33 תשובות
פשוט אנשים רוצים להאמין שיש ישות גבוהה ולהאמין שהם יכולים לקוות להתפלל וכולי הם
מאמינים שיש מישהו יותר גדול מהם בחיים האלה
כל אחד באמונתו יחיה
אפשר להפסיק לשאול שאלות בנושא? כל אחד יחליט מה שהוא רוצה כי ההודעות האלה לא תורמות לאף אחד. זה לא שעכשיו כולם לא יאמינו באלוהים רק בגלל ההודעה הזאת. אני אפילו לא קוראת אותה
צודקת אבל אנשים עדיין יאמינו בזה הם מחפשים תקווה כלשהי שהיא במקרה הזה אלוהים.. גם אם לא יהיה דת אנשים תמיד ימצאו על מה לריב
לא קראתי כי אין צורך לקרוא הכל בשביל להבין את הכוונה שלך, שכל אחד יהיה עם האמונה שלו וזהו, אין צורך להטיף או משהו כזה.
אני מאמינה באלוהים אבל לא בתנך כי לדעתי יש מישהו ששומר על...
שואל השאלה:
תותח עלית- אתה לא רואה שיש מלא גירסאות סותרות לאותם סיפורים בתנ"ך? למה? כי הם פשוט נכתבו על ידי כותבים שונים.
אנונימית
אני מכיר את התנך די טוב. לא נתקלתי בגירסאות סותרות נשמה
כל התנ"ך אלו כתבים שבני אדם חכמים כתבו על מנת להפוך את האנושות לטובה יותר ומוסרית יותר ולהציב לאדם גבולות


צודקת. כמו למשל לסקול באבנים הומואים, חילונים, כל אדם שמאונן וכו, כמו למשל להתיר פדופיליה וסחירה בנשים וילדים ועבדות.
אמונה בתורה ממש לא אמונה ללא שום הגיון, חלילה. מדובר בידיעה גמורה שהתורה היא נתונה לנו מאת ה' יתברך. נתינת התורה הייתה במעמד של כל עם ישראל וכל עם ישראל שמעו את קולו של אלוקים. זה דבר שלא היה ניתן לשכנע עם לא היה קורה באמת. זאת ההוכחה המרכזית. יש עוד המון הוכחות עקיפות לכך שהתורה מן השמים.
אגב יש לי קושיה על אשת לוט. החזקוני אומר שהיא לא נהפכה לנציב מלח אלא פירוש הפסוק שהיא ראתה מלח מאחוריה. לפי זה קשה לי למה אשתו של לוט לא הלכה יחד אתו למערה ועם בנותיו?
שואל השאלה:
אבל בפרק א' כתוב שהם נבראו שווים, וגם כתוב שהעולם נברא ביום אחד ואילו בפרק ב' כתוב שהעולם נברא בשישה ימים ועוד.. יש לזה הסברים שונים מצד מאמינים אבל אי אפשר להתווכח עם זה שהן סותרות..
אנונימית
את יכולה לצטט לי את הפסוק שהם נבראו שווים?
נראה שאת בקיאה בתנך א יש לך תשובה על אשת לוט?
שואל השאלה:
דוגמה קטנה- בראשית פרק א'- אדם וחווה נוצרו שווים וביחד, ופרק מאוחר יותר בבראשית כתוב שחווה נוצרה מצלעתו של אדם כי הוא היה לבדו.. וגם כתוב זמנים שונים לחלוטין של יצירת העולם ועוד.. ויש עוד מלא דוגמאות כאלה..
אנונימית
לגבי בריאת העולם לא נאמר במפורש בתורה תאריך. וזה מחלוקת בין ר' יהושע לר' אליעזר אם בתשרי נברא העולם או בניסן. כך שבתורה עצמה אין סתירה. וכל אחד רשאי להביא ראיות לדעתו. לגבי בראשית פרק א' אשמח לשמוע היכן ראית שהם נבראו ביחד. כי הרי חוה נבראה לאחר שנברא אדם מהצלע שלו.
אני לא מבין אותך ודאי שהתורה ניתנה בידי מי שברא את העולם וניתנה לעם ישראל. מה השאלה בכלל?
שואל השאלה:
זה לא קשור הפרטים שניתנים הם שונים וסותרים, פרשנים יגידו שגירסה אחת היא פשוטה והשנייה מפורטת ולכן ההבדלים אבל הפרטים סותרים זה את זה כך שההסבר הזה בעייתי
אנונימית
שואל השאלה:
מאות אלפיי לא הגזמת קצת? ולא אני מודעת לקיומם של עוד ספרים ביהדות אבל אין קשר בין הדברים כל דבר הוא בפני עצמו לא צריך לסבך הכל
אנונימית
שואל השאלה:
אבל אתה מתייחס להכל באופן עקיף במקום באמת לענות לי על השאלה, אתה יכול לתת לי הסבר הגיוני של חז"ל לדוגמא שנתתי?
אנונימית
שואל השאלה:
אתה עדיין לא נותן הסבר על דבר כל כך פשוט.. אני גם מאמינה בכוח עליון כלשהו אבל לא באלוהי ישראל ולא באל כזה שהוא מתנהל בצורה מאונשת. ואני גם חושבת שאם יש גירסאות שונות לאותם סיפורים לא צריך את כל הפירושים האלה של חז"ל בשביל לראות שהן סותרות אחת את השנייה.. ואוקי, נניח שיש אלוהי ישראל, אתה באמת חושב שאכפת לו אם אתה גוזר טישו לפני כניסת השבת כדי חס וחלילה לא "לעבוד" בה? אם אתה מרתיח מים, או מדליק את האור? אלוהים זה כבר עניין של אמונה אבל הקיום ההדוק והעיוור הזה של המצוות רק כי "הרב אמר" על זה אני מוחה.
אנונימית
שואל השאלה:
ולגבי התשובה האחרונה שלך- במקום אחד כתוב 6 ימים ובמקום אחר יום אחד..איך זה מתאר את השתלשלות העניינים אני לא מבינה
אנונימית
שואל השאלה:
הסבר יפה רואים שאתה אדם אינטיליגנט, אבל אני עדיין חושבת שלעשות משהו מבלי לדעת למה ורק כי ככה רבנים אומרים שאלוהים רוצה זה ללכת ראש בקיר במקום להיות אדם חושב אבל מובן לי מאיזה מקום זה בא.. בכל מקרה המשך יום נעים ואפשר גם להיות חלוקים בדיעות הכל בסדר
אנונימית
שואל השאלה:
יודעת רק בסיס לא מבינה לגבי אשת לוט..
אנונימית
שואל השאלה:
שווים:
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים: נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ, וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל הָאָרֶץ וּבְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ. וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ, זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם

לא שווים:
וַיִּצֶר ה' אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה יִּקְרָא לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ. וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת לְכָל הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל חַיַּת הַשָּׂדֶה, וּלְאָדָם לֹא מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ. וַיַּפֵּל ה' אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל הָאָדָם וַיִּישָׁן, וַיִּקַּח אַחַת מִצַּלְעֹתָיו וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר תַּחְתֶּנָּה. וַיִּבֶן ה' אֱלֹהִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח מִן הָאָדָם לְאִשָּׁה, וַיְבִאֶהָ אֶל הָאָדָם. וַיֹּאמֶר הָאָדָם: זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי, לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה זֹּאת. עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד.
אנונימית
הפירוש שהציע קודמי הוא בהחלט פירוש ראוי. זכר ונקבה בראם לא התבצע מיד בבריאת האדם אלא לאחר מכן. והפסוק מדבר על התוצאה הסופית שבסופו של דבר ברא זכר ונקבה
לגבי שאלתך בכמה ימים נברא העולם. התשובה פשוטה. ביום הראשון הקבה ברא את העולם כולל הכל רק שהכל היה מוכן באופן תיאורטי. והיה צריך הוראה מפורשת מהבורא לעמוד על מקומו ולצאת מהכח אל הפועל.
וכך כתב רש"י פרק א פסוק י' וזה לשונו: מיום ראשון נבראו המאורות, וביום רביעי צוה עליהם להתלות ברקיע, וכן כל תולדות שמים וארץ נבראו ביום ראשון, וכל אחד ואחד נקבע ביום שנגזר עליו, הוא שכתוב את השמים, לרבות תולדותיהם, ואת הארץ, לרבות תולדותיה. עד כאן.
זאת אומרת שכל הבריאה נבראה ביום הראשון עם הכח הפנימי רק יצאו לפועל בכיום אחר בבריאה.
שואל השאלה:
תודה
אנונימית
שואל השאלה:
אין ספק שהתנ"ך הוא מאוד חכם וניתן ללמוד ממנו המון דברים, אבל אני לא חושבת שזה הגיוני שאלוהים כתב אותו ומסתכל על כל מה שאנשים עושים וזה נראלי תמים קצת לחשוב ככה אבל איש באמונתו יחיה לא מזלזלת כמובן באף אחד בגלל אמונה.
אנונימית
אוקיי אהבתי את השאלה שלך. רואים שאת חכמה ואת יודעת לעיין בפסוקים. אני מציע לעיין במפרשי התורה. בכל אופן יש דעה בחז"ל שאדם וחוה היו בהתחלה בתוך גוף אחד ולאחר מכן ה' הפריד אותם וברא את חוה באופן נפרד מהצלע של אדם הראשון. לפי הסבר זה אין סתירה בין שני הפסוקים. אך אני מאוד שמח שהעלית את השאלה אני ישתדל לבדוק את הענין שאלה מצויינת.
תיקון יש בשבת 39 מלאכות לא 24
יש כזה הסבר שהתורה דיברה בשפה המובנת לאדם לפי המושגים שלו.
כל אחד איך שהוא חונך ...לדוגמא, אם את חונכת במשפחה חילונית אז סביר להניח שאת גם חושבת שבת ואמונה זה שטויות ...אני לדוגמא לא דתייה אבל עדיין שומרת את המסורת היהודית ומאמינה בה' . כל אחד איך שהוא חונך...
שואל השאלה:
אבל מה אתם אומרים על זה שכל התנ"ך מתואר מנקודת מבט של אדם בכך שהוא מתאר את כדור הארץ כמרכז העולם, את הירח ככוכב מרכזי, ואת כל הכוכבים קטנים- כפי שאדם שלא היו לו אמצעי חקר משוכללים באותה התקופה ראה את העולם ולא כפי שאלוהים רואה את העולם.. כל סיפור הבריאה מדבר בעיקר על כדור הארץ ואם זה היה אלוהים שכתב אותו למה שהוא יתאר את העולם דרך נקודת מבט אנושית במקום באמת לתאר אותו כפי שהוא?
אנונימית