30 תשובות
כן כי הוא לא יהודי.
מהסיבה הפשוטה- שלא נוכל להתחתן חתונה דתית ..
שואל השאלה:
מה הופך אותך ליותר יהודייה ממנו?
מה הופך אותך ליותר יהודייה ממנו?
אנונימי
מי שמתבולל יכול להיות הכול נחמד סבבה אבל יהודי הוא לא
זאת שאלה שטותית.
אני יהודיה מעצם היותי דם יהודי ושורשים יהודיים. אם הוא נולד להורים שהם לא יהודים, הוא בעצמו לא יהודי.
זה לא משנה אם הוא התגייס, זה לא משנה עד כמה הוא שר את שיר התקווה
הוא לא יהודי. אסור להתחתן עם בן אדם כזה לפי התורה אלא אם כן הוא מתגייר ואז זה סיפור אחר.
אני יהודיה מעצם היותי דם יהודי ושורשים יהודיים. אם הוא נולד להורים שהם לא יהודים, הוא בעצמו לא יהודי.
זה לא משנה אם הוא התגייס, זה לא משנה עד כמה הוא שר את שיר התקווה
הוא לא יהודי. אסור להתחתן עם בן אדם כזה לפי התורה אלא אם כן הוא מתגייר ואז זה סיפור אחר.
שואל השאלה:
סבבה אז מה ההבדל בינו לבין גר שחי כמו חילוני
סבבה אז מה ההבדל בינו לבין גר שחי כמו חילוני
אנונימי
ההבדל ביניהם שהוא גוי והוא יהודי.
מי שחילוני הוא גם יהודי, זה לא הופך אותו לגוי.
מי שחילוני הוא גם יהודי, זה לא הופך אותו לגוי.
שואל השאלה:
למה? הוקוס פוקוס? אז למה דתיים פועלים להקל את הליך הגיור למנוע התבוללות?
למה? הוקוס פוקוס? אז למה דתיים פועלים להקל את הליך הגיור למנוע התבוללות?
אנונימי
מי שמזדהה כחלק מהעם היהודי, נחשב בעיניי הרבה יהודים כחלק מהעם היהודי. אל תתיחסו לתגובות של דוסים ומאמינים.
ממיילא עמים זו המצאה.
ודתות זה שקר השקרים.
ממיילא עמים זו המצאה.
ודתות זה שקר השקרים.
במקור היהדות הולכת לפי האבא.
שינו זאת מאוחר מאוד.
שינו זאת מאוחר מאוד.
כן.
וגם את מי שהתגייר בלי לשמור מצוות אני אפסול כי גיור כזה לא החשב לפי ההלכה
וגם את מי שהתגייר בלי לשמור מצוות אני אפסול כי גיור כזה לא החשב לפי ההלכה
שואל השאלה:
winter girl (:
הוא כן. ואני דתי, אני יודע.
winter girl (:
הוא כן. ואני דתי, אני יודע.
אנונימי
אמרת שהוא לא רצה לשמור על המצוות מראש
שואל השאלה:
נכון. ובכל זאת הגיור נחשב גיור.
נכון. ובכל זאת הגיור נחשב גיור.
אנונימי
הוא לא
https://www.inn.co.il/news/news.aspx/336903
https://www.inn.co.il/news/news.aspx/336903
שואל השאלה:
אה, ש"סניקית...
ולמרות שבדרך כלל כשהרבנים לבית יוסף מחמירים במשהו אמורים לעשות קל וחומר לאחרים, יש נושאים שלא
אה, ש"סניקית...
ולמרות שבדרך כלל כשהרבנים לבית יוסף מחמירים במשהו אמורים לעשות קל וחומר לאחרים, יש נושאים שלא
אנונימי
אני לא שסניקית, רוב מוחלט של הפוסקים קבע ככה
שואל השאלה:
אם כך, 40 אחוזים מתושבי הארץ יצטרכו לעבור גיור.
שלחתי לך שיעור מפורט ומפרט
אם כך, 40 אחוזים מתושבי הארץ יצטרכו לעבור גיור.
שלחתי לך שיעור מפורט ומפרט
אנונימי
אני לא מוצאת את זה
שואל השאלה:
http://ybm.org.il/lesson?lesson=5593&format=h
http://ybm.org.il/lesson?lesson=5593&format=h
אנונימי
העניין שמבחינת היהדות יש עניין של סמכות והיררכיה. אדם שמחשיב את עצמו יהודי וכחלק מהעם אבל עדיין צריך לעבור את הגיור וזה כולל הלמידה של הדת כי על מנת ש"גר" יחשב יהודי הוא צריך לעבור את תהליך הלמידה של הכמה חודשים ושינוי ה"תפיסה" מ"גר"\"גוי" למחשבה וסגנון מחשבה של יהודי. לכן ביהדות זה מסודר ומאורגן אז מבחינת המדינה למשל וכל המוסדים הרלוונטים הוא לא יחשב יהודי כי זה בסופו של דבר צריך להיסגר גם ברמות האלה. ואז אם למשל הוא ירצה לעשות חתונה יהודית הוא לא יוכל כי הוא ליחשב יהודי ומאיפה לרב המחתן לדעת מי הוא בדיוק? בגלל זה נועד ההסדרה ברמת מוסדות המדינה על מנת להקל על כל הדברים האלה.
שואל השאלה:
.
.
אנונימי
שואל השאלה:
אדונ-יס
אממ כן טוב שיש רישומים..?
אדונ-יס
אממ כן טוב שיש רישומים..?
אנונימי
לגבי הקישורים שהבאת, לא קראתי כי אני מתקשה כרגע לקרוא אבל אם הבנתי נכון הבאת טענות להקלות נכון? - באופן כללי ביהדות פסקי הלכה משתנים בהתאם לתקופה על מנת לשמור על איזון. אבל אם אתה למשל תדבר על גיור נגיד בתקופה של ארץ ישראל הקדומה אדם שהתגייר ולא שמר מצוות לפי מה שהבנתי לא נחשב כגיור אם הוא מתעקש להיות כזה כי מעצם העובדה שעל הרבה מצוות שהוא עובר עליהם יש עונש חמור וכאלה שאין הוא נחשב אז "חמאס" - אדם שמזיק. אז לגבי הסטנדרטים היום למשל במדינה חילונית שזה קשה יותר אני מניח שיצרו הקלות מסוימות על מנת להתאים אותם לרוח התקופה כי רבנים מודעים לכל הפיתויים שאורף החיים החילוני מעיד וכנראה הם חושבים שבגלל שאין "מרכז כובד" דתי במדינה קשה לבקש ממתגיירים ציוות "מלא" למרות שאמורים - זה מה שאמור להיות. ובעתיד שהמצב ישתנה אז יחזירו את זה לציפייה מלאה מהמתגייר.
אבל אם אדם רק רואה את עצמו כיהודי אבל לא התגייר בסמכות המדינה אז איפה הוא רשום בתור יהודי? זה היה הפואנטה של השאלה שלך, לא?
שואל השאלה:
הפואנטה הייתה לסקור מסורתיים שלא מבינים שומדבר, והיא כבר הושגה...
הדיון שאתה מנסה לפתוח בו איתי לא ממש מושך אותי מאחר וכבר למדתי את הסוגיה, מצטער.
אבל כן, הבאתי את הדעות המכילות.
הפואנטה הייתה לסקור מסורתיים שלא מבינים שומדבר, והיא כבר הושגה...
הדיון שאתה מנסה לפתוח בו איתי לא ממש מושך אותי מאחר וכבר למדתי את הסוגיה, מצטער.
אבל כן, הבאתי את הדעות המכילות.
אנונימי
כרגע רק את מראה שחצנות לא ברורה מה אתה מנסה להגיד פה? שאלת להגיד אדם שרק "רואה את עצמו" כיהודי. אך הוא יכול להיחשב יהודי אם הוא לא עבר תחת המוסדות שצריך?
שואל השאלה:
כדי להחשב יהודי צריך לעבור גיור כהלכה, לא התייחסתי בכלל למוסדות. לא שאלתי על המוסדות...
רציתי לבדוק מסורתיים ואיך הם מתמודדים עם שאלת ה"מה ההבדל בין מישהו שעבר את ה'הוקוס פוקוס' ההלכתי לעבור גיור לבין מישהו שלא עבר אותו", לראות בעצם למה הם קוראים גיור, זה הכל...
כדי להחשב יהודי צריך לעבור גיור כהלכה, לא התייחסתי בכלל למוסדות. לא שאלתי על המוסדות...
רציתי לבדוק מסורתיים ואיך הם מתמודדים עם שאלת ה"מה ההבדל בין מישהו שעבר את ה'הוקוס פוקוס' ההלכתי לעבור גיור לבין מישהו שלא עבר אותו", לראות בעצם למה הם קוראים גיור, זה הכל...
אנונימי
אז לא הבנתי מה הבעיה שלך אז אם אנשים שלא החשיבו אדם שלא עבר גיור כיהודי?
מה נעשה עם מה שמבורא בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן רסח, סעיף ג?
"כל ענייני הגר בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה צריך שיהיו בג' הכשרים לדון וביום (תוס' ורא"ש פ' החולץ).
מיהו דוקא לכתחלה אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' (או קרובים) (הגהות מרדכי) ובלילה אפילו לא טבל לשם גרות אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה הוי גר ומותר בישראלית חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה.
ולהרי"ף ולהרמב"ם אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה מעכב ואסור בישראלית אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן לא פסלינן ליה:"
"כל ענייני הגר בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה צריך שיהיו בג' הכשרים לדון וביום (תוס' ורא"ש פ' החולץ).
מיהו דוקא לכתחלה אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' (או קרובים) (הגהות מרדכי) ובלילה אפילו לא טבל לשם גרות אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה הוי גר ומותר בישראלית חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה.
ולהרי"ף ולהרמב"ם אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה מעכב ואסור בישראלית אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן לא פסלינן ליה:"