5 תשובות
חייבו אותך ב 470 שח. אני מנסה להבין למה...
את עובדת/חיילת במקרה?
שואל השאלה:
הקטע הוא שעבדתי בחודשים אוגוסט וספטמבר אז לא קלטתי
הקטע הוא שעבדתי בחודשים אוגוסט וספטמבר אז לא קלטתי
שואל השאלה:
סבבה תודה
סבבה תודה
מגיל 18, מחויב כל אזרח בתשלום דמי ביטוח לאומי מידי חודש.
הביטוח הלאומי שולח מידי פעם הודעות לאנשים שלא שילמו או שמסיבה כלשהי לא עודכן ששילמו דמי ביטוח לאומי (אם קיבלת את ההודעה לפני שעבר עשור או שניים, מדובר יחסית במצב אידאלי...)
אם חויבת על תקופה בה עבדת בעבודה עם תלוש שכר (עבודה מוצהרת. על פי חוק. "בלבן"), המעסיק היה אמור להפריש בעבורך דמי ביטוח לאומי. במקרה כזה עלייך לפנות לביטוח הלאומי בצירוף תלושי השכר לחודשים הנ"ל, על מנת להוכיח זאת (לכן חשוב מאוד תמיד לשמור תלושי השכר ומסמכים דומים).
אם באותה תקופה היית חיילת/מתנדבת או מועמדת לשירות ביטחון (עד גיל 21), הנך פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי מגיל 18 ועד חודשיים לאחר מועד סיום השירות. במידה וזה המקרה, עלייך לפנות לביטוח הלאומי ולערער על החוב בצירוף האישורים המתאימים (צו גיוס/חוגר/תעודת שירות/תעודת שחרור וכדומה).
הביטוח הלאומי שולח מידי פעם הודעות לאנשים שלא שילמו או שמסיבה כלשהי לא עודכן ששילמו דמי ביטוח לאומי (אם קיבלת את ההודעה לפני שעבר עשור או שניים, מדובר יחסית במצב אידאלי...)
אם חויבת על תקופה בה עבדת בעבודה עם תלוש שכר (עבודה מוצהרת. על פי חוק. "בלבן"), המעסיק היה אמור להפריש בעבורך דמי ביטוח לאומי. במקרה כזה עלייך לפנות לביטוח הלאומי בצירוף תלושי השכר לחודשים הנ"ל, על מנת להוכיח זאת (לכן חשוב מאוד תמיד לשמור תלושי השכר ומסמכים דומים).
אם באותה תקופה היית חיילת/מתנדבת או מועמדת לשירות ביטחון (עד גיל 21), הנך פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי מגיל 18 ועד חודשיים לאחר מועד סיום השירות. במידה וזה המקרה, עלייך לפנות לביטוח הלאומי ולערער על החוב בצירוף האישורים המתאימים (צו גיוס/חוגר/תעודת שירות/תעודת שחרור וכדומה).
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: