22 תשובות
נקודה מעניינת מאוד למחשבה....
כל הקטע ש"יהדות" או "תורת ישראל" התחילה רק במעמד הר סיני עם משה.
לפני זה היה יותר ציפיה מאלוהים למצוות בסיסיות שיתקיימו אצל כולם וזה נקרא "מצוות בני נוח".
לפני זה היה יותר ציפיה מאלוהים למצוות בסיסיות שיתקיימו אצל כולם וזה נקרא "מצוות בני נוח".
הם הבני אדם הראשונים. היהודי הראשון היה ראברהם אבינו, עליו השלום. מה שכן, יש מחלוקת בין הראשונים האם עד מתן תורה לאבות היה מעמד של ישראל או של בני נח.
תוצאה - אני חושב שהיהודים הראשונים היו במעמד הר סיני.
אברהם אבינו היה הראשון מהשושלת להיכנס בברית .
אברהם אבינו היה הראשון מהשושלת להיכנס בברית .
אז כולם בעצם יהודים
ולכן זה לא נכון
ולכן זה לא נכון
^^ תחקור את זה. בתרגום אונקלוס איפה שהכתוב "העברים" (בספר שמות) הוא מתרגם "יהודא". זה היה לפני מעמד הר סיני.
הראיה של הראשונים שסוברים שלאבות היה מעמד של ישראל היא שנאמר על עשו (בדחייה, כלומר זה רק אולי ולא וודאי) "ודלמא ישראל מומר" (קידושין יח ע"א). עיין שם, ממש למעלה, בתחילת הדף.
הראיה של הראשונים שסוברים שלאבות היה מעמד של ישראל היא שנאמר על עשו (בדחייה, כלומר זה רק אולי ולא וודאי) "ודלמא ישראל מומר" (קידושין יח ע"א). עיין שם, ממש למעלה, בתחילת הדף.
אני חושב שעכשיו הבנתי את השאלה שלך שואלת השאלה ולמה התכוונת - התכוונת מה קרה אם סיפור אדם וחווה זה רק סיפור שנועד לתאר את 2 היהודים הראשונים ושהיו בני אדם לפניהם ?
אם זה השאלה אז לפי הסיפורים בתנ"ך זה רחוק מלתמוך שזה היה המצב כי יש את שושלת הילדים וכמה זמן כלאחד מהם חי עד לנוח והמבול ועוד.
אם זה השאלה אז לפי הסיפורים בתנ"ך זה רחוק מלתמוך שזה היה המצב כי יש את שושלת הילדים וכמה זמן כלאחד מהם חי עד לנוח והמבול ועוד.
תוצאה - עברית בגלל שהם היו דוברי עברית .
יהודי , ישראל ותורת ישראל זה תורה ומצוות. זה הגיע במעמד הר סיני.
יהודי , ישראל ותורת ישראל זה תורה ומצוות. זה הגיע במעמד הר סיני.
אז למה אונקלס תירגם כמו שכתתבי (בספר שמות, לא בספר בראשית).
כי האימפריה הרומאית והיוונים תירגמו את הכתבים רק אחרי שישראל גורשו והתחילו לקרוא לנו "יהודים"
הרי השם המקורי זה "בני ישראל" נכון ?
יהודה הגיע רק אחרי חורבן ממלכת ישראל ואז גירוש יהודה על ידי הרומאים.
יהודה הגיע רק אחרי חורבן ממלכת ישראל ואז גירוש יהודה על ידי הרומאים.
למה רק בספר שמות ולא בספר בראשית?
אם את רוצה - יש פורום דן על זה: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=31353 .
אם את רוצה - יש פורום דן על זה: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=31353 .
כי התרגום שלהם מעברית וארמית היה ככה ככה.
תסיק מסקנות על סמך הספר שלנו . אתה מגיע למסקנה בגלל משהו שגוי עשה ולקחת את זה כקדוש
תסיק מסקנות על סמך הספר שלנו . אתה מגיע למסקנה בגלל משהו שגוי עשה ולקחת את זה כקדוש
תחשוב מבחינת התנ"ך - מתי הגיע תורה ומצוות , מה היה לפני . תחשוב מהמקום היהודי של הנושא.
אדונ-יס, האמת היא שגם במגילת אסתר אנחנו נקראים יהודים, גם אלה שלא משבט יהודה. גמרא שואלת על מרדכי למה הוא נקרא "היהודי"(למרות שהוא היה משבט בנימין): "ואמאי קרי ליה יהודי על שום שכפר בעבודה זרה שכל הכופר בע"ז נקרא יהודי כדכתיב (דנייאל ג) איתי גוברין יהודאין וגו'" (מגילה יג ע"א). כלומר בגלל שמרדכי כפר בעבודה זרה, לכן הוא נקרא "יהודי".
תוצאה התנ"ך קוראת לנו בני ישראל.
יהודה ויהודים היה אחרי גירוש ממלכת יהודה שאז השם הזה התחיל לעבור בעולם בגלל הנוצרים שקראו לנו יהודים בגלל ממלכת יהודה ששרדה אחרונים.
אסתר זה סיפור אחרי הגירושים.
יהודה ויהודים היה אחרי גירוש ממלכת יהודה שאז השם הזה התחיל לעבור בעולם בגלל הנוצרים שקראו לנו יהודים בגלל ממלכת יהודה ששרדה אחרונים.
אסתר זה סיפור אחרי הגירושים.
אדונ-יס, האמת היא שתרגום אונקלוס הוא כן קדוש והוא מגלה לנו דברים שלא כתובים בפירוש בפסוקים. לאונקלוס יש מעמד לפחות כמו לתנא. זה לא סתם "תרגום". במשנה ברורה (סימן רפה, סעיף קטן ו) כתוב על תרגום אונקלוס שהוא ניתן בסיני.
^^ אבל מגילת אסתר זה אחרי חורבן של בית המקדש הראשון ולפני בניין בית המקדש השני. עוד לא הייתה נצרות.
אבל תחשוב זה היה בממלכת יהודה. סכסוך בין ממלכת ישראל וממלכת יהודה אז היו כאלה שקראו לעצמם יהודים במקום ישראלים בגלל הסכסוך.
השם המקורי זה ישראל, תוצאה. תקרא בתנ"ך .
יש מקומות שגם אונקלוס מתרגם בר ישראל. יש סיבה בכל מקום למה אנחנו נקראים בשם כזה או אחר.
אני מסתמך על התנ"ך בשביל לפרש את הדברים מבחינת ההיסטוריה.
ובמידה ואחרי זה צריך לקבל עוד תשובות רק אז אני פונה למקורות אחרים.
ובמידה ואחרי זה צריך לקבל עוד תשובות רק אז אני פונה למקורות אחרים.
באותו הנושא: