10 תשובות
88.888888889
87.12
אפשר עזרה בתרגיל בגיאומטריה ?
אני כיתה ז'
כל השאלות האלה נובעות מאי הבנה פשוטה של האינטואיציה מאחורי פעולות החשבון הבסיסיות שלומדים ביסודי.
אז ככה:
דמייני ציר מספרים, דמייני אותו כמו ישר שאפשר להזיז ימינה ושמאלה במכה, או למתוח לצדדים מסביב לאפס בצורה אחידה (כמו גומי שנמתח).
זה סוג הדימיון שצריך בשביל לעבוד עם פעולות חשבון של היסודי.
לסכום מספר כל שהוא למספר אחר, זה כמו להזיז את ציר המספרים כך שה0 של ציר המספרים יהיה במספר החדש.
למשל, לסכום 7 למשהו זה כמו להזיז את ציר המספרים(ימינה) כך שהאפס ישב על 7. ואז כל מספר שסכמנו לו 7, המיקום החדש שלו, יהיה תוצר הסכימה.
עכשיו לכפול משהו במספר זה כמו למתוח בצורה אחידה, כמו שמותחים גומי, את ציר המספרים כך שה0 ישאר במקום, וה1 יופיע במיקום המספר החדש.
למשל, לכפול ב3 זה למתוח את ציר המספריים כך ש0 ישאר ב0 איפה שהוא היה אבל ה1 יופיע עכשיו על 3. ותוצר מכפלה של 3 במספר כלשהו יהיה מיקומו החדש לאחר המתיחה!
שימי לב שלחלק זו הפעולה ההפוכה, זה למתוח(שזה בעצם לכווץ אבל מבחינתנו זה אותו הדבר) מספר ל1.
כלומר לחלק ב20, זה למתוח את הגומי(כלומר לכווץ) כך שה 20 יעמוד עכשיו על ה1. (וה0 נשאר במקום כמובן)
ותוצר החלוקה של 20 במספר כלשהו יהיה מיקומו החדש של המספר על גומי/ציר המספרים.
אז איך כל זה קשור בדיוק לציונים במבחנים?
ציון במבחן זה נטו נקודה על ציר המספרים, על הגומי האינסופי הנמתח שלנו.
יש לך חתיכת גומי באורך 99, ויש לך סימון 88 על החתיכה הזאת.
אבל את רוצה להסתכל על הגומי הזה לא בתור 99 אלא בתור 100, מה הדבר ההגיוני לעשות? להזיז? לסובב, לבהות בו ולקוות שיהפוך ל100? אנחנו יודעים שה0 חייב להשאר 0, עד הפעולה ההגיונית היא למתוח!
*מותחים* את הגומי של ה99 ל100, (וה88 יזוז בהתאם..)
אז איך מקשרים את זה לפעולת כפל? הרי כפל זה למתוח 1 למספר כלשהו. (ולא 99.)
אז ככה: למתוח 99 ל 100, זה כמו למתוח 99 ל1 (כיווץ)
ואז למתוח 1 ל100.
שזה בדיוק כמו לחלק ב99 ואז לכפול ב100.
וקיבלנו את הפעולה שאנחנו צריכים לעשות על הגומי כדי ש99 יראה כמו 100!
לחלק ב99 ואז לכפול ב100.
וזה מה שקורה לכל מספר על ציר המספרים, כולל 88 שלנו, שהופך למה שכתבו בתשובה מעלי.
רוצה לעשות פרופורציה מורכבת של איזה לא יודע מה, תדמייני ציר מספרים גמיש(ואם צריך אפילו כמה כאלה).
וזה באמת כל האינטואיציה.
אז ככה:
דמייני ציר מספרים, דמייני אותו כמו ישר שאפשר להזיז ימינה ושמאלה במכה, או למתוח לצדדים מסביב לאפס בצורה אחידה (כמו גומי שנמתח).
זה סוג הדימיון שצריך בשביל לעבוד עם פעולות חשבון של היסודי.
לסכום מספר כל שהוא למספר אחר, זה כמו להזיז את ציר המספרים כך שה0 של ציר המספרים יהיה במספר החדש.
למשל, לסכום 7 למשהו זה כמו להזיז את ציר המספרים(ימינה) כך שהאפס ישב על 7. ואז כל מספר שסכמנו לו 7, המיקום החדש שלו, יהיה תוצר הסכימה.
עכשיו לכפול משהו במספר זה כמו למתוח בצורה אחידה, כמו שמותחים גומי, את ציר המספרים כך שה0 ישאר במקום, וה1 יופיע במיקום המספר החדש.
למשל, לכפול ב3 זה למתוח את ציר המספריים כך ש0 ישאר ב0 איפה שהוא היה אבל ה1 יופיע עכשיו על 3. ותוצר מכפלה של 3 במספר כלשהו יהיה מיקומו החדש לאחר המתיחה!
שימי לב שלחלק זו הפעולה ההפוכה, זה למתוח(שזה בעצם לכווץ אבל מבחינתנו זה אותו הדבר) מספר ל1.
כלומר לחלק ב20, זה למתוח את הגומי(כלומר לכווץ) כך שה 20 יעמוד עכשיו על ה1. (וה0 נשאר במקום כמובן)
ותוצר החלוקה של 20 במספר כלשהו יהיה מיקומו החדש של המספר על גומי/ציר המספרים.
אז איך כל זה קשור בדיוק לציונים במבחנים?
ציון במבחן זה נטו נקודה על ציר המספרים, על הגומי האינסופי הנמתח שלנו.
יש לך חתיכת גומי באורך 99, ויש לך סימון 88 על החתיכה הזאת.
אבל את רוצה להסתכל על הגומי הזה לא בתור 99 אלא בתור 100, מה הדבר ההגיוני לעשות? להזיז? לסובב, לבהות בו ולקוות שיהפוך ל100? אנחנו יודעים שה0 חייב להשאר 0, עד הפעולה ההגיונית היא למתוח!
*מותחים* את הגומי של ה99 ל100, (וה88 יזוז בהתאם..)
אז איך מקשרים את זה לפעולת כפל? הרי כפל זה למתוח 1 למספר כלשהו. (ולא 99.)
אז ככה: למתוח 99 ל 100, זה כמו למתוח 99 ל1 (כיווץ)
ואז למתוח 1 ל100.
שזה בדיוק כמו לחלק ב99 ואז לכפול ב100.
וקיבלנו את הפעולה שאנחנו צריכים לעשות על הגומי כדי ש99 יראה כמו 100!
לחלק ב99 ואז לכפול ב100.
וזה מה שקורה לכל מספר על ציר המספרים, כולל 88 שלנו, שהופך למה שכתבו בתשובה מעלי.
רוצה לעשות פרופורציה מורכבת של איזה לא יודע מה, תדמייני ציר מספרים גמיש(ואם צריך אפילו כמה כאלה).
וזה באמת כל האינטואיציה.
אה טוב
שואל השאלה:
זאת לא אי הבנה פשוטה, רציתי רק לבדוק אם צדקתי. יצא לי 88.88888889
זאת לא אי הבנה פשוטה, רציתי רק לבדוק אם צדקתי. יצא לי 88.88888889
אנונימית
נראה לי כי עם בזה זה פחות עשר אז גם שם זה ככה
90
באותו הנושא: