3 תשובות
חשוב לדעת מדוע הילד לא רוצה ללמוד (בן כמה הוא?). לדוגמה, אם יש לילד לקוייות למידה וקשה לו הלימודים - זו סיבה טובה שהוא לא ירצה ללמוד. או אם יש לו קשיים חברתיים בביה"ס או שיש בעיות ביחסים עם המורים. רק כאשר מגלים את הסיבה לאי הרצון ללמוד - אפשר לטפל בכך.
דבר אחד הוא ברור - מתנות וכסף על ציונים בכלל לא עוזרים. אולי לזמן קצר, אך אחר כך הילד יעלה את המחיר.
גם לחצים שההורים יפעילו עליו, עונשים, איומים וכו' - לא עוזרים.
דבר אחד הוא ברור - מתנות וכסף על ציונים בכלל לא עוזרים. אולי לזמן קצר, אך אחר כך הילד יעלה את המחיר.
גם לחצים שההורים יפעילו עליו, עונשים, איומים וכו' - לא עוזרים.
מהות האדם היא סקרנותו. זה מה שמייחד אותנו -זה מי שאנחנו. זאת הסיבה שהגענו אל הירח, שיש לנו חשמל בבית, ושאנחנו אוכלים מהמקרר ולא צדים עדיין..
כל ילד עובר את תקופת ה״למה״, הוא מסתקרן בלי סוף. התקופה נגמרת כי הוא לא מקבל לגיטימציה מתאימה להמשיך.
אין דבר כזה ילד שלא רוצה ללמוד. יש ילד שחסמו לו את הפורטים האלה. אל תחפש מה קורה איתו, מה לא בסדר אצלו. חפש מה קורה בסביבה הישירה שלו. מה/מי/איך הוא מושפע ממנה לרעה. מה בהתנהלות שלך/אישתך/מורתו/חבריו חוסם אותו מלמידה.
להכריח אותו ללמוד לדוגמה, בטוח יביא לתוצאות הפוכות. הוא ישנא את הלימוד.. גם אם הוא יסיים את השיעורים ויעבור את המבחנים, בטווח הרחוק הוא יברח כל פעם שיצטרך ללמוד משהו וחבל.
נסה בדרך הנכונה לו, ווודאי תיווכח שהוא בעל יכולת ורצון מולד ללימוד..
כל ילד עובר את תקופת ה״למה״, הוא מסתקרן בלי סוף. התקופה נגמרת כי הוא לא מקבל לגיטימציה מתאימה להמשיך.
אין דבר כזה ילד שלא רוצה ללמוד. יש ילד שחסמו לו את הפורטים האלה. אל תחפש מה קורה איתו, מה לא בסדר אצלו. חפש מה קורה בסביבה הישירה שלו. מה/מי/איך הוא מושפע ממנה לרעה. מה בהתנהלות שלך/אישתך/מורתו/חבריו חוסם אותו מלמידה.
להכריח אותו ללמוד לדוגמה, בטוח יביא לתוצאות הפוכות. הוא ישנא את הלימוד.. גם אם הוא יסיים את השיעורים ויעבור את המבחנים, בטווח הרחוק הוא יברח כל פעם שיצטרך ללמוד משהו וחבל.
נסה בדרך הנכונה לו, ווודאי תיווכח שהוא בעל יכולת ורצון מולד ללימוד..
אלוהים
יש לי תלמיד בשיעור פרטי
ילד חכם, עם קליטה מהירה וזיכרון פנומנלי
ופשוט "לא בא לו" ללמוד אנגלית. בשאר המקצועות הוא תלמיד טוב, אבל זה מקצוע שפשוט "לא מתחשק" ו"לא רוצה". הבאתי איתי משחקים, ספרים צבועניים, משחקי מחשב וכדומה ללימוד השפה.
הוא באמת מתלהב אבל גם מאבד חשק ליתים קרובות.
אני נותנת לו יעדים קצרים לפתרונות והרבה מאוד משוב חיובי.
ההורים אומרים שהוא מפונק מאוד בגלל מחלה קשה שהיתה לו בילדותו, ובגללה זכה לפינוק.
בתור מורה, לי לא אכפת מה הסיבה שאין לו חשק ללמוד אנגלית. לא אכפת לי אם הוא שנא את המורה בכיתה או אם הוא מפונק או אם יש לו טראומת ילדות שקשורה לאנגלית. אני מורה, לא פסיכולוגית.
אני רוצה לדעת איך אני מתגברת על ה"לא בא לי" ומקדמת אותו. לא ככ משנה לי ה"למה" כמו שמשנה לי ה"איך נתקדם מכאן".
בפרטי, אני יכולה להיות איתו אחד-על-אחת ולתת את מלוא תשומת ליבי. בכיתה, זו כבר בעיה כשיש כמה כאלה..
אודה לעזרתכם
ילד חכם, עם קליטה מהירה וזיכרון פנומנלי
ופשוט "לא בא לו" ללמוד אנגלית. בשאר המקצועות הוא תלמיד טוב, אבל זה מקצוע שפשוט "לא מתחשק" ו"לא רוצה". הבאתי איתי משחקים, ספרים צבועניים, משחקי מחשב וכדומה ללימוד השפה.
הוא באמת מתלהב אבל גם מאבד חשק ליתים קרובות.
אני נותנת לו יעדים קצרים לפתרונות והרבה מאוד משוב חיובי.
ההורים אומרים שהוא מפונק מאוד בגלל מחלה קשה שהיתה לו בילדותו, ובגללה זכה לפינוק.
בתור מורה, לי לא אכפת מה הסיבה שאין לו חשק ללמוד אנגלית. לא אכפת לי אם הוא שנא את המורה בכיתה או אם הוא מפונק או אם יש לו טראומת ילדות שקשורה לאנגלית. אני מורה, לא פסיכולוגית.
אני רוצה לדעת איך אני מתגברת על ה"לא בא לי" ומקדמת אותו. לא ככ משנה לי ה"למה" כמו שמשנה לי ה"איך נתקדם מכאן".
בפרטי, אני יכולה להיות איתו אחד-על-אחת ולתת את מלוא תשומת ליבי. בכיתה, זו כבר בעיה כשיש כמה כאלה..
אודה לעזרתכם
אנגלית