16 תשובות
בהחלט הייתי שמח אם האווירה באתר הייתה שונה בצורה כזאת שהיה אפשר באמת לקיים שיחות אמיתיות ולעומק במקום הרבה ממלחמות האגו שקורים פה .
כן.
אנונימי
הכל טוב אחי. למה אתה כזה פסימיסט? אפילו אני שמנהל פה דיונים סוערים אני אופטימי עדיין.
המצב פה טוב בגלל שיש פתיחות בין המשתמשים. יש מעט מאוד דברים שצריך לתקן.
אתה מאמין שיש בהכרח כבוד של דיון ושפה נקיה ובאמת ניסיון אמיתי להבין אחד את הצד של השני?
כן הבנתי שהיה "איחוד" ואז המבוגרים עברו למקום אחר.
אם זה כולל את זה שכולנו נדע אותו בעל פה, ברור, הייתי שמח מאוד, היה פה הרבה יותר טוב.
עזוב לדעת כרגע בעל פה - אפילו שרק יהיה. נגיע ליותר הסכמות כאן באתר מאשר הויכוחים של הראש בראש שקורים כאן הרבה.
ספר חפץ חיים עוסק בלשון הרע ורכילות ולא בעניינים אחרים, למרות שברור שהקו של מחבר הספר הוא דתי וחד משמעי, אבל נניח את זה בצד, אנחנו מדברים על הספר, בעניין הזה הויכוחים ישארו כפי שהם רק ללא לשון הרע.
ברגע שהורדת את לשון הרע - זה כבר לא יהיו ויכוחים.. זה יהיה דיונים. וסביר להניח עם הרבה הסכמה...
רק כוונה רעה ואטימות מונעים הבנה של צד אחד של הצד השני.. רק זה.
שואל השאלה:
אין אני - יש מצ"ר, האמת היא שחפץ חיים כתב יסוד להלכות האלה והוא מדברי הרמב"ם: "המספר דברים שגורמין אם נשמעו איש מפי איש, להזיק חברו בגופו או בממונו, אפילו להצר לו או להפחידו--הרי זה לשון הרע" (הלכות דעות, פרק ז, הלכה ה).
אין אני - יש מצ"ר, האמת היא שחפץ חיים כתב יסוד להלכות האלה והוא מדברי הרמב"ם: "המספר דברים שגורמין אם נשמעו איש מפי איש, להזיק חברו בגופו או בממונו, אפילו להצר לו או להפחידו--הרי זה לשון הרע" (הלכות דעות, פרק ז, הלכה ה).
שואל השאלה:
מצד השני, אם זה יקרה (שחוקי האתר יהיו בהתאם ל"חפץ חיים") יהיה ניתן לגנות פה את הכופרים ללא שום מורא שזה גם כן דבר חשוב מאוד.
מצד השני, אם זה יקרה (שחוקי האתר יהיו בהתאם ל"חפץ חיים") יהיה ניתן לגנות פה את הכופרים ללא שום מורא שזה גם כן דבר חשוב מאוד.
תוצאה את כרגע קופץ רחוק מדי. אם גם רוצים לקרב אז קודם שהאווירה פה תיהיה טובה ותאמין לי לא תצטרך בכלל לגנות אף אחד.
שואל השאלה:
אם האווירה תהיה טובה בעזרת ה' יתברך - הכל יהיה מצויין.
אם האווירה תהיה טובה בעזרת ה' יתברך - הכל יהיה מצויין.
אז זה הכל הקטע. באווירה טובה הכל נפתר. עונשים או כל דבר אחר נועד רק על מנת לאזן מצב שיצא מכלל שליטה.