112 תשובות
לא
אתאיסטים צריכים להבין שהם הצד הטועה
אתאיסטים צריכים להבין שהם הצד הטועה
שואל השאלה:
נמאס להתעלם כבר. זה מופיע פה בכל מקום ולא מוחקים את זה לא משנה כמה אני מדווחת על זה.
למה נותנים לזה במה?
נמאס להתעלם כבר. זה מופיע פה בכל מקום ולא מוחקים את זה לא משנה כמה אני מדווחת על זה.
למה נותנים לזה במה?
כי זה העולם
^ שאלה: את בתור דתייה נגד השאלות שמפיצות את האמונה?
בדיוק. איש איש באמונתו יחייה (:
בהחלט מציאות של הכופרים מפריע לנו. יש להם השפעה הרסנית כלפי האנשים בדוגמא השלילית שלהם. מינות היא מושכת (עבודה זרה יז ע"א) והיא מפתה. לכן מתי שהמצב של הדור היה מאפשר - פשוט היו מחסלים אותם (עבודה זרה כו ע"ב). "לכבד" אותם? בשום פנים ואופן לא, כי זה מחזק את את השר ע"י מתן כבוד ומשפיל את כבוד שמים (עייני בשערי תשובה, חלק ג, מאמארים קמח -קנב). חבל, שיש מאמינים שלא מבינים את זה.
סתם אחת שרוצה לעזור, אין דבר כזה "איש איש באמונתו יחיה". הפסוק אומר "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, פסוק ד). אין רשות לאף אחד לעוות אותו. כוונת הפסוק היא שהצדיק יחיה בזכות אמונתו בקב"ה לעומת אלה שלא מאמינים...
שואל השאלה:
אבל למה אתה חייב לדבר על זה בכל תשובה שלך? יש לנו רגשות.
שתפריע לך כמה שאתה רוצה, יש לנו זכות קיום. עדיין אין חוק נגד אתאיזם, וגם לא יהיה.
אבל למה אתה חייב לדבר על זה בכל תשובה שלך? יש לנו רגשות.
שתפריע לך כמה שאתה רוצה, יש לנו זכות קיום. עדיין אין חוק נגד אתאיזם, וגם לא יהיה.
לא רק את. גם אני
אבל תמיד יהיו כאלה שמסיתים ויוצאים על השונים בכוונה.
זה העולם שלנו, ואין מה לעשות עם זה.
אבל תמיד יהיו כאלה שמסיתים ויוצאים על השונים בכוונה.
זה העולם שלנו, ואין מה לעשות עם זה.
שואל השאלה:
שמישהו יסביר לי למה נותנים לזה במה בסטיפס ולא מוחקים את זה אף פעם. למה?
שמישהו יסביר לי למה נותנים לזה במה בסטיפס ולא מוחקים את זה אף פעם. למה?
שואל השאלה:
הוא פאקינג אמר לי כרגע שאין לי זכות קיום, שתבינו.
הוא פאקינג אמר לי כרגע שאין לי זכות קיום, שתבינו.
הזוי.
תתעלמי, זה מה שאני עושה.
תתעלמי, זה מה שאני עושה.
שואל השאלה:
אבל לא צריך להתעלם מזה. צריך למחוק את זה.
כשאדם מקלל אדם אחר מוחקים.
כשאדם יוצא על אדם אחר מוחקים.
כשאדם מספים מוחקים.
כשאדם מגיב תגובה לא לעניין מוחקים.
אז למה את זה לא מוחקים? זה שיימינג לכל דבר.
אבל לא צריך להתעלם מזה. צריך למחוק את זה.
כשאדם מקלל אדם אחר מוחקים.
כשאדם יוצא על אדם אחר מוחקים.
כשאדם מספים מוחקים.
כשאדם מגיב תגובה לא לעניין מוחקים.
אז למה את זה לא מוחקים? זה שיימינג לכל דבר.
^^^לא אמרתי משהו שהוא לא נכון. העולם נברא בשביל העוסקים בתורה. אחרים הם פשוט נבראו על מנת לשמש אותם. מי שאין לו שייכות לתורה והוא מורד בה' יתברך - למה שתהיה לו זכות קיום?
טוב דיי
הבנו, אתה חרדי, "לאתאיסטים אין זכות קיום", אני לא אכנס לוויכוח איתך.
הבנו, אתה חרדי, "לאתאיסטים אין זכות קיום", אני לא אכנס לוויכוח איתך.
שואל השאלה:
ואני אומרת שהעולם נברא בלי סיבה.
אז ההסבר שלך מבחינתי לא נכון.
אני בטוחה שאם אקלל אותך עכשיו, ימחקו לי, נכון?
אז למה לו לא מוחקים?
יודע מה, מבחינתי לך אין זכות קיום. לאנשים שמסיטים ככה נגד אנשים אחרים בלי סיבה אין זכות קיום.
יש לא מעט מאמינים שמכבדים אתאיסטים.
ואני אומרת שהעולם נברא בלי סיבה.
אז ההסבר שלך מבחינתי לא נכון.
אני בטוחה שאם אקלל אותך עכשיו, ימחקו לי, נכון?
אז למה לו לא מוחקים?
יודע מה, מבחינתי לך אין זכות קיום. לאנשים שמסיטים ככה נגד אנשים אחרים בלי סיבה אין זכות קיום.
יש לא מעט מאמינים שמכבדים אתאיסטים.
מסכימה כל כך!
"ואני אומרת שהעולם נברא בלי סיבה."
- אז את כופרת. מה את רוצה שאני אקבל את הכפירה שלך כדבר "ליגיטימי"?
"אז ההסבר שלך מבחינתי לא נכון."
-לא ההסבר שלי, הסבר של התורה.
"אני בטוחה שאם אקלל אותך עכשיו, ימחקו לי, נכון?"
-ברור, מה זה לקלל אנשים שלא עשו לך כלום?
"אז למה לו לא מוחקים?"
-כי אני כותב פה מה שאני יודע על פי תורתנו הקדושה. את רוצה להוציא את התורה מוץ לחוק?
"יודע מה, מבחינתי לך אין זכות קיום"
מבחינתך, לא מבחינת בורא עולם. דעתך לא מעניינת אותי.
"לאנשים שמסיטים ככה נגד אנשים אחרים בלי סיבה אין זכות קיום."
זה לא נקרא בלי סיבה, הנה הסיבה:
"מוסרי ישראל, והמינים, והאפיקורוסין--מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת: מפני שהן מצירין לישראל, ומסירין את העם מאחרי ה', כישוע הנוצרי ותלמידיו, וצדוק ובייתוס ותלמידיהם--"שם רשעים, ירקב" (משלי י,ז) (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק י, הלכה א).
"יש לא מעט מאמינים שמכבדים אתאיסטים."
- אותם "מאמינים" עוברים על איסור חנופה שהוא חמור מאוד (עייני בסוטה מא ע"א).
אביא לך את ההסבר מרבנו יונה על הנזק שעושים אלה שמכבדים את הרשעים:
"המכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
- אז את כופרת. מה את רוצה שאני אקבל את הכפירה שלך כדבר "ליגיטימי"?
"אז ההסבר שלך מבחינתי לא נכון."
-לא ההסבר שלי, הסבר של התורה.
"אני בטוחה שאם אקלל אותך עכשיו, ימחקו לי, נכון?"
-ברור, מה זה לקלל אנשים שלא עשו לך כלום?
"אז למה לו לא מוחקים?"
-כי אני כותב פה מה שאני יודע על פי תורתנו הקדושה. את רוצה להוציא את התורה מוץ לחוק?
"יודע מה, מבחינתי לך אין זכות קיום"
מבחינתך, לא מבחינת בורא עולם. דעתך לא מעניינת אותי.
"לאנשים שמסיטים ככה נגד אנשים אחרים בלי סיבה אין זכות קיום."
זה לא נקרא בלי סיבה, הנה הסיבה:
"מוסרי ישראל, והמינים, והאפיקורוסין--מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת: מפני שהן מצירין לישראל, ומסירין את העם מאחרי ה', כישוע הנוצרי ותלמידיו, וצדוק ובייתוס ותלמידיהם--"שם רשעים, ירקב" (משלי י,ז) (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק י, הלכה א).
"יש לא מעט מאמינים שמכבדים אתאיסטים."
- אותם "מאמינים" עוברים על איסור חנופה שהוא חמור מאוד (עייני בסוטה מא ע"א).
אביא לך את ההסבר מרבנו יונה על הנזק שעושים אלה שמכבדים את הרשעים:
"המכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
תתעלמי תוצאה פשוט בנאדם קטן שלא טוב בשום דבר אז הדבר היחיד שהוא מאמין שטוב אצלו זה שהוא יהודי וחלק מ"העם הנבחר" נצחק אחר כך
אנונימית
^^
מה
מה
^^אנונימית, מה את יודעת עלי? אני בן 33 וזכיתי ללמוד תורה, ברוך ה'!
^^ מה לא ברור לך שם? נתתי לשואלת השאלה תשובה ניצחת לכל משפט שהיא כתבה. יש שאלות לגבי משהו מסוים?
תוצאה, בתור דתיה- יש לך בעיות רציניות.
גם אני למדתי תורה מנ אתה רוצה זה בתכנית הלימודים xd
אנונימית
^^ תעברי על מה שהבאתי מרבנו יונה ואז תחליטי למי יש בעיות - אצלי או אצלך, בסדר?
תוצאה מענין אותי^^^ אם אתה ככ חדור מטרה, איך זה יכול להיות שיש לך אינטרנט? איך זה יכול להיות שאתה מבזבז את הזמן שלך על ויכוחים של ילדים בני 15 במקום לשבת וללמוד, ולעשות משהו עם עצמך... הרי העולם נברא רק בשביל לומדי התורה...
ואם תגיד בשביל להסביר ולחנך... אז כתוב "כשם שיש לומר מה שנשמע, כך אין לומר את מה שבטוח לא ישמע" והרי אתה יודע שהילדים האלה הם אחרת ממך ובמיוחד עם תגיע עם ההטפות האלו אין מצב שבאמת משהו מהדברים שאמרת ישמע...
סתם הערה שכדאי שתיקח אותה לתשומת ליבך...
ואם תגיד בשביל להסביר ולחנך... אז כתוב "כשם שיש לומר מה שנשמע, כך אין לומר את מה שבטוח לא ישמע" והרי אתה יודע שהילדים האלה הם אחרת ממך ובמיוחד עם תגיע עם ההטפות האלו אין מצב שבאמת משהו מהדברים שאמרת ישמע...
סתם הערה שכדאי שתיקח אותה לתשומת ליבך...
^^^ לא קשור לתוכנית הלימודים, קשור לתורה לאיך שהיא באמת. לא כפי שמלמדים אותה בבתי ספר חילוניים, רחמנא ליצלן...
עברתי על כל דבר שרשמת.
אני אפילו לא אדבר על הכל, בוא נדבר רגע על הקטע שרשמת בו "לאתאיסטים אין זכות קיום".
זאת שנאת חינם,אני לא מאמינה שאנשים כמוך יכנסו לגן עדן.
אני אפילו לא אדבר על הכל, בוא נדבר רגע על הקטע שרשמת בו "לאתאיסטים אין זכות קיום".
זאת שנאת חינם,אני לא מאמינה שאנשים כמוך יכנסו לגן עדן.
תוצאה
אתה לא מאמין
אם היה לך גרגיר אמונה היית אומר לעץ באמצע הרחוב "תעקר ממקומך ותנטע בחוף הים" וזה היה קורה
אתה שטוף מוח אחרי הרבנות
אתה משתמש רק במה שנוח לך מהתורה ולא מתייחס ליחסים בין אדם לאדם
אתה לא מאמין
אם היה לך גרגיר אמונה היית אומר לעץ באמצע הרחוב "תעקר ממקומך ותנטע בחוף הים" וזה היה קורה
אתה שטוף מוח אחרי הרבנות
אתה משתמש רק במה שנוח לך מהתורה ולא מתייחס ליחסים בין אדם לאדם
תוצאה^
הגבתי מה מההלם
אשכרה כתבת את כל זה? 0.0
הגבתי מה מההלם
אשכרה כתבת את כל זה? 0.0
קפה ומאפה, את לא יודעת עלי כלום.
בכל אופן, לגבי דבר שמפורש בתורה אומרים אותנו גם אם לא ישמעו בשביל שלא יהיה חילול ה' שרואים שאף אחד לא מוחה. עייני באורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה ובמשנה ברורה שם.
חוץ מזה, יש כאן אנשים שכאן זכו להבין דעת תורה אמיתית בזכות מה שכתבתי. אז פה (היות והאתר הזה הוא מפורסם ובחיפוש בגוגל הוא נותן מהראשונים בתוצאות) יש סיכוי טוב שאנשים יראו את דעת תורה האמיתית. מי שמחפש באמת.
בכל אופן, לגבי דבר שמפורש בתורה אומרים אותנו גם אם לא ישמעו בשביל שלא יהיה חילול ה' שרואים שאף אחד לא מוחה. עייני באורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה ובמשנה ברורה שם.
חוץ מזה, יש כאן אנשים שכאן זכו להבין דעת תורה אמיתית בזכות מה שכתבתי. אז פה (היות והאתר הזה הוא מפורסם ובחיפוש בגוגל הוא נותן מהראשונים בתוצאות) יש סיכוי טוב שאנשים יראו את דעת תורה האמיתית. מי שמחפש באמת.
תוצאה. תיהיה בטוח שהעולם לא נברא בשבילך ושאר המאמינים. וכמות המאמינים הולכת ופוחתת. תיהיה מי שאתה זה לא מפריע לנו. אבל אל תכריח אותנו להיות כמוך. תקבל את האחר. אתה לא יכול להתכחש לעולם שלם שלא מאמין. וזהו ניראלי
אנונימי
magniva, שנאת האתאיסטים אינה שנאת חינם, אלא שנאה של מצוה שנאמר "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט. תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהלים קלט, כא-כב). הבאתי לךאת זה הרבה פעמים כבר, אבל בחרת שלא להתייחס בטענה שיש לך את "הבחירות שלך" (שנוגדות את דעת תורה, כמובן). אז מי פה לא בסדר - אני או את?
אתה די מצחיק
מה הבעיה עם ויכוחים כאילו לא הבנתי? מה זה תשמרו את הדעות לעצמכם?
כל הקטע בדעות זה להגיד אותם,אם את מדברת על *איך* להגיד אותם זה סיפור אחר.
כל הקטע בדעות זה להגיד אותם,אם את מדברת על *איך* להגיד אותם זה סיפור אחר.
אנונימי, שכח מזה. אני לא סתם כתבתי את מה שכתבתי, לכן אין מה "לקבל, את הכופרים, חס ושלום. מה אני חנפן, חס ושלום?
חזרתי, ואתה בן 33? הצחקתני.
אתה כזה דאמב...
אתה כזה דאמב...
אתה בן אדם שאי אפשר לדבר איתו
ובסוף אתה תעלם עם האמונה. אם אתה לא מוכן לכבד דעות של אחרים אין לך מקום בעולם לדעתי
ובסוף אתה תעלם עם האמונה. אם אתה לא מוכן לכבד דעות של אחרים אין לך מקום בעולם לדעתי
אנונימי
תוצאה
ואהבת לרעך כמוך
ואהבת לרעך כמוך
אנונימי
"ואהבת לרעך כמוך" זה משפט שמחוק אצלו
אתה לא יכול להגיד שאתאיסט הוא כופר כי אתה אומר בזאת שיש אלוהים והם סתם לא מאמינים בו, מבחינת אתטיסטים אין דבר כזה כופר והם לא מחשיבים את עצמם ככופרים כי מבחינתם אין אלוהים אז אין במה לכפור, מבין את הנקודה שלי?
בכל מקרה, תוצאה, אתה בתור חרדי קיצוני, אתה נגד מדינת ישראל כי אין כזאת כרגע מבחינתך, בראש שלך זה רק כשיבוא המשיח תקום מדינת ישראל,
זה ברור מראש
זה ברור מראש
"ובסוף אתה תעלם עם האמונה"
-האמונה היא לא תתעלם, חס ושלום, יש על כך הבטחה: "כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ" (דברים לא, כא).
"וּדְבָרַי אֲשֶׁר-שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא-יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם" (ישעיה נט, כא).
"אם אתה לא מוכן לכבד דעות של אחרים"
-כפירה זה לא דעה, אלא הכחשת האמת, לכן אין לכבד אותה, אלא מצוה להשפיל אותה.
" אין לך מקום בעולם לדעתי"
-לדעתך, לא לדעת בורא עולם. הוא זה שקובע, לא אתה.
-האמונה היא לא תתעלם, חס ושלום, יש על כך הבטחה: "כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ" (דברים לא, כא).
"וּדְבָרַי אֲשֶׁר-שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא-יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם" (ישעיה נט, כא).
"אם אתה לא מוכן לכבד דעות של אחרים"
-כפירה זה לא דעה, אלא הכחשת האמת, לכן אין לכבד אותה, אלא מצוה להשפיל אותה.
" אין לך מקום בעולם לדעתי"
-לדעתך, לא לדעת בורא עולם. הוא זה שקובע, לא אתה.
תנ"ך זה סך הכל ספר!!
ספר שניתן לבני האדם על ידי ישות אומנפוטנית רנדומלית שרוצה שנעשה דברים בשבילה אפילו שהיא לא צריכה את זה פשוט עבדות אני מעדיף לחיות את החיים שלי על פני לשעבד מישהו שאני לא מאמיו שקיים.
לאלוהים אין שום הוכחות חוץ מהתנ"ך, הקיום של אלוהים לא הגיוני והתנ"ך גם שגוי כי יש הוכחות לאבולוציה אבל "אלוהים ברא את האדם בצלמו" ככה שהאדם לא יכל להתפתח אז זה בעייתי לא?
תוצאה אני מצפה לתשובה הגיונית
ספר שניתן לבני האדם על ידי ישות אומנפוטנית רנדומלית שרוצה שנעשה דברים בשבילה אפילו שהיא לא צריכה את זה פשוט עבדות אני מעדיף לחיות את החיים שלי על פני לשעבד מישהו שאני לא מאמיו שקיים.
לאלוהים אין שום הוכחות חוץ מהתנ"ך, הקיום של אלוהים לא הגיוני והתנ"ך גם שגוי כי יש הוכחות לאבולוציה אבל "אלוהים ברא את האדם בצלמו" ככה שהאדם לא יכל להתפתח אז זה בעייתי לא?
תוצאה אני מצפה לתשובה הגיונית
אנונימי
שואל השאלה:
עדי. די לשאול.
הכוונה שלי בלשמור את הדעות לעצמכם זה לשעות הקיצוניות כמו של תוצאה למשל.
עדי. די לשאול.
הכוונה שלי בלשמור את הדעות לעצמכם זה לשעות הקיצוניות כמו של תוצאה למשל.
""ואהבת לרעך כמוך" זה משפט שמחוק אצלו"
-ממש לא. אני, בניגוד אלייך, מאמין בכל התורה ומקיים את המצוה כלפי מי שצריך לקיים (מי שבכלל "רעך" - יהודי שהולך בדרך ה', גם עם הוא עובד את ה' בדרך אחרת ממני אבל כשרה שאינה מעוותת את התורה.
קרא את ההסר למצוה הזאת ואת הטעם:
"ושנאת הבריות כיצד?
מלמד שלא יכווין אדם לומר אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות.
וכן דוד אמר (תהלים קלט) "משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי" הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך אני ה'" מה טעם "כי אני בראתיו"?
- ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
-ממש לא. אני, בניגוד אלייך, מאמין בכל התורה ומקיים את המצוה כלפי מי שצריך לקיים (מי שבכלל "רעך" - יהודי שהולך בדרך ה', גם עם הוא עובד את ה' בדרך אחרת ממני אבל כשרה שאינה מעוותת את התורה.
קרא את ההסר למצוה הזאת ואת הטעם:
"ושנאת הבריות כיצד?
מלמד שלא יכווין אדם לומר אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות.
וכן דוד אמר (תהלים קלט) "משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי" הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך אני ה'" מה טעם "כי אני בראתיו"?
- ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
שואל השאלה:
watermelon
אני מסכימה ב100%
watermelon
אני מסכימה ב100%
נע
תשובה טועה כי הוא מבסס את התשובות שלו על פי ספר דמיוני
לא אכפת לי מה אתה אומר
מפלצת הספגטי המעופפת לא תסלח לך
ולשאלה- כן כמובן שיש רצון כלשהו לחיות בהרמוניה כלשהי, או לפחות לכבד אחד את השני.
אך "תשובה" הוא דוגמא קלאסית לחוסר כבוד גלפי אחרים רק כי הוא מאמין שהדרך שלו היא הנכונה.
לכן שאיפה זו לעולם לא תתממש
תשובה טועה כי הוא מבסס את התשובות שלו על פי ספר דמיוני
לא אכפת לי מה אתה אומר
מפלצת הספגטי המעופפת לא תסלח לך
ולשאלה- כן כמובן שיש רצון כלשהו לחיות בהרמוניה כלשהי, או לפחות לכבד אחד את השני.
אך "תשובה" הוא דוגמא קלאסית לחוסר כבוד גלפי אחרים רק כי הוא מאמין שהדרך שלו היא הנכונה.
לכן שאיפה זו לעולם לא תתממש
שואל השאלה:
אנונימי, השאלה שלי היא גם על אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים. קצת לא במקום לומר שהתנך הוא רק ספר, כי זה לא מכבד את המאמינים.
וזה שתוצאתה פה מזלזל באתאיסטים לא אומר ששווה לנו לרדת לרמה שלו.
אנונימי, השאלה שלי היא גם על אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים. קצת לא במקום לומר שהתנך הוא רק ספר, כי זה לא מכבד את המאמינים.
וזה שתוצאתה פה מזלזל באתאיסטים לא אומר ששווה לנו לרדת לרמה שלו.
אנונימי, אתה מצפה לתשובות הגיוניות לדברים לא הגיונים אשר כתבת? זה לא עובד ככה.
את צודקת
שואל השאלה:
תוצאה, איפה בציטוט האחרון שלך רשום שצריך לשנוא אתאיסטים?
תוצאה, איפה בציטוט האחרון שלך רשום שצריך לשנוא אתאיסטים?
אומייגאד את המשתמשת הזאת שתמיד אומרת שתתני ביקורת לקטעי כתיבה ואף פעם לא נותנת. ביושש עפתי מפה
אנונימית
no one1, אתה חושב שזה מעניין מה שכתבת?
אני פונה לכל אלו שעושים צחוק מהדת: נראה אתכם צוחקים ביום הדין שתגיעו לבית של מעלה, בסדר?
אני פונה לכל אלו שעושים צחוק מהדת: נראה אתכם צוחקים ביום הדין שתגיעו לבית של מעלה, בסדר?
גם אתה יום אחד תגיע לבית הדין שלמעלה
וכשתגלה שמפלצת הספגטי המעופפת קיימת, זה לא יהיה נעים במיוחד
ותכלס? לאף אחד אחר גם לא אכפת ממה שרשמת, ובכל זאת רשמת את זה
וכשתגלה שמפלצת הספגטי המעופפת קיימת, זה לא יהיה נעים במיוחד
ותכלס? לאף אחד אחר גם לא אכפת ממה שרשמת, ובכל זאת רשמת את זה
^^^^"ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות"
אפיקורסים - זה כופרים.
אפיקורסים - זה כופרים.
"ושנא את החרדים החושבים את עצמם יודעי הכול" - מפלצת הספגטי המעופפת פסוק 5
❤watermelon, מאמין שלא מכבד את הכופרים - הוא לא מגעיל, חס ושלום, להפך - זה מוכיח שהוא שומר תורה, בניגוד לאלה שלא. אביא לך על זה פסוק - "עֹזְבֵי תוֹרָה, יְהַלְלוּ רָשָׁע; וְשֹׁמְרֵי תוֹרָה - יִתְגָּרוּ בָם" (משלי כח, פסוק ד).
שואל השאלה:
אה אנונימית שיט נכון באמת הבטחתי לתת ביקורות לאנשים לא מזמן 0-0
לעזאזל שכחתי מזה אני מצטערתת
(חוץ מזה שאני כן נותנת להרבה אנשים, פשוט אין לי מספיק זמן לתת לכולם ואז אני שוכחת)
אנונימית אם את אחת מאלו שהבטחתי להם תני לי קישור לשאלה שלך אני אתן לך עכשיו אני מצטערת ;-;
אה אנונימית שיט נכון באמת הבטחתי לתת ביקורות לאנשים לא מזמן 0-0
לעזאזל שכחתי מזה אני מצטערתת
(חוץ מזה שאני כן נותנת להרבה אנשים, פשוט אין לי מספיק זמן לתת לכולם ואז אני שוכחת)
אנונימית אם את אחת מאלו שהבטחתי להם תני לי קישור לשאלה שלך אני אתן לך עכשיו אני מצטערת ;-;
לוסיפר- צודק לגמרי בדיוק מה שבאתי לומר.
lucifer morningstar, אתה לא יודע למה אני פה. הלוואי ובאמת לא הייתי צריך את זה...
תוצאה פשוט תפסיק. אתה צריך להבין שלא רוצים את ההסטה שלך פה. גם אם אתה לא רוצה שיהיו בעולם אתאיסטים אתה צריך להבין שאין שום סיכוי שכולם יתגיירו (במיוחד לא ליהדות)
תוצאה תראה לי איםה רשום שריעך זה אדם שומר תורה בלבד ומקשיב לרבנים
don't talk to me, לא אמרתי שכולם צריכים להתגייר, אבל להכיר שיש בורא לעולם - כן. וזה יקרה.
^^ "חָבֵר אָנִי לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט סג), כלומר דוד המלך, עליו השלום, היה מוכן להיות חבר רק של אנשים יראי שמים ושומרי מצוות.
וואו איזו הוכחה
דבר ראשון - תוכיח לי שזה יקרה
דבר שני - זה שדוד המלך היה חבר של אנשים מסוימים לא אומר שגם אתה.
מה אם תוצאה סתם משחק איתנו?
דבר שני - זה שדוד המלך היה חבר של אנשים מסוימים לא אומר שגם אתה.
מה אם תוצאה סתם משחק איתנו?
don't talk to me, תלמד נבואות על אחרית הימים. דוד המלך לא סתם מספר חבר של מי הוא היה. הוא לא כתב את זה בשביל סתם סיפור. הוא כתב את זה בשביל שנלמד ממנו חוץ מזה יש עוד הרבה ראיות...
תראה לי הוכחות
זה לא עוזר לך להסיט. בכל מקרה, אני מאחל לך שלא תצטרך לשעבד דמות כלשהי שאתה מאמין בה כי אם מתישהו תחזור בשאלה, זה היה מאוחר מדי.
אתן לך פסוק שמדבר על המסיתים ופירוש רש"י שם: "לֹא תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו וְלֹא תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו וְלֹא תַחְמֹל וְלֹא תְכַסֶּה עָלָיו" (דברים יג, ט).
רש"י:
"לא תאבה לו" - (שם) לא תהא תאב לו לא תאהבנו לפי שנא' (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך" - את זה לא תאהב
"ולא תשמע אליו" - בהתחננו על נפשו למחול לו לפי שנא' (שמות כג) "עזוב תעזוב עמו" - לזה לא תעזוב
"ולא תחוס עינך עליו" - לפי שנא' (ויקרא יט) "לא תעמוד על דם רעך - על זה לא תחוס
"ולא תחמול" - לא תהפוך בזכותו
"ולא תכסה עליו" - אם אתה יודע לו חובה אינך רשאי לשתוק
רש"י:
"לא תאבה לו" - (שם) לא תהא תאב לו לא תאהבנו לפי שנא' (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך" - את זה לא תאהב
"ולא תשמע אליו" - בהתחננו על נפשו למחול לו לפי שנא' (שמות כג) "עזוב תעזוב עמו" - לזה לא תעזוב
"ולא תחוס עינך עליו" - לפי שנא' (ויקרא יט) "לא תעמוד על דם רעך - על זה לא תחוס
"ולא תחמול" - לא תהפוך בזכותו
"ולא תכסה עליו" - אם אתה יודע לו חובה אינך רשאי לשתוק
don't talk to me, מי מסית כאן? אני כותב פה דברים אמיתיים בניגוד לכופרים שמסיתים נגד התורה. זאת הסיבה שהם מקבלים כזה יחס.
שואל השאלה:
אני ממש לא מסיתה נגד האמונה. אני לא באה לאנשים ואומרת להם שה' לא קיים ושיפסיקו להאמין.
הפעמים היחידות שבהן אני נותנת תמיכה. לאנשים שיחזרו בשאלה היא כשהם מבקשים.
אני ממש לא מסיתה נגד האמונה. אני לא באה לאנשים ואומרת להם שה' לא קיים ושיפסיקו להאמין.
הפעמים היחידות שבהן אני נותנת תמיכה. לאנשים שיחזרו בשאלה היא כשהם מבקשים.
אוקיי זאת בעיה. אתה מאמין בהרבה דברים שמחזיקים את האמונה שלך ביחד. לעומת זאת, אנחנו מנסים להפריך רק מספר קטן מהאמונות שלך ככה שזה לא עובד כי אמונה אחת מבוססת על השנייה ואתה לא מוכן להקשיב מפרספקטיבה אחת. אני רשמית ויתרתי עליך. אין לך שום כבוד לאחרים שלא מאמינים באמונה שלך. אתה שקוע מדי באמונה שלך שאתה לא מבין את המהות של החיים. יום (יותר נכון לילה) טוב ובהצלחה בהמשך חיי העבדות שלך. פעם הבאה (לא) נתראה בגן עדן
במצב שלו עדיף לנו כבר להיות בגיהנום
don't talk to me
אני שמח שוויתרת עלי. בחירה שלך.
אני שמח שוויתרת עלי. בחירה שלך.
אני שונא תהתנהגות של הדתיים שהם חייבים להוכיח ולהתווכח איתך שיש ולצעוק עליך לקלל אותך להגיד יכופר עוף מהמדינה וכאלה
מה אכפת לכם במה כל אחד מאמין אני למשל לא מאמין בכלום אני חזרתי בשאלה לא מזמן
מה אכפת לכם אתם יאללה כל אחד מקלל פה אנשים סתם
מה אכפת לכם במה כל אחד מאמין אני למשל לא מאמין בכלום אני חזרתי בשאלה לא מזמן
מה אכפת לכם אתם יאללה כל אחד מקלל פה אנשים סתם
אמי לקד|פרח?בשבילי?כמה רומנטי!
אני לא מדבר עלייך ספציפית. בכל אופן, בשביל להיות מחטיא את הרבים - לא חייבים לדבר. מספיק לתת דוגמא שלילית בשביל שילמדו ממך ובפרט שיודעים את דעותיך. אם יתנו לך כבוד - יכולים לחשוב שמבחינתו זה בסדר שיש כופרים, חס ושלום ואסור שזה יהיה...
אני לא מדבר עלייך ספציפית. בכל אופן, בשביל להיות מחטיא את הרבים - לא חייבים לדבר. מספיק לתת דוגמא שלילית בשביל שילמדו ממך ובפרט שיודעים את דעותיך. אם יתנו לך כבוד - יכולים לחשוב שמבחינתו זה בסדר שיש כופרים, חס ושלום ואסור שזה יהיה...
כל החבר'ה שנמאס להם מ"תוצאה" המחורר בהשכלה
תחיו את חייכם ואל תקשיבו לו, הוא תקוע במאה ה-15
תחיו את חייכם ואל תקשיבו לו, הוא תקוע במאה ה-15
מי שרוצה לוותר על האמת ועל העולם הבא - שלא יקשיב לי...
כאילו שמישהו היה שם בשביל לספר, מספיק כבר
^תוצאה יגיד לך שכן היה שם מישהו שסיפר (אנשים וכו) ולכן הסיפור שקרה הגיע עד אלינו מדור לדור..
אני אומרת,
שיכול להיות שכל הדברים קרו,
אבל מי שכתב את התורה, שילב את דעותיו בנוגע לאירועים האלה,
ערבוב של עובדות בשקרים.
יכול להיות שבאמת היה משה ואברהם וכדומה,
אבל שבאמת אלוהים היה?
פה הספק.
בנאדם שלא יסתמך רק על כתובים ורק על אותיות,
ינסה לחשוב טיפה מעבר,
וישאל את עצמו,
"איך אלוהים ברא את העולם?"
כי אם הוא ברא את העולם..
העולם נוצר מהוקוס פוקוס. כי הוא אמר אור, נהיה אור, אמר שניצל, נהיה שניצל.
אבל אם הוא לא ברא את העולם -
דבר גרם לדבר, והכל נוצר בתהליכים של מיליארדים של שנים.
והאופציה השניה נשמעת לי יותר הגיונית.
ועכשיו שואלת השאלה, שבטח פרשה אבל אפנה אליך בכל זאת -
פה זה אתר להבעת עמדות.
למענה על שאלות שגם דורשות להביע עמדה.
זה בסדר להביע עמדה.
אבל תלוי באיזו דרך.
לא בדרך מטרידה ולא בדרך עוינת.
אני אומרת,
שיכול להיות שכל הדברים קרו,
אבל מי שכתב את התורה, שילב את דעותיו בנוגע לאירועים האלה,
ערבוב של עובדות בשקרים.
יכול להיות שבאמת היה משה ואברהם וכדומה,
אבל שבאמת אלוהים היה?
פה הספק.
בנאדם שלא יסתמך רק על כתובים ורק על אותיות,
ינסה לחשוב טיפה מעבר,
וישאל את עצמו,
"איך אלוהים ברא את העולם?"
כי אם הוא ברא את העולם..
העולם נוצר מהוקוס פוקוס. כי הוא אמר אור, נהיה אור, אמר שניצל, נהיה שניצל.
אבל אם הוא לא ברא את העולם -
דבר גרם לדבר, והכל נוצר בתהליכים של מיליארדים של שנים.
והאופציה השניה נשמעת לי יותר הגיונית.
ועכשיו שואלת השאלה, שבטח פרשה אבל אפנה אליך בכל זאת -
פה זה אתר להבעת עמדות.
למענה על שאלות שגם דורשות להביע עמדה.
זה בסדר להביע עמדה.
אבל תלוי באיזו דרך.
לא בדרך מטרידה ולא בדרך עוינת.
שואל השאלה:
כמו שאמרתי, הכוונה שלי ב"תשמרו את הדעות שלכם לעצמכם" היתה בנוגע לשעות הקיצוניות והפוגעניות.
וגם אם יש שאלה שמבקש את הדעה, יש דרך להביע אותה.
כמו שאמרתי, הכוונה שלי ב"תשמרו את הדעות שלכם לעצמכם" היתה בנוגע לשעות הקיצוניות והפוגעניות.
וגם אם יש שאלה שמבקש את הדעה, יש דרך להביע אותה.
הצייר של סטיפס, וכי רק מישהו אחד ההי סם וסיפר? יש מלא עדיות כאלהאו אחרות אחרות. השאלה שלך היא שקרית מיסודה. שאלתי על זה שאלה. לעיין בקישור המצורף.
sad people smile a lot, מה זה היה משה אבל לגבי אלוקים שי ספק? עם שקיבל את התורה אמור להיות שם ששמע את קולו של אלוקים וגם לשמוע את ה' מדבר עם משה או שפוט לא לקבת אותה, כי למה שעם יקבל תורה שכתוב לגביו דברים "שקריים", חס ושלום?
אתה מאמין לכל מה שכתוב בתנ"ך? מה אם זה שקר? איך אתה יודע זה נכתב לפני יותר מ2000 שנה. גם יש נגיד מלכים א' ומלכים ב'. שניהם נכתבו על ידי אנשים שונים עם דעות שונות. מה שאומר שיכול להיות שמישהו סתם כתב מה שהוא רצה גם אם זה סתם משהו לא הגיוני כמו -אהמ- ברד לוהט מהשמיים
אנונימי
^אין שום סיבה לחשוב שזה "שקר", חס ושלום. כל נביא שמופיע בתנ"ך היה מוחזק כנביא אמת. יש קריטריונים לגבי נביאים, עיין ברמב"ם בהלכות יסודי התורה, פרקים ז וח. דרך אגב, חלוקת התנ"ך לפרקים ובין היתר חלוק ספר המלכים למלכים א' ומלכים ב' - זה "עבודה" של הנוצרים, במקור אין מקום לחלוקה הזאת.
שוב, התנ"ך נכתב לפני 2000 שנה אז אתה לא יודע אם זה נכון או לא.
אנונימי
באותו זמן היו וכיוון שזה עבר במסורת של שלם - לא מהררים אחרי המסורת כמו שלא מהרהרים אחקי כל אירוע היסטורי אחר.
תוצאה, אני לא שם על אלוהים וגם אם הוא כן היה קיים לא הייתי עושה מה שהוא רוצה
אנונימי
שואל השאלה:
מה נזכרת בשאלה עכשיו
מה נזכרת בשאלה עכשיו
אנונימי, אז אתה חוצפן (מזלזל במלכו של עולם).
אני יודע
אנונימי
אתה מזלזל באמונה שלי ומסית אנשים אחרים
אנונימי
מעכשיו, כל מי שאומר שאלוהים קיים מזלזל באמונה שלי ומעליב אותי. זה מה שאתה רוצה? זה יהיה הוגן אז. אבל אני לא מתלונן אם אתה לא מנסה להסית אנשים
אנונימי
האמת אינה קשורה לאמונה שלך, כך שאם אתה כופר בה' יתברך - אין שום סיבה שאכבד את שזה, חס ושלום, שזה הסכה לכך שאין בעיה להכחיש את בורא עולם, חס ושלום. מצוה להשפיל את הכופרים כדי שלא ימשכו אחרי הדעות הכוזבות שלהם (עיין ב"חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, הלכה ה).
בורא עולם - הוא לא רק אלוקים שלי, הוא מלך העולם...
^^אין שום עניין להיכנס עם כופר בפרטי, רק הגבתי לדברים אשר הוא כתב כדי שיבינו למה הם לא נכונים.
^ אני לא בניתי כלום, אני מציג את האמונה כפי שהיא באמת ומתנהג עם הכופרים כפי שצריך להתנהג. לא אני כתבתי את התורה. אין סמכות לאף אחד להוציא את התורה מחוץ לחוק.
תהיה בריא, אני לא התנשאתי עליך, אני הראתי מקום ב"חפץ חיים" (הלכות לשון הרע, כלל ח, הלכה ה).
^ גישה לא נכונה, את ההלכה למעשה לא מוציאים מהתנ"ך, אלא מספרי הלכה. אנחנו לא קראים.
יש הגדרות ברורות מי נקרא כופר. עיין ברמב"ם המשנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג.
^ אני מדבר על ספרי ההלכה המוסכמים שתפקידם להורות הלכה למעשה. הם לא אמורים לסתוראת התנ"ך. מי שחושב אחרת - או שהוא לא מבין את התנ"ך או שהוא לא מבין את ההלכה הכתובה באותו ספר.
תוצאה פשוט די. אנחנו לא רוצים אותך פה. איזה חצי מההודעות פה שלך.
אנונימי
אתה החלטת שאני לא עושה מה שכתוב ושאתה מבין יותר ממני, למרות שתה זה זה לא מקבל דברים מהפוסקים, אלא רק מהתנ"ך.
^^^ הבנתי שלא רוצים אותי, אז?
^^ אם אתה חולק על ההלכה כמו הקראים- אז אתה כופר, אלא אם כן אתה תינוק שנשבה...
תוצאה, מה רע בקראים? הם הרבה יותר טובים מהליטאים זה בטוח.
אני קראי גאה
אני קראי גאה
אנונימי
לא אומר, אבל אחד מהם
אנונימי
לא, זה לא משנה כרגע.
אנונימי
לאנונימי הקראי: מה זאת אומרת "מה רע בקראים?"? מי שלא מאמין בתורה שבעל פה - הוא כופר לכל דבר ואין לו חלק לעולם הבא (עיין ברמב"ם, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב וכן בהלכות תשובה, פרק ג, הלכה ח).
שואל השאלה:
וואו חאלס, הדיון נגמר מזמן. תפסיקו לריב פה.
וואו חאלס, הדיון נגמר מזמן. תפסיקו לריב פה.