111 תשובות
אלוהים נתן לנו את הבחירה החופשית..
נגיד והוא באמת קיים.
ולמה הוא ברא אנשים שיתפללו אליו? מה זה נותן לו? ולמה הוא ברא אנשים בכלל?
נגיד והוא קיים
הוא נותן לאנשים את החופש לבחור לעשות מה שבא להם
אנחנו מבחן לציידיקים
הוא לא ברא את האתאיסטים.
לפי מה שמסופר בתנ"ך, הוא ברא את אדם וחוה, משם, כאשר המדע התפתח וקמו יותר ויותר מדענים שחקרו את הנושא, הגיעה גם הדעה של האתאיסטים, שאלוהים אינו קיים.
ואני עונה על זה בתור אתאיסטית.

וגם, הוא נתן חופש בחירה, לא רואה מה הבעיה לתת לכולם להאמין במה שהם רק רוצים (כולל מפלצת הפסטה המעופפת).
שיהיה מעניין
הוא לא קיים ח
חופש בחירה למי שמאמין יהיה טוב ולמי שלא רע(: (אחרי המוות)
הוא לא ברא הם בחרו להיות ככה
אויש, רע אחרי המוות.. יאכלו אותי בשמיים כן..
אל תאמיני כל החיים שלך אחרי המוות אין לך בררה
אני חייה כרגע, אחרי המוות נראה כבר
זה דפוק להלל משהו ללא הוכחת קיום כל החיים רק במטרה שאחכ אחרי המוות אני לא אסבול, אתה יודע מה יש אחרי המוות? אין אפילו הוכחה שאלוהים קיים
אלוקים לא עשה מאף אחד אתאיסט, יש חופש הבחירה. מה שכן, הבעל שם טוב זיע"א יש לו הסבר מה אפשר ללמוד מהכפירה: אם יש עני שזקוק לצדקה - תתנהג כמו אתאיסט, כלומר דמיין ש"אין אלוקים" (חס ושלום, בטח שיש) שיעזור לו, ולכן עליך לעזור לו בעצמך.
אני עובר באדום אחרי שידרסו אותי נראה כבר
תוצאה זה היה קצת מיותר לומר את זה באתר כזה
ז"א שאלוהים הקיים רוצה שאתה תתנהג כמו אתאיסט ותעזור לאדם עני במצוקה? ^^^^
זה לא הוא ברא אם לא היה אטאיסטים אז לא היינו יודעים מזה ולא היינו מוציאים את האיזון בעולם אם כולם היו מאמינים באלוהים לא היה הבנה מה יקרה אם לא יאמינו לא היה איזון כל אחד הולך לפי האמונה והרצון שלו והדרך לאמונה באלוהים
זוט עני - tea spiller, בטח שיש הוכחות שיש ברוא לעולם, החל מהעולם עצמו שעמיד על בוראו, כי ברור שלעולם שבנוי בצורה כל כך מתכננת שיש לו מתכנן. זאת, לא ההוכחה היחידה, כי בתורה שיש הרב היותר הוכחות לקיומו של אלוקים, כי רק בורא עולם שברא את הכל, יודע בכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לנו. מה שכן, אותה הוכחה שכתבתי לך - גם גוי אמור לדעת אותה.
די כבר עם האיזון שלך לא צריך שום איזון.
יופי עכשיו הם בנו על זה תחליף תולים של הלכות, הכונה היא שאם אתה רואה עני אז אל תחשוב שה' מפרנס אותו אלא פרנס אותו בעצמך
*תילי תילים של הלכות*
בס"ד
תודה אחי, עכשיו אני מאמינה לך
"וידעת את הטוב ואת הרע - ובחרת בחיים"
מה קשור בס"ד?
זוט עני - tea spiller, כן, כי להשתמש במידת הביטחון בקב"ה במקרה של עני הזקוק לצדקה זה טעות, שעל האדם לבטוח בה' יתברך רק בנוגע לעצנו, אבל לא בנוגע לאחרים. אם אדם ישליך גם את האחרים על ה' יתברך - איך הוא יקיים את מצות צדקה? אם הוא יגיד "ה' יעזור לו" - זה יגרום לו להימנע מן הצדקה וזה לא רצון ה' יתברך.
