25 תשובות
למה את מכלילה?
שואל השאלה:
לא הכללתי שים לב שהשתמשתי במילה *רובכם* ולא כולכם אני יודעת שיש כאלה שלא ככה
לא הכללתי שים לב שהשתמשתי במילה *רובכם* ולא כולכם אני יודעת שיש כאלה שלא ככה
איש איש באמנותו יחיה אל תכלילי
בסדר אל תצעקי עליה וואי פשוט תתעלמי מהם
שואל השאלה:
ולא ערערתי על האמונה או על הלא אמונה של מישהו כאן הצגתי כאן צד שונה של אנשים מאמינים...תיקרא טוב לפני שאתה כותב משהו
ולא ערערתי על האמונה או על הלא אמונה של מישהו כאן הצגתי כאן צד שונה של אנשים מאמינים...תיקרא טוב לפני שאתה כותב משהו
למי אכפת ממה אנשים מאמינים, נו באמת. 2019, אהבת חינם dudes.
עזבי אל תנסי לחפש היגיון, אנשים רבים דוהרים אחריו ושוכחים שיש רגשות בדרך.
גם אתאיסט וגם מאמין וגם חרדי כולם יכולים להיות אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה מאוד,
רק חבל ששכחנו מה זה להיות אנשים, בלי תוויות בלי ססמאות פשוט אנשים.
גם אתאיסט וגם מאמין וגם חרדי כולם יכולים להיות אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה מאוד,
רק חבל ששכחנו מה זה להיות אנשים, בלי תוויות בלי ססמאות פשוט אנשים.
מה אכפת לך מאתאיסטים, למה כל אחד מתעניין באחרים?
עם כן אחד פשוט היה מתעניין בעצמו ובדעות שלו ולא מנסה לדחוף לכל אחד את האמונות שלו העולם הזה היה נראה הרבה יותר טוב והרבה יותר בטוח לכולנו,
אתאיסט מותר לו להיות אתאסיט ולדתי מותר להיות דתי, העניין מסתבך כלאחד מהם יש יותר מידי גאוות שווא והוא מנסה לכפות את האמונה שלו על האחר.
עם כן אחד פשוט היה מתעניין בעצמו ובדעות שלו ולא מנסה לדחוף לכל אחד את האמונות שלו העולם הזה היה נראה הרבה יותר טוב והרבה יותר בטוח לכולנו,
אתאיסט מותר לו להיות אתאסיט ולדתי מותר להיות דתי, העניין מסתבך כלאחד מהם יש יותר מידי גאוות שווא והוא מנסה לכפות את האמונה שלו על האחר.
שואל השאלה:
אני לא כופה כאן כלום על אף אחד
אתאיזם זה נושא שעלה בקרבתי הרבה לאחרונה אז אני סוג של חוקרת אותו כי זה מסקרן אותי. אני חוקרת המון נושאים שקשורים למדעי החברה אז חשוב לי בנושא הזה להבין כמה צדדים
אני לא כופה כאן כלום על אף אחד
אתאיזם זה נושא שעלה בקרבתי הרבה לאחרונה אז אני סוג של חוקרת אותו כי זה מסקרן אותי. אני חוקרת המון נושאים שקשורים למדעי החברה אז חשוב לי בנושא הזה להבין כמה צדדים
שואל השאלה:
התכוונתי כאן לדתיים העדוקים הקיצוניים באיזור שאני גרה בו אנחנו קוראים להם פשוט דוסים. אני לא באה בכוונה כאן להכליל אף אחד
להכליל זה נוגד את כל העקרונות שלי.
גם אם זה היה ניראה שהכללתי לא ניסיתי ולא רציתי ולא חשבתי להכליל כאן מישהו
התכוונתי כאן לדתיים העדוקים הקיצוניים באיזור שאני גרה בו אנחנו קוראים להם פשוט דוסים. אני לא באה בכוונה כאן להכליל אף אחד
להכליל זה נוגד את כל העקרונות שלי.
גם אם זה היה ניראה שהכללתי לא ניסיתי ולא רציתי ולא חשבתי להכליל כאן מישהו
אנשים שבאים להשמיץ קבוצה שלמה בחברה בצורה בוטה ופומבית יכולים לעשות את זה סתם בשביל למשוך תשומת לב בצורה ילדותית.
לגבי דברים שרשמת בפירוט:
לא להכל יש הסבר מדעי, אבל אולי יש דברים שפשוט אין להם הסבר.
ממה שאני מבין, מדע מתעסק רק במה שניתן לבדוק בתצפית/ניסוי, וכנראה יש דברים שלא ניתנים לבדיקה (ועובדה הזו לא מעידה על הנכונות שלהם לחיוב או לשלילה). למדע יש גבולות, ולא רק למדע, באופן כללי יש גבול תיאורתי לכמה(ואפילה מה) שניתן לדעת (בין אם זה באמצעות מדע ובין אם באמצעי כלשהו אחר).
לגבי אנשים טיפשים שלא מאמינים במדע:
רוב האנשים, אתאיסטים או מאמינים, לא מבינים במדע.
נראה לי שרוב האנשים אפילו לא יודעים מה זה בכלל מדע, איזה תחומים יש בו או איך זה עובד.
חלק מהאנשים שמסכימים עם המדע עושים את זה רק כי יש לזה קונוטציה חיובית, או אולי מתוך הערכה כלפי מה שידוע שהאנושות השיגה בזכותו. וזה בלי באמת להבין במדע.
וחלק מהאנשים מגנים חלקים במדע מתוך בורות וחוסר עניין בנוגע לאיך שהמדע עובד, יחד עם השאיפה לפתור סתירות בין דברים שנובעים ממדע לדברים שנובעים מדת.
אני חושב שברוב הדיונים בנוגע לאם צריך בכלל לסמוך על נושאים במדע, שני הצדדים שני הצדדים צריכים להבין יותר על מה מדובר. זה נראה כאילו אנשים מדברים באוויר ואין להם באמת מושג על מה הם מדברים, וגם אני נופל בזה. אבל אף אחד בדרך כלל לא מתעניין בזה מספיק כדי ללמוד על זה. וגם אותי זה לא מעניין למען האמת.
אז בגדול המאמינים וגם האתאיסטים רובם טיפשים.
לגבי דברים שרשמת בפירוט:
לא להכל יש הסבר מדעי, אבל אולי יש דברים שפשוט אין להם הסבר.
ממה שאני מבין, מדע מתעסק רק במה שניתן לבדוק בתצפית/ניסוי, וכנראה יש דברים שלא ניתנים לבדיקה (ועובדה הזו לא מעידה על הנכונות שלהם לחיוב או לשלילה). למדע יש גבולות, ולא רק למדע, באופן כללי יש גבול תיאורתי לכמה(ואפילה מה) שניתן לדעת (בין אם זה באמצעות מדע ובין אם באמצעי כלשהו אחר).
לגבי אנשים טיפשים שלא מאמינים במדע:
רוב האנשים, אתאיסטים או מאמינים, לא מבינים במדע.
נראה לי שרוב האנשים אפילו לא יודעים מה זה בכלל מדע, איזה תחומים יש בו או איך זה עובד.
חלק מהאנשים שמסכימים עם המדע עושים את זה רק כי יש לזה קונוטציה חיובית, או אולי מתוך הערכה כלפי מה שידוע שהאנושות השיגה בזכותו. וזה בלי באמת להבין במדע.
וחלק מהאנשים מגנים חלקים במדע מתוך בורות וחוסר עניין בנוגע לאיך שהמדע עובד, יחד עם השאיפה לפתור סתירות בין דברים שנובעים ממדע לדברים שנובעים מדת.
אני חושב שברוב הדיונים בנוגע לאם צריך בכלל לסמוך על נושאים במדע, שני הצדדים שני הצדדים צריכים להבין יותר על מה מדובר. זה נראה כאילו אנשים מדברים באוויר ואין להם באמת מושג על מה הם מדברים, וגם אני נופל בזה. אבל אף אחד בדרך כלל לא מתעניין בזה מספיק כדי ללמוד על זה. וגם אותי זה לא מעניין למען האמת.
אז בגדול המאמינים וגם האתאיסטים רובם טיפשים.
מוזר לי שאת מערבבת בין תנ"ך לסממנים של אתאיזם. זה מראה כמה אנחנו צודקים.
את מאמינה "טוב טוב" באלוהים, אבל לא בשום דבר שהוא מייצג. לא במשיח, לא במצוות, ואמי מניח שלא בסיפורים ההזויים שהמדע הוכיח שלא קרו. אז מה נשאר? רק אלוהים עצמו? מאיפה את מכירה את המושג אלוהים בכלל ללא אותו מקור שמכיל את הדברים שאת לא מאמינה בהם? אז הנה בלי להכליל, אומר לך באופן ספציפי - את מתעלמת מעובדות. להגיד אני מאמינה במדע זה לא מספיק, מה עם לקבל את ההסברים המדעיים שמפריכים את קיומו של האל התנכי? ואם את מקבלת אותם ומבטלת את קיומו של האל התנכי, איזו סיבה יש להאמין באל כלשהו?
שואל השאלה:
אני לא מאמינה רק באלוהים עצמו אני מאמינה גם בתהילים ובמעשי צדקה אני.מאמינה שמי שעושה מעשי צדקה אלוהים יהיה איתו ויש עוד הרבה דברים שאני מאמינה בהם שקשורים לאלוהים...
אני לא מאמינה רק באלוהים עצמו אני מאמינה גם בתהילים ובמעשי צדקה אני.מאמינה שמי שעושה מעשי צדקה אלוהים יהיה איתו ויש עוד הרבה דברים שאני מאמינה בהם שקשורים לאלוהים...
שואל השאלה:
ולא אמרתי.שאני לא מאמינה בכל התנך אני כן מאמינה שהסיפורים שם על הניסים של אלוהים אמיתיים
וגם הסיפורים האחרים פשוט זה לא מדוייק כי אנשים תמיד מעוותים את הדברים אז אני לא מסתמכת ולא מאמינה בחלק מהמצוות שכתובות בתנך
ולא אמרתי.שאני לא מאמינה בכל התנך אני כן מאמינה שהסיפורים שם על הניסים של אלוהים אמיתיים
וגם הסיפורים האחרים פשוט זה לא מדוייק כי אנשים תמיד מעוותים את הדברים אז אני לא מסתמכת ולא מאמינה בחלק מהמצוות שכתובות בתנך
סופרגירל להבא תדעי לדבר עם אתאיסט זה כמו לדבר לקיר ברוב המקרים, העיקר תשמרי על האמונה שלך הוא שם למעלה ישמור עלייך.
^ אתה מוזמן לנסות לדבר עם הקיר.. או עם קירות אחרים מהצד השני שיסבירו לך ולשואלת השאלה, שאלוהים לא משאיר מקום עבורך במה להאמין ובמה לא. עליך להאמין בהכל. מצווה שכתובה בתנ"ך ניתנה מאלוהים עצמו, ואין לך את הזכות לבחור מצוות, ולברור מה לקיים ומה לא. אז בעצם, אלוהים הוא הקיר כאן, לא האתאיסטים.
לדוגמה "קיר" מהצד המנוגד לי. כל מילה יותר הזויה מקודמתה, אבל מנקודת המבט של האמונה היהודית (שגויה ככל שתהיה מבחינתי), הוא צודק לגמרי.
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
כמו שכבר אמרתי לדעתי אמונה באלוהים צריכה להיות לפי הלב (זה נישמע קיטשי) ולפי מה שאתה מרגיש וזאת אמונה אמיתית
אם אני יעשה דברים שאני רואה אותם כשגויים רק כי כתוב בתנך ורק בגלל שהדתיים עושים אז מבחינתי אני לא באמת מאמינה אני רק נגררת אז אני מאמינה לפי העקרונות שלי ולא לפי ספר או מילה של איש עם כיפה
כמו שכבר אמרתי לדעתי אמונה באלוהים צריכה להיות לפי הלב (זה נישמע קיטשי) ולפי מה שאתה מרגיש וזאת אמונה אמיתית
אם אני יעשה דברים שאני רואה אותם כשגויים רק כי כתוב בתנך ורק בגלל שהדתיים עושים אז מבחינתי אני לא באמת מאמינה אני רק נגררת אז אני מאמינה לפי העקרונות שלי ולא לפי ספר או מילה של איש עם כיפה
זאת לא אמונה אמיתית, זו אמונה שאת ממציאה לעצמך, ויש לזה שם - צביעות עצמית. קשה להודות שאין אלוהים, אז מאמינים במה שבא לנו. זה לא עובד ככה, ואני חוזר לטיעון הראשון שלי - אם את לא מאמינה בתנ"ך, מאיפה מגיע המושג אלוהים? למה שתאמיני בכלל שיש אלוהים?
שואל השאלה:
לא זה ממש לא חבל שככה אתה רואה אתזה אמונה זה אמור לבוא מבפנים בנתיים אני מאמינה באלוהים כמו שאמרתי והמזל מאיר לי פנים כל עוד אני מאמינה בו ואני מאמינה
לא זה ממש לא חבל שככה אתה רואה אתזה אמונה זה אמור לבוא מבפנים בנתיים אני מאמינה באלוהים כמו שאמרתי והמזל מאיר לי פנים כל עוד אני מאמינה בו ואני מאמינה
זה לא אני שרואה את זה ככה, זה פשוט ככה. למשל, אותו ספר שמספר לך שיש אלוהים, מספר לך שצריך שצריך לסקול מי שלא שומר שבת. המקור הוא אותו מקור - אלוהים אמר שיש אלוהים ואלוהים אמר שיש לסקול מחללי שבת. אם את לא סוקלת מחללי שבת, ויותר מזה אפילו לא שומרת שבת, את חוטאת מבחינת אותו אלוהים שאת מאמינה בו. אם את יכולה לברור דברים מהתנ"ך, ולהחליט בעצמך מה נכון ומה לא נכון, מה גורם להחלטה הזאת?
שואל השאלה:
לסקול מישהו באבנים רק בגלל שהוא לא שמר שבת.זה קודם כל ממש לא מוסרי כי כל אחד רשאי,לעשות מה שהוא רוצה זאת מדינה חופשית!
ודבר שני אני לא חושבת שמישהו יכול להגדיר או להעיד על מישהו מאמין אם הוא באמת מאמין או לא גם לא רב אני.יודעת שאני מאמינה כל כך חזק באלוהים ואני משתדלת לעשות דברים טובים ומשתדלת ליהיות בן אדם טןב כי אני מאמינה באלוהים וחושבת שליהיות בן אדם טוב זאת המצווה הכי גדולה ביהדות והרבה דתיים שסוקלים באבנים כמו שאמרת לגמרי נכשלו במצווה הזאת.
אף אחד מלבד אלוהים עצמו לא יכול לשפוט מישהו או להעיד עליו ולקבוע אם הוא דתי או לא אני מאמינה לגמרי ולא שמה ז על כל אלה שאומרים לי שזה סתם ושאני לא נקראת מאמינה
לסקול מישהו באבנים רק בגלל שהוא לא שמר שבת.זה קודם כל ממש לא מוסרי כי כל אחד רשאי,לעשות מה שהוא רוצה זאת מדינה חופשית!
ודבר שני אני לא חושבת שמישהו יכול להגדיר או להעיד על מישהו מאמין אם הוא באמת מאמין או לא גם לא רב אני.יודעת שאני מאמינה כל כך חזק באלוהים ואני משתדלת לעשות דברים טובים ומשתדלת ליהיות בן אדם טןב כי אני מאמינה באלוהים וחושבת שליהיות בן אדם טוב זאת המצווה הכי גדולה ביהדות והרבה דתיים שסוקלים באבנים כמו שאמרת לגמרי נכשלו במצווה הזאת.
אף אחד מלבד אלוהים עצמו לא יכול לשפוט מישהו או להעיד עליו ולקבוע אם הוא דתי או לא אני מאמינה לגמרי ולא שמה ז על כל אלה שאומרים לי שזה סתם ושאני לא נקראת מאמינה
את צודקת, לסקול מישהו בגלל שהוא לא שמר שבת זה בכלל לא מוסרי אפילו שזה כתוב בתנך, ולמען האמת את אמרת קודם שאת לא מאמינה במצוות שכתובות (אלא אם הן מתאימות למצפון האישי שלה), אבל את כן מאמינה בניסים.
שימי לב שאת מאמינה בדבר קסום, דבר חריג מהמציאות היומיומית או כזו שניתנת לבדיקה - חציית ים סוף, סנה בוער שלא מתכלא, וכו..
ומאיפה אמונה זו מגיעה? איך היא מוצדקת?
הרי כמו שאמרת, האמונה שלך באה מהלב, מהרגש. האם זה הגיוני שבן אדם פשוט ירגיש שלפני כמה אלפי שנים כל מקורות המים הפכו לדם, צפרדעים הופיעו בכל מקום, היה עמוד אש ועמוד עשן שהופיעו משום מקום ואוכל נפל מהשמיים לשבט אנשים ששוטטו במדבר?
זה לא דבר טיבעי לחשוב על הדברים האלה בכאלה פרטים, אלא אם מישהו סיפר לך את הסיפורים האלה, ואלא אם מישהו הקדיש ימים מיוחדים שבהם את תחגגי את הסיפורים האלה, ואם כל פעם מחדש הזכירו לך את הסיפורים האלה שוב ושוב כעובדה ויהיללו אותם. עד למצב שזה חרוט בך כעובדה בלתי ניתנת לעירעור.
כלומר, האמונה לא באה רק מהלב, היא באה מסיפורים שאחרים הראו לך מאז הילדות המוקדמת שנכנסו לך ללב.
ואם תקחי לדוגמא ילד נורדי, בן למשפחה בסקנדינוויה לפני אלף שנה, אז סיפורים מהוללים שאמא ואבא סיפרו לו על ולהאלה והלוחמים הגיבורים תחת פיקודו של אודין האדיר, סביב החגים המיוחדים של הנורדים, הם אלה שהיו נכנסים לו ללב.
איך את ואיך אותו ילד נורדי הייתם מצדיקים את האמונה שלכם?
האם זה מספר או איזשהו מסמך אחר? שהרי את פוסלת חלק מהכתבים שלו על סמך מה שנראה לך הגיוני או מוסרי.
האם בכלל היה שוני מהותי בין ההצדקות שלכם?
זה לא בא רק מהלב, זה בא מהחינוך, המשפחה, הסביבה, המיקום הגיאוגרפי, ואפילו הזמן שגודלים בהם.
שימי לב שאת מאמינה בדבר קסום, דבר חריג מהמציאות היומיומית או כזו שניתנת לבדיקה - חציית ים סוף, סנה בוער שלא מתכלא, וכו..
ומאיפה אמונה זו מגיעה? איך היא מוצדקת?
הרי כמו שאמרת, האמונה שלך באה מהלב, מהרגש. האם זה הגיוני שבן אדם פשוט ירגיש שלפני כמה אלפי שנים כל מקורות המים הפכו לדם, צפרדעים הופיעו בכל מקום, היה עמוד אש ועמוד עשן שהופיעו משום מקום ואוכל נפל מהשמיים לשבט אנשים ששוטטו במדבר?
זה לא דבר טיבעי לחשוב על הדברים האלה בכאלה פרטים, אלא אם מישהו סיפר לך את הסיפורים האלה, ואלא אם מישהו הקדיש ימים מיוחדים שבהם את תחגגי את הסיפורים האלה, ואם כל פעם מחדש הזכירו לך את הסיפורים האלה שוב ושוב כעובדה ויהיללו אותם. עד למצב שזה חרוט בך כעובדה בלתי ניתנת לעירעור.
כלומר, האמונה לא באה רק מהלב, היא באה מסיפורים שאחרים הראו לך מאז הילדות המוקדמת שנכנסו לך ללב.
ואם תקחי לדוגמא ילד נורדי, בן למשפחה בסקנדינוויה לפני אלף שנה, אז סיפורים מהוללים שאמא ואבא סיפרו לו על ולהאלה והלוחמים הגיבורים תחת פיקודו של אודין האדיר, סביב החגים המיוחדים של הנורדים, הם אלה שהיו נכנסים לו ללב.
איך את ואיך אותו ילד נורדי הייתם מצדיקים את האמונה שלכם?
האם זה מספר או איזשהו מסמך אחר? שהרי את פוסלת חלק מהכתבים שלו על סמך מה שנראה לך הגיוני או מוסרי.
האם בכלל היה שוני מהותי בין ההצדקות שלכם?
זה לא בא רק מהלב, זה בא מהחינוך, המשפחה, הסביבה, המיקום הגיאוגרפי, ואפילו הזמן שגודלים בהם.
שואל השאלה:
נכון אתה צודק בזה שאמרת שזה לא בא רק מהלב אבל אני חושבת שכשבן אדם מתבגר הוא יכול לזהות מה הוא מרגיש אז אם כל הילדות נגיד היה דתי לדוגמא ואז שהוא גדל הוא הבין שזה בול שיט
ואם נגיד יש מישהו שגדל בילדות בהית חילוני וכשהוא מתבגר הוא מבין שהוא מאמין והוא רוצה לחזור בתשובה זה נגיד להאמין לפי הלב
אבל כן בהחלט ברוב המקרים זה לפי חינוך אבל לדעתי זה צריך ליהיות לפי הלב ולפי הרגשות של הבן אדם
נכון אתה צודק בזה שאמרת שזה לא בא רק מהלב אבל אני חושבת שכשבן אדם מתבגר הוא יכול לזהות מה הוא מרגיש אז אם כל הילדות נגיד היה דתי לדוגמא ואז שהוא גדל הוא הבין שזה בול שיט
ואם נגיד יש מישהו שגדל בילדות בהית חילוני וכשהוא מתבגר הוא מבין שהוא מאמין והוא רוצה לחזור בתשובה זה נגיד להאמין לפי הלב
אבל כן בהחלט ברוב המקרים זה לפי חינוך אבל לדעתי זה צריך ליהיות לפי הלב ולפי הרגשות של הבן אדם
באותו הנושא: