110 תשובות
להתרחק. כל קשר שאינו למטרת חתונה - אסור וגם שנפגשים בשידוכים - יש הדרכה איך להתנהג (לא להרבות בפגישות ועוד כללים).
"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
למה צריך לשמור נגיעה מחבר שלך?
זה חבר שלך
לא תתני לו חיבוק או נשיקה?
מצטערת אם עוד מיותר הורדתי לך את הביטחון פשוט אני לא רואה סיבה לשמור ממנו
זה חבר שלך
לא תתני לו חיבוק או נשיקה?
מצטערת אם עוד מיותר הורדתי לך את הביטחון פשוט אני לא רואה סיבה לשמור ממנו
קוקה-קולה||טעם החיים(;, מה זה "למה"? כי זה הלכה שמחייבת (הבאתי מקור לכך בשולחן ערוך, אבן העזר סימן כא). מה זה "חבר"? גבר לא אמור להיות חבר של אישה שאינה אישתו ואם חס ולילה קורה דבר כזה - זה לא נותן להם א תההיתר לגעת אחד בשני, רחמנא ליצלן. את לא רואה סיבה? ככה צוה ה', זאת הלכה. את צריכה סיבה יותר גדולה מזאת?!
אני שאני אשלח לך
אני הייתי ממליצה לך שלא לגעת בו... אומרים שלפני חתונה אסור רק אחרי חתונה זה כתוב בתורה כמו שתוצאה כתב
אבל בתכלס זו החלטה שלך תעשי מה שבא שלך רק אמרתי לך שעדיף שלא....
אבל בתכלס זו החלטה שלך תעשי מה שבא שלך רק אמרתי לך שעדיף שלא....
היא שאלה איך להתחזק היא לא שאלה איך לא לשמור
היא כתבה איך לשמור נגיעה מחבר שלי ואם אפשר חיזוקים....
סתם שאלה. אם את שומרת נגיעה, עד איזה רמה זה? ברמת החיבוק, נשיקה? ואם כן, אז מה בעצם אתם עושים כזוג?
לא לוותר - זה לנצח, קודם כל תעבור על מה שכתב הרמ"א באורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, בהגה עם הפירוש של "משנה ברורה" - אחרי זה תדע מתי אומרים "כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע - כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע" (יבמות סה ע"ב).
חיבוקים זה סבבה נשיקה זה סבבה לגעת במקומות שאסור אני לא מסכימה . מה חסר מה לעשות ללכת לאכול להתנשק להתחבק וזהו... זה לא יהרוג אם לא תשכבי עם חבר שלך...
חחח "אני לא מסכימה"
אם את לא מסכימה זו דעה שלך רק שתדעי שזאת עברה
t. o. h. a. r, חיבוקים ונשיקות - זה לא "סבבה", חס ושלום:
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
כאילו מי את שלא תסכימי? זה לא עברה.
זה גם נכון מה שאתה אומר אבל לפחות נשיקה וחיבוק עדיף על סקס...
לא הבנתי את באה לריב איתי?!? אם לא באלך לשמור נגיעה על תשמרי דעה שלך וכתבתי על עצמי שאני לא מסכימה...
תקראי קצת הידברות ותחזרי אלינו ותגידי לי עם זו עברה אוו לא ובואי נראה מי צדקה
חבר'ה, היא בכלל לא הזכירה סקס. היא אמרה לשמור נגיעה. שאני גם שאלתי למה הכוונה בדיוק, אבל אל תסיקו ישר בלי לדעת. (אגב- שואלת השאלה- מה הגיל שלך?) ואני חושבת שגם אם היא התכוונה לשכב איתו, והיא בגיל הנורמלי, זה הורמונים וזה זכותה וזה בסדר. בגדר זה שהיא דתייה זה לא, ואני מבינה את זה. אבל תפסיקו לשפוט כאילו מה יקרה אם היא תשכב.
לדעתי היא התכוונה למגע בסיסי של נגיד ללכת יד ביד או משהו כי היא אומרת שמבנים אחרים היא שומרת את זה
תחשבי על זה שאת יודעת שהוא פשוט נמצא איתך בגלל סיבה אחת. מי שאת.
וגם את יודעת שהאדם הזה יישאר איתך עד הסוף בגלל זה ואם הוא יחליט ללכת כי את לא נותנת את הגוף שלך אז זה לא הוא!
וחוץ מזה זה מעלה את התשוקה והחיבור בין בני הזוג כמו רטט כזה שעובר באוויר
זה מקסים בעיניי
וגם את יודעת שהאדם הזה יישאר איתך עד הסוף בגלל זה ואם הוא יחליט ללכת כי את לא נותנת את הגוף שלך אז זה לא הוא!
וחוץ מזה זה מעלה את התשוקה והחיבור בין בני הזוג כמו רטט כזה שעובר באוויר
זה מקסים בעיניי
זה שהיא היא לא הזכירה זה לא אומר אמרתי זו זכותה לעשות מה שהיא רוצה אבל ככה כתוב בתורה שהיא תלך לפי מה שהיא חושבת...
ותפסיקו לדבר על חתונה כי זה בולשיט. לא עם כל חבר מתחתנים. ועד שמגיעים לגיל שבכלל חושבים על זה, אז מה נראה לכם שלא יהיו בני זוג? לא צוברים ניסיון? לא מתאהבים? ואם הם ייפרדו? והיא אפילו לא חיבקה אותו אז הוא בכלל נחשב כאקס? זה דפוק.
אין לי בעיה עם מה שהיא חושבת אמרתי שהיא תעשה מה שהיא רוצה בסופו של דבר זה החלטה שלה...
t. o. h. a. r, זה לא משנה מה "עדיף", אסור לזלזל גם בדברים האלה, והחומרה של זה - שעל זה אדם לא חור בתשובה, כי הוא לא רואה בכך שום "חטא", רחצמא ליצלן, למרות שמדובר בעון מאוד חמור, כפי שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה. אסור להגיד על שום עבירה שהיא "סבבה".
איף
בדיוק - לא עם כל אחד מתחתנים. ואם את לא שומרת נגיעה, את סתם מבזבזת את הדברים האלה על שטויות כמו חבר בתיכון
here4u2, מה זה "מה יקרה"? עבירה - זה אסון, זה לא עניין של "מה בכך", חס ושלום (ובפרט מדובר באיסור שעונשו כרת). וכן, אסור להיות בקשר עם המין שני שלא למטרת חתונה (כבר הבאתי מספיק ראיות לכך) ולא צריך לצבור בשביל זה שום "נסיון". תפסיקו להיות יותר חכמים מהתורה.
בסופו של דבר את אוו היא תתחתנו נכון?
אם למשל את בת 18 ויש לך חבר בן 20 הם יכולים לתכנן בעוד כמה שנים חתונה ולהתחתן ורק אחרי חתונה הם יכולים לגעת אחד בשני
אם למשל את בת 18 ויש לך חבר בן 20 הם יכולים לתכנן בעוד כמה שנים חתונה ולהתחתן ורק אחרי חתונה הם יכולים לגעת אחד בשני
למה מבזבזת?
למה ילדה בת 16 לא מתאהבת? אה?
וגם לגבי הדוגמה שלך, אם הם לא יחזיקו כמה שנים? זה לא משהו מובטח, מה עם ריבים פגיעות בגידות או להבין שלא מתאים? זה קורה.
וגם לגבי הדוגמה שלך, אם הם לא יחזיקו כמה שנים? זה לא משהו מובטח, מה עם ריבים פגיעות בגידות או להבין שלא מתאים? זה קורה.
אני ממש לא מבזבזת את מה שאני מאמינה בו לשטויות אם אתה חושב ככה תחשוב עד מחר לא מעניין אותי....
או עם מתחתנים, נוגעים, ואז מבינים שאין כימיה?? שהאחד לא מצליח להכיל את השני באופן הזה?
חחח תוצאה אתה מצחיק אותי
תתפלאי יש כאלה שהם חברים כמה שנים והם מחליטים להתחתן והם לא בוגדים אחד בשני והם לא פוגעים אחד בשני כי הם נאמנים אחד לשני ובסוף הם מחליטים להתחתן
תוצאה
היה לי חבר שנה שעברה ותמיד התחבקנו
לחברה שלי יש חבר והיא מנשקת אותו בלחי
ואפילו אני מכירה כמה שהתנשקו צרפתית בערך 10 פעמים
רוצה לשמור תשמור
אבל אישה שיש לה חבר זכותה לנשק אותו ולגעת בו כמו שזכותו לנשק אותה ולגעת בה (בהסכמה כמובן, אסור להן להתחבק עם השני לא מוכן)
היה לי חבר שנה שעברה ותמיד התחבקנו
לחברה שלי יש חבר והיא מנשקת אותו בלחי
ואפילו אני מכירה כמה שהתנשקו צרפתית בערך 10 פעמים
רוצה לשמור תשמור
אבל אישה שיש לה חבר זכותה לנשק אותו ולגעת בו כמו שזכותו לנשק אותה ולגעת בה (בהסכמה כמובן, אסור להן להתחבק עם השני לא מוכן)
מה זה "אסור להיות בקשר שלא למטרת חתונה" ? כמה פעמים אמרתי, יואו איתו אני אתחתן! הוא האהבה שלי! ובסוף אחרי חודש מבינה שלא עובד בנינו, או שהוא שונה ממה שחשבתי? אי אפשר לדעת עם מי נתחתן. אתה לא יכול לחכות ולצפות שהבת זוג הראשונה תתחתן איתך
נכון יש זוגות נדירים שמתחתנים בסוף, אבל מה שאני אומרת, שזה דבר נדיר!!! אם כל הדתיים יחשבו ככה, או אנשים בכלל, הם יישארו לבד.
תחשבי מה שאת רוצה זו חשיבה שלך וזכותי לא להסכים איתה....
ממש לא את ממש טועה
בסדר דברי איתי כשתתחתני
בת 14 חחח
כן אני בת 14 יש בעיה... מצטערת אבל לא נהיה בקשר....
חח מה נפילות אחותי זה כולה חיבוק. זה בסדר לדבוק בדת אבל אל תגזימו תהיו הגיוניים קצת. אני נותנת חיבוק אפילו לאנשים שאני אומרת להם שלום, כאות חיבה. זה הדבר הכי לא מיני שיש בשום צורה. פאקינג חיבוק. סקס זה עניין אחר נכון, זה קצת יותר מורכב מבינה.
קוקה-קולה||טעם החיים(; אם את וחברה שלך עבריינים - זה אומר שזה "בסדר", חס ושלום? ריבוי העבריינים אינו הפוף את העבירה להיתר, חס ושלום. ואסור לאישה ולאיש לגעת במין השני (חוץ ממה שמבואר בשולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז) - כך שזה לא "זכותם", כי זה - עבירה.
אני בטוחה שבקרוב יהיה לך קראש ובן זוג כנראה עוד לא היה לך, ואני אפסית אם תתחתנו .
אני לא ימשיך את הדיון איתך , כי אני מבינה שהוא חסר טעם שהיה לך בהצלחה בחיים ושהיה לילה טוב...
אני מתערבת איתך שאני יתחתן....
here4u2, בשידוכים, בפגישות - המטרה של הפגישות (ובפרט בפגישה הראשונה) - זה באמת לראות שיש "חיבור", כך שאת לא חייבת להתחתן עם כל בחור שמציעים לך.
לא להפגש הפתרון הכי טוב.
תוצאה
קודם כל תלמד להבחין בין המינים
אחר כך תדבר איתי על נגיעה
אנחנו בנות, לא בנים אין סיבה תרשום עבריינים
דרך אגב מה עם זוג לסביות/הומואים?
הם מאותו מין אז מותר להם לגעת זה בזה?
(אני חלילה לא נגדם אני הכי בעד שכל אחד ילך עם האהבה שלו וכמה מהחברות שלי לסביות פשוט אני רוצה לדעת מה התשובה)
קודם כל תלמד להבחין בין המינים
אחר כך תדבר איתי על נגיעה
אנחנו בנות, לא בנים אין סיבה תרשום עבריינים
דרך אגב מה עם זוג לסביות/הומואים?
הם מאותו מין אז מותר להם לגעת זה בזה?
(אני חלילה לא נגדם אני הכי בעד שכל אחד ילך עם האהבה שלו וכמה מהחברות שלי לסביות פשוט אני רוצה לדעת מה התשובה)
זה עדיין לא משנה, זה כמו שיוצאים לדייט, נגיד שיש חיבור סבבה? הוא נראה מרושם ראשוני או שני נגיד המשכנו להכיר בחור נחמד ונאה. אבל אחרי כמה חודשים או אפילו שנה קרה פיצוץ והחלטנו לסיים את הקשר. איפה החתונה בסיפור הזה?
שידוכים זה באמת סתם
אהבת אמת מוצאים במקום אקראי לא באיזה בית כנסת בבני ברק או בירושליים
אהבת אמת מוצאים במקום אקראי לא באיזה בית כנסת בבני ברק או בירושליים
וטוהר אם תתחתנו אני מאוד אשמח. כי כמו שאמרתי זה נדיר. מאוד. פשוט הנקודה שלי היא שרק אצל בודדים זה עובד עד הסוף. כי תכלס, את לא שולטת על הלב שלך, את יכולה להתאהב בבן אדם הלא נכון כי כולנו עושים טעויות, ולהתחרט.
ולאנונימית שפנתה אליי ופספסתי קצת- כשנותנים חיבוק למישהו שאת אוהבת, במקרה הזה לבן זוג, אז נכון יש לזה משמעות. זה גורם לך להרגיש טוב, זה מנחם אותך, זה ממלא אותך. זה סתם חיבוק, אבל לבן אדם שאת הכי אוהבת. למה זה רע? להביע אהבה לבן זוג שלך? הרי ממה זוגיות בנויה? בעיקר מאהבה וכימיה. אתם בעצם מבטלים את שניהם, אז איך אתם קוראים לחבר/ה שלכם בן/ת זוג?
הכל טוב.... לא כעסתי אבל זו החלטה שלך כאילו תחליטי מה שבאלך....
דיברת עליי?
מר פונפון. למי אתה פונה?
תחשבי שתרגישי הנאה גדולה אחרי החתונה שתגעי פעם ראשונה.. נכון אולי זה מעצבן לחשוב על זה אבל באמת. זה הוכיח את עצמו ברגע שאת עומלת קשה ועובדת בשביל משהו ההנאה שלך ממנו תהיה יותר גדולה מהנאה שאת לא מתאמצת בשבילה.
תחשבי שעכשיו את אולי סובלת וקצת קשה ואולי את קצת מתפזרת ומאבדת את הטעם אבל תראי שבסוף זה ישתלם לך ואת תעריכי כל נגיעה ונגיעה שלו.. אבל עוד קצת.. אני באמת מאמינה שאת יכולה. תאמיני גם את, אל תכנסי מלכתחילה למצבים של יחוד..
ותחזיקי מעמדד
תחשבי שעכשיו את אולי סובלת וקצת קשה ואולי את קצת מתפזרת ומאבדת את הטעם אבל תראי שבסוף זה ישתלם לך ואת תעריכי כל נגיעה ונגיעה שלו.. אבל עוד קצת.. אני באמת מאמינה שאת יכולה. תאמיני גם את, אל תכנסי מלכתחילה למצבים של יחוד..
ותחזיקי מעמדד
חחח "תחזיקי מעמד"
אהבתי.
אהבתי.
אם הוא חבר שלך אז אני לא חושבת שאת צריכה אני לא אומרת שתעשו דברים מגונים
אבל חיבוקים או נשיקות נראלי שסבבה כי בכל זאת חבר שלך
אבל אם בכל זאת את מרגישה לא מוכנה אז דברי איתו תסבירי שזה חשוב לך ושיעזור לך ולא יעשה בכוונה
אבל חיבוקים או נשיקות נראלי שסבבה כי בכל זאת חבר שלך
אבל אם בכל זאת את מרגישה לא מוכנה אז דברי איתו תסבירי שזה חשוב לך ושיעזור לך ולא יעשה בכוונה
אנונימית
צדיקה, תזכרי שהעיקר הכוונה וכל נפילה מביאה עלייה, והלוואי עלי להיות ברמה שלך.
כמו שמירת שבת אי אפשר לשמור בפעם אחת את השבת וגם אם כן יש כלכך המון דינים ואיסורים איך לשמור שבת כהלכה..
מסקנה: לאט לאט את יכולה להתחיל בזה שבשעה הראשונה אין קרבה וככה להוסיף עוד עד שתביני שאולי חבר זה לא טוב בשבילך ולחכות לחתונה לגבר הכי טוב עבורך .. אוכל לתת לך עוד כלים ודרכים אם תרצי .. ושיהיה בהצלחה צדיקה.. ( לאלה שלא מבינים או מכירים את המושג של שמירת נגיעת מומלץ לדעת ולהבין את האושר שמרוויחים אח''כ במהלך חיי נישואין )
מסקנה: לאט לאט את יכולה להתחיל בזה שבשעה הראשונה אין קרבה וככה להוסיף עוד עד שתביני שאולי חבר זה לא טוב בשבילך ולחכות לחתונה לגבר הכי טוב עבורך .. אוכל לתת לך עוד כלים ודרכים אם תרצי .. ושיהיה בהצלחה צדיקה.. ( לאלה שלא מבינים או מכירים את המושג של שמירת נגיעת מומלץ לדעת ולהבין את האושר שמרוויחים אח''כ במהלך חיי נישואין )
כל עוד תיהיי מאוד ברורה לעצמך עם העקרונות שלך וגם לו אז זה לא יקרה . וגבר אמיתי ישאר איתך למרות זה . אם אוהב אותך באמת
את לא אמורה לשמור נגיעה מחבר שלך
הבעיה מתחילה בזה שיש לך חבר. איפה כתוב שזה מותר?
אנונימי
לאנונימי שמעלי: אני ממש מסכים איתך, אתה צודק בהחלט. מה שכואב פה, זה הבורות של האנשים שטוענים שבת "לא צריכה" לשמור נגיעה מהחבר שלה בגלל שהוא חבר שלה (כאילו שזה "מותר" שלבת יהיה חבר, חס ושלום), כאילו שזה מבטל את האיסור של העריות, חס ושלום...
העניין הזה של "חבר" זה מרכז העריות ונחשב לזנות לגמרי. מי שתכתוב שהיא לא "זונה" כי לא משלמים לה, ברור שאם היא עושה דברים בחינם הערך שלה פחות מזה בהרבה. אין היתר לעריות בתורה ובטח ובטח שאין דבר כזה "חבר". אותו "חבר" מנצל את אותה אחת ויוצר לה פגם בזה שהיא כבר לא בתולה יותר. אחר כך לקשר של חתונה מסתכלים עליה כמישהי שכבר משומשת ונפגמה.
אנונימי
יואו לא עם כל חבר שוכבים.
ומה לעשות, אנחנו בני אדם, יש לנו רגשות.. ומתישהו מתאהבים והופכים להיות זוג זה הטבע לא צריך ישר להתחתן תצאו מהבועה שלכם
ומה לעשות, אנחנו בני אדם, יש לנו רגשות.. ומתישהו מתאהבים והופכים להיות זוג זה הטבע לא צריך ישר להתחתן תצאו מהבועה שלכם
איפה כתוב שאסור חבר?
היא פדוט צריכה לשמור על עצמה..
היא פדוט צריכה לשמור על עצמה..
אה וזה שבשידוכים משדכים בן אדם בן 40 עם בחורה בת 17 זה בסדר?
כי זה קרה במשפחה שלי וזה קורה כל הזמן
זו הסיבה ששידוכים זה פאקינג חרא
כי זה קרה במשפחה שלי וזה קורה כל הזמן
זו הסיבה ששידוכים זה פאקינג חרא
here4u2, האיסור בעריות זה לא רק שכיבה, אלא כל קשר של חיבה ובפרט חיבוקים ונשיקות (ולא רק), רחמנא ליצלן.
הכינוי שלי ככ ארוך ש..., אם ההלכה אומרת שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א) - זה אומר שלא שייך שיהיה קשר מסוים בין בן לבת ובשידוכים המטרה היא רק לראות אם יש חיבור ולהכיר קצת אחד את השני וגם שם אין מה להרבות ביותר מדי פגישות.
קוקה-קולה||טעם החיים(;, את לא אמורה להיענות לכל הצעה שמציעים וזה לא סיבה לפסול את השיטה, שהיא די עתיקה בעולם.
אתה אומר את זה
אבל יש הרבה כתבות על נשים ששידכו אותן עם אנשים מבוגרים עוד לפני שהיו בנות 18 והכריחו אותן להתחתן כי הכנסת החליטה שהם מתאימים
בת כמה הילדה ששידכו לך? 10 או 9?
אבל יש הרבה כתבות על נשים ששידכו אותן עם אנשים מבוגרים עוד לפני שהיו בנות 18 והכריחו אותן להתחתן כי הכנסת החליטה שהם מתאימים
בת כמה הילדה ששידכו לך? 10 או 9?
מדין תורה (אם לא מדובר בילדה מתחת לגיל 12 וחצי ויום אחד) אפשר לחתן מישהו עם מישהי רק שיש הסכמה בין שני הצדדים.
אביא לך את ההלכה מתוך השולחן ערוך (אבן העזר, סימן מב, סעיף א) יחד עם ההגה של הרמ"א: "אין האשה מתקדשת אלא לרצונה והמקדש אשה בעל כרחה - אינה מקודשת, אבל האיש שאנסוהו עד שקדש בעל כרחו, הרי זו מקודשת, ויש אומרים שאינה מקודשת, הלכך הוה לה ספק.
הגה: אמרה תחלה: קדשני, וזרק קדושין לתוך חיקה ואמר לה: הרי את מקדשת לי, ונערה בגדיה תוך כדי דבור להשליך ממנה הקדושין, ואומרת שלא כונה מתחלה רק לשחק בעלמא, אפלו הכי הוי מקדשת (תשובת מוהר"ם סוף ספר נשים). ואין הולכים בענין קדושין אחר אמדנות והוכחות המוכיחות שלא כונה לשם קדושין (שם). לקח יד האשה בחזקה שלא ברצונה וקדשה, והיא לא זרקה הקדושין, הוי מקדשת. אף על פי שמתחלה באנס היה, ונתן לה סתם ולא אמר לה כלום, הואיל ובתחלה דבר עמה מקדושין (הגהות מרדכי סוף גטין). היה חיב לה מעות ואמרה לו: תן לי מעותי, וכאשר התחיל לתן אמר לה: הרי את מקדשת לי, וזרקה היא המעות מידה, אינן קדושין (טור בשם תשובת הרא"ש):
אביא לך את ההלכה מתוך השולחן ערוך (אבן העזר, סימן מב, סעיף א) יחד עם ההגה של הרמ"א: "אין האשה מתקדשת אלא לרצונה והמקדש אשה בעל כרחה - אינה מקודשת, אבל האיש שאנסוהו עד שקדש בעל כרחו, הרי זו מקודשת, ויש אומרים שאינה מקודשת, הלכך הוה לה ספק.
הגה: אמרה תחלה: קדשני, וזרק קדושין לתוך חיקה ואמר לה: הרי את מקדשת לי, ונערה בגדיה תוך כדי דבור להשליך ממנה הקדושין, ואומרת שלא כונה מתחלה רק לשחק בעלמא, אפלו הכי הוי מקדשת (תשובת מוהר"ם סוף ספר נשים). ואין הולכים בענין קדושין אחר אמדנות והוכחות המוכיחות שלא כונה לשם קדושין (שם). לקח יד האשה בחזקה שלא ברצונה וקדשה, והיא לא זרקה הקדושין, הוי מקדשת. אף על פי שמתחלה באנס היה, ונתן לה סתם ולא אמר לה כלום, הואיל ובתחלה דבר עמה מקדושין (הגהות מרדכי סוף גטין). היה חיב לה מעות ואמרה לו: תן לי מעותי, וכאשר התחיל לתן אמר לה: הרי את מקדשת לי, וזרקה היא המעות מידה, אינן קדושין (טור בשם תשובת הרא"ש):
אה ושילדה בת 13 תתחתן זה בסדר?
ומה רע בקשר של חיבה?
^^here4u2, למה לא?
^^ מה רע? זה אסור, כי זה עריות...
מה למה לא כי היא קטנה מידי היא לא מספיק גדולה בשביל לקחת החלטה כזו כמו שמגיל 18 בן אדם רשאי להיות עצמאי ונגיד לקנות מה שהוא רוצה אז למה ילדה בכיתה ז שלא יודעת מה זה אהבה ואין לה ניסיון בכלום צריכה כבר להתחתן?! אני אפילו לא שואלת על להביא ילדים...
ועריות זה לא ששוכבים עם המשפחה?
^^ את אומרת ככה, אבל התורה רואה את זה אחרת. בגיל 12 הנערה מגיעה לבגרות מסוימת. לגבי אהבה כהיא כבר תדע אחרי החתונה, בעזרת ה'. למה היא צריכה להתחתן? לא אמרתי שהיא צירכה או חייבת להתחתן בגיל כזה מוקדם, אבל היתרון בזה שככה תהיה תהיהה שמורה ע"י בעלה ולא תהיה מופקרת, חס ושלום.
^^, לאו דווקא, איסור עריות זה כולל גם הרבה דברים שלא הזכרת (אשת איש, נידה (גם שהיא פנויה) ועוד דברים המפורטים בפרשת "אחרי מות" (ויקרא יח). האיסור של גילוי עריות הוא ביהרג ואל יעבור וגם על אביזרייהו של גילוי עריות הדין הוא כך. להרחבת העניין - עייני בקישור המצורף.
כן, לבגרות של מחזור ובת מצווה ואולי ניצני ציצים, זה לא בגרות חחח
היא לא צריכה שאף אחד ישמור אותה ובטח שלא כזה מהר. אישה כמו גבר היא בן אדם עצמאי היא יכולה לשמור על עצמה אם באלה להתחתן בגיל בוגר באמת (מינימום 23 לדעתי) אז זה לגמרי מבחירה, מאהבה ולא משידוך
היא לא צריכה שאף אחד ישמור אותה ובטח שלא כזה מהר. אישה כמו גבר היא בן אדם עצמאי היא יכולה לשמור על עצמה אם באלה להתחתן בגיל בוגר באמת (מינימום 23 לדעתי) אז זה לגמרי מבחירה, מאהבה ולא משידוך
חראם מה אני אגיד
here4u2, ולמה בגיל 12 הנערה מגיעה למחזור ומתחייבת בכל המצוות כמו מבוגרת ממש? למה ה' עשה את זה ככה?
לגבי השמירה: אם לא הבנת - התכונתי לכך שמישהי שהיא נשואה - היא תנצל מאיסורי עריות, כי היא נמצאת ברשות בעלה (אם מדובר בדם ירא שמים). זאת הסיבה שחכמים יעצו להתחתן מוקדם ושיבחו את זה: "ת"ר: האוהב את אשתו כגופו והמכבדה יותר מגופו והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה והמשיאן סמוך לפירקן עליו הכתוב אומר "וידעת כי שלום אהלך" (איוב ה) (יבמות סב עמוד ב, סנהדרין עו עמוד ב).
לגבי השמירה: אם לא הבנת - התכונתי לכך שמישהי שהיא נשואה - היא תנצל מאיסורי עריות, כי היא נמצאת ברשות בעלה (אם מדובר בדם ירא שמים). זאת הסיבה שחכמים יעצו להתחתן מוקדם ושיבחו את זה: "ת"ר: האוהב את אשתו כגופו והמכבדה יותר מגופו והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה והמשיאן סמוך לפירקן עליו הכתוב אומר "וידעת כי שלום אהלך" (איוב ה) (יבמות סב עמוד ב, סנהדרין עו עמוד ב).
אבל בגיל 12 לא בת ולא בן יכולים לדעת מי האהבה של החיים שלהם ועם מי הם יסתדרו לתמיד פה רק מתחיל גיל ההתבגרות כל ההורמונים כל השטויות אי אפשר לחרוץ את זה ככה
אם היא באמת רואה את החבר הזה כחתן לעתיד שלה אין איסור על פגישות.
האיבור הוא על ייחוד ושמירת נגיעה, לכן היא צריכה להשתדל לשמור נגיעה.
האיבור הוא על ייחוד ושמירת נגיעה, לכן היא צריכה להשתדל לשמור נגיעה.
here4u2, האהבה באה עם עם נתינה (אחרי שמתחתנים) כמו שכתוב על יצחק אבינו עליו השלום על אהבתו לרבקה אמנו (דרך אגב, יצחק אבינו היה בן 40 ורבקה אמנו הייתה בת 3): " וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ, וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה, וַיֶּאֱהָבֶהָ; וַיִּנָּחֵם יִצְחָק, אַחֲרֵי אִמּוֹ" (בראשית כד, סז). שימי לב לסדר של הדברים: קודם כל "וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה" ורק אחר כך "וַיֶּאֱהָבֶהָ".
הכינוי שלי ככ ארוך ש..., ראיתי באחד הספרים (נראה של הרב יעקב ישראל לוגאסי) בשם הרב שך זקומ"ל שלא להיפגש יותר מ-5 פגישות. המדריך החתנים שלי (שהייתי בישיבה) אמר לי שיותר מ-10 פגישות אין לי מה להתלבט וזה די מובן.
בסדר ככה זה היה לפני חמשת אלפים שנה, אבל עכשיו 2019. דת או לא דת אתה לא יכול לדעת אם הבן אדם מתאים לך כשאתה פוגש אותו פעמיים בלחץ ומתחתן איתו. ואם היא התחתנה והם לא התאהבו אחר כך? כאילו זה שיש טבעת על היד אומר שהלב יעבוד? זה כלכך לא ככה גם אם בהתחלה היא מחבבת אותו היא לא מכירה אותו באמת
יודע מה גם ב10 פגישות.
מכירה זוגות שהיו ביחד שנה אפילו שנתיים ונפרדו
מכירה זוגות שהיו ביחד שנה אפילו שנתיים ונפרדו
אולי ב10 פגישות כבר אפשר לפתח רגש ולהיות זוג, אבל זה בטח לא מספיק בשביל להיות ביחד לתמיד ולהביא ילדים. זה לא מספיק בשביל החלטות כאלו.
