13 תשובות
אני
שואל השאלה:
אפשר לשאול למה ? תמידפהבשבילכם
אפשר לשאול למה ? תמידפהבשבילכם
שואל השאלה:
מסכימה איתך שהולכים לבית ספר בשביל ללמוד . השאלה היא אם באמת לומדים בבית הספר ? כי לי זה ממש לא נראה ככה צרצר5
מסכימה איתך שהולכים לבית ספר בשביל ללמוד . השאלה היא אם באמת לומדים בבית הספר ? כי לי זה ממש לא נראה ככה צרצר5
יש דברים שאין לי ספק שהם חסרי תועלת בבית ספר, אבל בהחלט לא ניתן להגיד שכל בית הספר חסר תועלת... לא הייתי יודע לכתוב את התגובה הזו בלי בית ספר
שואל השאלה:
אתה מרגיש שבית ספר הכין אותך לחיים אתאיסט שמאלני ?
אתה מרגיש שבית ספר הכין אותך לחיים אתאיסט שמאלני ?
כן, הוא נותן הרבה ידע, כלים ומיומנויות ומעודד אינטראקציה חברתית.
יש מקומות לשיפור כמובן.
יש מקומות לשיפור כמובן.
שואל השאלה:
אני כבר סיימתי בית ספר מזמן . זה לצורך מחזה שאני כותבת . ולא זה לא רק בבית ספר שאני למדתי . אני עברתי 8 בתי ספר בחיים שלי וכל בתי הספר האלו לא עזרו לי בכתום להיפך אני מרגישה שביזיבתי 13 שנים מהחיים שלי במקום לנסות ולהתפתח . כנראה שהיה לך מזל ונפלת על בית ספר טוב . הטענה שלי היא לא על בתי הספר . היא על השיטה של מערכת החינוך .
אני כבר סיימתי בית ספר מזמן . זה לצורך מחזה שאני כותבת . ולא זה לא רק בבית ספר שאני למדתי . אני עברתי 8 בתי ספר בחיים שלי וכל בתי הספר האלו לא עזרו לי בכתום להיפך אני מרגישה שביזיבתי 13 שנים מהחיים שלי במקום לנסות ולהתפתח . כנראה שהיה לך מזל ונפלת על בית ספר טוב . הטענה שלי היא לא על בתי הספר . היא על השיטה של מערכת החינוך .
שואל השאלה:
איזה כלים וידע בדיוק ?
איזה כלים וידע בדיוק ?
ידע- ידע בהיסטוריה, במתמטיקה, במדעים, בגיאוגרפיה, באזרחות, באנגלית ועוד...
כלים- חינוך ומשמעת, כיצד לגשת לבעיות, ניהול זמן...
כלים- חינוך ומשמעת, כיצד לגשת לבעיות, ניהול זמן...
שואל השאלה:
כמה אתה באמת יודע ומכיר את ההיסטוריה כמה אתה זוכר משיעורי מתמטיקה או מדעים. מתי בפעם האחרונה לימדו אותך לנהל זמן ??
אם תשאל את רב התלמידים בישראל . אחרי שהם יוצרים מבית הספר ומקבלים את תעודת הבגרות הם לא יודעים מה לעשות עם החיים שלהם כי ניהול זמן, ערכים , משמעת איך לגשת לבעיות. זה לא משהו שמלמדים בבית ספר . ומה שכן מלמדים ,מלמדים בשיטה טיפשית ואבסורדית לחלוטין שתכלס אף אחד לא באמת מה הוא למד בבית הספר כשהוא יוצא משם.
כמה אתה באמת יודע ומכיר את ההיסטוריה כמה אתה זוכר משיעורי מתמטיקה או מדעים. מתי בפעם האחרונה לימדו אותך לנהל זמן ??
אם תשאל את רב התלמידים בישראל . אחרי שהם יוצרים מבית הספר ומקבלים את תעודת הבגרות הם לא יודעים מה לעשות עם החיים שלהם כי ניהול זמן, ערכים , משמעת איך לגשת לבעיות. זה לא משהו שמלמדים בבית ספר . ומה שכן מלמדים ,מלמדים בשיטה טיפשית ואבסורדית לחלוטין שתכלס אף אחד לא באמת מה הוא למד בבית הספר כשהוא יוצא משם.
אני מסכים שהשיטה היא לא השיטה הכי מזמינה בעולם או הכי נחמדה, בהחלט הרבה מהדברים נשכחים ואז יוצא שבזבזת הרבה זמן...
הרבה מזה גם באשמת התלמידים שלא מנסים לשמר את הידע שהם צברו ולא רק באשמת השיטה.
אבל אי אפשר להתעלם מכל הדברים שאני כן זוכר ושלא יכולתי לחיות היום בלעדיהם.
לא מלמדים לנהל זמן, זה דבר שאתה נאלץ ללמוד בעצמך כתוצאה מהשיטה של המבחנים והעומס הלימודי.
משמעת זה גם משהו שלומדים בעצמך, עצם זה שאתה נמצא במערכת עם חוקים ומסגרות אתה מוכרח להיות ממושמע ולציית.
ערכים זה גם דבר שנוגעים בו, זה אולי יותר תלוי במחנך שמקבלים אבל כן דיברו איתנו על סובלנות, כבוד וכו'.
מה שהייתי משנה זה את חופש הבחירה, לאחר שהילד התבגר, קיבל טעימה מכל המקצועות ויש לו תמונה ברורה של מה הוא יותר מתחבר ומה פחות שתהיה לו את האפשרות לערוך את מערכת השעות שלו לפי המקצועות שהוא אוהב, פחות או יותר כמו בבית ספר דמוקרטי.
הרבה מזה גם באשמת התלמידים שלא מנסים לשמר את הידע שהם צברו ולא רק באשמת השיטה.
אבל אי אפשר להתעלם מכל הדברים שאני כן זוכר ושלא יכולתי לחיות היום בלעדיהם.
לא מלמדים לנהל זמן, זה דבר שאתה נאלץ ללמוד בעצמך כתוצאה מהשיטה של המבחנים והעומס הלימודי.
משמעת זה גם משהו שלומדים בעצמך, עצם זה שאתה נמצא במערכת עם חוקים ומסגרות אתה מוכרח להיות ממושמע ולציית.
ערכים זה גם דבר שנוגעים בו, זה אולי יותר תלוי במחנך שמקבלים אבל כן דיברו איתנו על סובלנות, כבוד וכו'.
מה שהייתי משנה זה את חופש הבחירה, לאחר שהילד התבגר, קיבל טעימה מכל המקצועות ויש לו תמונה ברורה של מה הוא יותר מתחבר ומה פחות שתהיה לו את האפשרות לערוך את מערכת השעות שלו לפי המקצועות שהוא אוהב, פחות או יותר כמו בבית ספר דמוקרטי.
חרטא, בית ספר זה רעיון טוב עם ביצוע גרוע. מה שדפוק זה מערכת החינוך
שואל השאלה:
ההוא שבצד זה בדיוק ההגדרה למערכת החינוך בישראל
ההוא שבצד זה בדיוק ההגדרה למערכת החינוך בישראל
באותו הנושא: