23 תשובות
נראלי
כן לפי האמא
כן.
לפי היהדות כן.
לפי היהדות
במקור זה היה לפי האבא. כל הדת הזו פטריארכלית בצורה קיצונית בטירוף, אבל יהדות נקבעת לפי האם בגלל שינויים שחז"ל יצרו. עם קטן יחסית, הרבה אונס... ( יהודים שאנסו גויות וגם גויים שאנסו יהודיות) וזה מה שהוחלט.
אנונימית
כן
שואל השאלה:
אנונימית אבל עכשיו לפי האמא?
אנונימית אבל עכשיו לפי האמא?
אנונימית
בהחלט כן, חז"ל לא עשו שום שינוי, התורה היא קוראת לבן הנולד ליהודיה מן הגוי "בנך": "כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי" (דברים ז, ד), כלומר הגוי יסיר את "בנך" מעבודת ה' יתברך,אבל על המקרה הפוך לא כתב בתורה "כי תסיר את בנך מאחרי", כלומר שהגויה תסיר את הבן (הנולד מן היהודי) מאחורי ה' יתברך. למה לא? היא לא יהודי בכלל. עיינו בפירוש רש"י על הפסוק שהבאתי ובגמרא ביבמות כג עמוד א וכן בקידושין סח עמוד ב.
זה לא מהאמא. האיסור זה לשני המינים באופן מפורש. אנשים שקוראים את הפסוק שתוצאה הביא לא קוראים אותו נכון כי זה מדבר על הבן שהתחתן עם גויה . מה שאומר שהאיסור הוא במפורש ל2 המינים להתחתן עם גוים. תיהי בטוחה שגם אם את חושבת שבגלל שיהיה לך הסכמה של אנשים כאן או אחרים לגבי העניין אם אמא יהודיה אז ילד יהודי כשיגיע משיח כל מה שהם אמרו לך לא ישנה כלום כי המשיח יקבע ולא הם.
אדונ-יס, אין קשר. ברור שהאיסור להתחתן חל שני המינים, אבל השאלה נשאלה כאן היא האם היהדות של הבן נקבעת על פי האמא התשובה היא "כן". מה זה "לא קוראים אותו נכון"? זה גמרא מפורשת (ביבמות כג עמוד א ובקידושין סח עמוב ) מסבירה את הפסוק אכמו שכתבתי כאן. אין לאף אחד רשות לחלוק על התלמוד. שיבוא המשיח - הוא לא ישנה את ההלכה הפסוקה, תהיה בטו בזה. למה? כי התורה לא תשתנה בשום זמן, חס ושלום.
כשהמשיח יגיע מה שיקבע מן הסתם זה המשיח ולא רבנים נכון? אלא אם אתה שם רבנים מעל המשיח - זה מה שאתה עושה תוצאה?
דבר שני רשום באופן מפורש "את בתו לא תתן ל'בינך' , כי יסיר את 'בינך' מאחרי"
לא הסברת למה כתוב פעמיים בינך במשפט הזה.
אתה כל כך בטוח בעצמך מאה אחוז שאתה מוכן לסכן את העתיד של יהודיה שאז בגלל מסקנה כזאת תצא עם גוי כי היא תחשוב שהכל טוב יפה ואתה תיהיה האחראי לזה שהיא לקחה את הסיכון הזה ואז יצאה מהעם שלנו? תיהיה בטוח שאתה מוכן לקחת את הסיכון הזה כי מעבר לפגוע בה זה אולי גם יפגע בך בתור אדם שעודד מישהי לעשות מעשה שנוגד את התורה .
דבר שני רשום באופן מפורש "את בתו לא תתן ל'בינך' , כי יסיר את 'בינך' מאחרי"
לא הסברת למה כתוב פעמיים בינך במשפט הזה.
אתה כל כך בטוח בעצמך מאה אחוז שאתה מוכן לסכן את העתיד של יהודיה שאז בגלל מסקנה כזאת תצא עם גוי כי היא תחשוב שהכל טוב יפה ואתה תיהיה האחראי לזה שהיא לקחה את הסיכון הזה ואז יצאה מהעם שלנו? תיהיה בטוח שאתה מוכן לקחת את הסיכון הזה כי מעבר לפגוע בה זה אולי גם יפגע בך בתור אדם שעודד מישהי לעשות מעשה שנוגד את התורה .
תפקידו של המשיח זה לכוף את כל ישראל לקיים את התורה, לא לשנות אותה. לגבי הפרשנות שלך - אין טעם לדון. אף אחד לא אמר שזה "טוב ויפה" לצאת עם גוי, כי ברור שהתורה אסרה להתחתן לשני המינים. אני לא מעודד את אף אחד לעשות שום מעשה נגד התורה, אני רק עניתי על מה ששאלו אותי (האם הילד של אמא יהודיה וגוי הוא יהודי - התשובה היא "כן"). לעומת זאת, אתה תתן את הדין על הכפירה שלך בתורה שבעל פה.
תוצאה - התפקיד של המשיח יהיה לאכוף את חוקי ישראל - ואם הוא יגיד שרבנים מסוימים טעו בפסקי הלכה מסוימים מי שיהיה צודק זה המשיח. לא הרבנים. שים לב איפה הנאמנות שלך נמצאת - עם המשיח ותורת ה' או בני אדם רבנים. תבדיל.
אתה עדיין לא אמרת איפה בדיוק במשפט הזה כתוב שהמשפט הזה אומר שאמא יהודיה ילד יהודי.
אני הראתי לכולם שהמשפט אומר שהבן ("בינך) שיתחתן עם גויה החתונה הזאת תסיר אותו מאלוהים בגלל שאולי היא תשפיע על האמונה שלו. או המשפחה שלה. שים לב אתה רק יודע להגיד "ההלכה קובעת". גם אם היא קובעת ונכונה תסביר ממנה ואל רק תצטט הלכה. תראה שאתה מבין גם את ההלכה לעומק כי מדובר כאן על העתיד של אנשים בהווה ובעתיד. זה נושא רציני.
אתה עדיין לא אמרת איפה בדיוק במשפט הזה כתוב שהמשפט הזה אומר שאמא יהודיה ילד יהודי.
אני הראתי לכולם שהמשפט אומר שהבן ("בינך) שיתחתן עם גויה החתונה הזאת תסיר אותו מאלוהים בגלל שאולי היא תשפיע על האמונה שלו. או המשפחה שלה. שים לב אתה רק יודע להגיד "ההלכה קובעת". גם אם היא קובעת ונכונה תסביר ממנה ואל רק תצטט הלכה. תראה שאתה מבין גם את ההלכה לעומק כי מדובר כאן על העתיד של אנשים בהווה ובעתיד. זה נושא רציני.
גם אם יה.ה (אסור לכתוב בסטיפס) ירד מהשמיים ויגיד ל"תוצאה" שהאמונות שלו שגויות, הוא ימשיך לדבוק בדברי בשר ודם - חז"ל, שטעו והטעו באינסוף דברים.
אנונימית
אני מכבד את האמונות והדעות שיש לבני אדם. אם רק יסבירו לי למה הם חושבים ככה ואראה בזה הגיון מלא לא רק שאבין - גם אתחיל לחשוב ככה גם. אני מזמין את תוצאה או כל אחד אחר להסביר לי למה הפסוק אומר את מה שהם הסיקו שהוא אומר ואחשוב כמוהם. עד אז אני חייב להמשיך לחשוב מה שאני רואה.
אדונ-יס, מה זה "טעו"? זה חלק המתורה שבעל פה? חז"ל - זה לא סתם רבנים שהיו בדורם (שרבנים, בהחלט, יכולים לטעות) , אלא נציגים של התורה שבעל פה. אפילו לאמוראים (חכמי הגמרא) אין רשות לחלוק על התנאים (לכמי המשנה), אלא רק להכריע כדברי מי ההלכה למעשה, אבל לא לפסול את הדעה של תבנא האחר, אלא רק לומר שהיא לא ההלכה למעשה, למרות שאותה דעה גם היא דברי אלוקים חיים". באותה מידה, גם הפוסקים הראשונים אינם יכולים לחלוק על הגמרא ואמוראים, אלא רק להכריע דברי איזה אמורא ההלכה למעשה, אבל לא לפסול את הדעה שהיא לא ההלכה למעשה, לדעתם, אלא רק לומר שהיא לא ההלכה למעשה, למרות שגם היא דברי אלוקים חיים. באותה מידה גם הפוסקים האחרונים אינם יכולים לחלוק על הפוסקים הראשונים, אלא רק להכריע כדברי איזה ראשון ההלכה למעשה, אבל לא לפסול את הדעה של ראשון אחר, אאל רק לומר שדבריו אינם הלכה למעשה, אלא דברי ראשון אחר, למרות שגם הדעה שהיא לא ההלכה למעשה - גם היא דברי אלוקים חיים. אחרי כל זה אתה מבין עד כמה רחוק אתה חלקת שאתה חולק על רבי שמעון בן יוחי שכתב את ספר הזוהר?
