12 תשובות
שואל השאלה:
^^^ מי נתן לה את הזכות הזאת?
מה זה קשור לשאלה הזאת? השאלה הזאת היא סה"כ תגובה לביקורת הלא לא נורמלית (היא גם לא יכולה להיות נורמלית, כי ה' תמיד צודק) כלפי הקב"ה.
^^^ מי נתן לה את הזכות הזאת?
מה זה קשור לשאלה הזאת? השאלה הזאת היא סה"כ תגובה לביקורת הלא לא נורמלית (היא גם לא יכולה להיות נורמלית, כי ה' תמיד צודק) כלפי הקב"ה.
שואל השאלה:
מנדלבאום בלש פרטי, לא. מה שכן, הקב"ה נתן לנו מספיק הוכחות על נאמנותו אלינו. כרגע עלינו ללכת עמו באמונה...
מנדלבאום בלש פרטי, לא. מה שכן, הקב"ה נתן לנו מספיק הוכחות על נאמנותו אלינו. כרגע עלינו ללכת עמו באמונה...
שואל השאלה:
כפירה - זה דבר הכי מטומטם שיש, לא מדבר על זה כרגע. אבל אם הם פשוט מכחישים את קיומו - אז על מי הם מעבירים את ביקורת?
כפירה - זה דבר הכי מטומטם שיש, לא מדבר על זה כרגע. אבל אם הם פשוט מכחישים את קיומו - אז על מי הם מעבירים את ביקורת?
שואל השאלה:
^^למה שלא תגידי הפוך? למה את לא חושבת שהחוצפה פה זה להגיד לה' יתברך שהוא לא היה צודק במשהו, חס ושלום?
^^למה שלא תגידי הפוך? למה את לא חושבת שהחוצפה פה זה להגיד לה' יתברך שהוא לא היה צודק במשהו, חס ושלום?
שואל השאלה:
^^ החל מכל אחד מה שעבר בחיים הפרטים שלו או של אחרים ועד השואה...
^^ החל מכל אחד מה שעבר בחיים הפרטים שלו או של אחרים ועד השואה...
כי לא כולם מאמינים שה הוא כלכך מתברך כמו שאתה אומר. זאת דמות בסהכ שהיא בדיונית, קשה להגיד אמן על כל דבר שהוא אומר בלי להיות בטוחים שהוא קיים ורותה בטובתנו
לדעתי הוא יכולים להיות מלאך כמו שהוא יכול להיות שטן
לדעתי הוא יכולים להיות מלאך כמו שהוא יכול להיות שטן
אנונימית
שואל השאלה:
^זה ממש לא ככה, חס ושלום. ה' הוא אבי של כל המציאות. מי שטוען שהוא לא בטח שהוא קיים, חס ושלום - זה אשמתו בלבד שלא למד את כל ההוכחות על קיומו. העולם עצמו מעיד ען יוצרו. הרי שלא נורמלי שהדברים שנוצרים במקרה- יראו את הסדר ויצא משהו שנראה מתוכנן, נכון?
^זה ממש לא ככה, חס ושלום. ה' הוא אבי של כל המציאות. מי שטוען שהוא לא בטח שהוא קיים, חס ושלום - זה אשמתו בלבד שלא למד את כל ההוכחות על קיומו. העולם עצמו מעיד ען יוצרו. הרי שלא נורמלי שהדברים שנוצרים במקרה- יראו את הסדר ויצא משהו שנראה מתוכנן, נכון?
לא. לא נכון.
אנונימית
שואל השאלה:
אם את חושבת שזה כן נורמלי (לחשוב שמדברים שנוצרים במקרה יראו סימני חכמה) - אז יש לך דמיונות, כנראה. מה אני יכול לעשות? בחירה רעה שלך.
"ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו ומן התימה בעיני איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה או גנה וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומן שטרח בחבורו והרכבתו ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו ולחשוב אותו בתכלית הסכלות וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ וכל אשר עליה מן הברואים. והוא בחכמה. תקצרנה דעות כל בשר ושכלי המדברים להשיג הויתה והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת.
ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול" (חובות הלבבות, שיר היחוד, פרק ו).
אם את חושבת שזה כן נורמלי (לחשוב שמדברים שנוצרים במקרה יראו סימני חכמה) - אז יש לך דמיונות, כנראה. מה אני יכול לעשות? בחירה רעה שלך.
"ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו ומן התימה בעיני איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה או גנה וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומן שטרח בחבורו והרכבתו ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו ולחשוב אותו בתכלית הסכלות וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ וכל אשר עליה מן הברואים. והוא בחכמה. תקצרנה דעות כל בשר ושכלי המדברים להשיג הויתה והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת.
ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול" (חובות הלבבות, שיר היחוד, פרק ו).
חחח להאשים אחרים שיש להם דמיונות, אתה קורע!
לשאלתך - אם אתה מדבר על לא מאמינים, אז הביקורת היא לא על אלוהים שמבחינתם לא קיים, אלא על כותבי הדברים שהיו בעלי ערכים מיושנים ביחס להיום. אם אתה מתכוון למאמינים, צריך לבדוק האם הם אורתודוכסים או לא, בהלכה יש הרבה שונות מהתנ"ך, ומי שלא מקבל את האורתודוכסיה לא יאמין ברוב דברי ההלכה. אם אתה מדבר על אורתודוכסים, אתה צודק לגמרי, הם פשוט צבועים, לא חדש.
לשאלתך - אם אתה מדבר על לא מאמינים, אז הביקורת היא לא על אלוהים שמבחינתם לא קיים, אלא על כותבי הדברים שהיו בעלי ערכים מיושנים ביחס להיום. אם אתה מתכוון למאמינים, צריך לבדוק האם הם אורתודוכסים או לא, בהלכה יש הרבה שונות מהתנ"ך, ומי שלא מקבל את האורתודוכסיה לא יאמין ברוב דברי ההלכה. אם אתה מדבר על אורתודוכסים, אתה צודק לגמרי, הם פשוט צבועים, לא חדש.
שואל השאלה:
זה לא אומר שזה בסדר, זה בהחלט פגם באמונה. ברור שהקב"ה יודע את מה שהוא עודה והוא לא עודה עול לאף אחד. מי שלא בסדר פה אנשים שחוטאים לקב"ה שמתנהג עם בריותיו במידת הרחם והולך איתם לפנים משורת הדין. על פי שורת הדין - על עבירה הכה קטנה היה צריך למות.
זה לא אומר שזה בסדר, זה בהחלט פגם באמונה. ברור שהקב"ה יודע את מה שהוא עודה והוא לא עודה עול לאף אחד. מי שלא בסדר פה אנשים שחוטאים לקב"ה שמתנהג עם בריותיו במידת הרחם והולך איתם לפנים משורת הדין. על פי שורת הדין - על עבירה הכה קטנה היה צריך למות.
זכותם, כמו שזכותך לשאול את השאלה הזאת.