היום גם חרדים נפגשים יותר מחמש פגישות(הבנתי את זה מדיבור ישיר עם חרדי ולא אחד שמכפף)
here4u2, את לא בקיאה בתחום יותר מהמומחים, זה בטוח. להיות זוג- אפשר רק אחרי חתונה, אבל בשביל לקבל החלטה אפשר גם 5 פגישות (במידת הצורך עד 10). בפגישה ראשונה בודקים את החיבור ובפגישות אחרות ובחנים את המידות של השנני ומה חשוב לו ואז שוקלים האם כדאי להתחתן עם מישהו כזה.
איך אפשר להתחייב למישהו שאין לך איתו היכרות עמוקה ואהבה אמיתית..
תוצאה אתה מטורף?
אתה באמת מסוגל לדמיין ילדה בגילי בשמלת כלה מקבלת טבעת מאיזה בן 40 שיכול להיות אבא שלה?
בא לי להקיא מהמחשבה
זו הסיבה שאסור על פי חוק שדבר כזה יקרה
כי הילדה לא מספיק בוגרת ומוכנה לזה פיזית ונפשית
היא בעצם עלולה עוד להביא ילדים בגיל 15 כבר
בעלה יהיה זקן מאוד ולא יוכל כבר ללכת בתקווה שבכלל יגיע לגיל מופלג
כשהוא יהיה בן 60 היא תהיה רק בת 33
נראה לך הגיוני?!
אתה באמת מסוגל לדמיין ילדה בגילי בשמלת כלה מקבלת טבעת מאיזה בן 40 שיכול להיות אבא שלה?
בא לי להקיא מהמחשבה
זו הסיבה שאסור על פי חוק שדבר כזה יקרה
כי הילדה לא מספיק בוגרת ומוכנה לזה פיזית ונפשית
היא בעצם עלולה עוד להביא ילדים בגיל 15 כבר
בעלה יהיה זקן מאוד ולא יוכל כבר ללכת בתקווה שבכלל יגיע לגיל מופלג
כשהוא יהיה בן 60 היא תהיה רק בת 33
נראה לך הגיוני?!
חוץ מזה אתה תא כזה בקיא בתורה מה?
להזכירך בתקופה של אדם וחווה היה גילוי עריות בין קייל והבל לאחיות שלהן
להבל היו שתי אחיות תאומות ולהבל אחות תאומה אחת
אז אחת הסיבות לריבים שלהם הייתה מי ייקח את התאומה השנייה
אגב הזמן בתנך הוא לא כמו היום
על פי התנך אברהם הגיע לגיל 450 ומשהו
נראה לך שאדם יכול להגיע לגיל כזה?
זה בכלל השנים השונות ותפיסת הזמן השונה
לכן מי שהיה נחשב לאחד אז כי היה כתוב שהוא בן 12 היום היה צריך להיות לכל הפחות בן 30 ומשהו
להזכירך בתקופה של אדם וחווה היה גילוי עריות בין קייל והבל לאחיות שלהן
להבל היו שתי אחיות תאומות ולהבל אחות תאומה אחת
אז אחת הסיבות לריבים שלהם הייתה מי ייקח את התאומה השנייה
אגב הזמן בתנך הוא לא כמו היום
על פי התנך אברהם הגיע לגיל 450 ומשהו
נראה לך שאדם יכול להגיע לגיל כזה?
זה בכלל השנים השונות ותפיסת הזמן השונה
לכן מי שהיה נחשב לאחד אז כי היה כתוב שהוא בן 12 היום היה צריך להיות לכל הפחות בן 30 ומשהו
קוקה-קולה||טעם החיים(; מה קשור "מטורף"? כתבתי לך על החתונה של האבות הקדושים כפי שזה כתוב בתורה ותאמיני לי שהם היו זוג מוצלח. בזכות זה אנחנו קיימים (אם את יהודיה). מה כל כך מגעיל אותך בפער הגילאים אם יש התאמה? אם התורה מאפשרת (ואת ממליצה) נישואין כאלה - היא יודעת מה שהיא אומרת. דווקא ב"חוק" אין הגיון, כח כל מטרתו זה לגרום לאנשים להיכשל באיסורי עריות (וע"י החתונה הבעיה הייתה נפתרת) ובכך להוציא אותן לתרבות רעה, רחמנא ליצלן.
קוקה-קולה||טעם החיים(;, אברהם אבינו חי 175 שנה. זה נכון, שבדורות האחרונים הקב"ה צימצם את התוחלת החיים של האדם, כדי להקטין עלינו את העבודה, כי הוא ראה שלא עומדים בעבודה שחיים כל כך הרבה שנים.
דרך אגב, שמעתי הוכחה שהשנים של התורה והשנים שלנו אותם שנים: יש מדרש שאדם הראשון תרם לדוד המלך (עליו השלום) 70 שנה מהחיים שלו, כי הוא ראה שהואהיה צריך להיות נפל (למות בגיל פחות מ-30 יום), ולכן הוא (האדם הראשון) חיי 930 שנה במקום 1000 ודו המלך (עליו השלום) 70 שנה.
נ..ב אם פעם חיו יותר זמן (וזה וודאי ככה) - אז הטענה שלך היא לא טענה, כי אם היו חיים יותר שנים - זה אומר שביחס לזמן שלנו הם אמורים להיחשב עוד יותר קטנים ובכל זאת התחתנו.
דרך אגב, שמעתי הוכחה שהשנים של התורה והשנים שלנו אותם שנים: יש מדרש שאדם הראשון תרם לדוד המלך (עליו השלום) 70 שנה מהחיים שלו, כי הוא ראה שהואהיה צריך להיות נפל (למות בגיל פחות מ-30 יום), ולכן הוא (האדם הראשון) חיי 930 שנה במקום 1000 ודו המלך (עליו השלום) 70 שנה.
נ..ב אם פעם חיו יותר זמן (וזה וודאי ככה) - אז הטענה שלך היא לא טענה, כי אם היו חיים יותר שנים - זה אומר שביחס לזמן שלנו הם אמורים להיחשב עוד יותר קטנים ובכל זאת התחתנו.
תוצאה
אתה מביא דוגמאות מפי רבנים שחושבים כמוך מה שמראה על חוסר ההבנה
האם אתה תסכים להתחתן עם ילדה בגילי ואף קטנה יותר?
האם אתה תהיה מסוגל לקרוא לילדה בגילי "אשתי"?
ואגזים מעט
האם תוכל להביא ילדים עם ילדה בגילי?
בנוסף, אף ילדה בגילי לא רוצה להתחתן
אנו רוצות להיות מהילדות
בשבוע שעבר עצר אותי ואת חברה שלי חרדי אחד שראה אותנו כשיצאנו מהבית ספר
הוא אמר שאנו מוזמנות לקבל ברכה ממנו ולמצוא זיווג מהיר
חברה שלי שאינה רגילה לדברים כאלה כמוני (שתינו יהודיות אבל לעומתי אין לה דתיים במשפחה והיא אינה גדלה בבית מסורתי ששומר את כל המצוות)
לחשה באוזן שאני אעזור לה לצאת מהמצב אז אמרתי לו שאנחנו בסדר והלכנו
בגיליון אף ילדה אינה מוכנה לחתונה
היא עוד לא התחילה לחיות
אתה מביא דוגמאות מפי רבנים שחושבים כמוך מה שמראה על חוסר ההבנה
האם אתה תסכים להתחתן עם ילדה בגילי ואף קטנה יותר?
האם אתה תהיה מסוגל לקרוא לילדה בגילי "אשתי"?
ואגזים מעט
האם תוכל להביא ילדים עם ילדה בגילי?
בנוסף, אף ילדה בגילי לא רוצה להתחתן
אנו רוצות להיות מהילדות
בשבוע שעבר עצר אותי ואת חברה שלי חרדי אחד שראה אותנו כשיצאנו מהבית ספר
הוא אמר שאנו מוזמנות לקבל ברכה ממנו ולמצוא זיווג מהיר
חברה שלי שאינה רגילה לדברים כאלה כמוני (שתינו יהודיות אבל לעומתי אין לה דתיים במשפחה והיא אינה גדלה בבית מסורתי ששומר את כל המצוות)
לחשה באוזן שאני אעזור לה לצאת מהמצב אז אמרתי לו שאנחנו בסדר והלכנו
בגיליון אף ילדה אינה מוכנה לחתונה
היא עוד לא התחילה לחיות
אני אישית לא מחפש מישהי בגילך, כי אנחנו לא רגילים למציאות כזאת, רק באתי להסביר שלא צריך לראות את זה בצורה כל כך שלילית ובפרט את החתונה של יצחק אבינו (עלים השלום) עם רבקה אמנו (עליה השלום).
רגע מה
מחתנים אותן עם מבוגרים??
חשבתי עם אותו גיל
מחתנים אותן עם מבוגרים??
חשבתי עם אותו גיל
ואי אחותי זה פסיכי כאילו במילה אחת פדופיליה עזבו את הילדה חראם
here4u2, היום, בימינו השדכניות (לרוב) משדלות שזה יהי אותו גיל או קרוב (לפעמים יש יוצאי מן הכלל), אבל לא צריך לראות בעין שלילית את מה שהתורה והחכמים (של הגמרא) רואים בעין חיובית, כי זה לחלוק על התורה, חס ושלום.
חס ושלום
תוצאה אל תשקר
כשדודה שלי הייתה בת 16 הכריחו אותה להתחתן עם בחור בן 46
פשוט מגעיל
כשדודה שלי הייתה בת 16 הכריחו אותה להתחתן עם בחור בן 46
פשוט מגעיל
פאק מה זה הכריחו זה פדופיליה וזה גם לא חוקי!!
אני יודעת
ככה הקהילה שם
בגלל זה אני כל כך אנטי לחרדים
חוץ מזה היו כל כך הרבה כתבות ונוכחות לכך שגם רבנים צדיקים נוטים לחטוא כשזה מגיע למגע עם נשים
ככה הקהילה שם
בגלל זה אני כל כך אנטי לחרדים
חוץ מזה היו כל כך הרבה כתבות ונוכחות לכך שגם רבנים צדיקים נוטים לחטוא כשזה מגיע למגע עם נשים
זה קשה בטירוף. לא לעבור על האיסור של איחוד כלומר לא להימצא איתו בחדר סגור וכדומה.. אמור לעזור