאני מרוצה מאיך שהחברה המודרנית היום? אני לא מרוצה ממנה, אני גם חושבת שהיא בוטה. אני חושבת שההתנהגות הכי נכונה שיכולה להיות לאדם היא לכבד את עצמו ורואים, לעזור לאחרים ולא לפגוע בהם, לא לזרוק על אנשים אבנים כמו ש*חלק* מהחרדים *הקיצוניים* (שלא תתפוס אותי במילה) עושים, ולא לעשות חרמים על אנשים אחרים כמו שקורה בהרבה בתי ספר, גם חילוניים וגם דתיים (ולפי מה שהבנתי, בעיקר בחילוניים. לדעתי זה פאק של מערכת החינוך והחינוך של ההורים).
מסכימה, להרבה אנשים יש עודף חופש. זה למה אני רואה בדת כיתרון, אבל שום דבר קיצוני הוא לא טוב. לא קיצוניות בחופש ולא קיצוניות בגבולות.
בני אדם צריכים גבולות. לא מעט מידי, לא יותר מידי, אבל גבולות. אני אישית למדתי את זה בדרך הקשה (לי לא היו שמים הרבה גבולות כשהייתי קטנה, אז עכשיו אני רגילה ליותר מידי חופש וקשה לי להסתגל לתוך מסגרת).
חוץ מזה, אנשים שעושים מעשים רעים נענשים. אדם לא יכול לאנוס מישהו אחר ולהתחיל מזה, אלא אם כן לא מגלים שהוא עשה. אדם שיכלו שהוא רצח גם יענש.

אני לא חושבת שהחברה שלנו צריכה כל כך הרבה חופש. צריכים להיות לה גבולות מסויימים. לא יותר מידי ברמה של החרדים, אבל גם לא מעט מידי כמו שקורה הרבה בחברה החילונית. משהו באמצע, פשוט גבולות שלא קשורים בהכרח לדת, שנכונים לכולם. כמו שחוקי המדינה נכונים לכולם.
אם את מדברת על אנשים שהדבר היחיד שיש להם זה רק השימוש בכוח והאלימות אז אני מסכים.
למרות שעדיין שיש להם תרבות שמבוססת פשוט על התרבות העתיקה הזאת של 3000 שנה שנותנת להם את המסגרת והתוכן אז הם כן "מתורבתים" מהבחינה הזאת.
השאלה האם בהכרח התגובות וצורת ההתנהגות שלהם מתורבתת מבחינת מידת הסבלנות שלהם והיכולת לנהל דו שיח. זה עניין אחר.
ואני מסכים שחברה מתורבתת זה חברה שמסוגלת לדבר אחד עם השני.
ולגבי הדעות שלהם - אמרת בעצמת שעודף החופש גורם להמון בעיות כמו דברים שציינת בעצמך. הסיבה שחרדים למשל מגביל את עצמם כמו שהם מגבילים זה בגלל שהם אומרים שעדיף להימנע מליפול לדברים כאלה מאשר להיכנס למצב כמו למשל שהחברה שלנו נמצאת בה עכשיו.

אז הם מעדיפים לשמור על המסגרת במצב יציב מאשר לאפשר לחופש ליצור בעיות כמו שיש היום בחברה החילונית.
אז למשל אם את צריכה לבחור את תעדיפי חברה שמאבדת את עצמה והיציבות שלה ואז ניהיה כל המצבים של החרמות, בגידות , בוטות וכל השאר או שתעדיפי לצמצם חופש ולשמור יותר על המסגרת?
שואל השאלה:
דיי לריב בשאלה שלי! רק אני רבה בשאלה שלי!
אנונימית
אנונימית - לכי לפינה. את בעונש.
שואל השאלה:
מה התשובה שלך?
אנונימית
התשובה שלי ברורה מכל התשובות שלי.
שואל השאלה:
לא לא אתה לא מבין, לפני שאתה כותב תשובה הוא שואל אותך באפור, מה התשובה שלך? אז זה מה שכתבתי חח
אנונימית
את עדיין אמורה להיות בפינה בעונש.
שואל השאלה:
חח קטעים איתך. אני לא יא אח.
אנונימית
את כן. תחזרי לשם וחכי שאני אקרא לך.
שואל השאלה:
לעע לא צריך פינת עונש כולנו בני אדם
אנונימית
את צריכה. תיהיה שם ותחכי שאקרא לך .
שואל השאלה:
נו שוין
אנונימית
מצוין. אקרא לך כשארצה.
אישית לדעתי לחרדים יש יותר מידי גבולות. לאדם שיש לו יותר מידי גבולות יש יותר סיכוי להישבר ולשבור את כל הגבולות שלו. זאת דעתי האישית לפחות

אני אישית אעדיף לצמצם קצת את החופש, אבל לא בהכרח מסגרת שקשורה לאמונה. אנחנו לא חייבים מסגרת שקשורה לאמונה כדי לשמור על החברה יציבה.
ובגידות קיימות גם במסגרת האמונה. וגם החרמות, רק שים לב איזה יחס אתאיסטים מקבלים פה בזמן האחרון. אומרים שאנחנו יותר גרועים מרוצחים ואנסים (שאגב קיימים גם בתוך העולם הדתי והחרדי, כמו שאתה בוודאי יודע), אישית אני מוצאת את זה מעליב. אין לי בעיה אם אנשים מאמינים את זה, אבל להצהיר על זה ככה זה פשוט זלזול (לא אומרת שזה אתה או משהו, אומרת באופן כללי שזה קורה).

אגב, נחמד לנהל ככה דיון בלי לריב ^-^
אנונימית אנחנו לא רבים, אנחנו דנים בשאלה :)
עכשיו לכי לפינה.
(אתם צופים כרגע במקרה נדיר בו מאמין ואתאיסט מסכימים. מרתק.)
העניין שהסכמת בעצמך - העניין הנכון ובאמת החכם יותר זה לצמצם את החופש מאשר לאפשר ולתת לדברים כמו הבוטות ושאר הדברים להשתלט על החברה. וזה מה שהם עושים.

עכשיו את אומרת שאת חושבת שזה יותר מדי. העניין כשאת חושבת על מגבלות את צריכה לחשוב על כמה ומה החברה שלך מסוגלת להתמודד איתה - ואז על פי זה שמה מגבלות כי המטרה זה לשים מספיק בשביל תפקוד נכון.

אז למשל בחרה שיש לך היום שהכל אפשרי מה קורה? את מקבלת את כל הבגידות ושאר הדברים שקורים בכמות גדולה מאוד. ואם אמרת שזה גם ככה בעולם החרדי - העניין זה בכמה מבחינת כמות? הרי זה נחשב לכל כך מוקצה שאת תסכימי איתי שכמות קטנה יותר נכון ?
אני נותן לה הוראות היא מקשיבה לי.
רוצה לפנות אליה אז זה דרכי.
אה סליחה אני אפנה דרכך מצטערת.

אני מסכימה שזה קורה פחות בעולם החרדי, אבל אל תשכח שגם יש הרבה פחות חרדים מאשר חילוניים בעולם.
אני מסכימה שצריך לשים גבולות, אבל בכמות מסויימת. לא יותר מידי, כמו שאמרתי. גם לא כמו שיש היום. ילדים שגדלים בלי גבולות חושבים שמותר להם הכל. ילדים שגדלים עם יותר מידי גבולות מגיעים למצב שהם נשברים ומנסים בכח להשתחרר. (אני מדברת על רוב המקרים, יש מקרים שזה לא ככה)
צריך להיות איפשהו באמצע.
וגם אז, לא בהכרח גבולות דתיים. אפשר לתת לילד גבולות בלי קשר לאמונה.
אני מדבר מבחינת אחוזים כמה זה קורה. אפילו שיש כמות קטנה יותר של חרדים באחוזים זה קורה בכמות קטנה יותר בגלל המודעות הגבוהה.

עכשיו מה זה יותר מדי או קצת מדי זה תלוי בחברה נכון? הכל יחסי. ומה זה גבולות דתיים? להגיד למשל על הפרדה בין נשים לגברים בדברים מסוימים זה דתי? זה אנושי. זה רק המחשבה האנושית של דתיים שעדיף לעשות הפרדה ולהתרחק כמה שיותר ממקרים כאלה שיקרו בכלל החברה מאשר לערבב ואז להגיע למצב גבוה של בגידות וכל שאר הדברים.
שואל השאלה:
רק אני רבה פה.
ואל תגיד לי ללכת לפינה.
אנונימית
אנונימית..... לפינה .
שואל השאלה:
דפוק, לפינה היותר עמוקה.
אנונימית
אנונימית... שקט... לפינה.. חכי שאקרא לך.
שואל השאלה:
אולי דיי הבנו את הקטע
אנונימית
אני קובע מתי הבנו את הקטע . תעשי מה שאני אומר.
שואל השאלה:
שתוק. אני לא עונה לך יותר כי אתה קצת קוקו בראש.
אנונימית
אני קובע מה קורה פה.
תעשי מה שאני אומר.
אנונימית, הבנת את התגובה שלי אבל? .-.