תוצאה - אתה ממשיך להגיד לי "הרב הזה והזה (או במילים אחרות - מקר הסמכות הזה והזה) אמר, לכן זה אמת" אני אומר סבבה. מכבד.
אבל הנה המשפט שאומר "ובתו לא לקחת ל'בינך' ,כי יסיר את 'בינך' מאחרי".
ואז אני חושב על המשפט ואומר - על מה המשפט מדבר? חתונה. מה המשפט אומר? לא לקחת לבן שלך אישה גויה כי יסיר את הבן שלך מאחרי. אז אני אומר לך - תסביר לי את העניין. אתה עונה לי "הרב אמר".
אבל הנה המשפט שאומר "ובתו לא לקחת ל'בינך' ,כי יסיר את 'בינך' מאחרי".
ואז אני חושב על המשפט ואומר - על מה המשפט מדבר? חתונה. מה המשפט אומר? לא לקחת לבן שלך אישה גויה כי יסיר את הבן שלך מאחרי. אז אני אומר לך - תסביר לי את העניין. אתה עונה לי "הרב אמר".
והנה דוגמא - האבא מוסלמי - הם מוכנים להשתמש בכוח בתור פיתרון ראשון מאוד מהר. האמא יהודיה האבא המוסלמי. האמא מנסה לגדל את הילד כיהודי. אבל האבא רוצה כמוסלמי. נמאס לו ממה שאשתו מנסה לעשות מה עושה? מכה אותה. היא מחליטה לברוח. הוא מחליט שהילד נשאר איתו. מגייס את כל הכפר מקסימום בורח לשטחים או איזור נידח. הילד גדל תחת ההוראות של האבא שלו. עדיין יהודי? אבל גדל וקורא לעצמו מוסלמי.
ועם אבא נוצרי - האבא רוצה שיגדל כנוצרי. או במקסימום - שיחגוג את התרבות הנוצרית. אז הוא חוגג כריסמס עם הילד שזה כפירה ועבודת אלילות - הילד עדיין יהודי? תחשוב שניה.
ועם אבא נוצרי - האבא רוצה שיגדל כנוצרי. או במקסימום - שיחגוג את התרבות הנוצרית. אז הוא חוגג כריסמס עם הילד שזה כפירה ועבודת אלילות - הילד עדיין יהודי? תחשוב שניה.
אנונימית, חז"ל וודאי שלא טעו, די דבריהם דברי אלוקים חכמים. אם את לא מבינה את דבריהם - זה רק בגלל שמקוצר דעתך לא ירדת לסוף דעתם. וכן, אני אגיד לך עוד כלל, התורה "לא בשמים היא" (דברים ל, יב) ותלמדי את הסיפור על תנורו של עכנאי (בבא מציעא נט ע"ב) ששם יצאתה בת קול ואמרה "מה לכם אצל ר"א שהלכה כמותו בכ"מ?". ואת יודע למה? כיוון שכבר ניתנה תורה בהר סיני ולא תהיה תורה אחרת מאת ה' יתברך, אז כל העניין של הבת קול בסיפור עם רבבי אליעזר זה היה רק בשביל הנסיון שהחכמים עמדו בו, כמובן.
אדונ-יס, אם אתה לא מבין ש"כי יסיר" זה הולך על הגוי שיסיר - מה אני יכול לעשות לך? אתה מבין את מה שרשב"י לא הבין?!
הגוי שהסיר את מי?
את 'בינך' שהתחתן עם הגויה. אז האזהרה הזאת היא מה? אזהרה מכך שאם 'בינך' יתחתן עם גויה עלולים להשפיע על 'בינך' בנישואין כאלה ואז הוא עלול לסטות מדרך הישר. אתה לא מבין שאתה כרגע אז אומר מה שאני אומר כי זה מדבר על 'בינך' שהתחתן עם גויה שהוא נושא ההאזהרה?
את 'בינך' שהתחתן עם הגויה. אז האזהרה הזאת היא מה? אזהרה מכך שאם 'בינך' יתחתן עם גויה עלולים להשפיע על 'בינך' בנישואין כאלה ואז הוא עלול לסטות מדרך הישר. אתה לא מבין שאתה כרגע אז אומר מה שאני אומר כי זה מדבר על 'בינך' שהתחתן עם גויה שהוא נושא ההאזהרה?