34 תשובות
כן!!
כן זה בפועל גם הבסיס לעולם הבא רק עם עשית את המשימה אתה יכול להיכנס לעולם הבא
אלוהים לא קיים
אני מאמינה שלחלק מהאנשים יש ייעוד ושלחלק מאנשים אין והם מעבירים את חייהם בחוסר מעש ובחוסר שקט. כבר ראיתי דברים כאלה
שואל השאלה:
^או שהם פשוט לא מחפשים אותו מספיק
אולי.
לא מתנשא כי אני חושבת שלי עצמי אין מטרה. יש אנשים כאלה
אלים בתכלס לא באמת קיימים אז..
המשימה שלי בחיים היא לצייר?
אחלה משימה, לא תורם שום דבר לעולם
שואל השאלה:
זה אתה החלטת על דעת עצמך שזאת המשימה שלך^
אז תאשים רק את עצמך
אני סתם מיותר אם ככה
ואן גוך התפרסם אחרי שהוא מת, אז... אני בספק
שואל השאלה:
אתה אומר שאתה סתם מיותר סתם ללא בסיס, כי צאנס גדול שיש לך משימה רצינית שאתה בכלל לא מחפש, וחבל
שואל השאלה:
חוץ מזה גם אני צייר, מאוד טוב בזה, לא חשבתי לרגע שזאת המשימה שלי בחיים
בהחלט כן. המטרה שלנו בעולם הזה זה לעבוד את ה' יתברך. עיין ב"מסילת ישרים", פרק א.
שואל השאלה:
^"לעבוד את אלוהים" אמרת.
מה זה לעבוד את אלוהים אתה מוכן להסביר לי?
שואל השאלה , תוצאה הוא חרדי ליטאי פנאט (קיצוני)
הוא חי בעולם אחר.
לא חייבים לעבוד אף אחד.
שואל השאלה:
זה לגמריי סבבה, אבל אני בתור אחד שלא נולד לחברה חרדית אשמח לדעת מה הקריטריונים בשביל להגדיר בנאדם עובד אלוהים,
חוץ מזה שאלוהים אמור להיות אבא אוהב מפרספקטיבה מסויימת, ופשוט להגיד שכל המטרה שלנו לעבוד אותו קצת לא מסתדר אצלי בראש, אלוהים לא ברא אותנו להיות עבדים
מו~, מז זאת אומרת? ללמודת את תורתו ולשמור את מצוותיו.
הצייר של סטיפס, זה שאני חרדי ליטאי קיצוני - זה לא אומר שאני המצאתי שהמטרה שלנו בעולם הזה היא לעבוד א ה' יתברך. מה זה "לא חייבים"? זה פשוט להיות כפוי טובה לא לעבוד את מי ברא אותך לטובתך על מנת להיטיב לך כדי שתתעמג עליו יתברך ונותן לך בעולם הזה את הכל. אני סה"כ אומר את מה שהקב"ה מסר לנו בתורתו.
שואל השאלה, אני שמח שאתה פתוח לשמוע את האמת. אני אגלה לך את הסוד: גם אני לא נולדתי בתוך החברה חרדית ואפילו לא בחברה דתי, אבל בתור אחד שתמיד אהב את האמת - שהכרתי אותה הלכתי אחריה. מה שואל מהי הגדרה של "עובד אלוקים"? הגמרא בחגיגה נותנת לזה תשובה: זה לעשות מעבר ממה שכולם עושים: "מאי דכתיב (מלאכי ג) "ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע בין עובד אלהים לאשר לא עבדו"? - היינו "צדיק" - היינו "עובד אלהים"' היינו "רשע" - היינו "אשר לא עבדו". א"ל: "עבדו ולא עבדו תרוייהו צדיקי גמורי נינהו ואינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד". א"ל: "ומשום חד זימנא קרי ליה "לא עבדו"?". א"ל: "אין, צא ולמד משוק של חמרין עשרה פרסי בזוזא חד עשר פרסי בתרי זוזי" (חגיגה ט אמוד ב).
הסבר: בזמנם הייתה רגילות ללמוד פרק במסכת 100 פעמים, לכן מי שהיה לומד אותו 100 פעם - זה לא נקרא שהוא "עובד אלוקים", למרות שהוא כן נקרא "צדיק". מי שהוא "עובד אלוקים" - עושה מעבר מזה ולומד את פרקו לפחות עוד פעם אחד. שבר הי הי שאל את הלל האם זה הגיוני לקרוא למי שלא למד את פרק ו עוד פעם אחד "לא עובד אלוקים"? הלל ענה לו שכן, שכן בוא וראה משוק של חמרים (אלה שרוכבים על החמור ומסיעים עליו את האנשים): מי שנוסע 10 פרסאות - עולה זוז אחד ו-11 - 2 זוזים. בימינו אפשר להשות את זה לתחנת אוטוסוס, שמתחנה נוספת כרטיס הנסיעה עולה יותר כסף.
תראה תוצאה, אני מאוד לא רוצה להיות כמוך, אני אדם בזכות עצמי, אני שם קצוץ על החברה שמסביב, לא מעניין אותי כלום, אני לא חייב לאף אחד כלום, המשימה שלי היא לשתוק ולחייך, זוהר ארגוב ז"ל אמר בשירו:" בני אדם נולדו לשתוק ולחייך.."
אינני יודע מה מטרתי בעולם, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע... אז... לא אכפת לי
הצייר של סטיפס, מי שלא יודע - אמור לברר כמו שכתוב שם ממש בתחילת פרק א, בספר "מסילת ישרים": "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו וּלְמַה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו."
שואל השאלה:
את כל החצי הראשון הבנתי ומאוד אהבתי, את החצי השני היה קשה לי להבין משהו
בהצלחה! הספר לפניך. כל יהודי צריך לקרוא אותו. ספר מוסר בסיסי.
שואל השאלה:
תשמע אני לא יודע אם ככה סתם לבד אני אקרא, אבל בסיפורים שהיו מקריאים תנ"ך הייתי מקשיב ממש טוב
יש ישעיורים של רבנים שמסבירים את הספר. ממליץ על הרב אמנון יצחק שליט"א, שהוא בין הרבנים הכשרים שבדורנו (שאינו אוכל נבילות וטריפות) ואחד מגדולי הדור.
https://www.youtube.com/watch?v=zynvjkd02ky
שואל השאלה:
נהדר, תודה אצפה בהם
לא !
אנונימית
לא! אני אתאיסטית ואנטי-תאיסטית, ועדיין יש לי מליוני משימות ומרגישה אחראית לכל העולם. וסובלת בטירוף כשאחר סובל...
ומרגישה מחוייבת למליוני מטרות (בעוד נניח למאמינות/ים שאני מכירה לא אכפת מכלום....פחות או יותר).
המטרה העיקרית שלי היא צדק. להוציא את האמת החוצה.
אנונימית
אנונית, להוציא את האמת החוצה - זה להיות בעד התורה, כי התורה היא אמת, כמו שנאמר "צִדְקָתְךָ צֶדֶק לְעוֹלָם וְתוֹרָתְךָ אֱמֶת" (תהלים קיט, קמב) וכן נאמר "וְעַל הַר סִינַי יָרַדְתָּ, וְדַבֵּר עִמָּהֶם מִשָּׁמָיִם; וַתִּתֵּן לָהֶם מִשְׁפָּטִים יְשָׁרִים, וְתוֹרוֹת אֱמֶת--חֻקִּים וּמִצְוֹת, טוֹבִים" (נחמיה ט, יג) וכן בברכות התורה אנחנו מודים לקב"ה על כך שנתן לנו תורת אמת.