לא הבנתי כלום
בעזרת השם בלי נדר
יהיה טוב צדיקים, אשריכם
זה לא רק בריאת יכולת הבחירה,זה להבין מה יהיה טוב לנו בעולם הזה ומה יהיה טוב לנו בעולם הבא
אילו ברא עולם שהאמת בו נראית לעין, לא הייתה לאדם בחירה אלא בטוב
ואז לא הייתה בחירה חופשית (:
אשריך ואשרי חלקך בעולם הזה ובעולם הבא(:
תודה מאמילה
מקודם התכוונתי מה הקשר
נועה קירל -פסטיגל 2018
אני כתבתי "וידעת את הטוב ואת הרע -ובחרת בחיים"

היא ניסתה לחקות אותי אבל במקום לצטט משפט סתם פתחה גרשיים וכתבה משהו שנראה יותר כמו פרסומת לנועה קירל מאשר לחקות אותי . היא הייתה צריכה לשים פתגם במקום .
בסדר מה רצית שהיא תצטט
אם המטרה שלה להיות צינית אז כל משפט מפגר היה עובד.
הוא לא ברא אותם בתור אתאיסטים
זו הבחירה שלהם.
המטרה שלי הייתה לחקות אותך חומד, ציטטתי משפט דפוק כעקרון על אותו משקל של מה שציטטת אתה.
אני ציטטתי משפט. את פשוט כתבת שם ואירוע. מבינה הבדל?
מבינה, זה על אותו משקל בשבילי.. שניהם סתומים
יש הבדל בתוכן שעניתי ציטטתי משפט מהתנ"ך שענה על השאלה של שואלת השאלה. ואת סתם אמרת שם של מישהי בגרשיים .
אוקיי, אותו עקרון בשבילי
זה נשמע פרדוקסלי אבל אלוהים קיים על גבי האמונה שלנו.
לומדים את זה בשיעורי תנך מוגברים כשפילוסופיה נכנסת לתמונה.
לאורך התנך לאלוהים חשוב מאוד שיאמינו בו ואך ורק בו, אחת מהתשובות למה היא שאמנם הוא כל יכול אך הוא קיים רק כל עוד מאמינים בו.
לא משנה מה זה בשבילך. זה לא היה אותו דבר. נסיים את הדיון .
טוב בייב
אני מתפוצץ מצחוק בקשר לנועה קירל עם גרשיים
כי הוא לא קיים,זה איך הוא "יצר" אותנו
אנונימית
כדי לבחון את המאמינים(?)
he doesnt
but if he does... he just watching us
המהירהוהעצבנית, אלוקים כן קבע לנו במה אנחנו חייבים להאמין בתורתו הקדושה (יש י"ג עיקרי האמונה) ואיך להתייחס למי שלא מאמין (עייני בדברי הרמב"ם בהקדמתו לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין):

"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".

הטענה שלך היא חסרת בסיס...
מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" (ישעיהו מ"ט, יז).
מהירה ועצבנית האמת על פי התנ"ך זה לא ככה. הרי בשביל מה קיימים חוקים? כמה חוקי המדינה זה "כפיה" . אלוהים אמר שנעשה את הדברים שלא אמורים להיעשות בתור יהודים (ובכלל) נקבל תוצאה רעה. אומנם יש זכות בחירה אבל לא הזכות שכל דבר יקרה או יתקבל .
איך אפשר להאמין אחרי טיילור ובן זיני
כי אז האמונה בה' לא היתה נקראת אמונה כי אמונה זה משו שגם יש בה דברים סותרים
צודק מי שמעליי,אמונה זה משהו כל כך חזק שאפילו גדולי הצדיקים לא הצליחו לפענח,אז כל שכן לא נוכל לענות על שאלה זו בסטיפס
מעלי שטחי ברמה מטורפת
אלוהים ברא את בני האדם, או שמא בני האדם בראו את אלוהים?
אתה רוצה לענות שטויות אז אל תענה^
דיימון סלבטור, אין פה מקום לשאלה בכלל.
לא עניתי שטויות, הבאתי לה נקודה חשובה למחשבה, לה ולכל מי שפה.
היה מישהו שאמר הכל ביידי שמיים חוץ מיראת שמיים טכנית לו יפה
אני באותה מידה יכול לומר שזה שטויות
אל תבלבל תשכל בסדר אתה סתם רוצה שנאת חינם
זו לא שאלה סתם שאלה זו שאלה רטורית
אין לה תשובה ובכוונה העלתי אותה פה
תשמור דתיות שלך לעצמך
תשמור את הדת שלך לעצמך
למה אז נוצר האתר הזה בכלל? שכל אחד ישמור את דעותיו לעצמו? לא נראה לי
לא צריך כי אני לא מנסה לשנות אחרים
אתה כן
אני באופיי אומר את דעותי ברבים ואתה מנסה לשנות את זה
כי כפירה- זה לא אופציה. לעומת זאת, "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים" (ברכות לג עמוד ב, מגילה כה עמוד א, נידה טז עמוד ב) - זה גמרא מפורשת בשלושה מקומות, כך שאתה לא יוכ להגיד שזה "שטויות", חס ושלום.
אתה רוצה שדתי יהפוך לחילוני אני מעדיף שכל אחד ישאר מה שהוא
דיימון סלבטור, בעיקרון היהודי אמור לדאוג לא רק לעצמו, אלא גם ליהודים אחרים.
אני כן
זה לא סותר
זה שרשמו את זה בכמה וכמה מקומות לא אומר כלום
ואני לא מדבר עליי
אולי אני מאמין ואתם לא יודעים?
אתה יודע שיש האומרים שאדם שלא שואל שאלות הוא הכופר?
ואני מסכים עם אמירה זו.
זה היה משפט סתום לכל הדעות
כי מי שמאמין לא שואל שאלות והסופר כן
יש ישיבות שחצי שנה ראשונה גורמים לתלמידיהם להרהר על קיומו של ה' ורק אז לומדים את התורה לעומקה
ויש סיבה לכך
הוא נתן לנו את החופש לבחור, אם כולם יהיו אותו דבר למה צריך בכלל את העולם הזה?
אנונימית
אין ישיבות כאלו ואם יש זה לא ישיבה זה קבוצה של מפגרים יסוד היסודות בתורה זה שה' קיים
אמונה תמימה ומטומטמת
מה יתן לך לומר יש ה' מבלי באמת לבדוק?
זה פשוט אומר שסיפרו לך סיפור והאמנת בו כמו פיית שיניים וכמו שיש אחד כמוך יש אדם אטאיסט של מאמין בכך
גם אטאיסט וגם אדם מאמין כביכול צריך להעמיק בתורה לפני שהוא יוכל באמת להאמין
אה טוב אין ישיבות כאלו
לידיעתך הרב שלי(כן, הרב שלי) היה בעזרת
ולא מדבר על ישיבות של חרדים שבקהילה החרדית זה לא נפוץ
1 אתה מטומתם
2זה כל האמונה לאמון בה' בלי הוכחות למרות שיש מאות אלפים כאלה
רק מסקרנות, אתה דתי?
כדי שיהיה מעניין פה.
מזה השאלה הקלה הזאת?
מי הרב שלך
חחח אני מטומטם? רשמת מטומטם עם האות ת
אני דתי מעצמי
מה זה משנה איזה אות את העיקרון הבנתה
yahelhidra
איזו שאלה?
למי פנית?
שאלה טובה
הבנת
לא הבנתה
מה זאת אומרת דתי מעצמי?
די כבר להיות קטנוני
כדי שיהיה לך מה לשאול
1 לא הייתה מי הרב שלך
2 מעצמי זה אומר שהגעתי למסקנה הזאת בעצמי
אני קטנוני?