ואדוניס, נגמר לי מה לומר. אין לי מושג מה הסטטיסטיקה של זה ולא נראה לי שעשו כזאת.
ובנוגע לגבולות דתיים, קשה לי להסביר, אבל למשל בלבוש מגבילים את הנשים רק לחצאיות מהברך ומטה (הייתי בבית ספר דתי פעם), כשלדעתי רק צריך להגביל לאורך מסויים של חצאית או מכנסיים, ולאפשר לבנות ללכת גם עם מכנסיים. ונניח מבחינת אוכל, לדעתי ההגבלה צריכה להיות על מה בריא ולא בריא, ולא על מה כשר ולא כשר. יש דבר כזה סוכריות כשרות, אבל הן לא בריאות. וגם מסעדות מזון מהיר זה לא בריא.
זאת בערך הכוונה שלי.
קודם כל סטטיסטיקות למשל על כמות בגידות במגזר החילוני זה דווקא ידוע. וגם על כמות גירושין. בגלל שהמגזר החילוני מאוד פתוח באופן כללי.
העניין זה שאפשר להסכים שאפילו שיש קצת מידע על הכמות המגזר הדתי חרדי אפשר להסכים ששם זה פחות בגלל המודעות מאוד גדולה לשלום בית ומשפחה וגם להתנהגות מינית בריאה יותר של התרחקות מפיתויים שיכולים להרוס את התא המשפחתי . זה את תוכלי להסכים?


לגבי עניין הלבוש - את אומרת לפי דעתך כנראה מהראות העיניים שלך על מה את יכולה ללבוש ואולי עדיין להתנהג עם שליטה.
העניין שמנהיג כשהוא חושב על מה הוא מייעץ לעם שלו הוא מייעץ מה הוא רואה על סמך "כל העם " שזה אומר שאם על סמך כל העם הוא חייב להחמיר אז זה מה שהוא יעשה בשביל לשמור על החברה במצב יציב.

אז בגלל זה בגלל אופי החברה היום במגזר הדתי יש את הקוד הספציפי ובחרדי יש את קוד הלבוש הספציפי.

את רואה למשל את קוד הלבוש בחברה החילונית ואת רואה משהו שגם את הגדרת כיותר מדי חופש שגורם לבעיות.


לגבי עניין האוכל - יש את האוכל הכשר שאותו מותר לאכול. חלק מזה זה בגלל סיבות שחיטה בגלל שלבעלי חיים כשרים יש מבנה ספציפי שבשחיטה מאפשר יותר מצב של שחיטה עם מינימום כאב מאשר חיות אחרות.


העניין זה שאם מאכל מסוים יכול לתרום לבריאות של בן אדם היא מותרת מטעם "פיקוח נפש" . פיקוח נפש דוחה כל מצווה חוץ ממצוות שבין אדם לחברו. זה אומר שאוכל - שזה בין אדם לאלוהים - מותר במצב שזה מטיב לאדם.

לכן אם את מבינה את החישוב של מה כשר ואפשר לאכול את דווקא תראי שזה כן מסתדר עם מה שאת אומרת.
כן, אני יודעת שיש הרבה יתרונות בדת בקטע הזה.
אבל נניח ללכת לבית כנסת להתפלל, לא כולם מאמינים אז זאת עוד דוגמה למגבלה דתית שלא מתאימה לחילונים.
אני חושבת שאנחנו קצת באותה הדעה פה, לא?
הבנו אחד את השניה פה יותר והנושא של הלהתפלל זה כבר עניין אחר שקשור לדת ולמה כדאי להתפלל מה זה עושה ועוד. אני דיברתי רק על עניין של מגבלות והצורך בהם ובקטע הזה אני רואה שאנחנו מסכימים.
שואל השאלה:
האמת שאני בכלל לא קוראת את התגובות שלכם כי :

א) זה ארוך מידיי וכואב לי הראש ואין לי כוח לנושא המזדיין הזה
ב) זה לא מעניין אותי מה כתבתם.

ג) אם עוד פעם אחת האדיוט הזה רושם עליי משהו אני באמת לא עונה פה יותר.
אנונימית
אנונימית.. ... .. ..
אז למה את שואלת שאלות בכלל? .-. רצית תשובות לא? .-.
היא רוצה לריב קצת. קצת אקשן.
רבתי איתה קצת.
שיעשעתי אותה והיא אותי טיפה והעמדתי אותה בפינה.
שיחה אחת רצינית על מוסר ודת ובין לבין שיחה על עונש וריב.
שואל השאלה:
אתם מבינים שזה רק משחק כן?
בחנתי אתכם.
לא משחק כאילו מהשורש לשחק אלא משחק כמו בתיאטרון - העמדת פנים.
וזה ממש אבל ממש לא יפה מה שאתם אומרים עליי
אנונימית
אמרנו שאת בחורה טובה , עדינה , נעימה ושאת חייבת לכל אחד מאיתנו 50 שקל.
את שיחקת את התפקיד שלך, הגבנו בהתאם .-.
מאיפה יכולנו לנחש