אתה מנסה לסתור את דבריי ללא מקור ועם הוספת מילות גנאי
לא רב ר"מ
כלומר רב מחנך
זה לא ייתן לך כלום אם אומר
אני חי, מוריד, אמונה בה' - היא ממש לא בגדר של "פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר" (משלי יד, טו), חס ושלום. הספר "השם לנגדי" מוכיח שכן צריך לדעת את ההוכחות לקיומו של אלוקים.
1 לא אמרתה דבר כדי לסתור אותו
2 אמרתה אמונה מטומתמת אז הגבתי שאת מתומתם
3אתה קטנוני בזה שאתה עוצר את הויכוח על שגיעות חטיב במקלדת הקטנה הזאת
מי כתב את הספר הזה
דיימון סלבטור, יש איסור ברור לפקפק בקיומו של אלוקים וכן בתורה:
"ולא עבודה זרה בלבד הוא שאסור להיפנות אחריה במחשבה, אלא כל מחשבה שגורמת לו לאדם לעקור עיקר מעיקרי התורה--מוזהרין אנו שלא להעלותה על ליבנו, ולא נסיח דעתנו לכך ונחשוב ונימשך אחר הרהורי הלב: מפני שדעתו של אדם קצרה, ולא כל הדעות יכולות להשיג האמת על בורייו; ואם יימשך כל אדם אחר מחשבות ליבו, נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו.

כיצד: פעמים יתור אחר עבודה זרה; ופעמים יחשוב בייחוד הבורא, שמא הוא שמא אינו, מה למעלה מה למטה, מה לפנים מה לאחור; ופעמים בנבואה, שמא היא אמת שמא אינה; ופעמים בתורה, שמא היא מן השמיים שמא אינה. ואינו יודע המידות שידון בהן עד שיידע האמת על בורייו, ונמצא יוצא לידי מינות.

ועל עניין זה הזהירה תורה, ונאמר בה "ולא תתורו אחרי לבבכם, ואחרי עיניכם, אשר אתם זונים, אחריהם" (במדבר טו,לט)--כלומר לא יימשך כל אחד מכם אחר דעתו הקצרה, וידמה שמחשבתו משגת האמת. כך אמרו חכמים, "אחרי לבבכם", זו מינות; "ואחרי עיניכם", זו זנות. ולאו זה, אף על פי שהוא גורם לאדם לטורדו מן העולם הבא, אין בו מלקות" (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ג).
אנחנו מאמינים בעיקר כי ראינו אותו ביציאת מצריים שנאמר
"ויאמינו בין בה ובמשה עבדו"
אני חי, מוריד, המחבר של הספר חפץ בעילום שמו.
אתה מזכיר לי את אבי
אני אומר דבר על הדת והוא מפנה את זה אליי באופן אישי
אתה כתבתה אותו?
אתה מאמין כי ראית אותו ביציאת מצרים?
טיפש
וכן אני מותיר לי לומר "טיפש" בהתחשב בנסיבות.
אני חי, מוריד, הראיה המרכזית - זה מסורת על מעמד הר סיני, כי אי היה אפשר לשכנע את עם שלם שכל עם ישראל שמע את קולו של אלוקים אם זה לא היה קורה, כי היו אומרים לאותו אחד שלא קרה דבר כזה.
אני חי, מוריד, ממש לא. חפש בחנויות של ספרים. יש בזה משום זיכוי הרבים, כפי שאמר על הספר הזה הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זקוצ"ל.
כי עם כולם היו מאמינים כמוכם (אני אתאיסטית ) לא היה לנו נושאי שיחה זה למה
הקב"ה ברא יכולת בחירה עצמאית, ואנשים מסוימים לקחו את הבחירה ובחרו בכיוונים מסוימים. בסופו של דבר האמת תצא לאור חחח...
נוותר על נושאי שיחה ונעדיף חברה מתפקדת עם חוקים ברורים. יותר טוב.